En sann och rolig Katt historia.

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Guran
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Norsk Skogkatt

En sann och rolig Katt historia.

Inläggav Guran » mån 29 apr 2019, 10:07

Min mamma berättade för mig viid något tillfälle att min farfar och farmor, vilka hade ett mindre jordbruk i Nykvarn en bit väster om Södertälje och då hade en katt med det märkliga namnet Kattastrofen. Hur kissen fick det namnet förtäljer inte historien. Och jag var bara 4 - 5 år gammal när denna händelse utspelade sig.

Men hur som helst, vid ett tillfälle när farfar hade rest till Stockholm för ett par dagar så försvann Kattastrofen. Och farmor letade ihärdigt efter Katten.

Sent på kvällen den andra dagen av försvinnandet, så hade farmor ett ärende in till Korna. Och medan hon var där, så hörde hon något som rörde sig uppe på logen ovanför. Så hon tog fotogen lyktan och klättrade upp för trappan till luckan. Ni minns kanske när man var liten och man satt några ungar i mörkret och berättade spökhistorier för varandra? Och den som berättade höll en ficklampa så att den lyste upp ansiktet under ifrån, vilket ju gav en rätt kuslig effekt.

Som sagt, farmor klättrade upp för trappa med lyktan, gläntade på luckan och skrek: KATTASTOFEN, ÄR DU DÄR ?! Nu var det inte en Katt som höll till där uppe, utan en stackars luffare, som hade olovligt skaffat sig ett natt härbärge.

När han såg det spöklika ansiktet som lystes upp under ifrån och en gäll röst som skrek detta om Kattastrofen, så blev han så rädd, att han hoppade ut genom det öppna fönstret från vilket han hade tagit sig in. Antagligen så sprang han för livet ett bra tag sedan i tron att han hade stött på "Vita frun" eller någon annan spöklik varelse. :-)

Jag misstänker att han berättade detta för sina luffare kolleger vid ett antal tiillfällen efteråt. För så vitt jag förstår? Så sov sedan aldrig någon sådan person där efteråt.

Tyvärr, minns jag inte om Kattastrofen hittades igen eller hur det var?

Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatt

Re: En sann och rolig Katt historia.

Inläggav Weaxzezz » tor 02 maj 2019, 07:35

Stackars luffare :smile:

Guran
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Norsk Skogkatt