Trevlig bok läsning om Katter.

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Trevlig bok läsning om Katter.

Inläggav Aziz » fre 15 mar 2019, 00:08

Kul med tips! Böckerna om gatukattwn Bob har jag läst, tom träffat kissen i London på kattfestival. :grin:

Böckerna om siameserna på engelska landsbygden lockar. Lite så jag fantiserar att jag ska tillbringa ålderdomen. :smile:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 15 mar 2019, 08:34

Tack för tips! Böckerna om siameserna på landet kände jag inte till tidigare. Blev ett köp av första boken i serien från amazon där serien fått mkt fina recensioner.
Bild

Iza
Superkatt
Superkatt

Inläggav Iza » fre 15 mar 2019, 10:10

Böckerna av Doreen Tovey om hennes siameser är jätteroliga, tyckte jag när jag läste dom. Men det var längesen dom kom ut, så på svenska kan man nog bara få tag på dom via antikvariat och liknande. Men på engelska gick dom tydligen att få tag på?

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 15 mar 2019, 10:18

Iza skrev:Böckerna av Doreen Tovey om hennes siameser är jätteroliga, tyckte jag när jag läste dom. Men det var längesen dom kom ut, så på svenska kan man nog bara få tag på dom via antikvariat och liknande. Men på engelska gick dom tydligen att få tag på?

Ja, dom finns hos amazon. Jag köpte Kindle upplagan.
Bild

Guran
Kattunge
Kattunge
Katt: Norsk Skogkatt

Inläggav Guran » fre 15 mar 2019, 18:58

Aziz skrev:Kul med tips! Böckerna om gatukatten Bob har jag läst, tom träffat kissen i London på kattfestival. :grin:

Böckerna om siameserna på engelska landsbygden lockar. Lite så jag fantiserar att jag ska tillbringa ålderdomen. :smile:

Wow, häftigt att du har mött Bob himself! Boken finns som film också där Bob spelar sig självt. :-)

Ja, den Enelska landsbygden är härlig. Jag skulle gärna bo i ett typiskt Engelskt cottage med tillgång till en å med Öring.

Återgå till "Allmänt kattprat!"