Kastrerad hankatt, ta av tratt?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Friisen
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Kastrerad hankatt, ta av tratt?

Inläggav Friisen » tis 12 mar 2019, 09:29

Hej alla kattvänner!

Vi kastrerade vår hankatt i fredagsmorse och han har haft tratt sedan dess (förutom när han äter och får tvätta sig lite).

Han börjar nu bli jäkligt less på tratten och såret ser jättefint ut! Tror ni det är OK att ta av tratten ikväll? Veterinären rekommenderade 5 dagar men tycker såret ser så fint ut.

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Re: Kastrerad hankatt, ta av tratt?

Inläggav lindak » tis 12 mar 2019, 09:44

Var det en vanlig kastration? Han var inte krypto så dom fick öppna buken?

När jag kastrerade min första hane där båda kulorna låg i pungen fick han ingen tratt alls :-k Skulle gissa han kan vara utan tratt bara han låter bli såret?

Friisen
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Friisen » tis 12 mar 2019, 09:48

lindak skrev:Var det en vanlig kastration? Han var inte krypto så dom fick öppna buken?

När jag kastrerade min första hane där båda kulorna låg i pungen fick han ingen tratt alls :-k Skulle gissa han kan vara utan tratt bara han låter bli såret?

Ja, det var en vanlig. Han blev inte sövd heller, fick smärtstillande och lokalbedövning. Så har bara två små snitt som man knappt ser längre.

Han slickar lite på det, men kan tänka mig att han vill tvätta pälsen runt omkring också (semi-långhårig så han har ju blivit lite skitig efter de tvättat av honom).

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » tis 12 mar 2019, 11:01

Friisen skrev:Ja, det var en vanlig. Han blev inte sövd heller, fick smärtstillande och lokalbedövning. Så har bara två små snitt som man knappt ser längre.

Han slickar lite på det, men kan tänka mig att han vill tvätta pälsen runt omkring också (semi-långhårig så han har ju blivit lite skitig efter de tvättat av honom).

Okej :) Men ring veterinären och fråga för att veta säkert! :-D

Återgå till "Allmänt kattprat!"