Total lycka!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Total lycka!

Inläggav Yrhättans » ons 02 okt 2019, 12:35

Guran skrev:I morse upplevde jag total lycka med Nita igen. :- D

Hon kom och hoppade upp i sängen till en yrvaken människa och började med att hälsa mig god morgon med ett par buffar med huvudet mot min kind och litet mys tramp.

Sedan, lade hon sig ner på mitt bröst, suckade djupt och startade upp "mys motorn".

Kan man börja dagen bättre? :- ) Och då gör det inte så mycket att vädret är grått och trist heller när man har världens goaste sam bo.

Åh, så mysigt. Det är sånt som gör att man kommer för sent till jobbet.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 02 okt 2019, 17:49

Älskar dom där stunderna på morgonen när båda kissarna vill ligga och mysa i sängen och man får vakna lite stillsamt till spinnande kissar. :love:

Guran
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Norsk Skogkatt

Inläggav Guran » tor 03 okt 2019, 10:11

Yrhättans skrev:
Guran skrev:I morse upplevde jag total lycka med Nita igen. :- D

Hon kom och hoppade upp i sängen till en yrvaken människa och började med att hälsa mig god morgon med ett par buffar med huvudet mot min kind och litet mys tramp.

Sedan, lade hon sig ner på mitt bröst, suckade djupt och startade upp "mys motorn".

Kan man börja dagen bättre? :- ) Och då gör det inte så mycket att vädret är grått och trist heller när man har världens goaste sam bo.

Åh, så mysigt. Det är sånt som gör att man kommer för sent till jobbet.

Absolut! Man vill inte gärna kliva ur sängen när det lilla "spinn verket" förgyller morgonen på detta vis. :- )
Senast redigerad av Guran tor 03 okt 2019, 10:14, redigerad totalt 1 gång.

Guran
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Guran » tor 03 okt 2019, 10:12

Aziz skrev:Älskar dom där stunderna på morgonen när båda kissarna vill ligga och mysa i sängen och man får vakna lite stillsamt till spinnande kissar. :love:

Det är den bästa terapin för att få en bra start på dagen. Är man sedan inte relaxad och vid gott humör? Då har man problem. :- )

Guran
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Guran » ons 09 okt 2019, 11:14

I går eftermiddag åt jag Pizza för första gången hemma sedan Nita flyttade in.

Medan jag satt och glufsade i mig denna vid vardagsrums bordet, så hoppade hon upp och satte sig framför mig en liten bit från kartongen med sagda pizza. Där satt hon med en outgrundlig min och följde varje bit mellan kartong och min mun noga. Sedan, lutade hon sig framåt och sniffade litet. Men hon har ett fint sätt lilla damen, så hon försökte inte roffa åt sig från min mat. Men hennes stirrande gjorde mig en aning stressad. Jag förstod då hur gamla tiders kungligheter kände det när de hade publik när de åt.

Till slut, när pizzan hade svalnat litet, så pillade jag över en bit skinka till henne. Hon luktade på den litet misstänksamt i början. Men så åt hon upp den med god aptit. Då flyttade jag över en champinjon skiva till henne också. Men den föll inte lilla damen på läppen! Hon sniffade på den och tittade på mig med en blick som tycktes säga: "Herre Gud! Äter ni människor verkligen sådant där?! "
Därefter reste hon på sig, hoppade ned från bordet och slank in i mitt sovrum med svansen i vädret.
Antagligen för att sova en stund. Eller kanske för begrunda sin husses konstiga matvanor? Hon undrade säkert om inte gubben, hade hört talas om fisk eller Kyckingbitar i sås från Sheba?

Ibland, så får jag känslan av att vi två inte är så olika Gubben Pettson och Katten Findus. :- )

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 09 okt 2019, 15:40

Guran skrev:I går eftermiddag åt jag Pizza för första gången hemma sedan Nita flyttade in.

Medan jag satt och glufsade i mig denna vid vardagsrums bordet, så hoppade hon upp och satte sig framför mig en liten bit från kartongen med sagda pizza. Där satt hon med en outgrundlig min och följde varje bit mellan kartong och min mun noga. Sedan, lutade hon sig framåt och sniffade litet. Men hon har ett fint sätt lilla damen, så hon försökte inte roffa åt sig från min mat. Men hennes stirrande gjorde mig en aning stressad. Jag förstod då hur gamla tiders kungligheter kände det när de hade publik när de åt.

Till slut, när pizzan hade svalnat litet, så pillade jag över en bit skinka till henne. Hon luktade på den litet misstänksamt i början. Men så åt hon upp den med god aptit. Då flyttade jag över en champinjon skiva till henne också. Men den föll inte lilla damen på läppen! Hon sniffade på den och tittade på mig med en blick som tycktes säga: "Herre Gud! Äter ni människor verkligen sådant där?! "
Därefter reste hon på sig, hoppade ned från bordet och slank in i mitt sovrum med svansen i vädret.
Antagligen för att sova en stund. Eller kanske för begrunda sin husses konstiga matvanor? Hon undrade säkert om inte gubben, hade hört talas om fisk eller Kyckingbitar i sås från Sheba?

Ibland, så får jag känslan av att vi två inte är så olika Gubben Pettson och Katten Findus. :- )

Vår äldsta kisse är en fin herre som uppför sig på precis samma sätt. Härom kvällen åt vi ungsbakad lax vilket antagligen luktade väldigt gott för herr katt. Han satt precis som Nita och följde varje rörelse mellan laxen och munnen. Till slut lät jag honom smaka en pyttebit ur handflatan, (han tar mat ur handen precis som en häst med läpparna) och det smakade tydligen bra för så snart laxen var svald så tittade han lika intresserat igen. Han fick smaka små pyttebitar ett par gånger till innan han tyckte att det kunde räcka och så traskade han iväg för att tvätta sig. Han skulle heller aldrig få för sig att roffa åt sig något utan väntar fint och sniffar länge innan han bestämmer sig för att saker är ätliga. Vår yngre katt är raka motsatsen. Han väntar aldrig på att bli bjuden utan är en blixtsnabb mattjuv. Så snart han har kommit över något så förvinner han som en oljad blixt med bytet till någon plats där man inte kommer åt honom. :smile:
Undrar ibland över hur de kan vara så otroligt olika. :-k

Guran
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Guran » ons 09 okt 2019, 18:15

Ja du dagens ungdom. :- D Men du har ju en katt herre som har fina maner i alla fall. Och den unga kissen lär sig nog med tiden ska du se.

Återgå till "Allmänt kattprat!"