Inläggav Guran » ons 09 okt 2019, 11:14
I går eftermiddag åt jag Pizza för första gången hemma sedan Nita flyttade in.
Medan jag satt och glufsade i mig denna vid vardagsrums bordet, så hoppade hon upp och satte sig framför mig en liten bit från kartongen med sagda pizza. Där satt hon med en outgrundlig min och följde varje bit mellan kartong och min mun noga. Sedan, lutade hon sig framåt och sniffade litet. Men hon har ett fint sätt lilla damen, så hon försökte inte roffa åt sig från min mat. Men hennes stirrande gjorde mig en aning stressad. Jag förstod då hur gamla tiders kungligheter kände det när de hade publik när de åt.
Till slut, när pizzan hade svalnat litet, så pillade jag över en bit skinka till henne. Hon luktade på den litet misstänksamt i början. Men så åt hon upp den med god aptit. Då flyttade jag över en champinjon skiva till henne också. Men den föll inte lilla damen på läppen! Hon sniffade på den och tittade på mig med en blick som tycktes säga: "Herre Gud! Äter ni människor verkligen sådant där?! "
Därefter reste hon på sig, hoppade ned från bordet och slank in i mitt sovrum med svansen i vädret.
Antagligen för att sova en stund. Eller kanske för begrunda sin husses konstiga matvanor? Hon undrade säkert om inte gubben, hade hört talas om fisk eller Kyckingbitar i sås från Sheba?
Ibland, så får jag känslan av att vi två inte är så olika Gubben Pettson och Katten Findus. :- )