Har ni ute era katter på kvällen när det är mörkt/natten?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Marsipan & Strössel
Kattunge
Kattunge

Har ni ute era katter på kvällen när det är mörkt/natten?

Inläggav Marsipan & Strössel » tor 06 dec 2018, 12:07

Ni som har katt som får vara ute- får de även vara ute när det blivit mörk och på natten?

Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Shroomy, huskatt

Re: Har ni ute era katter på kvällen när det är mörkt/natten?

Inläggav Weaxzezz » tor 06 dec 2018, 19:56

Marsipan & Strössel skrev:Ni som har katt som får vara ute- får de även vara ute när det blivit mörk och på natten?

Jag har katt i innätad trädgård, och oftast inte. Det har hänt någon gång att jag glömt bort att stänga fönstret, och då är hon fast ute tills jag bär in henne - nattfjärilar är så roliga! Men skulle aldrig låta henne vara ute på natten, det är för svårt att hitta henne om hon skulle springa bort, plus att det är då det finns vildsvin, vargar etc nära huset.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Har ni ute era katter på kvällen när det är mörkt/natten?

Inläggav Aziz » fre 07 dec 2018, 00:10

Jag går ut med mina katter och mörker i sig är ju inte ett problem om det bara är så att jag själv ser var jag går. Det blir ju mörkt den här tiden redan på em. Mina kissar gillar att vara ute då det är mörkt eftersom de jagar insekter m.m. ännu bättre då. På nätterna är vi sällan ute men det har hänt att vi har gått ut på natten om de har varit ensamma länge och vi kommit hem sent någon kväll. Ensamma får de inte gå ut däremot. Ska väl nämna att vi har en stot trädgård som vi är i. Jag tar inte med dom ut på promenad på gatan varken dag eller natt.

Återgå till "Allmänt kattprat!"