Katt på jobbet!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Kattarina22
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Katt på jobbet!

Inläggav Kattarina22 » tor 08 nov 2018, 15:53

Finns de som tar med hund på jobbet. Även hört någon som varje dag tar med katten på jobbet. Vad tycker ni om det? Blir det stress för katterna? Ett andra hem...istället för att vara ensamma hemma.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Katt på jobbet!

Inläggav Aziz » tor 08 nov 2018, 20:29

Skulle säga att det beror på jobbet och på katten.

Kattarina22
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Kattarina22 » tor 08 nov 2018, 21:17

Borde inte katter kunna vänja sig vid det? I och för sig blir det bilfärd kanske också för dem.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » tor 08 nov 2018, 21:38

Pisco hade aldrig gått med på det. Han blir superstressad över att inte vara hemma. Det är ingenting som han kan vänjas vid, det hade bara varit enormt stressande (och helt ärligt väldigt elakt mot honom).
Min systers katt hade nog accepterat det utan problem. Hon gillar att följa med min syster och hennes sambo överallt och hade nog gärna följt med dem till jobbet om hon kunnat.
Det beror, precis som Aziz skrev, helt på katten och jobbet.

Iza
Superkatt
Superkatt

Inläggav Iza » ons 14 nov 2018, 17:06

Jag tror precis som övriga att det beror på katten. En del katter kan säkert tycka om det, andra vill hellre vara hemma. Men sen gäller det ju också att ens arbetskamrater är med på det - de kanske är extremt katträdda eller allergiska. Sen är det ju också viktigt att de är införstådda med att katten inte får släppas ut utan måste hålla sig inomhus tills den följer med matte eller husse hem. Många tror ju att katter kan komma och gå som de vill och att de alltid hittar tillbaka, vilket inte alls är säkert.

Användarvisningsbild
tjjo
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: NEM
Kontakt:

Inläggav tjjo » ons 14 nov 2018, 22:57

Jag har testat ha med min huskatt på jobbet, han hade inga problem med vare sig bil, hund eller folk. Detta var innan vi inte fick ha katt i bur utan att det var utställning. och jag hade kortdag på jobbet ;-)

av de fyra jag har nu så skulle nog 2 kunna följa utan problem, en skulle nog helst vara lös och träffa folk, men den andra skulle nog hellre vara i personalrummet.
kan tillägga att jag arbetar i en djuraffär ;-)

så håller med, det beror på katt och på jobb
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"