Omplacering av en katt

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
HeKa
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Omplacering av en katt

Inläggav HeKa » tor 04 okt 2018, 11:34

Hej kattvänner,
Jag måste omplacera min katt och jag är jätte ledsen. Hur ska jag göra att han hamnar i ett bra hem?

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Re: Omplacering av en katt

Inläggav Lurvpöse » tor 04 okt 2018, 11:40

Vad tråkigt!

Jag tror att du ska skriva en personlig och "påkostad" annons med flera bilder. I annonsen beskriver du vem din katt är, vilka personlighetsdrag den har, om den är kasterarad/vaccinerad/försäkrad samt vilket hem den söker (t ex ett lugnt hem utan barn där den får vara innekatt).

Sådana annonser är bättre än de som har en dålig bild eller ingen bild och annonstexten är typ "2-årig hankatt säljes".

Är det en raskatt kan du annonsera på rasringarnas hemsida, är det en huskatt så har en del katthem omplaceringssidor och sedan är Blocket bra också.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

HeKa
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav HeKa » tor 04 okt 2018, 12:33

Hej,
Tack för svaret. Har du nån erfarenhet/ Vet du om det är bra att låta Katthem/Kattstall ta över katt för omplacering?

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » tor 04 okt 2018, 14:25

HeKa skrev:Hej,
Tack för svaret. Har du nån erfarenhet/ Vet du om det är bra att låta Katthem/Kattstall ta över katt för omplacering?

Jag hade nog försökt omplacera själv för att veta vilka de nya ägarna är. Men du gör som du vill :)

Tyvärr får du nog vara beredd på att det kan bli svårt att få ett katthem att ta över och omplacera, de flesta katthem försöker främst se till att hemlösa katter eller katter vars ägare avlidit får ett hem.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » tor 04 okt 2018, 14:35

Lurvpöse skrev:
HeKa skrev:Hej,

Jag hade nog försökt omplacera själv för att veta vilka de nya ägarna är. Men du gör som du vill :)

Tyvärr får du nog vara beredd på att det kan bli svårt att få ett katthem att ta över och omplacera, de flesta katthem försöker främst se till att hemlösa katter eller katter vars ägare avlidit får ett hem.

Men dom kan ibland hjälpa till att annonsera privata omplaceringar! I alla fall det katthem som är närmast mig gör det ibland

HeKa
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav HeKa » fre 05 okt 2018, 11:00

Hej, TAck för svaren - era synpunkter hjälpte. Jag ska själv omplacera katten. Då vet jag var den hamnar .
Hejdå.

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » sön 07 okt 2018, 21:45

Du kan ju även lägga in annonstexten här i tråden för feedback innan du publicerar den någonstans :-)
Bild
Matte till Tarzan – HCS n 09, f. oktober 2004

Återgå till "Allmänt kattprat!"