Att omplacera katter

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Branwen
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Att omplacera katter

Inläggav Branwen » tor 17 maj 2018, 12:47

Vi befinner oss i en situation som är rena mardrömmen. Vi måste motvilligt placera våra två älskade katter eftersom vår dotter är allergisk. Det tar mig emot så enormt mycket och vi har dragit på det i ett halvår nu, men nu är situationen ohållbar. Jag är så extremt kräsen när det gäller nytt hem, kravlistan är lång och jag undrar hur jag någonsin ska kunna hitta rätt hem. Har någon av er tips på hur jag kan annonsera och få rätt intressenter? Det är två la permer så rassida ska jag försöka, men mer?
Bor med huskatten Leo Lotass och La Permtjejerna Herobis Nefertiti "Titti" & Herobis Isis

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Re: Att omplacera katter

Inläggav mjlee » fre 18 maj 2018, 10:08

Branwen skrev:Vi befinner oss i en situation som är rena mardrömmen. Vi måste motvilligt placera våra två älskade katter eftersom vår dotter är allergisk. Det tar mig emot så enormt mycket och vi har dragit på det i ett halvår nu, men nu är situationen ohållbar. Jag är så extremt kräsen när det gäller nytt hem, kravlistan är lång och jag undrar hur jag någonsin ska kunna hitta rätt hem. Har någon av er tips på hur jag kan annonsera och få rätt intressenter? Det är två la permer så rassida ska jag försöka, men mer?

Ta kontakt med uppfödaren, hen kan kanske hjälpa. Likadant med rasringen. De brukar vara behjälpliga med hjälp till omplacering. http://www.rexringen.nu/laperm/index.html Det finns minst två La Perm uppfödare som brukade vara aktiva här och förhoppningsvis ser en av dem ditt inlägg? Om jag var du så skulle jag också ändra titeln till omplacering av La Perm så alla vet vilken ras det är du menar.

Användarvisningsbild
Monica
Katt Tant
Katt Tant
Katt: Cornish Rex & La Perm
Kontakt:

Inläggav Monica » fre 18 maj 2018, 11:54

Ta kontakt med Birgitta och Rolf Hellström och hör med dem om de vet någon som vill ta över katterna.
Sen kan du ju lägga ut en annons på Rexkatter iFocus.
Nu vet jag inte om La Perm of Scandinavia http://www.laperm.nu/ kan uppdateras just nu eftersom att Jenny är på sjukhus i Spanien just nu .
Blocket fungerar ju också att lägga upp katterna på.Man kan få en del knasiga svar men man väljer ju själv vad man ska svara på och vilka man skippar.

Sen finns det ju några sidor på FB också.
Lycka till md att hitta bra hem.
Bild
♥Alla katter har ett livsvärde men inte alla har ett avelsvärde.♥.

Användarvisningsbild
Branwen
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Branwen » fre 18 maj 2018, 13:03

Monica skrev:Ta kontakt med Birgitta och Rolf Hellström och hör med dem om de vet någon som vill ta över katterna.
Sen kan du ju lägga ut en annons på Rexkatter iFocus.
Nu vet jag inte om La Perm of Scandinavia http://www.laperm.nu/ kan uppdateras just nu eftersom att Jenny är på sjukhus i Spanien just nu .
Blocket fungerar ju också att lägga upp katterna på.Man kan få en del knasiga svar men man väljer ju själv vad man ska svara på och vilka man skippar.

Sen finns det ju några sidor på FB också.
Lycka till md att hitta bra hem.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bor med huskatten Leo Lotass och La Permtjejerna Herobis Nefertiti "Titti" & Herobis Isis

Användarvisningsbild
Branwen
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Branwen » fre 18 maj 2018, 13:05

Tack för att ni försöker hjälpa till. Birgitta och Rolf Hellström är mina svärföräldrar så de har vi kontakt med. Deras uppfödning har inte varit aktiv på fyra år så de har inte så många trådar att dra i även om de naturligtvis försöker hjälpa.

Jag försöker nog blocket också. Tack

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Lavine » fre 18 maj 2018, 19:40

Jobbig sits. :(

En Facebookgrupp jag tittar in i ibland är Rexar - köp, sälj, omplacera. Åtminstone verkar de som säljer seriösa, vad de får för napp vet jag inte. Men jag tror jag hade föredragit att försöka hitta någon som känner till rasen (varför det känns så har jag ingen direkt motivering till). https://www.facebook.com/groups/rexannonser/about/

Den lokala katthjälpen här hjälper ofta till med privata omplaceringsannonser på sin Facebooksida. Känns som att det är mer ovanligt, men det kan man väl också kika på hur det verkar se ut i det område man befinner sig. Lycka till. <3

Återgå till "Allmänt kattprat!"