Kattprat - allmän tråd 2018-2019

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Kattprat - allmän tråd 2018-2019

Inläggav Yrhättans » tis 15 okt 2019, 22:36

Sitter vid skrivbordet och Luna har parkerat i sovkorgen som står där. Båda baktassarna på elementet som är väldigt varmt. Hon drömmer och jag hör hur hon småpratar och framtassarna rör sig. Totalt avslappnad och trygg. I klöstunnan vid fönstret ligger Yra, hon har kommit till ro efter att ha varit sur en stund att hon inte hann först till sovkorgen bredvid matte. Ludde ligger utsträckt på sängen med magen i vädret och småsnarkar. På huvudkudden ligger Manami som en liten boll. Jag hör husse prata med Madde som tydligen tycker att han ska sitta still vid sin dator så hon kan ligga på hans arm.
En stund av ro och jag sitter en stund till för att njuta innan det är sovdags.
Mina älskade katter som alltid finns där.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tor 17 okt 2019, 16:21

Herr katt är sur som ättika över det trista vädret som pågått i flera dagar där vi bor. Han skäller på alla och ger lillen en hurring om han kommer för nära. Måtte det bli bättre väder snart. :shock:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 18 okt 2019, 18:49

Påminner lite överallt på forumet om Hallowentävling. Om problem att lägga upp foto, skicka PM till mig.

Användarvisningsbild
Bast
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Cornish Rex

Inläggav Bast » sön 20 okt 2019, 17:38

Sambon upptäckte märkliga spår i bilen idag när hon slängde sopsorteringen.. En mus måste ha följt med in i bilen från en påse som stått en natt på verandan :smile: Efter att hon letat i bilen en timme hämtade jag innekatten Eowyn för att göra ett eftersök och det var ingen tvekan om att den bor någonstans. Frågan är bara var.. :smile:
there's a difference between alone and lonely
"One's a choice you make for yourself. The other's the power you give to someone else to make for you."

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Yrhättans » sön 20 okt 2019, 20:23

Safia skrev:Ett blått monster (a.k.a. en mikrofibermopp för att ta bort damm och katthår - mattes inflikning) har invaderat huset senaste veckan. I egenskap av första vaktkatt ser jag det som min plikt att försvara flocken.

Monstret visade sig svårsmält och mina få kvarvarande tänder (ja, det går utmärkt att vara vaktkatt ändå, varför ser du så tveksam ut?) slog emot något hårt och kallt under den noggrant planerade attacken.

Jag retirerade till under köksbordet och smider för tillfället nya planer på hur inkräktaren kan övertalas att lämna flockens tassemarker.
/Tandlösingen (också känd under namnet Jacek)

Ligan här. Vi har samma kamp med något matte säger heter Swiffer, den är grön. Vi har ännu inte lyckats besegra denna Swiffer men tar tacksam emot tips om du lyckas.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 21 okt 2019, 01:50

Yrhättans skrev:Idag har jag kollat vad som krävs för att Manami ska ge upp när det gäller mat.
Torrfoder finns alltid framme, idag har hon ätit.
Frukost: Två påsar Sheba
Mellanmål: Lite mjukost och några bitar frystorkad kycklinggodis
Lunch: En påse Sheba
Middag: 10 räkor, en påse Sheba + 3 ostkrokar som hon tiggde av husse.

Nu har hon somnat....

Megara undrar om hon kan byta matte?

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » lör 26 okt 2019, 08:00

Jag ska baka en kaka och har ställt fram ingredienserna så att smöret och kaffet blir rumstempererat osv. Torra ingredienser blandade i en skål. Lillan är en liten kökskatt sen innan - snor allt från gurka till hel (lika tung som hon...) squash till majs till pannkakor om hon kommer åt. Hon är nu tvärilsk på mig för att hon inte får lov att stoppa nosen i skålen med torra ingredienser. Hon hoppar upp på bänken hela tiden och går fräsande ut ur köket när jag kommer på henne. Sabla matte till att lägga sig i! :smile: :wait:

Återgå till "Allmänt kattprat!"