Kattprat - allmän tråd 2018

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Colourspot » tor 18 jan 2018, 17:16

Safia skrev:Ett blått monster (a.k.a. en mikrofibermopp för att ta bort damm och katthår - mattes inflikning) har invaderat huset senaste veckan. I egenskap av första vaktkatt ser jag det som min plikt att försvara flocken.

Monstret visade sig svårsmält och mina få kvarvarande tänder (ja, det går utmärkt att vara vaktkatt ändå, varför ser du så tveksam ut?) slog emot något hårt och kallt under den noggrant planerade attacken.

Jag retirerade till under köksbordet och smider för tillfället nya planer på hur inkräktaren kan övertalas att lämna flockens tassemarker.
/Tandlösingen (också känd under namnet Jacek)

Lillebror hejar på Jacek - monster kan inte tillåtas hemma och människor har uppenbarligen ingen aning om hur farliga saker de släpar hem emellanåt.

//Lillebror, vars matte helt saknar omdöme...

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » fre 19 jan 2018, 19:43

Colourspot skrev:
Safia skrev:Ett blått monster (a.k.a. en mikrofibermopp för att ta bort damm och katthår - mattes inflikning) har invaderat huset senaste veckan. I egenskap av första vaktkatt ser jag det som min plikt att försvara flocken.

Monstret visade sig svårsmält och mina få kvarvarande tänder (ja, det går utmärkt att vara vaktkatt ändå, varför ser du så tveksam ut?) slog emot något hårt och kallt under den noggrant planerade attacken.

Jag retirerade till under köksbordet och smider för tillfället nya planer på hur inkräktaren kan övertalas att lämna flockens tassemarker.
/Tandlösingen (också känd under namnet Jacek)

Lillebror hejar på Jacek - monster kan inte tillåtas hemma och människor har uppenbarligen ingen aning om hur farliga saker de släpar hem emellanåt.

//Lillebror, vars matte helt saknar omdöme...

Även herr katt framför sina sympatier med herr Jacek och hälsar att hans egen klent begåvade matte lät en väldigt fientlig grej flytta in för en tid sedan. Människorna stoppar in hans matskålar i den bl.a. och sedan låter den konstigt jättelänge innan matskålarna släpps ut igen. Herr katt förklarar att han forfarande morrar åt den då och då så den inte ska sticka upp. Herr katt förklarar vidare att han själv dessvärre är den enda med sunt förnuft i hela hushållet. Lillen kan man inte alls räkna med när det gäller ansvarstagande och skydd av flockmedlemmar. Människorna ska man inte ens prata om när det gäller konstigt beteende. :pfft: Tur att det verkar finnas en vettig katt även i herr Jacek hushåll, avslutar herr katt och önskar lycka till i jakten på det blå monstret. Bra jobbat Jacek. =D>

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » lör 20 jan 2018, 01:32

Pisco är bra söt ibland.
Han låg ute i hallen och "grät" (dvs pep väldigt plågat). Jag kom lyfte upp honom och bar sedan honom mot min axel, lite som man håller ett barn som gråter. Vaggade runt lite och sjöng lite tyst. Då lugnade han ner sig.

Han har aldrig bott med barn (knappt ens sett ett) så han kan ju inte anammat beteendet genom att se andra bli tröstade på det sättet.

Användarvisningsbild
Lakriz_Pepsi
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt
Ort: I en liten by som är en förort till en förort utanför stockholm

Inläggav Lakriz_Pepsi » tis 23 jan 2018, 09:55

Hej,
Mitt smeknamn är Lakke och jag har efter min bror gick över regnbågsbron vägrat äta den mat som fanns då. Den är inge god längre. Så min Stormatte och Lillamatte har suttit många timmar framför varma och sköna platta sakerna. Har suttit länge framför de ljusa sakerna, stirrat och då tryckt på denna knappar som man kan göra mycket med när jag går över dem.

Nu har de äntligen hittat mat som jag gillar och inte kommer upp igen och jag blir sjuk av.

Min Stormatte har lite problem vad jag har förstått. Hon pratar om att maten som vi åt innan är dyr och jag vet att det finns jätte mycket av den äckliga maten i rummet där jag inte får vara själv, för att jag har sett det med egna ögon.

Varför så mycket av det äckliga maten, Stormatte köpte på sig massa innan hon åkte till Storhusse. Jag vet inte ens om han egentligen finns längre. Här hemma är det vanligt att någon i kollektivet inte kommer hem när de går utanför dörren till den mycket farliga världen utanför.

Vad ska matte göra med alla denna äckliga mat? Jag vet att det finns andra katter som behöver äta äcklig mat med att de kan vara som mig. Bli jätte sjuk av mat.

Stormatte säger att det handlar om många pengar. Vad nu pengar är. Då lika mycket vad min nya mat skulle kosta i en månad. Detta förstår jag inte riktigt alls.

/Tazz
Over and out
Roger that

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tis 23 jan 2018, 15:32

Nikita smet ut genom dörren igen när jag kom hem från affären. Hade otroligt roligt när hon lubbade upp och ner i trapphuset, lätt och smidig som en panter var hon. Matte lubbade efter, något mindre lätt och smidig :smile: Som tur är denna årstid så behöver jag inte vara rädd för att hon försöker rymma ut på balkongen eller genom porten. Det snöar rikligt just nu och jag öppnade balkongdörren efter att hon stått och jamat argt att den var stängd. Vilken blick man fick :angry: satte ut henne ett steg så hon fick känna på den härliga snön. Eh, vet inte om jag vågar sova inatt :swear: :censored: Nu är det argt tvättande och en tass i taget rakt upp. Hon försökte också halta med alla fyra tassarna samtidigt :smile:

Nåja, slutet gott allting gott. Nu liggs det hoprullad på uppvärmd kattsäng vid datorn. :mellow:

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » tis 23 jan 2018, 21:18

Mattes tanke: laga mat
Piscos tanke: GOOOOOOOOOOS!! VÅGA BARA RESA DIG FRÅN STOLEN MATTE! Och lägg undan den där telefonen också är du snäll!

Safia
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » ons 24 jan 2018, 08:05

Jacek: Padda, vadå padda? Mattes knä är avsett för katter i allmänhet och mig i synnerhet.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » ons 24 jan 2018, 12:18

Hurra hurra! För idag firar vi katternas adoptionsdag :love:

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » ons 24 jan 2018, 13:37

ApanAnn skrev:Hurra hurra! För idag firar vi katternas adoptionsdag :love:

YAY! Grattis till kissarna som fått komma till sitt föralltidhem! :balloon: :love:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 25 jan 2018, 21:50

Jaha, får bara erkänna att droppa på bakbenet är ett fiasko. Nikita springer runt och skakar på alla fyra tassarna :roll: och slickar inte i sig ett dugg. Hmm. Det får bli spruta eftersom mat inte kommer att fungera med tanke på hur kräsen hon är. Ska gå och köpa en spruta imorgon på apoteket. Nu kom hon just för att meddela att torrisarna är slut och hon behöver mer. Lactulosen är fortfarande kladdig på benet och hon har uppenbarligen inte en försökt slicka. Har lagt sig tillrätta på kattsängen med lactulosbenet nederst så det kommer bli alldeles kladdigt och behövs tvättas. Varför kan inte Nikita vara en normal katt?

Idag satte jag upp hennes fönstersäng. Den blev inte så fin och rak som Starwatcher rekommenderade men den sitter och jag vill inte försöka ta ner den och börja om från början. Inte en jätte succé än så länge. Har lyft upp henne tre gånger idag. Hon ligger och kollar ett tag och hoppar sedan ner. :-?

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav ApanAnn » tor 25 jan 2018, 22:47

Fragole skrev:
ApanAnn skrev:Hurra hurra! För idag firar vi katternas adoptionsdag :love:

YAY! Grattis till kissarna som fått komma till sitt föralltidhem! :balloon: :love:

Två år hos oss nu, och fegisen har blivit plåsterkatt :grin:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 25 jan 2018, 23:28

mjlee skrev:
Idag satte jag upp hennes fönstersäng. Den blev inte så fin och rak som Starwatcher rekommenderade men den sitter och jag vill inte försöka ta ner den och börja om från början. Inte en jätte succé än så länge. Har lyft upp henne tre gånger idag. Hon ligger och kollar ett tag och hoppar sedan ner. :-?

Eftersom det är kallt ute blir det alltid lite kalldrag från fönsterrutan så det kan vara att hon är lite tveksam pga det. Vintertid ligger även mina katter lite mindre i dylik hängmatta än sommartid. Provat att lägga en liten mjuk tunn pläd i hängmattan?
Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » fre 26 jan 2018, 00:17

Honey är på besök eftersom husse är iväg. Hon är väldigt nyfiken på allting men verkar inte särskilt orolig. Pisco har fräst och morrat en del åt henne, men de har åtminstone inte bråkat.

Piscobusen fick även för sig att leka med en burk godis. Helt plötsligt tar han burken (Whiskas Temptations, ingen jätteliten burk) i munnen och springer iväg. Hur sött som helst men inser att jag får låsa in burken lite noggrannare i fortsättningen

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 26 jan 2018, 02:04

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:

Eftersom det är kallt ute blir det alltid lite kalldrag från fönsterrutan så det kan vara att hon är lite tveksam pga det. Vintertid ligger även mina katter lite mindre i dylik hängmatta än sommartid. Provat att lägga en liten mjuk tunn pläd i hängmattan?

Ja, jag misstänker att det är ett av de största skälen, egentligen har jag satt upp den inför vår/sommar men tänkte också hänga upp en talgboll på balkongen som katt tv för lite förströelse och hon har ju inte kunnat se balkongen innan. Nikita är ju mycket frusen av sig, trots fluff päls just nu :smile: och föredrar att sova på uppvärmd kattsäng, dator, inne i garderoben i sovrummet, under diskhon bredvid avloppet i köket och under duntäcke bredvid mig - när jag kliver upp gör hon det nästan hela tiden och parkerar sig på kattsängen jag slår på då.

Hon vill inte ens sova i sin för det mesta älskade igloo eftersom den står i vardagsrummet som är någon grad tror jag kallare än sovrummet.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 26 jan 2018, 23:51

Uppdatering Nikitas mage. Hon klämde ur sig en korv igårkväll, aldrig att man trott hur jublande glad man blir över (stinkande) kattbajs. Det måste ha gått av sig själv eftersom duttande av lactulos på pälsen var ett fiasko. :wait: Hällde på lite i går morse. Idag var det fortfarande kvar (intorkat). Jäkla katt.

Imorgon blir det spruta från apoteket. :censored:

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » lör 27 jan 2018, 21:02

Klåda är - utan tvekan - det jobbigaste jag varit med om under alla mina år som kattägare (förutom avlivning.)

Sally var lugn i typ 3 dagar, mycket mindre gnag och jag ville så gärna tro att det började lugna sig på riktigt men vågade inte hoppas på något då bakslag är en del av mitt liv. Mycket riktigt så började hon igen och fått nytt sår på andra ljumsken.. Hur länge orkar man med detta egentligen?

Känns som att det bara blir fel oavsett vad jag försöker göra.
Simon, Bassel och lilla Stella - älskade och saknade ♥

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » sön 28 jan 2018, 21:33

Mysseman skrev:Klåda är - utan tvekan - det jobbigaste jag varit med om under alla mina år som kattägare (förutom avlivning.)

Sally var lugn i typ 3 dagar, mycket mindre gnag och jag ville så gärna tro att det började lugna sig på riktigt men vågade inte hoppas på något då bakslag är en del av mitt liv. Mycket riktigt så började hon igen och fått nytt sår på andra ljumsken.. Hur länge orkar man med detta egentligen?

Önskar jag hade ett magiskt trollspö som tog bort klådan från Sally, men jag vet du gör ditt bästa för henne.
:consoling:

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav Mysseman » mån 29 jan 2018, 12:51

Yrhättans skrev:
Mysseman skrev:Klåda är - utan tvekan - det jobbigaste jag varit med om under alla mina år som kattägare (förutom avlivning.)

Önskar jag hade ett magiskt trollspö som tog bort klådan från Sally, men jag vet du gör ditt bästa för henne.

Tack snälla du :)

En annan fråga, någon som brukar beställa från vetzoo? Köpte kattmat därifrån i helgen och funderar på hur lång leveranstiden brukar ta?

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » mån 29 jan 2018, 19:59

Mysseman skrev:
Yrhättans skrev:

Tack snälla du :)

En annan fråga, någon som brukar beställa från vetzoo? Köpte kattmat därifrån i helgen och funderar på hur lång leveranstiden brukar ta?

Jag handlar regelbundet från VetZoo. Sist beställde jag den 16, de skickade paketet den 17. De brukar vara rätt snabba, men jag brukar räkna med 7-10 dagar när jag beställer för att ha marginal ifall de har väldigt mycket beställningar och för eventuella förseningar från Schenkers sida.

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav Mysseman » tis 30 jan 2018, 09:59

Colourspot skrev:Jag handlar regelbundet från VetZoo. Sist beställde jag den 16, de skickade paketet den 17. De brukar vara rätt snabba, men jag brukar räkna med 7-10 dagar när jag beställer för att ha marginal ifall de har väldigt mycket beställningar och för eventuella förseningar från Schenkers sida.

Kollade leveransen och det står "på väg", hoppas att paketet dyker upp senast imorgon. Nästa gång får jag ha framförhållning när jag skall beställa kattmat :smile:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tis 30 jan 2018, 16:02

Blir galen, varför sitter inte min fönstersäng upp?!? :swear: Jag gör enligt konstens alla regler men den trillar ner, det är en sugpropp som det verkar vara problem med, men den ser ut precis som de andra tre Grrrr

Safia
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Safia » tis 30 jan 2018, 18:07

Matte: se här, smaskig mat som är bra för din irriterade mage

Tandlösingen sniffar misstänksamt: tror jag inte alls, kompisarnas mat verkar mycket godare

Matte tar en bit i handen och erbjuder: se, jättesmaskigt

Tandlösingen dyker ner i harhjärtats skål: inte alls, det här är mycket godare

Harhjärtat tar biten från handen och börjar prompt smaska i sig tandlösingens mat: muuuuums, jättegott det här

Katter 1, matte 0. Eller nåt sånt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tis 30 jan 2018, 19:19

mjlee skrev:Blir galen, varför sitter inte min fönstersäng upp?!? :swear: Jag gör enligt konstens alla regler men den trillar ner, det är en sugpropp som det verkar vara problem med, men den ser ut precis som de andra tre Grrrr

Torkat fönstret OCH alla sugproppar mkt noga med fönsterputs?? Fukta lätt sedan sugpropparna med vatten och sätt upp hängmattan så den sitter helt rakt så ska den sitta hårt.
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 30 jan 2018, 20:53

Safia skrev:Matte: se här, smaskig mat som är bra för din irriterade mage

Tandlösingen sniffar misstänksamt: tror jag inte alls, kompisarnas mat verkar mycket godare

Matte tar en bit i handen och erbjuder: se, jättesmaskigt

Tandlösingen dyker ner i harhjärtats skål: inte alls, det här är mycket godare

Harhjärtat tar biten från handen och börjar prompt smaska i sig tandlösingens mat: muuuuums, jättegott det här

Katter 1, matte 0. Eller nåt sånt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

De vet precis vad de vill, ingen mat är så god som mat man inte ska äta.

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav ApanAnn » tis 30 jan 2018, 22:43

Kräsna kissen provade lite av blötmaten idag! :hi5: Nu äter hon torrisar, men kul att hon smakar.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 01 feb 2018, 05:51

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:Blir galen, varför sitter inte min fönstersäng upp?!? :swear: Jag gör enligt konstens alla regler men den trillar ner, det är en sugpropp som det verkar vara problem med, men den ser ut precis som de andra tre Grrrr

Torkat fönstret OCH alla sugproppar mkt noga med fönsterputs?? Fukta lätt sedan sugpropparna med vatten och sätt upp hängmattan så den sitter helt rakt så ska den sitta hårt.

Suck jo. Får tvätta fönster igen och fukta lite mindre. Hade satt upp den igen igår och idag när jag kom hem låg den på golvet så stackars Nikita försökte igen. Modigt tycker jag nog med tanke på att hon redan åkt i golvet två gånger tidigare!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 01 feb 2018, 10:00

Snöstorm ute, Nikita ligger och chillar på sin varma kattsäng vid datorn.

Stackars Nikita kissade på sig i natt - hon har inte gjort det på ett tag. Funderade på om jag skulle tvätta av henne men det räcker inte med vatten utan jag måste schamponera rumpan och runt öppningen. Känns sådär så hon får lukta, det går ändå bort efter ett tag.

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » tor 01 feb 2018, 13:09

Inatt hade jag och matte en dispyt. Jag brukar alltid sova på henne, hon brukar påstå att jag är ett perfekt substitut till kedjetäcke vad det nu betyder. Inatt så la hon sig på sidan och sen skrattade hon åt mig när jag kröp upp och la mig på henne. Hon påstod att jag inte fick plats. Vet hon inte att vi katter alltid får plats bara vi vill?
Nåja, det var lite obekvämt, jag fick spjärna emot med bakbenen och så kan man ju inte sova. Jag fick helt enkelt sätta mig bredvid henne och stirra argt.
Matte skrattade igen, men lydig som hon är la hon sig på mage så jag kunde krypa upp på ryggen. Då påstod hon att hon inte kunde andas för att jag lagt mig för högt upp. Jag tror inte matte har förstått vem det är som bestämmer här hemma!
Jaja, jag la mig lite längre ner, det var ju bekvämare att ligga i gropen (matte inflikar att det heter ländryggen, men vad vet hon?!)

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav Mysseman » sön 04 feb 2018, 10:03

Vaknade strax efter 02 inatt av ljudet av 2 bråkande katter utomhus. Det lät inte som något "vanligt" bråk med lite morr och fräs utan detta var något utöver det vanliga.. Lät fruktansvärt och jag flög upp för att se om jag kunde se katterna vilket jag inte kunde, när jag la mig igen blev det helt knäpptyst efter någon minut, som att inget av det hade hänt.

När skall folk lära sig att inte ha sina katter utomhus? :swear:
Hoppas att ingen av missarna blev allt för skadad, det är kallt och jävligt ute.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » sön 04 feb 2018, 11:38

Tänk att 2 kullsyskon kan vara så olika. Idag är det äntligen sol men kallt ute. Hankatten ogillar verkligen att ligga i solen så han har lagt sig vid öppet vädringsfönster i skuggan för att sova. Honkatten avskyr kyla och älskar att solbada så hon ligger nu i husets varmaste rum och njuter av solbadning.

:edit: och där blev det mulet och snö. Tösen säger :censored: och klagar bittert. Matte håller med henne! Dags att lägga en brasa och bädda ner sig framför tv'n. Hankatten däremot verkar ganska nöjd men är lite sur för att matte inte öppnar altandörren *burr*
Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt

Re: RE: Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Fragole » sön 04 feb 2018, 16:41

Mysseman skrev:Vaknade strax efter 02 inatt av ljudet av 2 bråkande katter utomhus. Det lät inte som något "vanligt" bråk med lite morr och fräs utan detta var något utöver det vanliga.. Lät fruktansvärt och jag flög upp för att se om jag kunde se katterna vilket jag inte kunde, när jag la mig igen blev det helt knäpptyst efter någon minut, som att inget av det hade hänt.

När skall folk lära sig att inte ha sina katter utomhus? :swear:
Hoppas att ingen av missarna blev allt för skadad, det är kallt och jävligt ute.
Påminner mig om ett av de värsta revirbråken jag någonsin hört. Grannkatten (som ägde reviret) bråkade med en inkräktare. Det var hemska ljud, förstod inte var det var först, lät som två barn stod ute och skrek. Gick ut för att skrämma bort den inkräktande katten. Låg hårtussar överallt (bråket var på vår uppfart). Såg aldrig den katten igen och grannkatten (som var lite som vår egen katt) fick tack ö lov inga skador, men det var fruktansvärt ändå.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 04 feb 2018, 18:41

Yra och hennes dotter Manami är snökatter, de njuter av att vara ute och leka i snön.
Bild

Bild

Min älskade Madde var snäll och poserade fint, hon blir 8 år i sommar.

Bild

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Inläggav Lilla Luna » mån 05 feb 2018, 08:09

Att det aldrig kan vara bra med katterna...
Lucifer luktar skunk i munnen och tuggar ofta luft, ser även röd ut på tandköttet... så där ska det bokas en tid..

Imorse skrek Luna när hon gick på lådan, satt 20 SEK oc kissade världens minsta droppe, så där var det dags för FICen att dra igång igen.. förhoppningsvis slipper vi veterinärbesök där, men dags för medicin igen...

Som tur är har Lunas mage varit bra senaste månaderna, vill ju däremot sätta in mer blötmat till henne, men verkar vara omöjligt att hitta något hon tål.. ](*,)

Safia
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Safia » mån 05 feb 2018, 08:24

Lilla Luna skrev:Som tur är har Lunas mage varit bra senaste månaderna, vill ju däremot sätta in mer blötmat till henne, men verkar vara omöjligt att hitta något hon tål.. ](*,)

Mush bollarna har en kort innehållsförteckning och tolereras bra av min FIC/urinvägskristall katt utan att ge vare sig problem med mage eller ökad benägenhet för urinvägsproblem.

Kyckling/nöt - Kyckling 63 % (hjärta, kött, ben, brosk) nöt 36 % (lunga, hjärta, kött, lever, blod, brosk) kallpressad solrosolja, havsalger.

Kyckling/gris - Kyckling 52 % (muskelmage, hjärta, kött, lever) gris 46 % (hjärta, kött, ben, njure, lunga, brosk), kallpressad solrosolja, havsalger.

Nöt/gris - Nöt 56 % (kött, hjärta, lunga, mage, brosk, blod) gris 42% (hjärta, kött, ben, njure, brosk), kallpressad solrosolja, havsalger.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 05 feb 2018, 08:44

Yrhättans skrev:Yra och hennes dotter Manami är snökatter, de njuter av att vara ute och leka i snön.
Bild

Bild

Min älskade Madde var snäll och poserade fint, hon blir 8 år i sommar.

Bild

Världens vackraste snöbollar! :wub: Så härligt att få gå ut och leka i snön och så trevligt för matte att inte behöva torka katt tassar från lera :smile: Antar att Ludde föredrog det varma inomhuset? Fina, fina Madde, vad duktigt hon poserar för mattes kamera. Hur lyckas du få så fina bilder?

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 05 feb 2018, 10:09

Tack. Jag har inte en aning om hur korten på Madde blev så bra. Jag satt och slösurfade med paddan i läsfåtöljen och hon hoppade upp till mig. Jag lyfte paddan och tog en hel hög med kort och de blev bra!

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 05 feb 2018, 11:20

Yrhättans skrev:Tack. Jag har inte en aning om hur korten på Madde blev så bra. Jag satt och slösurfade med paddan i läsfåtöljen och hon hoppade upp till mig. Jag lyfte paddan och tog en hel hög med kort och de blev bra!

Madde ser ut som en äkta filmstjärna på sådana där samlarkort som fanns när jag var barn. Så tjusig!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 05 feb 2018, 11:43

Aziz skrev:
Yrhättans skrev:Tack. Jag har inte en aning om hur korten på Madde blev så bra. Jag satt och slösurfade med paddan i läsfåtöljen och hon hoppade upp till mig. Jag lyfte paddan och tog en hel hög med kort och de blev bra!

Madde ser ut som en äkta filmstjärna på sådana där samlarkort som fanns när jag var barn. Så tjusig!

Tack. Hon är den vackraste och det vet hon

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » mån 05 feb 2018, 20:58

Yrhättans skrev:Bild

Vilken skönhet!

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav Mysseman » fre 09 feb 2018, 12:45

Sally hälsar att när klådan är mindre är det ännu skönare att solbada.
Bild

Bonusbild på tjockisen

Bild

Älskade djur :heart: :love:

Återgå till "Allmänt kattprat!"