Kattprat - allmän tråd 2018

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Yrhättans » mån 01 jan 2018, 17:48

Nytt år, ny tråd. Vill du titta i 2017 finns den i arkivet.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav mjlee » tis 02 jan 2018, 13:30

Apropå att lära en katt att äta som en häst ur handen :smile: har flera klipp men Nikita var för snabb att äta upp innan jag hann filma. Tyvärr hör man henne inte snusa precis som en häst heller.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 03 jan 2018, 11:21

Herr katt är på uselt humör sedan ett par dagar. Han verkar inte riktigt veta vad han vill. Å ena sidan är han väldigt kontaktsökande och följer mig över allt, å andra sidan tvär o sur och nafsade efter husse igår. Han vill inte leka med lillen men har jättemycket energi som behöver få utlopp och lekar gärna med vippor som han dödar skoningslöst. Han dödar också bäddar, kuddar och sitt älskade filthus från zooplus. Att döda något verkar ligga kattherren nära hjärtat just nu. Idag tokrusade han till ytterdörren när brevbäraren kom och fräste i brevinkastet. Så har han aldrig gjort förut. Älskade surgubbe. Hoppas att han inte är sjuk eller har ont eller nåt. :consoling:

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » ons 03 jan 2018, 23:14

Tror de tänkte på katter när de gjorde denna balkongen. Räcket är täckt med röda ogenomskinliga paneler, men en panel är helt genomskinlig, perfekt för spaning!
Pisco får än så länge bara vara i sovrummet och jag tror att jag väntar till våren med att näta in balkongen (vill lägga trall först) men den kommer nog att bli uppskattad sen!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 04 jan 2018, 14:15

Nu har Nikita ett instagram konto, stjarnviks_nikita om någon vill följa. Inte för att det kommer vara särskilt aktivt.

Fragole
Überkatt
Überkatt

Re: RE: Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Fragole » tor 04 jan 2018, 14:49

mjlee skrev:Nu har Nikita ett instagram konto, stjarnviks_nikita om någon vill följa. Inte för att det kommer vara särskilt aktivt.
Klart man vill följa ändå!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 05 jan 2018, 15:28

Nu är mat, sand, godis och kattsäng levererade och inget behöver köpas på ett halvår. Gillar postnords nya app där man kan följa paketet i mobilen och beställa utkörningen när det passar 13-15 eller 15-17. Så skönt. Dessutom kan man fylla i portkod! :hi5:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » mån 08 jan 2018, 18:28

Min mor har donerat en filt till Lillebror. En sån där supermjuk sak, jag har en i liknande material sedan innan. Lillebror gillar att ligga på en filt, om filten ligger på sängen. Men den här filten vägrar han ligga på, han ligger nu demonstrativt bredvid den - jag misstänker att det beror på att jag erbjudit honom den: "hmf, du bestämmer minsann inte vart jag ska ligga!". :roll:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » mån 08 jan 2018, 18:46

Colourspot skrev:Min mor har donerat en filt till Lillebror. En sån där supermjuk sak, jag har en i liknande material sedan innan. Lillebror gillar att ligga på en filt, om filten ligger på sängen. Men den här filten vägrar han ligga på, han ligger nu demonstrativt bredvid den - jag misstänker att det beror på att jag erbjudit honom den: "hmf, du bestämmer minsann inte vart jag ska ligga!". :roll:

Ha, det slår aldrig fel. Vet inte hur många bäddar jag släpat hem som ratas av kissarna tills jag bestämt mig för att skänka dom till bättre behövande. Då passar det att ligga på dom. Annars kan de ligga på vad som helst, ett kuvert som man letar efter, handskarna som man behöver eller ens IPad. Huvudsaken är att man just då behöver den. :smile:

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Inläggav Lilla Luna » mån 08 jan 2018, 22:04

Verkar inte gå att beställa från medicanimal längre.. Någon som vet varför eller om det bara är något tillfälligt?
Får bara upp att det inte skickas till det landet jag valt (Sverige).

Ooooch vart beställer man billigt om inte från Medicanimal? Det har ju alltid varit flera hundralappar billigare jämfört med andra sidor.. Det är Royal canin Sensitivity controll vi är på jakt efter.

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » mån 08 jan 2018, 22:45

Aziz skrev:
Colourspot skrev:Min mor har donerat en filt till Lillebror. En sån där supermjuk sak, jag har en i liknande material sedan innan. Lillebror gillar att ligga på en filt, om filten ligger på sängen. Men den här filten vägrar han ligga på, han ligger nu demonstrativt bredvid den - jag misstänker att det beror på att jag erbjudit honom den: "hmf, du bestämmer minsann inte vart jag ska ligga!". :roll:

Ha, det slår aldrig fel. Vet inte hur många bäddar jag släpat hem som ratas av kissarna tills jag bestämt mig för att skänka dom till bättre behövande. Då passar det att ligga på dom. Annars kan de ligga på vad som helst, ett kuvert som man letar efter, handskarna som man behöver eller ens IPad. Huvudsaken är att man just då behöver den. :smile:

Eller klassikern lägga sig i knät när jag preciiiis ska på toa/till jobbet/hämta mat/resa mig.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 08 jan 2018, 23:26

Lilla Luna skrev:Verkar inte gå att beställa från medicanimal längre.. Någon som vet varför eller om det bara är något tillfälligt?

Ooooch vart beställer man billigt om inte från Medicanimal? Det har ju alltid varit flera hundralappar billigare jämfört med andra sidor.. Det är Royal canin Sensitivity controll vi är på jakt efter.

Det har hänt tidigare att det inte gått att köpa från Medicanimal så kan vara tillfälligt eller så ett resultat av Englands utträde ur EU :-k

Har du tittat på Vetuk.co.uk? Zooplus?? http://www.nutrecare.co.uk/?
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tis 09 jan 2018, 00:28

Aziz skrev:

Bäddar har jag gett upp för läääänge sen - katterna rådissar dem till förmån för min säng...
Nåväl, Lillan har iaf godkänt nya filten. Lillebror ligger, mycket bestämt, bredvid fortfarande :smile:

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Lilla Luna » tis 09 jan 2018, 19:49

Starwatcher skrev:
Lilla Luna skrev:Verkar inte gå att beställa från medicanimal längre.. Någon som vet varför eller om det bara är något tillfälligt?

Det har hänt tidigare att det inte gått att köpa från Medicanimal så kan vara tillfälligt eller så ett resultat av Englands utträde ur EU :-k

Åh så drygt. Det där är det enda foder vi fått Luna att funka till 100% på.. Så surt om det inte ska funka att beställa. Skillnaden från medicanimal och tex Vetzoo är nästan 400:-!!! De andra sidorna var tyvärr inte mycket billigare.. men tack för tipsen!

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tis 09 jan 2018, 20:34

Lilla Luna skrev:
Starwatcher skrev:

Åh så drygt. Det där är det enda foder vi fått Luna att funka till 100% på.. Så surt om det inte ska funka att beställa. Skillnaden från medicanimal och tex Vetzoo är nästan 400:-!!! De andra sidorna var tyvärr inte mycket billigare.. men tack för tipsen!

Har du kollat på amazon.de? Amazon har iaf tidigare sålt kattmat och det är fraktfritt från tyska amazon. Man kan välja engelska som språk om man inte kan tyska.

Hoppas ni hittar ngn billig sida - surt att behöva betala mkt dyrare för maten :consoling:
Bild

Användarvisningsbild
Katarina
Überkatt
Überkatt
Katt: Perser & Heliga Birmor
Kontakt:

Inläggav Katarina » tis 09 jan 2018, 21:18

Medicanimal har haft väldiga strul med leveranser de senaste månaderna. Enligt Facebook har folk väntat över en månad på att få leveransen. Vi beställde i nov, när vi inte fått något i mitten på dec kontakter vi dem. Efter nyår fick vi tillbaka pengarna och häromdagen skickades paketet :( Beställ inte därifrån, funkar inte längre. Har ändå köpt mat från dem i ca 6 år.

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Lilla Luna » ons 10 jan 2018, 20:50

Usch vad surt. Vi som aldrig haft problem därifrån, alltid fått paketet väldigt snabbt. Dom kanske stoppat alla internationella beställningar ett tag för att komma ikapp?

I vilket fall hittade vi maten på zooplus för ca 100:- dyrare bara. Dom måste fått in den maten nyligen då vi inte hittat den där förut när vi kollat.. gillar zooplus bonussystem bättre och det är enklare att smyga ner diverse leksaker så vi fortsätter nog därifrån nu. :grin:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 10 jan 2018, 21:47

Gjorde kladdkaka tidigare i kväll och fick någon form av hjärnsläpp så jag lyfte vispen ur skålen utan att stänga av den. Såklart det stänkte både på mig, golvet och Luna. Hon blev klart upprörd över att få chokladstänk i pälsen fast matte var snabb att torka bort eftersom choklad inte är nyttigt för henne.
Men, jag funderade om hon skulle passa som chokladmaskad birma.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 11 jan 2018, 00:38

När jag köpte veterinärfoder från UK handlade jag från VetUK - aldrig något strul och gick fort även om frakten ibland kunde sega lite (inte pga dem).

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 11 jan 2018, 00:39

Yrhättans skrev:Gjorde kladdkaka tidigare i kväll och fick någon form av hjärnsläpp så jag lyfte vispen ur skålen utan att stänga av den. Såklart det stänkte både på mig, golvet och Luna. Hon blev klart upprörd över att få chokladstänk i pälsen fast matte var snabb att torka bort eftersom choklad inte är nyttigt för henne.

Stackars Luna, vilken kränkning :wait:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 11 jan 2018, 10:19

Yrhättans skrev:Gjorde kladdkaka tidigare i kväll och fick någon form av hjärnsläpp så jag lyfte vispen ur skålen utan att stänga av den. Såklart det stänkte både på mig, golvet och Luna. Hon blev klart upprörd över att få chokladstänk i pälsen fast matte var snabb att torka bort eftersom choklad inte är nyttigt för henne.

Stackars Luna! Prickisarna skickar deras djupa sympati. Först ngt så hemskt som en elvisp och sedan bli nedstänkt och till råga på allt matte som gör så hemskt. Båda tycker att Luna har rätt till stort skadestånd.
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 11 jan 2018, 16:34

Men stackars Yra! Vilken förolämpning för husets drottning! Det här kräver en myckenhet godis och gos. Hoppas bara matte ber om ursäkt för övergreppet.

PS: Bilder! :smile:

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » fre 12 jan 2018, 08:35

Jacek sympatiserar fullt ut med Yra. När matte tappar granatäppelkärnor på golvet är det naturligtvis för att det ska spelas fotboll med dem. Kan väl inte jag hjälpa att jag lämnar röda tasspår på golvet efter mig. Matten tog det liiiite för långt när hon fångade in mig och tvättade mina tassar med en våt disktrasa.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » fre 12 jan 2018, 21:45

Lillan hälsar till övriga forumkatter att det är himla praktiskt att ha en liten rumpa. Hon har klämt in sig bland (den rena...) disken på diskbänken och ser ytterst belåten ut med sig själv :smile:

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » lör 13 jan 2018, 10:28

Något mindre gnag och till och med mer synlig päls på magen ( :hi5:) Det är bra men obotlig pessimist som jag är så kommer det väl bli kalt igen när jag skrev detta inlägg!
Simon, Bassel och lilla Stella - älskade och saknade ♥

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » lör 13 jan 2018, 14:46

Colourspot skrev:Lillan hälsar till övriga forumkatter att det är himla praktiskt att ha en liten rumpa. Hon har klämt in sig bland (den rena...) disken på diskbänken och ser ytterst belåten ut med sig själv :smile:

Nikita hälsar att vara liten överallt är mycket praktiskt. Man kan ta sig fram bakom böcker i bokhyllor och klämma in sig på alla möjliga och omöjliga ställen. :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » lör 13 jan 2018, 23:28

mjlee skrev:
Colourspot skrev:Lillan hälsar till övriga forumkatter att det är himla praktiskt att ha en liten rumpa. Hon har klämt in sig bland (den rena...) disken på diskbänken och ser ytterst belåten ut med sig själv :smile:

Nikita hälsar att vara liten överallt är mycket praktiskt. Man kan ta sig fram bakom böcker i bokhyllor och klämma in sig på alla möjliga och omöjliga ställen. :smile:

:hi5:

Som matte är jag nöjd över att ha dörrar för bokhyllorna (så att de blir som vitrinskåp, typ), efter det tipset :grin:

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » mån 15 jan 2018, 01:23

Idag hände det något väldigt konstigt.
Dörren som matte alltid gått ut genom och stängt efter sig var öppen. Jag har försökt smita ut genom den en gång innan, men hann bara sätta tassarna utanför innan matte motade in mig i det där rummet igen.
Många gånger har jag fått sitta där inne alldeles ensam fastän jag hört matte hålla på där ute. Pipit och pipit men hon har bara kommit och sagt något konstigt om att det är för min skull jag är instängd. Aldrig hört på maken!
Idag tog hon sin dator och sedan glömde hon stänga dörren.
Jag var väldigt försiktig först. Tänk om det finns monster där ute. Tänk om de äter upp mig! För att vara på den säkra sidan så pep jag hela tiden så att matte skulle höra om jag försvann.
Så mycket nya lukter. Det är ett väldigt konstigt ställe det här. En helt ny soffa, först visste jag inte riktigt om jag gillade den. Den luktar inte riktigt som mig. Matte har dock lagt ut lite filtar som jag kan ligga på och de luktar gott av mig.
Dessutom står det en massa kartonger där ute. Matte säger att jag inte får hoppa ner i dem. Har ni hört något konstigare? En kartong som inte får innehålla en katt? Nä, nu är det inte helt rätt.

Jag har gått många rundor, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Allting måste undersökas, allting måste man gnida sig mot så att det luktar mig. Och pipit hela tiden har jag gjort så att matte håller koll på mig. Hon verkar tycka jag är konstig, men det är väl klart att en katt måste höras! Hur ska hon annars veta om det kommer ett monster och äter upp mig?
En annan sak som är konstig är att Honey och Husse inte är här. Jag har letat och letat men hittar dem ingenstans. Jag tror nog att de finns i någon av alla kartongerna och att de dyker upp snart nog. Jag har hört matte prata om att Honey ska komma och hälsa på. Och husse var här idag. Fast då var jag mest rädd och gömde mig under sängen. Matte sa att det krossade husses hjärta lite, men jag kan inte hjälpa det. Detta stället är lite läskigt!

Sen satt matte och pratade med sin dator (och den pratade tillbaka till henne). Jag hade tråkigt så jag la mig på min filt och sov. Helt plötsligt blir jag attackerad av något. Det satte sig i min päls och jag försökte få bort det. Hoppade fram och tillbaka i soffan men det ville inte försvinna. Inte hjälpte matte mig heller. Hon bara började skratta och visade datorn vad som hände. Grymt elakt. Jag blev arg och gick därifrån. Sen när jag kom tillbaka skrattade matte åt mig igen men bad mig komma upp i soffan. Då tog hon bort något från min nos. Hon sa att det var en bit frigolit och att det var det som hade fastnat i min päls. Jag förstår inte riktigt.

Nu säger matte att vi ska gå och lägga oss. Hon säger också att dörren kommer vara stängd för att hon inte riktigt litar på mig. Förstår inte alls. Jag kan inte hjälpa att saker måste lukta som mig och kanske då råkar kissa på dem. Det är bättre om de luktar som mig!

Godnatt och sov så gott alla katter där ute!

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » mån 15 jan 2018, 18:57

Harhjärtat och blindstyret unisont, i kör, från varsin låda:

”Det är såååååå skönt att sätta ner svansen på nyrensad sand matte.”

Matten i sin tur biter sig i tungan och muttrar några väl valda ord för sig själv medan hon går och hämtar spade och påse igen. Si så där 30 sekunder efter det att hon ställt bort dem från förra rensningen.

Men det förstås. Katter är renliga djur och lika lite som vi vill sätta oss på en ospolad toalett vill de gå på en orensad låda om det inte är kris.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 15 jan 2018, 21:55

Fragole skrev:Idag hände det något väldigt konstigt.
Dörren som matte alltid gått ut genom och stängt efter sig var öppen. Jag har försökt smita ut genom den en gång innan, men hann bara sätta tassarna utanför innan matte motade in mig i det där rummet igen.
Många gånger har jag fått sitta där inne alldeles ensam fastän jag hört matte hålla på där ute. Pipit och pipit men hon har bara kommit och sagt något konstigt om att det är för min skull jag är instängd. Aldrig hört på maken!
Idag tog hon sin dator och sedan glömde hon stänga dörren.
Jag var väldigt försiktig först. Tänk om det finns monster där ute. Tänk om de äter upp mig! För att vara på den säkra sidan så pep jag hela tiden så att matte skulle höra om jag försvann.
Så mycket nya lukter. Det är ett väldigt konstigt ställe det här. En helt ny soffa, först visste jag inte riktigt om jag gillade den. Den luktar inte riktigt som mig. Matte har dock lagt ut lite filtar som jag kan ligga på och de luktar gott av mig.
Dessutom står det en massa kartonger där ute. Matte säger att jag inte får hoppa ner i dem. Har ni hört något konstigare? En kartong som inte får innehålla en katt? Nä, nu är det inte helt rätt.

Jag har gått många rundor, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Allting måste undersökas, allting måste man gnida sig mot så att det luktar mig. Och pipit hela tiden har jag gjort så att matte håller koll på mig. Hon verkar tycka jag är konstig, men det är väl klart att en katt måste höras! Hur ska hon annars veta om det kommer ett monster och äter upp mig?
En annan sak som är konstig är att Honey och Husse inte är här. Jag har letat och letat men hittar dem ingenstans. Jag tror nog att de finns i någon av alla kartongerna och att de dyker upp snart nog. Jag har hört matte prata om att Honey ska komma och hälsa på. Och husse var här idag. Fast då var jag mest rädd och gömde mig under sängen. Matte sa att det krossade husses hjärta lite, men jag kan inte hjälpa det. Detta stället är lite läskigt!

Sen satt matte och pratade med sin dator (och den pratade tillbaka till henne). Jag hade tråkigt så jag la mig på min filt och sov. Helt plötsligt blir jag attackerad av något. Det satte sig i min päls och jag försökte få bort det. Hoppade fram och tillbaka i soffan men det ville inte försvinna. Inte hjälpte matte mig heller. Hon bara började skratta och visade datorn vad som hände. Grymt elakt. Jag blev arg och gick därifrån. Sen när jag kom tillbaka skrattade matte åt mig igen men bad mig komma upp i soffan. Då tog hon bort något från min nos. Hon sa att det var en bit frigolit och att det var det som hade fastnat i min päls. Jag förstår inte riktigt.

Nu säger matte att vi ska gå och lägga oss. Hon säger också att dörren kommer vara stängd för att hon inte riktigt litar på mig. Förstår inte alls. Jag kan inte hjälpa att saker måste lukta som mig och kanske då råkar kissa på dem. Det är bättre om de luktar som mig!

Godnatt och sov så gott alla katter där ute!

Ligan hälsar och tycker du är fantastiskt modig som fixar allt det nya och lite skrämmande ibland. Tur du har en väldigt bra matte som pysslar om dig, men du måste lära henne att man inte skrattar när man blir överfallen av hemska frigolitbitar.
Ligan skickar tröstande tassar att allt snart ska lukta precis som det ska så man inte behöver kissa in sina saker.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 15 jan 2018, 21:57

Safia skrev:Harhjärtat och blindstyret unisont, i kör, från varsin låda:

”Det är såååååå skönt att sätta ner svansen på nyrensad sand matte.”

Matten i sin tur biter sig i tungan och muttrar några väl valda ord för sig själv medan hon går och hämtar spade och påse igen. Si så där 30 sekunder efter det att hon ställt bort dem från förra rensningen.

Men det förstås. Katter är renliga djur och lika lite som vi vill sätta oss på en ospolad toalett vill de gå på en orensad låda om det inte är kris.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hög igenkänning. Varje morgon när jag rensat lådorna från natten är det kö och mellan varje besök ska lådan rensas. Så skönt när allt är nytt. Samma när lådorna är nyskurade, av någon anledning är en låda favoriten och det är kö på hela ligan som alla vill gå och markera och det ska rensas mellan varje.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tis 16 jan 2018, 11:37

Hemma igen. Resan gick bra, Nikita var tyst och lugn och låg och vilade hela tågresan - så skönt att inte behöva byta och vänta någonstans utan raka vägen hem. Det var dessutom glest och inga andra katter bara en liten hund.

Promenaden från stationen med blåst och snö var däremot inte lika rolig och det klagades en del. Men det blev mat så fort vi kom hem och nu ligger Nikita och sover djupt på det vanliga stället på uppvärmda kattsängen bredvid datorn i lugn och ro. Borta kanske ok men hemma absolut bäst :grin: .

Hon var faktiskt lugnare än vanligt den här gången, visst blev det en hel del fräs och morrande men inte i samma utsträckning som innan. :grin: Bosse är tyvärr fortfarande alldeles för på. Suck. Tyvärr så läcker hon fortfarande och det gör mig riktigt stressad. Funderar på att försöka hitta en strilskydd när vi är borta. Mycket bättre än att tvinga i henne Rinexin.

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » tis 16 jan 2018, 16:13

Blir ganska ledsen när jag drömmer om min änglakatt, när jag vaknar inser jag att hon inte finns här hos mig så dagen har varit deppig. Imorgon har det gått 29 veckor sedan hon fick somna :'(
Simon, Bassel och lilla Stella - älskade och saknade ♥

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » tis 16 jan 2018, 17:22

Jag är gratis på blocket just nu... Den stora fina kartongen/kattpalatset som stått och skräpat i hallen är slängd och purken katt ligger under trappen och blänger.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » tis 16 jan 2018, 19:55

Mysseman skrev:Blir ganska ledsen när jag drömmer om min änglakatt, när jag vaknar inser jag att hon inte finns här hos mig så dagen har varit deppig. Imorgon har det gått 29 veckor sedan hon fick somna :'(

:consoling:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 16 jan 2018, 22:13

Dag två med rejäl blåst ute. Ingen i ligan uppskattar blåsten utan alla växlar mellan studsa omkring som nyladdade duracellkaniner eller kura ihop sig vid ett element. Natten som var försökte alla fem tränga ihop sig under täcket så matte (jag) höll på att bli utan täcke.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » ons 17 jan 2018, 08:53

Yrhättans skrev:Dag två med rejäl blåst ute. Ingen i ligan uppskattar blåsten utan alla växlar mellan studsa omkring som nyladdade duracellkaniner eller kura ihop sig vid ett element. Natten som var försökte alla fem tränga ihop sig under täcket så matte (jag) höll på att bli utan täcke.

Mina kissar tycker också vädret är hemskt. Vilket inte alls hindrar att de kräver att vi ska ut allihop för att de sedan ska skälla på mig för att vädret är dumt, kallt och blött. ](*,)

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 17 jan 2018, 18:28

Tror någon saknar lillhusse. Jag hann precis servera middag till ligan och rensa kattlådor innan Madde högljutt krävde gos och kli. Sitter kattnappad sedan en dryg halvtimme och har en hand fri att skriva med. Få se när det blir mat till matte.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 17 jan 2018, 19:55

Aziz skrev:
Yrhättans skrev:Dag två med rejäl blåst ute. Ingen i ligan uppskattar blåsten utan alla växlar mellan studsa omkring som nyladdade duracellkaniner eller kura ihop sig vid ett element. Natten som var försökte alla fem tränga ihop sig under täcket så matte (jag) höll på att bli utan täcke.

Mina kissar tycker också vädret är hemskt. Vilket inte alls hindrar att de kräver att vi ska ut allihop för att de sedan ska skälla på mig för att vädret är dumt, kallt och blött. ](*,)

Vädret gillas inte heller av mina katter. Det är blött, kallt, snö och har varit blåsigt :pfft: Allt är givetvis mattes fel! Till råga på allt innebär vädret att matte går upp tidigare på morgonen för att skotta snö, kommer hem senare då trafiken går långsammare och sedan skottar snö igen. Det är inte alls ok tycker katterna!
Bild

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » tor 18 jan 2018, 09:49

Ett blått monster (a.k.a. en mikrofibermopp för att ta bort damm och katthår - mattes inflikning) har invaderat huset senaste veckan. I egenskap av första vaktkatt ser jag det som min plikt att försvara flocken.

Monstret visade sig svårsmält och mina få kvarvarande tänder (ja, det går utmärkt att vara vaktkatt ändå, varför ser du så tveksam ut?) slog emot något hårt och kallt under den noggrant planerade attacken.

Jag retirerade till under köksbordet och smider för tillfället nya planer på hur inkräktaren kan övertalas att lämna flockens tassemarker.
/Tandlösingen (också känd under namnet Jacek)

Återgå till "Allmänt kattprat!"