Kattprat - allmän tråd 2018

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav mjlee » ons 18 apr 2018, 19:10

Starwatcher skrev:Prickisarna tycker att matte är väldigt tråkig idag. Större städning med golvmoppning där allt flyttas. Visserligen tycker Tösen att det ju är bra då det kliar mindre i pälsen men ack så långsam matte är :pfft: Att en stor del av tiden beror på div pauser för att klappa eller leka ute på altanen har verkligen inte alls med saken att göra :roll:

Det försöktes inte doppas tassar i skurhinken och gärna välta om man kan för det är extremt intressant vatten där i hinken, undrar om det är drickbart?

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » ons 18 apr 2018, 19:19

Aziz skrev:
Safia skrev:Kan nån komma och lära matte lite vett och hyfs? Hon stod och rensade sån där mumsigt doftande lax och jag satt så snällt nedanför och jamade lite försynt så att hon skulle veta att jag också ville smaka. OCH JAG FICK INTE EN ENDASTE LITEN BIT! Protestjam.
/Jaromir

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Stackars fina Jaromir som har en så snål och oförstående matte. :consoling: Lillen hälsar att man inte ska fråga så mycket då händer inget. Bättre att agera. En av hans mest lyckade aktioner var när han lyckades få med sig hela skinnet från en torskrygg och placera sig med det under en soffa. Såklart kom dumma matte sättande och förstörde allt kul men det tog ändå ett tag eftersom det är trångt under soffan och lillen lyckades klämma in sig längs bort. :hi5: Mattar förstår sig tyvärr sällan på sådana finesser. :pfft:

Lillan instämmer med Lillen om att auktion är det bästa sättet att få sig en smakbit. Om det inte går att norpa åt sig direkt från köksbänken medan matte tar fram en gaffel, så kan det (om det är något tillräckligt smaskigt) vara värt att helt sonika klättra uppför mattes ben. Proceduren kräver starka tassar och en varning utfärdas: matte brukar inte bli sådär väldigt glad över initiativet.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 18 apr 2018, 21:23

mjlee skrev:
Starwatcher skrev:Prickisarna tycker att matte är väldigt tråkig idag. Större städning med golvmoppning där allt flyttas. Visserligen tycker Tösen att det ju är bra då det kliar mindre i pälsen men ack så långsam matte är :pfft: Att en stor del av tiden beror på div pauser för att klappa eller leka ute på altanen har verkligen inte alls med saken att göra :roll:

Det försöktes inte doppas tassar i skurhinken och gärna välta om man kan för det är extremt intressant vatten där i hinken, undrar om det är drickbart?

Smart spraymopp användes till katternas besvikelse så ingen skurhink med kul vatten :swear:
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 18 apr 2018, 23:15

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:

Smart spraymopp användes till katternas besvikelse så ingen skurhink med kul vatten :swear:

Hur kan matte vara så elak? :swear: Det är på gränsen till grym och okattlig behandling! Det är varje Prickis rättighet att leka med skurhinken och ha ut vattnet över hela golvet och sedan sprida det i hela huset och gärna möblerna medan matte tyst muttrar lite fula ord.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 18 apr 2018, 23:18

mjlee skrev:
Starwatcher skrev:
mjlee skrev:

Hur kan matte vara så elak? :swear: Det är på gränsen till grym och okattlig behandling! Det är varje Prickis rättighet att leka med skurhinken och ha ut vattnet över hela golvet och sedan sprida det i hela huset och gärna möblerna medan matte tyst muttrar lite fula ord.

Båda håller helt med och tackar så mkt för förståelsen. Eftersom vi har trägolv i huset blir det extra roligt med mkt vatten ut över golvet för så springer människor runt i full fart med roliga trasor och handdukar :hi5: Mattes kommentar till sådant är inte lämpligt för känsliga öron dock.
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 20 apr 2018, 20:23

Insåg att Nikitas kärleksaffär med Dreamies och liknande började när jag drog ner på torrisarna. När hon först kom till mig och fick primärt torrfoder var det helt ointressant. :-k

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » tor 26 apr 2018, 08:01

Blindstyret: Maaaatte!! Säg åt honom att man inte får göra så!

Matte: Vad har hänt hjärtat?

Blindstyret: Jag sparade lite av min frukost för att äta sen, och så kommer han den där, den där...

Blindstyret (tar sats och bokstaverar långsamt samtidigt som han tittar oroligt omkring sig): ...s-n-a-b-e-l-d-r-a-k-e-n som går och gnäller om mat hela tiden. Det sa bara poff så var allt borta, hann inte ens röra en morris. Orättvist, det var _mina_ torrisar.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Inläggav Lilla Luna » tor 26 apr 2018, 21:20

Long time no see!
Haft super fullt upp med jobb och är mitt i en flytt. Inte mycket tid till kattforum då. :pfft:

Men idag hände något så fantastiskt att jag bara måste dela med mig till andra kattmänniskor! Eller ja, det har nog pågått i ett par dagar. Men idag blev det så tydligt.

Jag tror äntligen att Luna börjar "tycka om" Lucifer!
Hon har på senaste tiden tolererat han mer och mer. Initierar bus oftare och har tom kunnat gosa trots att han är brevid. Och så idag! När jag kom hem såg jag igenom fönstret att dom låg och sov, TILLSAMMANS! I samma stol skedandes!!! :luv: har aldrig ens sett dom så nära varandra förut.

Nästan så jag fällde en tår, blev så stolt och glad. Trodde verkligen aldrig Luna skulle börja värma upp till honom. Tog visst bara ett halvår. :smile:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 26 apr 2018, 22:43

Lilla Luna skrev:Long time no see!
Haft super fullt upp med jobb och är mitt i en flytt. Inte mycket tid till kattforum då. :pfft:

Men idag hände något så fantastiskt att jag bara måste dela med mig till andra kattmänniskor! Eller ja, det har nog pågått i ett par dagar. Men idag blev det så tydligt.

Jag tror äntligen att Luna börjar "tycka om" Lucifer!
Hon har på senaste tiden tolererat han mer och mer. Initierar bus oftare och har tom kunnat gosa trots att han är brevid. Och så idag! När jag kom hem såg jag igenom fönstret att dom låg och sov, TILLSAMMANS! I samma stol skedandes!!! :luv: har aldrig ens sett dom så nära varandra förut.

Nästan så jag fällde en tår, blev så stolt och glad. Trodde verkligen aldrig Luna skulle börja värma upp till honom. Tog visst bara ett halvår. :smile:

Åhh, grattis :rosor: :hi5: Förstår att du blev riktigt glad :-D
Bild

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » fre 27 apr 2018, 08:14

Det känns så skönt i mattehjärtat när man ser älsklingarna visa att de accepterar och till och med tycker om varandra. :hi5:
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » fre 27 apr 2018, 08:46

Det är en riktigt skön känsla, grattis! :hi5:

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Inläggav Lilla Luna » fre 27 apr 2018, 12:31

Haha jaa tack! Jag blev så himla glad och husse bara kollade på mig och tyckte jag var konstigt som blev alldeles tårögd. :pfft:

Verkligen världens bästa känsla, katterna fortsätter vara gosiga mot varandra. Imorse busade dom med samma boll, något Luna aldrig har vågat förut. Hon går alltid bort och håller sig ur vägen när Lucifer kör i gång. Sen satt dom i fönstret och solade tillsammans efteråt. :luv:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » sön 29 apr 2018, 23:29

Har dåligt samvete, imorgon kommer jag nog att bryta mot lagen :pfft: Det blir en lång dag för Nikita och mig. Tar sex tåget till Stockholm, kommer hem vid nio :-? Usch, men måste dit och att släpa med mig henne för en natt och bo i flyttkaos hos min syster känns inte som ett alternativ. :-(

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tis 01 maj 2018, 09:42

Lillan och jag har just haft en lång diskussion kring huruvida hon får äta upp min frukost. Nu värmer hon min kalla fot i hopp om att jag ska inse hur liten, söt och snäll hon är (aka ändra mig och ge henne frukosten :smile:).

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » ons 02 maj 2018, 08:03

Colourspot skrev:Lillan och jag har just haft en lång diskussion kring huruvida hon får äta upp min frukost. Nu värmer hon min kalla fot i hopp om att jag ska inse hur liten, söt och snäll hon är (aka ändra mig och ge henne frukosten :smile:).

Jaromir har insett det lönlösa i att verka liten och snäll och hoppade istället upp på köksbordet för att resolut nappa åt sig en av mattes ägghalvor härom dagen. :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 03 maj 2018, 09:07

Lillebror åt inte upp sin frukost imorse. :-(

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 03 maj 2018, 20:37

Colourspot skrev:Lillebror åt inte upp sin frukost imorse. :-(

Mattehjärtat andas ut efrer dagens oro - middagen gick ner som vanligt. Kattskrälle att skrämmas sådär :wait:

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Re: RE: Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Fragole » tor 03 maj 2018, 22:06

Colourspot skrev:
Colourspot skrev:Lillebror åt inte upp sin frukost imorse. :-(

Mattehjärtat andas ut efrer dagens oro - middagen gick ner som vanligt. Kattskrälle att skrämmas sådär :wait:
Ibland tror jag de oroar en i onödan ibland bara för att se hur mycket uppmärksamhet de kan få! Skönt att han börjat äta igen :)

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » lör 05 maj 2018, 13:32

Matte satte ner en helt ny och synnerligen smaskigt doftande ost på frukostbordet imorse. Perfekt mellanmål för en missemage som inte fått något i sig sedan frukosten strax innan klockan sex.

Just när jag skulle stänga mina käkar runt det hägrande bytet blev jag snöpligt uppfiskad och nedlyft. Matte hade till och med fräckheten att ge mig en klapp i rumpan och kvittra något om att ’så där får man inte göra vännen’.

Förnedringen är total. Men jag är en jägare. En stor, farlig jägare. Och jägare ger inte upp. En dag, jag säger bara, en dag.

/Jacek

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » lör 05 maj 2018, 15:33

Första promenaden i solskenet i år. Nikita njöt av värmen och gick med svansen rakt upp medan hon pep - av glädje tror jag. Hon pratar så mycket att jag har svårt att hålla reda på vad hon vill. Vi gick inte så väldigt långt och otroligt tråkigt att vi inte har något grönområde utan det är bara tråkiga trottoarer och gångar mellan hus. Men det gick ändå och var massor med intressanta lukter, särskilt i smala utrymmet mellan inglasade balkonger och taggiga buskar.

Att fort åla sig in under bilar är också roligt, dock inte lika mycket för matte som låg på knä och försökte fiska ut sur katt. :roll: Sedan träffade vi trevlig hund (grannen) som också varit på promenad. Nikita satte sig ner, väste men med lugn och inte burrig svans. Hunden verkade glad och lekfull (hundvan eftersom grannen har tre katter) och mest för att visa vem som bestämmer. Sedan plockade matte upp sur katt och vi gick in. Det dracks lite vatten och liggs nu utsträckt framför skärmen för att hindra att tangentbord och mus används. Dumma, dumma matte som inte bara gosar med mig utan envisas med att störa kattkudden genom att försöka skriva. Hon förtjänas att blängas på och bitas lite försiktigt i armen. :swear:

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » ons 09 maj 2018, 14:13

Vaknar strax innan fyra av ett monotont, högt surrande och något som låter som om tre katter är på väg att riva huset. Kliver upp och möts av en stor skalbagge som hjälplöst sprattlar på rygg och tre missar som lyckligt spelar fotboll med den.

Nappar åt mig ett hushållspapper och låter den stackars baggen kravla upp på det. Tre par missnöjda ögon tittar upp. ’Vad gör du matte? Det där är faktiskt våran leksak. Släpp ner den på direkten.’

Går mot balkongdörren för att släppa ut flygfät och missnöjet byts i spetsade öron. ’Åh. Morgonrastning. Hurrjam!’ Hinner knappt öppna en springa i dörren innan tre svart-vita streck ilsnabbt pilar förbi.

Harhjärtat i ena hörnet, tandlösingen på bordet och blindstyret djupt försjunken i en spindelväv. Tre ivrigt sniffande nosar i den ännu lite kyliga morgonluften. ’Gå in. Vadå gå in? Kan vi inte få stanna lite till? Snääääälla matte.’

Om någon granne händelsevis var vaken vid den tidiga timmen är det inte osannolikt att de kliat sig i huvudet åt kvinnan med ljusgrön khimar och rosa-vit randiga pyjamasbyxor som med utsträckta armar och framåtlutad kropp sprang omkring på sin balkong för att fösa tre motsträviga katter in i värmen igen. ’Herding cats.’ Jepp, det är precis lika svårt som det låter.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 09 maj 2018, 20:24

Köpte lite växter till altanen. Som vanligt glömde jag bort att mer än ett par plantor gör att det blir totalt överslag hos Lilleman som springer runt som en tokig, kastar sig mot allt och alla med klor ute. Stackars tösen flydde upp på övervåningen från altanen och min fot är nu noga omplåstrad (borde nog sys men ids inte i kväll).

Måste komma ihåg till nästa sommar att bara köpa 2 plantor i taget ](*,) Alternativet att stänga in katterna, plantera rubbet själv och sedan släppa ut tror jag inte skulle göra ngn skillnad :-k Växter, jord och alla dofter räcker nog för ett överslag hos prickiga pojkar.

Är det fler forumkatter som blir så galna av några växter och lite jord????
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 09 maj 2018, 23:16

Safia skrev:Vaknar strax innan fyra av ett monotont, högt surrande och något som låter som om tre katter är på väg att riva huset. Kliver upp och möts av en stor skalbagge som hjälplöst sprattlar på rygg och tre missar som lyckligt spelar fotboll med den.

Nappar åt mig ett hushållspapper och låter den stackars baggen kravla upp på det. Tre par missnöjda ögon tittar upp. ’Vad gör du matte? Det där är faktiskt våran leksak. Släpp ner den på direkten.’

Går mot balkongdörren för att släppa ut flygfät och missnöjet byts i spetsade öron. ’Åh. Morgonrastning. Hurrjam!’ Hinner knappt öppna en springa i dörren innan tre svart-vita streck ilsnabbt pilar förbi.

Harhjärtat i ena hörnet, tandlösingen på bordet och blindstyret djupt försjunken i en spindelväv. Tre ivrigt sniffande nosar i den ännu lite kyliga morgonluften. ’Gå in. Vadå gå in? Kan vi inte få stanna lite till? Snääääälla matte.’

Om någon granne händelsevis var vaken vid den tidiga timmen är det inte osannolikt att de kliat sig i huvudet åt kvinnan med ljusgrön khimar och rosa-vit randiga pyjamasbyxor som med utsträckta armar och framåtlutad kropp sprang omkring på sin balkong för att fösa tre motsträviga katter in i värmen igen. ’Herding cats.’ Jepp, det är precis lika svårt som det låter.

Men vad hände med den stackars skalbaggen? :smile: Nikita hälsar att små springor är till för att ta sig ur, även när matte är säker på att den är för smal för en skalbagge...

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » fre 11 maj 2018, 00:25

Chilla hjälpte till med planteringen på balkongen, men det var för att jag passade på att plantera om all kattsallad (ampelliljor) när vi köpt jord...

Så inget fnatt, men en katt mitt i planteringen tuggande på grönsakerna. Knäppa lilla vegetariankatt... :smile:

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » fre 11 maj 2018, 01:00

Vi har bytt ut balkongräckena på vår fastighet vilket inneburit att balkongdörrarna varit blomberade ett par dygn och kissarna inte haft tillgång till balkongen. De var inte imponerade kan jag säga. Förstod inte alls varför dumma matte släpade in alla saker från balkongen och inte öppnade dörrarna under några av vårens varmaste dagar trots två unisont bedjande kissar. Nu är räcket äntligen utbytt och balkongnätet på plats igen och katterna är som två ystra kalvar på vårbete. Tänkte passa på att plantera lite nytt vilket inte varit helt lätt med två assistenter som anser att balkonglådor är utmärkta viloplatser när det inte är en massa jord och växter i vägen. Dessutom är tomatjord jättekul att gräva i och lekakulor kan man spela kula med. :roll:

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » fre 11 maj 2018, 12:41

[quote="mjlee’]

Men vad hände med den stackars skalbaggen? :smile: Nikita hälsar att små springor är till för att ta sig ur, även när matte är säker på att den är för smal för en skalbagge...[/quote]

Efter en vilostund på balkongräcket surrade den iväg i morgonluften. Förhoppningsvis inte alltför omtumlad av fotbollsspelandet.

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » fre 11 maj 2018, 12:44

Aziz skrev:Vi har bytt ut balkongräckena på vår fastighet vilket inneburit att balkongdörrarna varit blomberade ett par dygn och kissarna inte haft tillgång till balkongen. De var inte imponerade kan jag säga. Förstod inte alls varför dumma matte släpade in alla saker från balkongen och inte öppnade dörrarna under några av vårens varmaste dagar trots två unisont bedjande kissar. Nu är räcket äntligen utbytt och balkongnätet på plats igen och katterna är som två ystra kalvar på vårbete. Tänkte passa på att plantera lite nytt vilket inte varit helt lätt med två assistenter som anser att balkonglådor är utmärkta viloplatser när det inte är en massa jord och växter i vägen. Dessutom är tomatjord jättekul att gräva i och lekakulor kan man spela kula med. :roll:

Ibland förstår mattar inte de finare poängerna med att vara katt...

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » fre 11 maj 2018, 12:46

ApanAnn skrev:Chilla hjälpte till med planteringen på balkongen, men det var för att jag passade på att plantera om all kattsallad (ampelliljor) när vi köpt jord...

Så inget fnatt, men en katt mitt i planteringen tuggande på grönsakerna. Knäppa lilla vegetariankatt... :smile:

Kattsallad är smask hälsar trion. Allra helst när den är nyvattnad så att lite vattenpärlor finns kvar på bladen.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » fre 11 maj 2018, 23:16

Safia skrev:Vaknar strax innan fyra av ett monotont, högt surrande och något som låter som om tre katter är på väg att riva huset. Kliver upp och möts av en stor skalbagge som hjälplöst sprattlar på rygg och tre missar som lyckligt spelar fotboll med den.

Det är väl bra att roa sina grannar? De kanske trodde det var någon avancerad form av morgonyoga.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 11 maj 2018, 23:18

Här är det snart dags att så frön och luckra upp jorden. Jag har fem glada assistenter som har allt annat än vita tassar när allt är klart. Jätteroligt att hjälpa matte att leta fram frön hon försöker gömma i jorden....

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 13 maj 2018, 22:20

Madde kan verkligen visa hur mycket hon njuter av att vara ute i solen.

Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » mån 14 maj 2018, 11:11

Stolt matte!
Pisco kom fram och hälsade bär min syster, hennes pojkvän och hennes hund var här! Hunden har han inga problem med i vanliga fall, men pojkvännen har han aldrig träffat förut. Han höll sig lite på avstånd men la sig ner med tassarna vikta under sig och det är ju ett jättebra bevos på att han inte var så rädd!

En dag kanske jag faktiskt kan säga att han inte längre är en skyggis!

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » mån 14 maj 2018, 17:05

Fragole skrev:Hunden har han inga problem med i vanliga fall, men pojkvännen har han aldrig träffat förut. Han höll sig lite på avstånd men la sig ner med tassarna vikta under sig och det är ju ett jättebra bevos på att han inte var så rädd!

Modiga Pisco :hi5:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » mån 14 maj 2018, 17:07

Yrhättans skrev:[kattbild]

Så vacker Madde är, och en ser verkligen hur skönt det är där i solen! :wub:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 14 maj 2018, 19:20

Yrhättans skrev:Madde kan verkligen visa hur mycket hon njuter av att vara ute i solen.

Bild

Så sötnosen njuter :rosekiss:
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 14 maj 2018, 19:24

Här är det ordentligt varmt både ute och i huset. Tösen hittar man fortfarande på varmaste stället och gärna i solen. Lilleman däremot gillar inte alls att vara i solen och verkar tycka att värmen är jobbig.. Går lite bättre dag för dag nu för lilla kraken, han vänjer sig allt eftersom. Tösen kommer inte vara glad senare i veckan då det blir regn och kallare :consoling:

Ute trädet lär väl komma lagom till regnet, bara för matte att montera upp det även om det spöregnar. Där är Prickisarna inte förhandligsbara :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 14 maj 2018, 21:41

Fragole skrev:Stolt matte!
Pisco kom fram och hälsade bär min syster, hennes pojkvän och hennes hund var här! Hunden har han inga problem med i vanliga fall, men pojkvännen har han aldrig träffat förut. Han höll sig lite på avstånd men la sig ner med tassarna vikta under sig och det är ju ett jättebra bevos på att han inte var så rädd!

En dag kanske jag faktiskt kan säga att han inte längre är en skyggis!

Duktig Pisco och jag förstår det är stolt matte!
:hi5:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 14 maj 2018, 21:43

Starwatcher skrev:Här är det ordentligt varmt både ute och i huset. Tösen hittar man fortfarande på varmaste stället och gärna i solen. Lilleman däremot gillar inte alls att vara i solen och verkar tycka att värmen är jobbig.. Går lite bättre dag för dag nu för lilla kraken, han vänjer sig allt eftersom. Tösen kommer inte vara glad senare i veckan då det blir regn och kallare :consoling:

Ute trädet lär väl komma lagom till regnet, bara för matte att montera upp det även om det spöregnar. Där är Prickisarna inte förhandligsbara :smile:

Såklart. Prickisar är smarta och vet att matte kan ta av sig den blöta pälsen och ta på en torr, det kan inte prickisar. Så, såklart matte ska göra sitt jobb.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » tis 15 maj 2018, 19:44

Yrhättans skrev:Här är det snart dags att så frön och luckra upp jorden. Jag har fem glada assistenter som har allt annat än vita tassar när allt är klart. Jätteroligt att hjälpa matte att leta fram frön hon försöker gömma i jorden....

:smile: Tänk vad livet vore trist utan assistans.

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » tis 15 maj 2018, 20:20

Duon låter sig hälsa att när det är 28 grader i värmen är balkongen för varm att vistas på, trots skuggan, och sovrummet som är svalt och skönt är numera samlingsplatsen för trötta kisar.

Nu går den att vistas på utan att få värmeslag :hi5:
Simon, Bassel och lilla Stella - älskade och saknade ♥

Återgå till "Allmänt kattprat!"