Kattprat - allmän tråd 2018

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Yrhättans » lör 22 dec 2018, 21:20

Starwatcher skrev:Jag har senaste veckan varit lite bekymrad då båda katterna varit så trötta. På kvällen helt slut och inte orkat leka som vanligt. Bara döda fjädervippa en gång vardera. Nu vet jag varför! Vi har ekorrar som äter precis utanför köksfönstret, hackspettar och massor av andra fåglar. Stackars prickisar som har fullt upp hela dagen så länge det är ljus ute. Nöjd matte som inte längre är orolig.

Så skönt att veta varför de inte orkar leka så mycket, men lite skönt att de hittat en bra sysselsättning på dagarna.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » sön 23 dec 2018, 22:22

Grattis Starwatcher! :hi5: Har fullt sjå med att sysselsätta kissarna hemma. De är rejält uttråkade av att inte kunna gå ut så mycket som vi brukar. Idag har de visserligen "hjälpt" till med julpyssel men det räcker inte för att trötta ut dom och vi hoppas att tomten har roliga paket till två busiga kissar imorgon.

God Jul till prickisarna och alla andra forumkatter och deras människor. :topstar:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 24 dec 2018, 13:38

Aziz skrev:Grattis Starwatcher! :hi5: Har fullt sjå med att sysselsätta kissarna hemma. De är rejält uttråkade av att inte kunna gå ut så mycket som vi brukar. Idag har de visserligen "hjälpt" till med julpyssel men det räcker inte för att trötta ut dom och vi hoppas att tomten har roliga paket till två busiga kissar imorgon.

God Jul till prickisarna och alla andra forumkatter och deras människor. :topstar:

God Jul till Herr Katt, Lillen och deras människor samt alla andra här på forumet :blondluva: :topstar:

Ja, så härligt Prickisarna har med fågelskådningen och spana på ekorre. Vi lockar till oss fåglarna med hjälp av fågelmatare som sitter med sugproppar på fönsterrutorna, finns hos vivara.se för en billig peng. Fåglarna lär sig fort att katterna inte kan komma åt dom. Hackspettarna är dock lite hariga av sig så numera kommer dom fr.a eftermiddagar då katterna oftast sover :smile:

Årets gran fick godkänt och nu leker katterna för fullt runt granen och under granen. Julklappspapper är spritt i hela huset och snart lägger sig nog julfriden hos oss.
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » sön 30 dec 2018, 20:38

Lillan har börjat uppskatta att kura in sig under täcket intill mig. Äntligen :luv: När hon sen tycker att hon är varm nog så flyttar hon ut och lägger sig på täcket istället.

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » ons 02 jan 2019, 08:36

Colourspot skrev:Lillan har börjat uppskatta att kura in sig under täcket intill mig. Äntligen :luv: När hon sen tycker att hon är varm nog så flyttar hon ut och lägger sig på täcket istället.

Jaromir gör nästan likadant. Fast nu under vintern nöjer han sig med att sticka ut tassarna från under täcket och kanske nostippen. Supergulligt med två tassar som kikar fram över täckeskanten, och möjligen ett morrhår eller två som vippar i takt med snarkningarna.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » ons 02 jan 2019, 10:36

Safia skrev:
Colourspot skrev:Lillan har börjat uppskatta att kura in sig under täcket intill mig. Äntligen :luv: När hon sen tycker att hon är varm nog så flyttar hon ut och lägger sig på täcket istället.

Jaromir gör nästan likadant. Fast nu under vintern nöjer han sig med att sticka ut tassarna från under täcket och kanske nostippen. Supergulligt med två tassar som kikar fram över täckeskanten, och möjligen ett morrhår eller två som vippar i takt med snarkningarna.

:luv: Älskar att ha en kisse sovandes på armen under täcket. Lillen kommer ofta tidigt på morgonen och lägger sig tätt intill under täcket medan herr katt sover ovanpå i knävecken. Inbäddad av kissar sover man gott! :grin:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » ons 02 jan 2019, 21:14

Aziz skrev:
Safia skrev:

:luv: Älskar att ha en kisse sovandes på armen under täcket. Lillen kommer ofta tidigt på morgonen och lägger sig tätt intill under täcket medan herr katt sover ovanpå i knävecken. Inbäddad av kissar sover man gott! :grin:

Så mysigt!! :love:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 04 jan 2019, 02:34

Jag är hundvakt åt min pappas hund, en unghund, labbe, Nikita är helt ok med Misty men när det nosas i rumpan och SLICKAS över hela ryggen och huvudet så går det för långt! :swear: tycker Nikita. Då blir det tassvispning. Tyvärr så tror Misty att nu är det lekdags och så petar hon tillbaka, det är bara det att det är stor skillnad mellan en burma och en labbetass.

Önskar jag kunnat ta en selfie häromdagen, Jag och Misty sov, med Nikita nertryckt mellan oss :wub: Vi sover alla tre i sängen och människan är inte direkt den som har mest utrymme. :smile:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 04 jan 2019, 21:03

mjlee skrev:Jag är hundvakt åt min pappas hund, en unghund, labbe, Nikita är helt ok med Misty men när det nosas i rumpan och SLICKAS över hela ryggen och huvudet så går det för långt! :swear: tycker Nikita. Då blir det tassvispning. Tyvärr så tror Misty att nu är det lekdags och så petar hon tillbaka, det är bara det att det är stor skillnad mellan en burma och en labbetass.

Önskar jag kunnat ta en selfie häromdagen, Jag och Misty sov, med Nikita nertryckt mellan oss :wub: Vi sover alla tre i sängen och människan är inte direkt den som har mest utrymme. :smile:

Nikita skulle kanske vilja ha en egen hund att lära upp som katt?
Jag kan riktigt se Nikitas blickar när en jättetunga blött ner henne från svans till nos... Men, ni måste varit väldigt söta alla tre när ni sov tillsammans.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » lör 05 jan 2019, 18:37

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tis 15 jan 2019, 18:39

Jag har hittat en riktigt snygg (och bra) fontän. Men, irriterande, färgen jag vill ha finns tydligen inte i Sverige utan då måste man beställa den från ett annat land och betala extra frakt. Grrr. :swear:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 15 jan 2019, 20:56

mjlee skrev:Jag har hittat en riktigt snygg (och bra) fontän. Men, irriterande, färgen jag vill ha finns tydligen inte i Sverige utan då måste man beställa den från ett annat land och betala extra frakt. Grrr. :swear:

Rosa med bling bling?

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tis 15 jan 2019, 21:36

Yrhättans skrev:
mjlee skrev:Jag har hittat en riktigt snygg (och bra) fontän. Men, irriterande, färgen jag vill ha finns tydligen inte i Sverige utan då måste man beställa den från ett annat land och betala extra frakt. Grrr. :swear:

Rosa med bling bling?

Då skulle Nikita aldrig nedlåta sig till att dricka! Gjord i keramik och färgen jag vill ha.

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 15 jan 2019, 21:50

Den var riktigt riktigt läcker!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » sön 20 jan 2019, 21:15

Yrhättans skrev:Den var riktigt riktigt läcker!

Gack, jag köpte den och har nu ågren att 1) Nikita inte kommer dricka och 2) att den var dyr. Men funderar på att skapa en liten innomhusträdgård runt om, och om den är så tyst som det utlovas så kan det vara trevligt med lite porlande vatten.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 24 jan 2019, 09:23

Prickisarna tycker att det måste vara slut på vintern nu :swear:

Sedan knappt en vecka tillbaka har även Lilleman gett upp att gå ut på altanen Han har slutat helt med att be om att vi ska öppna altandörren trots att det finns gott om fåglar i trädgården som annars är så roligt att spana på ute på altanen. Nä, nu är det bättre att sitta i fönster inne i värmen.

På kvällarna är att ligga vid brasan bättre än att vara utomhus.
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 24 jan 2019, 09:25

mjlee skrev:

Gack, jag köpte den och har nu ågren att 1) Nikita inte kommer dricka och 2) att den var dyr. Men funderar på att skapa en liten innomhusträdgård runt om, och om den är så tyst som det utlovas så kan det vara trevligt med lite porlande vatten.

Vad tycker Nikita? Placeringen av fontän är mkt viktig enl mina katter då enl katt fengshui det inte är möjligt att dricka på alla ställen.....
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 24 jan 2019, 17:09

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:

Vad tycker Nikita? Placeringen av fontän är mkt viktig enl mina katter då enl katt fengshui det inte är möjligt att dricka på alla ställen.....

Den har inte kommit ännu. Rapport kommer när den är på plats. :grin:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » tor 24 jan 2019, 17:10

Starwatcher skrev:Prickisarna tycker att det måste vara slut på vintern nu :swear:

Sedan knappt en vecka tillbaka har även Lilleman gett upp att gå ut på altanen Han har slutat helt med att be om att vi ska öppna altandörren trots att det finns gott om fåglar i trädgården som annars är så roligt att spana på ute på altanen. Nä, nu är det bättre att sitta i fönster inne i värmen.

På kvällarna är att ligga vid brasan bättre än att vara utomhus.

Kissarna hemma kunde inte uttrycka sig bättre själva. De har också gett upp allt uteliv och vi har fullt sjå med att hitta på roliga lekar så det inte ska börja slåss i brist på sysselsättning. :pfft: Tog upp agilityhindren från källaren för lite action men hade glömt att lillen knaprar på frigoliten som hindren är gjorda av. Så de åkte snabbt ner i källaren igen. :swear:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 24 jan 2019, 20:05

Vad har vi lärt av 2 ultraljud, tre undersökningar och ett antal blod och urinprov (tack och lov för försäkring): Inga problem med urinblåsan, inga njurproblem. Ingen diabetes (Jag har haft lite panik eftersom burmor får det oftare än andra raser). Nikita har fått Supraklorin för att se om det fungerar mot slapp slutarmuskel och därmed ingen bakteriell UVI när det kommer in saker där. Allergifodret är tydligen fruktansvärt gott för nu skriker hon efter det, tack och lov att jag inte behöver oroa mig för att hon inte äter, däremot dricker hon mer, men antar att det är naturligt om hon bara får torrisar. Att sätta in Supraklorinet gjorde ont och Nikita skrek och väste som en orm och slingrade sig. Tack och lov för stadig djurskötare och vet som höll i henne ordentligt då och inte blödig matte.

Negativt: Ultraljudet visade förändringar i både tjock och tunntarm och en något förstorad gallblåsa. Med största sannolikhet beroende på fodret - konstigt eftersom hon fått samma mat i flera år. Slickandet på magen kan därför bero på tarmar/gallblåsa. Så nu ska hon stå på allergifoder i åtta veckor och sedan ska vi utvärdera. Hon är kal på magen, insidan av låren och utsidan av bakbenen trots att jag inte ser att hon slickar sig där överdrivet.

Jag berättade att hon är lite stel ibland och har haltat några gånger. Veterinären drog henne (hårt) i bakbenen och hon skrek, men det var oklart om det var av smärta eller om hon var arg. Hon var stel när vi kom hem, men mjukade upp efter ett tag - hon är fruktansvärt intåad så det kan vara svårt ibland att se om hon haltar eller inte (alltså hennes baktassar korsar varandra när hon går). Vet frågade och ja, hon hoppar fortfarande upp på bord och stolar och bokhyllor så tydligen ska vi avvakta. Lite själviskt skulle jag gärna röntga innan självkostnadsperioden är över.

Eftersom hon fnyst efter att hon fått nya fodret så klämde vet henne under hakan - jag tycker det blivit mycket klämmande och dragande :-( och vet sa att hon har en liten förkylning/retning) men inget att bry sig om. Jag frågade om grumset i ögonen, vilket vet förklarade med att hon har trånga tårkanaler (vilket även kan förorsaka fnysandet) eftersom hon har kort nos och är lite missbildad (många burmor har korta nosar). Jag: TITTADE när hon sa det. Nikita är perfekt, tack så mycket. :wait:

Hon hade röda prickar på magen, vilket kom samma dag jag var hos vet, vilket jag är helt säker på. Efter en del pushande så sa vet att om jag var orolig kunde jag tvätta med klorhexin. :shock: Prickarna var borta dagen efter så vet, när jag berättade det för henne i samband med att hon ringde ang urinprovet sa att vi ska låtsas att de inte funnits, hmmph!

Jag ska sätta på henne en tratt i några dagar för att se om vi kan bryta slickandet. Hon kommer hata mig.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tor 24 jan 2019, 22:19

Ligan hälsar att det finns inget dåligt väder och så länge det inte är mer än -15 är det full fart ute. Då får man fin burrig päls och massor av spring i tassarna när man kommer in. Sen kan man njuta på en perfekt sovplats bredvid element.

Ligan hälsar också till Nikita som har mycket stort tålamod med matte som hittar på allt möjligt med veterinärer. De håller tassarna att maten fortsätter smaka gott och att tratten inte behöver vara på många dagar. Om Pella hade funnits kvar hade hon hälsat att hennes ena höftled var väldigt sliten men hoppade som en gasell tills hon var 18. Noga undersökt och hade tydligen inte ont och tyckte matte var knäpp som rusade efter för att ta emot när hon gjorde sina berömda stage diving från högst upp på bokhyllan.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 jan 2019, 10:19

Yrhättans skrev:Ligan hälsar att det finns inget dåligt väder och så länge det inte är mer än -15 är det full fart ute. Då får man fin burrig päls och massor av spring i tassarna när man kommer in. Sen kan man njuta på en perfekt sovplats bredvid element.

Prickisarna säger :shock: :shock: ute när det är så kallt???? Ligan är riktiga norrlänningar som säkert har extra tjock och fluffig päls!

Stackars Prickisarna har inte minsta underull i pälsen och fryser rejält. För att Tösen ska gå ut när det är kallare än +8 grader måste det vara ngt exceptionellt som en fågel som sitter i nätet. Blir inte mkt spring i tassarna mer än att springa till elementet eller brasan hos oss :smile: Lilleman låter som om han svär då. Det är vidrigt kallt och inte alls ok säger han bestämt.
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 jan 2019, 10:33

Stackars Nikita hälsar Tösen!!! Veterinärer är ett riktigt pack tycker hon och ngt som till varje pris bör undvikas. Hon, precis som Nikita har en jättedum matte som inte förstår det och som säger att man ibland måste.

En tanke som slår mig är om hon kan ha ont i lederna? Problem med höfter kan leda till snedbelastning i benens andra leder som ju till slut gör ont. En höftröntgen kan säkert vara bra.

När det gäller ev foderallergi så kan det inte uteslutas om första allergifodret inte ger effekt. Vi testade alla varianter utan att Tösen blev minsta lilla bättre. Av en del blev hon jättesjuk av. Tålamod, noga koll på vad varje foder innehåller är viktigt lika så allt som hon ätit tidigare. Fota innehållsförteckningarna för ibland ändras innehållet. En del katter som Tösen tål ju inte ngt allergifoder alls då alla allergifoder innehåller massor av saker som ris, spannmål, soja. Även om sådan allergi är ovanlig så förekommer det hos katter. Det är som du vet viktigt att under dessa 8 veckor inte ge minsta lilla smula av andra saker vilket är trist både för katt och människa.

Nysningar kan bero på massor av saker. Har du provat luftrenare? Det gör livet mkt bättre för Tösen! Noga städning med våttorkning av ytor, golv och dammsugning med allergidammsugare som också har allergipåse. Nu finns det inte mkt pollen men till våren kan du testa allergifilter till luftintagen. Kostar några tior och finns på byggvaruhusen. Väldigt enkelt och snabbt att sätta dit.

Vi hoppas att fina Nikita snart mår som den prinsessa hon är!
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 26 jan 2019, 10:35

Såklart man ser till att skaffa vinterpäls hälsar Manami.

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 jan 2019, 14:24

Yrhättans skrev:Såklart man ser till att skaffa vinterpäls hälsar Manami.

Bild

Så vacker i vinterpäls :rosekiss:
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » sön 27 jan 2019, 01:53

Bild

Finaste snökatten! :wub:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » sön 27 jan 2019, 17:33

Bild

Tjusiga damen! :rosekiss:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » mån 28 jan 2019, 10:23

Bild

Så vackert med fullpälsade vinterkatter! :luv:

Inte nog med att kissarna hemma inte har tillräckligt varma pälsar när temperaturen kryper under nollan, nu har de dessutom redan börjat fälla den lilla vinterpäls de byggt upp. Så fort ljuset börjar vända tillbaks börjar de fälla. Så opraktiskt när de kallaste veckorna på hela året oftast infaller just då. :pfft:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » tis 29 jan 2019, 16:10

På någon av alla dessa "nät-sidor" med kattbilder reagerade jag på en bild med en smällfet katt som inte ens kunde sitta ordentligt och dricka vatten. Jag tycker bara det är grymt att katter hålls så tjocka. Inte blir det bättre av att bilder läggs upp på sociala medier där bilden på kattstackarn får massor av likes och positiva kommentarer om hur sött det är + massor av hjärtan. Gör mig skitförbannad på ren svenska. :swear:

Hjälp katten att gå ner i vikt istället för bövelen! :pfft:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 29 jan 2019, 17:53

Aziz skrev:På någon av alla dessa "nät-sidor" med kattbilder reagerade jag på en bild med en smällfet katt som inte ens kunde sitta ordentligt och dricka vatten. Jag tycker bara det är grymt att katter hålls så tjocka. Inte blir det bättre av att bilder läggs upp på sociala medier där bilden på kattstackarn får massor av likes och positiva kommentarer om hur sött det är + massor av hjärtan. Gör mig skitförbannad på ren svenska. :swear:

Hjälp katten att gå ner i vikt istället för bövelen! :pfft:

+1 håller helt med!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 12 feb 2019, 19:26

Husse har börjat skotta gångar så alla ska kunna gå till sina favoritställen trots att det är snö....

Bild

Bild

Ludde gör vad Ludde gör bäst, slöar.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 15 feb 2019, 16:54

Mattar med trattar är djävulens påfund hälsar Nikita. :swear: I alla fall får vi båda två motion eftersom jag tar av den så hon kan äta, dricka och gå på toa ordentligt. Iofs gör hon det även med tratten. Sedan har vi roligt när vi leker tafatt över hela lägenheten med en pipande Nikita som smidigt hoppar från hylla till hylla och en något mindre smidig matte efter. Ledproblem? Ha! Hon har en fin tratt som hon omedelbart satte en vass kattklo i så nu är det en stor haklapp runt hela halsen. Ska köpa ett cykellagarkit och se om jag kan laga den.

Nu ska elaka matte äta en semla som Nikita inte får smaka på hur stint hon än tittar på den och sedan uppfordrande på matte.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 22 feb 2019, 13:11

Suck. Vi är hos syster och Nikita lyckades smita ut i köket och moffa i sig lite av Bosses mat så nu måste vi börja från början igen enligt personen jag pratade med. :swear: Hennes veterinär kommer tillbaka i slutet av mars så då ska jag ringa och prata med henne. Två minuter!!! Nu är hon i köket. Jag har ställt undan all mat på ett högt skåp. Nikita sitter på en stol och måttar. :pfft: räddade Bosses godis i sista minuten. Hon rusade iväg med en bit torkad kycklingfilé men hann ta tillbaka den.

Förbaskade katt :wait: dessutom fick hon av tratten inatt. Vågar inte sätta åt den för hårt.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 22 feb 2019, 18:40

mjlee skrev:Suck. Vi är hos syster och Nikita lyckades smita ut i köket och moffa i sig lite av Bosses mat så nu måste vi börja från början igen enligt personen jag pratade med. :swear: Hennes veterinär kommer tillbaka i slutet av mars så då ska jag ringa och prata med henne. Två minuter!!! Nu är hon i köket. Jag har ställt undan all mat på ett högt skåp. Nikita sitter på en stol och måttar. :pfft: räddade Bosses godis i sista minuten. Hon rusade iväg med en bit torkad kycklingfilé men hann ta tillbaka den.

Förbaskade katt :wait: dessutom fick hon av tratten inatt. Vågar inte sätta åt den för hårt.

Äter hon allergifoder? Hur länge har hon stått på det fodret? Hårddrar man det gäller 8 veckor innan man säkert kan utvärdera effekten dvs så länge katten inte blir sämre av att äta allergifodret så även några smakbitar kan ju tyvärr ställa till det rejält :-( :consoling:

Tösen hälsar till Nikita att allergifoder är skit och att man som fiffigt rovdjur tar varje chans att få äta ngt annat!
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » fre 22 feb 2019, 20:24

Lillebror hälsar att äcklig mat är värdelöst och varje försök att servera sånt måste motarbetas så att tvåbenta ger sig. Pfft. Nån ordning får det ju ändå vara.

Jag (matte) sänder mitt stöd till Nikitas matte. Det är faen inte lätt när det är svårt!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 25 feb 2019, 03:46

Colourspot skrev:Lillebror hälsar att äcklig mat är värdelöst och varje försök att servera sånt måste motarbetas så att tvåbenta ger sig. Pfft. Nån ordning får det ju ändå vara.

Jag (matte) sänder mitt stöd till Nikitas matte. Det är faen inte lätt när det är svårt!

Starwatcher skrev:Äter hon allergifoder? Hur länge har hon stått på det fodret? Hårddrar man det gäller 8 veckor innan man säkert kan utvärdera effekten dvs så länge katten inte blir sämre av att äta allergifodret så även några smakbitar kan ju tyvärr ställa till det rejält :-( :consoling:

Tösen hälsar till Nikita att allergifoder är skit och att man som fiffigt rovdjur tar varje chans att få äta ngt annat!

Nikita käkar allergifoder eftersom vet vill utesluta foderallergi. Åtta veckor. Började den 12 januari och nu måste vi börja om igen :roll: Jag vet inte hur mycket hon fick i sig. Men några bitar blev det definitivt. Hon har blivit matfixerad trots att allergifodret går ner och försöker gräva in sig i garderoben och stjäla sitt godis. Tack och lov är hon inte så fixerad att hon försöker stjäla min mat. Det har visat sig att det räcker med en platt krage vilket är mycket bekvämare för henne och jag ser redan att hon fått tillbaka lite hår. Men! Varje gång jag tar av krage/tratt så är hon där och slickar igen.

Jag tar av henne kragen ibland är jag har koll på henne så hon kan lufta sig.

Bild

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 25 feb 2019, 07:30

mjlee skrev:
Colourspot skrev:Lillebror hälsar att äcklig mat är värdelöst och varje försök att servera sånt måste motarbetas så att tvåbenta ger sig. Pfft. Nån ordning får det ju ändå vara.

Starwatcher skrev:Äter hon allergifoder? Hur länge har hon stått på det fodret? Hårddrar man det gäller 8 veckor innan man säkert kan utvärdera effekten dvs så länge katten inte blir sämre av att äta allergifodret så även några smakbitar kan ju tyvärr ställa till det rejält :-( :consoling:

Nikita käkar allergifoder eftersom vet vill utesluta foderallergi. Åtta veckor. Började den 12 januari och nu måste vi börja om igen :roll: Jag vet inte hur mycket hon fick i sig. Men några bitar blev det definitivt. Hon har blivit matfixerad trots att allergifodret går ner och försöker gräva in sig i garderoben och stjäla sitt godis. Tack och lov är hon inte så fixerad att hon försöker stjäla min mat. Det har visat sig att det räcker med en platt krage vilket är mycket bekvämare för henne och jag ser redan att hon fått tillbaka lite hår. Men! Varje gång jag tar av krage/tratt så är hon där och slickar igen.

Jag tar av henne kragen ibland är jag har koll på henne så hon kan lufta sig.

Bild

Bild

Nu vet jag inte vad hennes allergifoder innehåller men kan du hitta ngt godis som inte innehåller ngt annat än som finns i allergifodret? Jag har och ger min Tös sådant godis vilket piggar upp henne betydligt!
Bild

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » ons 06 mar 2019, 21:16

Idag fick min systers äldsta katt somna in, blev så oerhört ledsen när jag nåddes av nyheten. Hon fick något typ anfall och kunde inte gå :(

Hon blev strax över 12 år och jag kommer sakna henne väldigt mycket, var helt säker på att hon skulle leva länge. Hon fick många fina och bra år hos min syster. Lilla Nåna, hälsa till alla där uppe :rose:
Simon, Bassel, Stella, Prinsen och Nåna - älskade och saknade ♥

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Re: RE: Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Fragole » ons 06 mar 2019, 21:58

Mysseman skrev:Idag fick min systers äldsta katt somna in, blev så oerhört ledsen när jag nåddes av nyheten. Hon fick något typ anfall och kunde inte gå :(

Hon blev strax över 12 år och jag kommer sakna henne väldigt mycket, var helt säker på att hon skulle leva länge. Hon fick många fina och bra år hos min syster. Lilla Nåna, hälsa till alla där uppe :rose:
:rose:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » fre 08 mar 2019, 09:20

Mysseman skrev:Idag fick min systers äldsta katt somna in, blev så oerhört ledsen när jag nåddes av nyheten. Hon fick något typ anfall och kunde inte gå :(

:consoling: Saknar fortfarande min systers lille Max som inte kunde dra in tungan, Sötis! För alla saknade kissar :rose:

Återgå till "Allmänt kattprat!"