Kattprat - allmän tråd 2018

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Colourspot » lör 24 mar 2018, 20:06

Jag ska nog vara glad om jag överlever den kommande veckan. Ska ju göra om hemma i påsk och förberedde idag genom att packa ihop massa saker. Lådor lådor lådor och prylar. Lillebror är inte glad. Att han just nu ligger bredvid mig på sängen och vilar känns inte ett dugg lugnande, faktiskt.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Re: RE: Re: Kattprat - allmän tråd 2018

Inläggav Fragole » lör 24 mar 2018, 21:06

mjlee skrev:Nikita matstrejkar. :swear: Hon vägrar att äta något annat än Bosses torrisar. :wait:
Alltså katter är så underbara.
"Usch vad är detta för mat? Aldrig att jag tänker äta detta"
*smakar lite*
"Vad menar du med att jag ska äta min vanliga mat? Detta är ju mycket godare!"

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » sön 25 mar 2018, 15:50

Starwatcher skrev:Lördag morgon kl06: Lilleman "yyyll - jag vill leka men varför sover hela familjen, yyyylllll!!! Konstant lekylande fram till kl 07 då det plötsligt byts ut med desperata rop på hjälp "Maaaattteee hjääälp!! Matte rusar upp och hittar mkt ledsen och desperat prickig pojke som tagit sig in i vårt 1700-tals golvur och lyckats kila sig fast längst ner inne i uret. Efter en del desperat lirkandes från mig fick jag loss Lilleman som kunde klättra upp på min arm och ut ur uret.

Tösen som inte alls var glad över att blivit väckt för tidigt blev vansinnigt sur då hon minsann aldrig fått sitta inne i uret och att ngn kan vara så klumpig att kila fast sig i ett golvur gav Lilleman ett flertal örfilar,

Så börjar en lördagsmorgon under stilla veckan.........

Men stackars Lilleman. :(

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » sön 25 mar 2018, 16:03

Fragole skrev:
mjlee skrev:Nikita matstrejkar. :swear: Hon vägrar att äta något annat än Bosses torrisar. :wait:
*smakar lite*

Men eller hur? Jag har fått i henne lite torrisar men blötmaten är det totalstopp för. :pfft: Funderar på att köpa lite Whiskas i påse, burkar av alla slag vägrar hon helt. Hon brukade tycka den var ok innan hon plötsligt inte tyckte det och jag bytte till något annat, Ska kanske försöka Pussi som jag har för mig hon accepterade en kort tid. Mjau och Bozita hatade hon från första början. Gelé vägras det måste vara i sås. Likaså mousse. Försökte lyxvarianten Sheba i julas, totaldiss. Hmm, icke mousse Gourmet finns. Ska kanske beställa en provpåse, känns sådär att köpa hem ett lass. Sheba i oxkött fungerade tror jag men den finns inte på zooplus. Smilla fungerade inte alls. Gaaah! :swear:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » sön 25 mar 2018, 17:15

Colourspot skrev:Jag ska nog vara glad om jag överlever den kommande veckan. Ska ju göra om hemma i påsk och förberedde idag genom att packa ihop massa saker. Lådor lådor lådor och prylar. Lillebror är inte glad. Att han just nu ligger bredvid mig på sängen och vilar känns inte ett dugg lugnande, faktiskt.

Lillebror kanske ändrar sig och tycker det är spännande när saker flyttar runt?

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 25 mar 2018, 17:15

mjlee skrev:
Fragole skrev:
*smakar lite*

Men eller hur? Jag har fått i henne lite torrisar men blötmaten är det totalstopp för. :pfft: Funderar på att köpa lite Whiskas i påse, burkar av alla slag vägrar hon helt. Hon brukade tycka den var ok innan hon plötsligt inte tyckte det och jag bytte till något annat, Ska kanske försöka Pussi som jag har för mig hon accepterade en kort tid. Mjau och Bozita hatade hon från första början. Gelé vägras det måste vara i sås. Likaså mousse. Försökte lyxvarianten Sheba i julas, totaldiss. Hmm, icke mousse Gourmet finns. Ska kanske beställa en provpåse, känns sådär att köpa hem ett lass. Sheba i oxkött fungerade tror jag men den finns inte på zooplus. Smilla fungerade inte alls. Gaaah! :swear:

Nikita är inte alls bortskämd......

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 25 mar 2018, 17:18

Starwatcher skrev:Lördag morgon kl06: Lilleman "yyyll - jag vill leka men varför sover hela familjen, yyyylllll!!! Konstant lekylande fram till kl 07 då det plötsligt byts ut med desperata rop på hjälp "Maaaattteee hjääälp!! Matte rusar upp och hittar mkt ledsen och desperat prickig pojke som tagit sig in i vårt 1700-tals golvur och lyckats kila sig fast längst ner inne i uret. Efter en del desperat lirkandes från mig fick jag loss Lilleman som kunde klättra upp på min arm och ut ur uret.

Tösen som inte alls var glad över att blivit väckt för tidigt blev vansinnigt sur då hon minsann aldrig fått sitta inne i uret och att ngn kan vara så klumpig att kila fast sig i ett golvur gav Lilleman ett flertal örfilar,

Så börjar en lördagsmorgon under stilla veckan.........

Stackars Lilleman, klockor kan vara hemska och fånga en oskyldig katt som bara försöker roa sig själv en stund. Men egentligen är det mattes fel som inte klev upp och lekte när det var lekdags enligt Lillemans tideräkning.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 25 mar 2018, 17:23

Söndag och som vanligt en del att göra. Sätter mig med en kopp kaffe och känner hur någon stirrar på mig. Tittar och ser att Madde noga tittar mig i ögonen. När hon ser att hon fått ögonkontakt går hon iväg en liten bit och vänder sig om. Det betyder "följ efter mig". Jag kliver upp och hon går raka vägen till sängen och hoppar upp. Lydig matte lägger sig och Madde trampar runt på matte innan hon lägger sig i en lycklig kurrande hög på mattes mage.
När jag ligger där och njuter av mys med Madde inser jag att utan katter skulle jag aldrig kunna vara.
De är små, men tar över hushållet och ser till att vi kopplar av ibland.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » sön 25 mar 2018, 17:25

Yrhättans skrev:
Colourspot skrev:Jag ska nog vara glad om jag överlever den kommande veckan. Ska ju göra om hemma i påsk och förberedde idag genom att packa ihop massa saker. Lådor lådor lådor och prylar. Lillebror är inte glad. Att han just nu ligger bredvid mig på sängen och vilar känns inte ett dugg lugnande, faktiskt.

Lillebror kanske ändrar sig och tycker det är spännande när saker flyttar runt?

Jag tror att även herrn kommer att tycka att det blir bra i slutändan, när allt är på plats. Särskilt när matte rensat så att det blir snäppet mindre prylar uppe i lägenheten (enligt Lillebror kan vi kasta allt som inte han sover på. Det är bara onödigt.). Tills dess är det eländes elände, men han verkar iaf ha gett upp att få mig att ställa tillbaka alltihop.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » sön 25 mar 2018, 17:26

Yrhättans skrev:Söndag och som vanligt en del att göra. Sätter mig med en kopp kaffe och känner hur någon stirrar på mig. Tittar och ser att Madde noga tittar mig i ögonen. När hon ser att hon fått ögonkontakt går hon iväg en liten bit och vänder sig om. Det betyder "följ efter mig". Jag kliver upp och hon går raka vägen till sängen och hoppar upp. Lydig matte lägger sig och Madde trampar runt på matte innan hon lägger sig i en lycklig kurrande hög på mattes mage.
När jag ligger där och njuter av mys med Madde inser jag att utan katter skulle jag aldrig kunna vara.

Duktig Madde som tar så väl hand om sin matte :wub:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » sön 25 mar 2018, 18:27

Yrhättans skrev:
mjlee skrev:
Fragole skrev:Alltså katter är så underbara.
*smakar lite*

Nikita är inte alls bortskämd......

Absolut inte, hälsar Nikita. Det är bara hennes enfaldiga slav som inte förstår vad en katt behöver! :angelic:

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 26 mar 2018, 08:56

Yrhättans skrev:Söndag och som vanligt en del att göra. Sätter mig med en kopp kaffe och känner hur någon stirrar på mig. Tittar och ser att Madde noga tittar mig i ögonen. När hon ser att hon fått ögonkontakt går hon iväg en liten bit och vänder sig om. Det betyder "följ efter mig". Jag kliver upp och hon går raka vägen till sängen och hoppar upp. Lydig matte lägger sig och Madde trampar runt på matte innan hon lägger sig i en lycklig kurrande hög på mattes mage.

Duktig Madde! Visst är det tur att kissarna finns i ens liv. Lillen är mitt alldeles eget pausprogram när jag sitter hemma och jobbar. Ibland blir jag irriterad när jag är stressad han "stör" så där 1gång/timme och vill att vi ska gosa. Men när jag bara inser att det är bättre att ta en paus och gosa 5 minuter så mår jag mycket bättre och jobbet flyter mer effektivt. :heart:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 26 mar 2018, 12:07

Det var det här med att vara bortskämd och hålla pli på matte... :smile:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 26 mar 2018, 12:10

Blir galen. Ingen bild på en 'semi bowl' så vet inte exakt hur det ser ut. Grr. Har mailat petfun igen och bett om en bild. Inget resultat när jag googlat. :angry:

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » mån 26 mar 2018, 12:34

Skulle bara titta in i djuraffärer i byn bredvid för att se om det fanns något intressant. Var lite på jakt efter en aktiveringsleksak som inte är allt för avancerad (då Pisco inte är världens smartaste katt).
Affären var mest riktad till hundar och kattsakerna (mat, klösträd, leksaker) var inklämda i ett rum om kanske 10 kvadratmeter.
Det var nog det största utbudet i den minsta lokalen jag sett. Fanns ett 10-tal olika aktiveringsleksaker från flera olika märken. Leksaker i överflöd. Det var hur härligt som helst att se.

Sen vet vi alla hur "ska bara titta" går när det kommer till våra små pälsklingar. En aktiveringsleksak, en ny vippa med två olika leksaker och en liten självgående mus.
Pisco blev klart överförtjust. Vippa åkte fram först och han sprang som en galning efter den. När jag la undan den tog jag fram och satte igång musen. Han tar den direkt i munnen och springer iväg med bytet. Avslutningsvis fick han lite godistorrfoder i aktiveringsleksaken. Den var kanske lite för lätt, men han fick ändå använda huvudet lite. Han försökte ta godiset med munnen på flera olika ställen innan han insåg att det inte gick och då kom tassen fram. Det finns två genomskinliga rör/tunnlar som var lite svårare för honom. Där såg han ju godiset men förstod inte varför han inte kunde ta det direkt!

Har funderat på att besöka djuraffären i denna byn också, men tror nog att det får vänta tills nästa löning

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 26 mar 2018, 19:41

Fragole skrev:Har funderat på att besöka djuraffären i denna byn också, men tror nog att det får vänta tills nästa löning

Preach it sistah. Jag har suttit och räknat på vad det kommer att kosta inklusive tillägg från petfun och det blir tre ggr så dyrt som budget och lite mer än dubbelt som Kattens No. 1 :shock:

Fö har jag en katt som sitter och jamar klagande i mitt ansikte. Usla slav som inte ger Bossetorrisar :swear:

Edit: Nu har hon ändrat ställning så hennes svans sveper över tangentbordet surt. Svårt att komma åt musen och skriva öht :smile:

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » mån 26 mar 2018, 19:52

mjlee skrev:
Edit: Nu har hon ändrat ställning så hennes svans sveper över tangentbordet surt. Svårt att komma åt musen och skriva öht :smile:

Du ska inte skriva - du ska hämta god mat. Herreminje vad svårt det ska vara att fatta... //Lillebror, som instämmer helt och fullt med Nikitas syn på kattslavar.

:smile:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 28 mar 2018, 20:34

Nikita 0
Kattslav 1

Kom hemsläpande på tunga matkassar. Nikita lurar i hallen redo. Jag föser undan henne med en fot. Sedan leker vi hoppa fram och tillbaka medan jag fick in två kassar.

Ser hur hon spänner sig redo för ett dödsföraktande hopp över matkassar. Lyckas få upp en kasse och min fot så hon stoppas i sista sekunden och stänger dörren. Nikita lommar iväg med svansen nere, sätter sig ner och tvättar sig innan hon ger mig en blick och går till sovrummet och hoppar upp på garderoben och sin låda. :smile:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 28 mar 2018, 22:00

mjlee skrev:Nikita 0
Kattslav 1

Kom hemsläpande på tunga matkassar. Nikita lurar i hallen redo. Jag föser undan henne med en fot. Sedan leker vi hoppa fram och tillbaka medan jag fick in två kassar.

Ser hur hon spänner sig redo för ett dödsföraktande hopp över matkassar. Lyckas få upp en kasse och min fot så hon stoppas i sista sekunden och stänger dörren. Nikita lommar iväg med svansen nere, sätter sig ner och tvättar sig innan hon ger mig en blick och går till sovrummet och hoppar upp på garderoben och sin låda. :smile:

Blicken är inte rolig att få. Nikita kommer att straffa sin slav när hon minst anar det.

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » fre 30 mar 2018, 14:56

Missar har inget koncept av det där med lediga dagar och sovmorgon. Somnade skönt om efter morgonens böner och såg fram emot en lååång morgon i sängen.

Strax efter halvsex, en trevande missetass i ansiktet, ’uhm, matte, du brukar kliva upp vid den här tiden’. Ignorera, vända sig om på andra sidan och låtsas som om det regnar. Ny missetass, lite mer påstridig, ’matte, det är dags för frukost’.

Föser milt ner missen från sängen och blundar. Missen skickar upp förstärkning. Första ligisten kravlar sig in under täcket och fortsätter sin väckningsprocedur med tassarna, med en hint av klor i mjölktrampandet mot ryggen. Och den andra ligisten kör ner en våt och kall nos i örat samtidigt som flygplansmotorn drar igång på högsta volym.

Suckar och fortsätter blunda. Kanske de förstår vinken. Matte är ledig, matte vill sova. Nedanför sängen sätter ett förtvivlat ylande igång från den tredje medlemmen i fokusgruppen ”väck matte”, ’maaaatte, frukost, nu, jag svälter ihjäl’.

Kapitulerar och svänger benen över sängkanten. Snubblar så när över tre missar med förväntansfulla blickar. Masar mig ut i köket och gör i ordning medicin och mat. Tre nosar dyker rakt ner i skålarna och mumsar i tystnad. Mission accomplished.

Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 30 mar 2018, 20:20

Safia skrev:Missar har inget koncept av det där med lediga dagar och sovmorgon. Somnade skönt om efter morgonens böner och såg fram emot en lååång morgon i sängen.

Strax efter halvsex, en trevande missetass i ansiktet, ’uhm, matte, du brukar kliva upp vid den här tiden’. Ignorera, vända sig om på andra sidan och låtsas som om det regnar. Ny missetass, lite mer påstridig, ’matte, det är dags för frukost’.

Föser milt ner missen från sängen och blundar. Missen skickar upp förstärkning. Första ligisten kravlar sig in under täcket och fortsätter sin väckningsprocedur med tassarna, med en hint av klor i mjölktrampandet mot ryggen. Och den andra ligisten kör ner en våt och kall nos i örat samtidigt som flygplansmotorn drar igång på högsta volym.

Suckar och fortsätter blunda. Kanske de förstår vinken. Matte är ledig, matte vill sova. Nedanför sängen sätter ett förtvivlat ylande igång från den tredje medlemmen i fokusgruppen ”väck matte”, ’maaaatte, frukost, nu, jag svälter ihjäl’.

Kapitulerar och svänger benen över sängkanten. Snubblar så när över tre missar med förväntansfulla blickar. Masar mig ut i köket och gör i ordning medicin och mat. Tre nosar dyker rakt ner i skålarna och mumsar i tystnad. Mission accomplished.

Eftersom jag har oregelbundna sovtider så får Nikita mat när hon är hungrig och meddelar mig det. Men ibland när jag sover och Nikita tycker jag sover för länge låter hon mer än en hjord elefanter. :wait: Knepet är att stappla upp, öppna påsen med blötmat, hälla upp den och stappla tillbaka till sängen utan att vakna :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » sön 01 apr 2018, 15:21

Nobbar din katt fina kattbäddar? Duger inga av de bekväma sovplatser som du kämpar så för att göra i ordning? Nu finns en lösning! Köp nya mörkläggningsgardiner, lägg dem på valfri plats - tadaa! Den bästa sovplats du kan tänka dig. Katten kan verka misstänksam i början, men bara visa att du tänkt hänga upp dem så kommer katten att lägga sig tillrätta. Kom bara ihåg att köpa en extra uppsättning ifall du faktiskt tänkt hänga upp dem..

(Lillebror hälsar att MAJGULL från Ikea är extra bra att vila på.)

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 02 apr 2018, 16:52

Colourspot skrev:Nobbar din katt fina kattbäddar? Duger inga av de bekväma sovplatser som du kämpar så för att göra i ordning? Nu finns en lösning! Köp nya mörkläggningsgardiner, lägg dem på valfri plats - tadaa! Den bästa sovplats du kan tänka dig. Katten kan verka misstänksam i början, men bara visa att du tänkt hänga upp dem så kommer katten att lägga sig tillrätta. Kom bara ihåg att köpa en extra uppsättning ifall du faktiskt tänkt hänga upp dem..

(Lillebror hälsar att MAJGULL från Ikea är extra bra att vila på.)

Nej det är aldrig så att man köper en låda dyra kattleksaker som säljaren svär alla katter älskar och de dissas totalt för kartongen den kom i :wait: De så klart dyra kattbäddar inte sovs i när det finns något som matte vill ta bort. :smile:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 04 apr 2018, 21:25

Årets första 2 insekter har kommit in. 2 lyckliga katter- äntligen tycker båda! Matte är glad för att katterna är glada men även pga att de senaste åren har det varit så få insekter att man bekymrar sig. Många fåglar har haft svårt att klara sig så jag hoppas verkligen att vi får många insekter detta år.
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » ons 04 apr 2018, 21:50

Lillan lyckades på något sätt ta sig in i kartongen där katternas (dvs Lillebrors mat + bådas godis) förvaras och öppna den förflutna plåtburken med torrfoder (njurfoder, fick påsen av en kollega och sparat som godis till fodersök till sommaren). För att sen kräkas upp massor av torrisar efter middagen. Sen var magen tom och hon ville ha ny mat, hoppade upp på köksbänken för att hitta det. När jag jobbade för att lyfta ner henne (hon smet undan...) protesterade hon högljutt, vilket hon förstås fortsatte med när jag fick tag i henne. Väl i famnen satte hon framtassarna mot mitt nyckelben, tittade harmsett på mig och fräste mig i ansiktet. Fräset var så halvhjärtat att till och med Lillebror (som i vanlig ordning kommit travande som svar på Lillans jamande och ofta tillrättavisar mig när han tycker att jag är dum mot henne...) himlade med ögonen åt henne :roll: :wub:

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 04 apr 2018, 21:57

Nikita är på uselt humör. Det är lite bantning på gång. Hon har gått upp i vikt och eftersom jag är rädd för diabetes så ska hon hållas slank. Så det blir blötmat och ett rejält nerdragning av torrisar. Nikita är inte nöjd :swear:

Fragole
Überkatt
Überkatt

Inläggav Fragole » ons 04 apr 2018, 22:54

Att ha en lättskrämd katt som dessutom just nu är lös i magen...
Råkade skrämma Pisco när han våt på lådan. Han flyger ur lådan och springer vettskrämd runt i lägenheten. Allt medan han fortfarande bajsar.
Inte nog med att jag fick städa hela lägenheten från bajs så fick han bajs över hela sin bakdel vilket ledde till ett ofrivilligt bad.
Nu ligger han vettskrämd och arg under sängen :(
Stackars lilla pojken

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » ons 04 apr 2018, 23:09

Fragole skrev:Att ha en lättskrämd katt som dessutom just nu är lös i magen...
Råkade skrämma Pisco när han våt på lådan. Han flyger ur lådan och springer vettskrämd runt i lägenheten. Allt medan han fortfarande bajsar.
Inte nog med att jag fick städa hela lägenheten från bajs så fick han bajs över hela sin bakdel vilket ledde till ett ofrivilligt bad.
Stackars lilla pojken

Ujuj, stackars lille Pisco (och matte som fick städa massa) :consoling:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 04 apr 2018, 23:12

Stackars lilla pojken

:consoling: Inte alltid så lätt att vara en liten kattpojke. Inte heller alltid lätt att vara matte, ibland blir kvällarna inte riktigt som man tänkt sig :consoling:
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tor 05 apr 2018, 01:58

Stackars lilla pojken

Stackars lilla Pisco och stackars matte :consoling: Jobbigt för er båda. Förhoppningsvis mutor och skonkost gör Pisco glad och bra i magen!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 06 apr 2018, 15:54

När Nikita ligger och myser under täcket och rullar närmare och närmare kanten och till slut trillar ner. Ser sig yrvaket omkring och blänger sedan argt på matte eftersom det uppenbarligen är hennes fel :wait: :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » fre 06 apr 2018, 16:21

mjlee skrev:När Nikita ligger och myser under täcket och rullar närmare och närmare kanten och till slut trillar ner. Ser sig yrvaket omkring och blänger sedan argt på matte eftersom det uppenbarligen är hennes fel :wait: :smile:

Såklart att det är mattes fel - hade sängen gått från vägg till vägg (vem behöver andra möbler?!) hade det ju inte hänt! :smile: :roll:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 07 apr 2018, 11:29

Tillbringade kvällen i går i skönaste fåtöljen och alla i ligan löste av varandra för en mysig stund i mattes knä. Så här i hårfällningstider såg jag ut som bigfoot (den hårigare varianten) när alla fått sitt, men det var så mysigt.
Alla vill bli kliade på olika sätt, Ludde är den som slänger sig i famnen och vänder upp magen för ett rejält magkli, skulle jag göra det på Yra blev det nog en stelkrampsspruta, hon är så kittlig på magen. Hon vill bli kliad under hakan.

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » lör 07 apr 2018, 13:08

Segeeeeer! Chaplin låg still för lite pälsvård och jag lyckades till och med få på lite spraybalsam med hjälp av hårbollsgodis som mutor. En knytnäve lurv samlade jag ihop. Så slipper det hamna i magen och i förlängningen på mattan.

Fast i morse kräkte han upp en stor bit ampelliljeblad som omväxling. På mattan.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 07 apr 2018, 13:51

ApanAnn skrev:Segeeeeer! Chaplin låg still för lite pälsvård och jag lyckades till och med få på lite spraybalsam med hjälp av hårbollsgodis som mutor. En knytnäve lurv samlade jag ihop. Så slipper det hamna i magen och i förlängningen på mattan.

Fast i morse kräkte han upp en stor bit ampelliljeblad som omväxling. På mattan.

:pokal:

Såklart han kontrade med lite ampellilja när det inte fanns päls att kräkas. Mattor ska ha sitt varje vecka hälsar ligan.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 07 apr 2018, 15:02

Prickisarna tycker att matte är väldigt tråkig idag. Större städning med golvmoppning där allt flyttas. Visserligen tycker Tösen att det ju är bra då det kliar mindre i pälsen men ack så långsam matte är :pfft: Att en stor del av tiden beror på div pauser för att klappa eller leka ute på altanen har verkligen inte alls med saken att göra :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » fre 13 apr 2018, 20:20

När jag stiger upp på morgonen börjar jag dagen med följande -
Sätter på vattenkokaren, förbereder kaffekoppen, går mot badrummet, gör mina grejer där inne, går ut till köket där tjockisen nu sitter och piper ynkligt, jag fyller kaffekoppen med vatten, tar fram mjölken och min morgoncigg och går sedan ut på balkongen.

Det är nu tjockisen har börjat med att sitta vid balkongdörren och mjaua något fruktansvärt, han får till en riktigt irriterande stämma och jag garanterar att han VET hur irriterande det låter - enbart för att katterna får frukost efter att jag har varit ute.

En komplott mot mig ja? :smile:
Simon, Bassel och lilla Stella - älskade och saknade ♥

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Inläggav Lilla Luna » lör 14 apr 2018, 15:35

Åh vilket fantastiskt väder vi har här i Uppsala just nu.
Luna har varit ute på längre promenad och var så lycklig. Kastade sig i grus och rullade omkring massor. Lucifer som är väldigt feg nöjde sig med att sitta i dörren och sniffa så mycket han kunde. Men riktigt ser hur gärna han skulle vilja gå längre, men moder sviker lite. :consoling:

Safia
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav Safia » tis 17 apr 2018, 20:05

Kan nån komma och lära matte lite vett och hyfs? Hon stod och rensade sån där mumsigt doftande lax och jag satt så snällt nedanför och jamade lite försynt så att hon skulle veta att jag också ville smaka. OCH JAG FICK INTE EN ENDASTE LITEN BIT! Protestjam.
/Jaromir

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 17 apr 2018, 23:54

Safia skrev:Kan nån komma och lära matte lite vett och hyfs? Hon stod och rensade sån där mumsigt doftande lax och jag satt så snällt nedanför och jamade lite försynt så att hon skulle veta att jag också ville smaka. OCH JAG FICK INTE EN ENDASTE LITEN BIT! Protestjam.
/Jaromir

Stackars fina Jaromir som har en så snål och oförstående matte. :consoling: Lillen hälsar att man inte ska fråga så mycket då händer inget. Bättre att agera. En av hans mest lyckade aktioner var när han lyckades få med sig hela skinnet från en torskrygg och placera sig med det under en soffa. Såklart kom dumma matte sättande och förstörde allt kul men det tog ändå ett tag eftersom det är trångt under soffan och lillen lyckades klämma in sig längs bort. :hi5: Mattar förstår sig tyvärr sällan på sådana finesser. :pfft:

Återgå till "Allmänt kattprat!"