Om min(a) katt(er) vore människor...

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Om min(a) katt(er) vore människor...

Inläggav Kryddmamma » ons 20 dec 2017, 22:27

Jag älskar mina katter, det vet alla jag känner, och förmodligen alla här också. De betyder allt för mig.
Jag satt och funderade för några dagar sedan, på hur mina katter hade varit som människor. Tyvärr kom jag fram till att jag nog inte hade varit kompis med människo-Chili och människo-Vanilla. Faktum är att jag nog hade tyckt lite illa om människo-Vanilla...

Chili är väldigt social och minst sagt flörtig mot alla gäster; hon buffar och fläker ut sig och tigger mag-gos osv. Inte alls den typen av person som jag naturligt blivit vän med.

Vanilla är väldigt klängig, och han pratar ganska mycket. Dessutom är han bufflig, om jag gosar på någon annan katt så går han genast emellan och kräver gos. Jag hade aldrig klarat av en sådan människa i min närmaste sfär. Tänker mig att han hade varit en överdrivet svartsjuk säljar-typ...

Curry är ganska reserverad och blyg, och världens härligaste när man lärt känna honom. Precis min typ!

Hur är det med er, hur hade era katter eller andra husdjur varit som människor, hade ni varit bästa polare eller hade ni kanske rent av inte ens gillat dem?

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: Om min(a) katt(er) vore människor...

Inläggav Starwatcher » ons 20 dec 2017, 22:49

Hmm, hankatten hade varit en sådan där riktigt grabbig människa. Hängt med de andra grabbarna på puben, spelat korpfotboll, aldrig missat älgjakten och mkt tuff så länge polarna varit med. Lite skamsen över kulturintresset och förtjusningen i operaföreställningar. Spelat en hel del datorspel och tagit det lugnt i tv-soffan mellan varven. Kanske egenföretagare i VVS-branschen?

Honkatten hade varit en överpresterande akademiker med mkt högt ställda krav på sig själv. Perfekt hem och familj. Löpt hög risk för att bli utbränd tror jag. Hög personlig integritet med noga utvalda nära vänner men med en stor ytlig bekanskapskrets.

Hankatten hade nog rört sig i kretsar som jag inte brukar befinna mig så ofta i, kanske inte haft så mkt gemensamt. Honkatten däremot hade passat bra in i min vänkrets :-k
Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 20 dec 2017, 23:56

Vilken rolig och svår fråga. :-k Vår herr katt har jag alltid betraktat som filosofiskt lagd, lite kolerisk, inte så lätt att komma nära men med ett hjärta av guld. Stor integritet och självständig, kritiskt tänkande. En sådan som döljer rädsla med ett viss mått av kaxighet och bara visa sårbarhet för få utvalda. Kanske skulle han varit en lite butter men i grunden vänlig nattredaktör på en tidning. Jag skulle nog älska honom som människa också. Lillen skulle nog vara en oemotståndligt och tramsig charmör som ingen riktigt skulle ta på allvar, men också en vänlig typ som inte vill någon nåt ont. Lite omoget ömhetstörstande med flickvänsproblem. Han älskar ju mat så kanske skulle han gå kockutbildning eller jobba som bartender. Han skulle nog vara en ung partykille, känns som om det skulle vara för stor åldersskillnad för att vi skulle umgås som kompisar. Men om vi jobbade tillsammans skulle jag nog tycka att han var en odåga. :smile:

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » tor 21 dec 2017, 10:09

Midna hade varit det missförstådda geniet... hon som är superintelligent men inte kan uppföra sig och mest hamnar i trubbel p g a det. Jag tror att hon varit en rastlös men ömhetstörstande tonåring som tycker att skolan är för lätt och därför mest hängt på stan.

Doxy hade varit en sådan person som varit med om en massa elände och blivit väldigt märkt av det. Varken bildad eller streetsmart, men med ett hjärta av guld. Ska jag gissa tror jag att hon hade varit någon som har det ganska svårt för sig av olika anledningar, vet inte vad hon skulle kunna jobba med.

Pix var som en småbutter ordningspolis. Vänlig men bestämd.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Safia
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » tor 21 dec 2017, 13:43

Jaromir skulle vara den ångestridna konstnären som ständigt kämpar mot marans klor för att försöka producera mästerverk. Folkskygg som ständigt gömmer sig mot skaran av sina beundrande fans och helst av allt vill dra sig tillbaka till den egna grottan för att slippa umgås med människor.

Jacek är den överdrivet vänlige charmören som obett slänger sig om halsen på människor och hälsar hjärtligt med kindpussar och allt. Under den charmerande ytan döljer sig dock en liten översittare som inte drar sig för att ge tjuvnyp till den han betraktar som underlägsen när det inte syns.

Vilbert är den lättdistraherade pratkvarnen. Gör sin röst hörd ofta och mycket och har åsikter om det mesta i omgivningen. Klagar högljutt när något inte är som han vill ha det, men glömmer det lika fort igen när något annat fångat hans uppmärksamhet. Pratar mest för att få höra sin egen stämma.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
Mulla
Ungkatt
Ungkatt
Katt: 2 Huskatter

Inläggav Mulla » lör 23 dec 2017, 18:46

Jag brukar fundera på hur mycket medvetande mina katter har. De lyssnar inte till sina namn, men om de ligger i sovrummet o de ska få mat, så ropar jag högt; -KISARNA! Då kommer de springande, för då vet de att det är mat. Samt är de så gosiga o jag brukar undra vad de tänker på...

Användarvisningsbild
ClaesC
Kattunge
Kattunge
Katt: Birman Kajsa o huskatten Lucas

Inläggav ClaesC » lör 23 dec 2017, 21:51

Kajsa vore en adelsdam från Öfre Östermalm som flanerar mellan NK och Bukowskis på jakt efter det passande. Närgångna förslag möts av en kall blick och ett "WE are not amused!" Dock kan hon, när hon själv så vill, kela med sin personal på ett närmast otillständigt sätt.

Lucas är en mix av matglade Leif Mannerström, mysgubben Arne Weise och en annons för Sängjätten. En kvinna skulle nog inte attraheras av att han sover med magen i vädret. Det bekymrar honom inte, eftersom han är kastrerad. Med undantag av detta påminner han nog en del om sin husse, pensionerad akademiker. Men om en annan hankatt närmar sig reviret, förvandlas Lucas till Rambo. :smile:

Användarvisningsbild
Lakriz_Pepsi
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt
Ort: I en liten by som är en förort till en förort utanför stockholm

Inläggav Lakriz_Pepsi » mån 22 jan 2018, 20:43

Pepsi om han hade fått leva - en anarkist. Älskat motorcyklar och lyssnat på hårdrock. Alla respekterade honom och många som såg upp till honom. Pepsi hade tagit jobb för jobb och mer tagit livet som det var - viktigaste att leva än att jobba.

Lakriz, riktigt gothare som rejält djup och aktivist. Han visar stor respekt för alla, handlar bara eko, rättvisemärkt och ur djur och växt -välfärdssynpunkt. Miljövän på håll och fronter. Lakriz skulle ha arbetat för svenska blåstjärnan.
Over and out
Roger that

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Huskatter

Inläggav Mysseman » tis 23 jan 2018, 09:54

Sally hade varit en bitch på ytan men mjukis inuti. Ingen jag kanske hade umgåtts med 8-[

Tjockisen hade varit en riktig Emil i Lönneberga som bara hittar på massa hyss och hade Stella levt hade hon varit den snällaste som finns som vill alla väl.
Simon, Bassel och lilla Stella - älskade och saknade ♥

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » tis 23 jan 2018, 14:23

Honey hade varit en bitchig enstöring som hade klagat på allt och alla. Hade bara haft någon enstaka vän och resten av världen hade varit fiender. Hon hade nog också kunnat vara småkriminell. Tänjt på gränserna, gjort saker som hon visste inte var tillåtna så länge hon inte skulle bli påkommen.

Pisco hade varit en väldigt blyg kille, haft några få vänner. Tyst till en början men som absolut kan ta plats när han känner sig trygg. Han hade förmodligen varit en tekniknörd som mest sitter instängd på sitt rum och mest pratar med folk online.

Återgå till "Allmänt kattprat!"