Mjau tetror blivit sämre (mängd mat)?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
SaberBlade
Kattracka
Kattracka
Katt: 2 huskatter

Mjau tetror blivit sämre (mängd mat)?

Inläggav SaberBlade » tor 09 nov 2017, 11:17

Gizmo är en storätare av Mjau och Bozita, även Simba har plötsligt börjat äta mycket mer av dessa. Så jag brukar köpa båda märken en hel del nu, mer Bozita innan. På senaste tiden har jag dock märkt att Mjaus tetror har blivit sämre, då tänker jag på faktisk köttmängd i förpackningen i jämförelse med gelé.

Jag köper väldigt sällan sås varianter då de innehåller för mycket sås och mina katter gillar inte konsistensen av det. De gillar sås, men det blir ju rena geggan om man ger för mycket av det (resultatet är mycket som slängs av innehållet). Detta gäller båda märken. Men senaste tiden har jag börjat få Mjau med ca 50% gelé och sällan under 30% (ögonmått :lol: ) i förpackningarna. Riktigt tjock rand på sidan! Köpte hem Bozita tetror igår och de är som alltid, smalare gelé på sidan, kanske 15-20% av förpackningen.

Är det någon mer som sett detta med Mjau? Eller har jag verkligen fått maximal otur och fått med mig de mest misslyckade i deras produktion? :-? Däremot gillar jag Mjaus paté, kan man ge 100% av innehållet. :-D Synd det inte finns någon variant i Bozita.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: Mjau tetror blivit sämre (mängd mat)?

Inläggav Starwatcher » tor 09 nov 2017, 11:51

Mina katter är storätare av Bozita tetror vilket gör att vi köper mkt. Har faktiskt märkt att mängden bitar är klart mindre nu jämfört med tidigare och mkt mer sås och gele :-k Trist att behöva köpa ännu mer mat för just nu är det ibland så lite bitar att jag får ge en extra tetra till katterna per dag. Katterna kan ju inte gå hungriga!
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » fre 10 nov 2017, 14:26

Mina katter äter i huvudsak annan mat numera, men Lillan får Mjau blötmat ibland när jag glömmer att tina/göra mat (BARF) och jag har gett Mjau tetra tidigare (Lillebror åt mjau när han flyttade hit. Innan jag blev tvungen att byta pga magen. Vad kan det vara nu, tre år? sen.). Hursomhelst, jag märkte samma sak sist jag köpte en tetra. Oftast blir det nån med sås, om det inte är paté, och det var väldigt mycket sås i tetran. När jag skulle ge sista målet ur tetran (Lillan är liten och en tetra räcker mer än en dag) var det bara sås kvar i den. Back in the days när jag köpte mycket Mjau var det mycket mindre sås. :-k

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » fre 10 nov 2017, 23:39

Jag har märkt samma sak, iofs till kissarnas stora glädje eftersom de tycker mest om såsen och gelén. ;-)

Återgå till "Allmänt kattprat!"