Vart annonsera katter som behöver nytt hem?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Ttert
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Vart annonsera katter som behöver nytt hem?

Inläggav Ttert » tor 07 sep 2017, 12:04

Hej!

Vi har två fantastiska Birmor som pga ändrad livssituation måste få ett nytt hem. Detta är ju nästan våra barn så vi är naturligtvis väldigt selektiva till vem som får köpa dom och vi är måna om att båda kommer till ett gemensamt hem.

Frågan är bara vart man "annonserar" om detta på bästa sätt? Är Blocket en bra väg att gå tex?

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Re: Vart annonsera katter som behöver nytt hem?

Inläggav Lurvpöse » tor 07 sep 2017, 12:50

Ttert skrev:Hej!

Vi har två fantastiska Birmor som pga ändrad livssituation måste få ett nytt hem. Detta är ju nästan våra barn så vi är naturligtvis väldigt selektiva till vem som får köpa dom och vi är måna om att båda kommer till ett gemensamt hem.

Frågan är bara vart man "annonserar" om detta på bästa sätt? Är Blocket en bra väg att gå tex?

Tack på förhand!

Hej!
Blocket kan vara bra, men det kan även gå att omplacera renrasiga katter via avelssidor. Birmasällskapet verkar ha den möjligheten på sin hemsida.

Ett tips är att skriva en personlig annons med info om katternas egenheter och ha med lite bilder. Jag har själv mest bara kikat efter huskatter tidigare, men de är ofta tråkigt skrivna. En suddig bild på katten och så står det typ "Röd hankatt 4 år omplaceras p g a allergi".
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 07 sep 2017, 13:00

Många uppfödare hjälper till med omplacering också. Kanske er uppfödare kan hjälpa till?
Bild

Ttert
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Ttert » fre 08 sep 2017, 09:59

Tack för svaren. Det känns helt otroligt konstigt att sätta ut våra älskade Birmor på annons men just nu har vi inget val. Inget roligt när det börjar bli bråttom heller :cry:

Har lagt upp en annons på Blocket så får vi se om det är några lämpliga personer som svarar på den.

Tack igen för svaren!

jecnodde
Überkatt
Überkatt
Katt: Isis och Osiris
Kontakt:

Inläggav jecnodde » tor 14 sep 2017, 22:11

När jag skulle omplacera Chili, la jag ut en annons med bilder på en fb sida för köpes och säljes. Fick en del påhopp men också stöd från admin och andra människor. Tror det var 3 st som ville ha Chili och han hamnade i ett hem där han nu får massa kärlek, gos och en plats i en kattflock där han är accepterad till fullt. Helt underbart. Jag får bilder då och då där den nya ägaren berättar hur Chili har det <3
It's not death to refuse it - It's death to accept it.
Från boken "The Crow"

Återgå till "Allmänt kattprat!"