Tips! Nya tillbehör till SureFeed - nu finns skålarna i lager

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: Tips! Nya tillbehör till SureFeed - nu finns skålarna i lager

Inläggav Starwatcher » lör 24 feb 2018, 19:40

Siv skrev:
Starwatcher skrev:Skålarna kom hem lagom till att Lilleman nu fått nog av att äta ur en sådan sak som surefeed. Antingen är han väldigt trött på makrill eller så har han tröttnat på att inte få äta på ett mer bekvämt sätt.

Vilken otur! Jag måste dock säga att jag förstår honom. Men han kanske ångrar sig när han börjar sakna makrillen...

Siv och Dools äter ur surfeeden, men Dools fördrar helt klart att äta ur sin vita Fun Board. Och Siv skulle nog föredra en vanlig skål, men maten lockar så hon protesterar inte. När Siv får våtfoder i surfeeden ger jag dock Dools torrfoder i brädan istället. Hon får fortfarande bara allergifoder tyvärr.

Vi hoppas att Tösen är bra i magen och att klådan håller sig borta.

Tack :-D Tösens mage har hållit sig helt lugn *peppar peppar* så är det drygt ett år sedan senaste skovet. Då vi inte märkt ngn alls effekt av kortisonet på klådan är hon nu kortisonfri sedan ett par månader :hi5: Klådan kommer ibland, tror jag misslyckades med tvätten för ett tag sedan och då började hon klia igen tyvärr. Jag tror att fisken var oskyldig men tänker vänta med att testa fisk.

Testade att ge Lilleman makrill i Surefeeden men icke att han ville äta. Nåja, det finns ju annan mat så han får ju välja själv.

Hur mår Dools? Vi hoppas att hon mår ok och att magen håller sig lugn!
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » lör 03 mar 2018, 11:57

Starwatcher skrev:
Siv skrev:
Starwatcher skrev:Skålarna kom hem lagom till att Lilleman nu fått nog av att äta ur en sådan sak som surefeed. Antingen är han väldigt trött på makrill eller så har han tröttnat på att inte få äta på ett mer bekvämt sätt.

Vilken otur! Jag måste dock säga att jag förstår honom. Men han kanske ångrar sig när han börjar sakna makrillen...

Siv och Dools äter ur surfeeden, men Dools fördrar helt klart att äta ur sin vita Fun Board. Och Siv skulle nog föredra en vanlig skål, men maten lockar så hon protesterar inte. När Siv får våtfoder i surfeeden ger jag dock Dools torrfoder i brädan istället. Hon får fortfarande bara allergifoder tyvärr.

Vi hoppas att Tösen är bra i magen och att klådan håller sig borta.

Tack :-D Tösens mage har hållit sig helt lugn *peppar peppar* så är det drygt ett år sedan senaste skovet. Då vi inte märkt ngn alls effekt av kortisonet på klådan är hon nu kortisonfri sedan ett par månader :hi5: Klådan kommer ibland, tror jag misslyckades med tvätten för ett tag sedan och då började hon klia igen tyvärr. Jag tror att fisken var oskyldig men tänker vänta med att testa fisk.

Testade att ge Lilleman makrill i Surefeeden men icke att han ville äta. Nåja, det finns ju annan mat så han får ju välja själv.

Hur mår Dools? Vi hoppas att hon mår ok och att magen håller sig lugn!

Vad härligt att höra att Tösens mage håller sig lugn och att hon är helt fri från kortison. Hurra!! Det måste kännas jätteskönt. :studsmatta:

Dools har varit hyfsat stabil länge. Hon har inte varit så här bra så här länge sedan första skovet för flera år sedan, vilket är jätteskönt Men hon är inte helt bra och det känns förstås inte roligt. Hon får fortfarande Atopica varannan dag och bara allergifoder. Såret är helt borta, men hon är lite lös i magen ibland. Och ibland lägger hon sig ner på ett sätt som hon gör när hon inte är helt i form. Men tar jag fram en leksak kommer hon, så hon är glad och lekfull samtidigt.

Vi var hos veterinären i onsdags för att följa upp och ta prover. Veterinären sa att hon antagligen har lite magknip emellanåt. Den lösa avföringen skulle dock kunna bero på det hydroliserade fodret eller Atopican. Jag ska prova att trappa ner Atopican snart. Men först ska vi göra ett nytt försök med att hitta något hon kan äta, utöver allergifodret, främst för att hon tycker så mycket om våtfoder. Just nu provar vi återigen Solo, men idag kluckade hon med halsen och verkade hängig så jag misstänker att det inte funkar.

I övrigt väntar vi på provsvaren. Veterinären gjorde en fullständig seniorkoll (lilla tjejen är nästan senior!).

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 01 maj 2018, 22:20

Apropå Surefeeder, tycker inte ni att det luktar lite skumt när man öppnar luckan för att göra rent och fylla på mat. Jag trodde först att det berodde på plastskålarna, men det luktat likadant nu om de rostfria. Lite som våt filt eller nåt. Eller är det i kombination med herr katts konserver? :-k

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 02 maj 2018, 19:24

Aziz - även vi tycker att det luktar lite från surefeed :-k Vet inte om det är plasten eller om det är att det blir instängt. Lilleman fortsätter vägra äta ur den, Knappt att han kan tänka sig riktigt gott godis som jag lagt in surefeed.
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tor 03 maj 2018, 14:46

Starwatcher skrev:Aziz - även vi tycker att det luktar lite från surefeed :-k Vet inte om det är plasten eller om det är att det blir instängt. Lilleman fortsätter vägra äta ur den, Knappt att han kan tänka sig riktigt gott godis som jag lagt in surefeed.

Hm, tack och lov så verkar inte herr katt bry sig så mycket, bara hans älskade konserver serveras där. Men jag tycker det är lite skumt med lukten.

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » tor 03 maj 2018, 21:59

Aziz skrev:
Starwatcher skrev:Aziz - även vi tycker att det luktar lite från surefeed :-k Vet inte om det är plasten eller om det är att det blir instängt. Lilleman fortsätter vägra äta ur den, Knappt att han kan tänka sig riktigt gott godis som jag lagt in surefeed.

Hm, tack och lov så verkar inte herr katt bry sig så mycket, bara hans älskade konserver serveras där. Men jag tycker det är lite skumt med lukten.

Jag har inte märkt att det luktar, men än så länge är det endast Siv som får våtfoder i den, och då äter hon alltid upp allt omedelbart och jag byter därefter skål direkt. I övrigt har båda torrfoder i Surefeeden, men då har jag inte märkt någon lukt.

Om jag får möjlighet att ge Dools våtfoder igen ska jag vara uppmärksam på detta.

Återgå till "Allmänt kattprat!"