Tips! Nya tillbehör till SureFeed - nu finns skålarna i lager

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Tips! Nya tillbehör till SureFeed - nu finns skålarna i lager

Inläggav Siv » lör 12 aug 2017, 21:18

Jag vill bara tipsa er som använder foderautomaten SureFeed om att det nu har kommit ett slags skydd som man kan spänna på automaten (rear cover) för att förhindra andra katter att sticka in huvudet från sidan. Det funkar toppenbra tycker jag.

Det har även kommit skålar av rostfritt stål. Tyvärr är de slut nu, men jag mejlade och frågade (tänkte kolla innan jag tipsade, och dessutom vill jag köpa två till) och de kommer att få in fler. Precis som skålarna i plast har de en liten plastkant som gör att de sluter tätt.

https://www.sureflap.com/en-gb/accessories
Senast redigerad av Siv sön 08 okt 2017, 12:51, redigerad totalt 2 gånger.

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Re: Tips! Nya tillbehör till SureFeed

Inläggav ApanAnn » mån 14 aug 2017, 19:58

Åh, äntligen! Vi har väntat på metallskålarna. Beställde du direkt från surefeed?

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » mån 14 aug 2017, 21:17

ApanAnn skrev:Åh, äntligen! Vi har väntat på metallskålarna. Beställde du direkt från surefeed?

Ja jag beställde direkt från sidan jag länkade till. Det var hur smidigt som helst, inte ens någon fraktkostnad.

När jag kollade igen någon vecka senare var skålarna borttagna. Jag mejlade då och frågade och fick svaret att skålarna hade sålt slut omedelbart men att de skulle få in nya i augusti, så jag tänker att man får hålla lite koll den närmsta tiden. Vi kan ju tipsa här också om vi ser att de har kommit. :)

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 25 aug 2017, 20:50

Funderar på om Tösen inte längre tål fisk och med tanke på att hennes bror är så envis på att Bozita makrill är vad en pojke ska äta tror jag att vi måste testa surefeed.

Ngn som vet om det finns poeslinsskål som kan passa? Rostfritt vägrar han och plast gillar inte riktigt ngn av oss.

Hjärtat blöder för Lilla Tösen som älskar fisk så mkt :cry:

Edit: Hur mkt rummet en skål? Lillgubben äter under natten ca 2/3 Bozita tetra på 370g. Vill helst inte behöva köpa 2 surefeed, gå upp på natten och han kan självklar inte vara hungrig.
Bild

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » fre 25 aug 2017, 22:40

Starwatcher skrev:Funderar på om Tösen inte längre tål fisk och med tanke på att hennes bror är så envis på att Bozita makrill är vad en pojke ska äta tror jag att vi måste testa surefeed.

Ngn som vet om det finns poeslinsskål som kan passa? Rostfritt vägrar han och plast gillar inte riktigt ngn av oss.

Edit: Hur mkt rummet en skål? Lillgubben äter under natten ca 2/3 Bozita tetra på 370g. Vill helst inte behöva köpa 2 surefeed, gå upp på natten och han kan självklar inte vara hungrig.

Det finns ingen officiell porslinsskål, men jag har sett folk som satt i köpeporslinsskålar som workaround. I de vanliga skålarna kan det nog gå ned så mycket blötmat. Jag har fyllt på med kanske en halv mjau tetra med plats över. Porslinsskål blir tjockare, så mindre plats för mat.

Måste det vara porslin och mycket plats för mat är det nog smartare med utfodringslåda med chiplucka.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 25 aug 2017, 23:10

ApanAnn skrev:
Starwatcher skrev:Funderar på om Tösen inte längre tål fisk och med tanke på att hennes bror är så envis på att Bozita makrill är vad en pojke ska äta tror jag att vi måste testa surefeed.

Det finns ingen officiell porslinsskål, men jag har sett folk som satt i köpeporslinsskålar som workaround. I de vanliga skålarna kan det nog gå ned så mycket blötmat. Jag har fyllt på med kanske en halv mjau tetra med plats över. Porslinsskål blir tjockare, så mindre plats för mat.

Måste det vara porslin och mycket plats för mat är det nog smartare med utfodringslåda med chiplucka.

Tack!

Fram tills vi hittat större hus är det svårt att få plats med bra utfodringslåda då lille herrn inte alls är lite utan en lång och ståtlig herre. Mindre HOL-lådan går bara halva katten in i :roll: Tänkte testa med en surefeed för att se om det kan vara allergi som gett Tösen såren och på så sätt ändå låta lillgubben få hans älskade makrill.
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Tips! Nya tillbehör till SureFeed

Inläggav Siv » lör 26 aug 2017, 10:05

Nej som ApanAnn skriver finns det tyvärr inte några porslinsskålar till Surefeed, och tyvärr har Sureflap inte heller planer på att ta fram skålar i porslin. Jag mejlade och frågade, det var så jag fick veta om skålarna i rostfritt.

Innan de nya skålarna kom använde vi de här:
http://m.kattkompaniet.nu/sv/articles/2 ... -vit-73637

De funkar, men de står inte helt bra pga att storleken inte passar exakt. Jag lade lite bubbelplast eller papper under och på ena sidan så att skålen skulle stå stadigare. Det funkade ok, men det var lite meckigt att hålla på med det hela tiden. Det går säkert att göra en bättre och mer permanent lösning genom att mäta ut något mer exakt att fylla ut med. Dock sluter de här porslinsskålarna ju inte helt tätt mot locket.

Kanske någon annan känner till andra porslinsskålar som skulle passa bättre?

Precis som ApanAnn skriver så rymmer porslinsskålarna betydligt mindre än de tillhörande skålarna. De tillhörande skålarna är rymliga och jag skulle tro att 2/3 av en Bozita tetra får plats. Jag provade med Solo och nästan en hel 300 g fick plats. Det skulle inte ha fått plats i porslinsskålarna.

Jag håller dock tummarna för att Tösen inte är allergisk mot fisk. Det vore verkligen tråkigt när hon tycker så mycket om det. :consoling:
Har hon även fått sår nu?

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 aug 2017, 10:43

Siv skrev:

Nej som ApanAnn skriver finns det tyvärr inte några porslinsskålar till Surefeed, och tyvärr har Sureflap inte heller planer på att ta fram skålar i porslin. Jag mejlade och frågade, det var så jag fick veta om skålarna i rostfritt.

De funkar, men de står inte helt bra pga att storleken inte passar exakt. Jag lade lite bubbelplast eller papper under och på ena sidan så att skålen skulle stå stadigare. Det funkade ok, men det var lite meckigt att hålla på med det hela tiden. Det går säkert att göra en bättre och mer permanent lösning genom att mäta ut något mer exakt att fylla ut med. Dock sluter de här porslinsskålarna ju inte helt tätt mot locket.

Precis som ApanAnn skriver så rymmer porslinsskålarna betydligt mindre än de tillhörande skålarna. De tillhörande skålarna är rymliga och jag skulle tro att 2/3 av en Bozita tetra får plats. Jag provade med Solo och nästan en hel 300 g fick plats. Det skulle inte ha fått plats i porslinsskålarna.

Jag håller dock tummarna för att Tösen inte är allergisk mot fisk. Det vore verkligen tråkigt när hon tycker så mycket om det. :consoling:

Tack Siv :rosor:

Magen håller sig lugn men hon har fått sår tyvärr. Vet inte säkert att det är fisk men det varierar mkt hur mkt fisk hon äter. Senaste tiden har Bozita makrill och kolja varit gott varför jag vill testa om det kan vara fisk som orsakar klådan. Lilleman älskar fra Makrill och är fullt kapabel att svälta fram tills han får god mat.

Trist att det inte kommer porslinsskålar. Rostfritt avskyr mina katter tyvärr. Får testa plastskålarna och även de porslinsskålarna du hittat. Kanske kan fungera att skära till skumplast att lägga under?
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » lör 26 aug 2017, 11:09

Starwatcher skrev:
Siv skrev:

Tack Siv :rosor:

Magen håller sig lugn men hon har fått sår tyvärr. Vet inte säkert att det är fisk men det varierar mkt hur mkt fisk hon äter. Senaste tiden har Bozita makrill och kolja varit gott varför jag vill testa om det kan vara fisk som orsakar klådan. Lilleman älskar fra Makrill och är fullt kapabel att svälta fram tills han får god mat.

Trist att det inte kommer porslinsskålar. Rostfritt avskyr mina katter tyvärr. Får testa plastskålarna och även de porslinsskålarna du hittat. Kanske kan fungera att skära till skumplast att lägga under?

Vad tråkigt att hon har fått sår! Dools har ju också sår och jag märker att hon reagerar olika på olika foder, vissa tycks trigga en hudreaktion (sår) andra gör att magen krånglar. Veterinären sa att hon kan ha både allergi och intolerans.

Det kan absolut funka att skära till skumplast. Det får inte vara för högt bara så att locket slår i när luckan ska stängas.

En annan nackdel med porslinsskålarna är att eftersom de inte passar exakt kommer lätt lite mat ner bakom och under skålen, vilket gör att plasten du lägger under blir kladdig och måste bytas ut. (om den inte går att tvätta/skölja av förstås) Du kanske kan skära ut flera bitar på en gång och ha liggande så slipper du hålla på med det varje gång.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 aug 2017, 15:07

Frigolit borde vara enkelt att skära till och även lite lättare att hålla rent. Börjar med plastskålarna tills vi fått hem porslinsskålen du tipsade om, Siv.

Har provat surefeedern på Lilleman som roar dig en bra stund med att öppna och stänga luckan. Hoppas det slutar vara så hörroligtför annars tar batterierna slut på nolltid :smile: Tösen nyfiken, tråkig sak som ju inte fungerar!
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » lör 26 aug 2017, 16:09

Starwatcher skrev:Frigolit borde vara enkelt att skära till och även lite lättare att hålla rent. Börjar med plastskålarna tills vi fått hem porslinsskålen du tipsade om, Siv.

Har provat surefeedern på Lilleman som roar dig en bra stund med att öppna och stänga luckan. Hoppas det slutar vara så hörroligtför annars tar batterierna slut på nolltid :smile: Tösen nyfiken, tråkig sak som ju inte fungerar!

Haha! Men bra att han gillar den. Kanske bra också att Tösen tycker den är tråkig. Dools kämpade förgäves med att öppna Sivs apparat och tyckte att det var förfärligt orättvist att inte hon fick sin mat i en sådan rolig apparat (det verkade ju dessutom vara mycket godare mat i den), så jag var helt enkelt tvungen att köpa en till henne också. :oops:

Fast det är förstås bra att Siv inte kan äta upp Dools mat. Dools äter ju gärna lite i taget, medan Siv oftast slukar allt på en gång.

Jag hoppas att frigolit funkar och att du kommer fram till vad det är Tösen reagerar på.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 aug 2017, 17:05

Ja verkar hon avundsjuk på surefeedern får jag göra som du gjort och köpa en till. Viktigt med rättvisa!!
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 26 aug 2017, 21:42

Det gick inte alls bra med surefeed. Han vägrar äta ur plast skålen. Testat att sätta skålen med Bozita makrill utanför surefeed men icke. Inget fel på maten för serverad på porslin är den god.

Älskade katter som är så noga med hur saker får lukta, er matte hade haft det enklare om ni haft sämre nosar..
Bild

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » mån 28 aug 2017, 07:09

Hoppas det kommer tillbehör så man kan smalna av hålet där fram oxå :-D

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » mån 28 aug 2017, 07:10

Starwatcher skrev:Det gick inte alls bra med surefeed. Han vägrar äta ur plast skålen. Testat att sätta skålen med Bozita makrill utanför surefeed men icke. Inget fel på maten för serverad på porslin är den god.

Älskade katter som är så noga med hur saker får lukta, er matte hade haft det enklare om ni haft sämre nosar..

Jag har köpt porslins-skålar som passar rätt ok i surefeed, ska se om jag kommer på varifrån!

Edit http://www.kattkompaniet.nu/sv/articles ... 36?fref=gc

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Tips! Nya tillbehör till SureFeed

Inläggav Siv » mån 28 aug 2017, 17:30

Starwatcher skrev:Det gick inte alls bra med surefeed. Han vägrar äta ur plast skålen. Testat att sätta skålen med Bozita makrill utanför surefeed men icke. Inget fel på maten för serverad på porslin är den god.

Nej vad tråkigt! Då hoppas jag verkligen att porslinsskålen funkar och att du kan använda den trots att den inte rymmer lika mycket.

Vi kanske även borde skriva till sureflap och önska porslinsskålar. De hade som sagt inga planer på att ta fram sådana, men om många skriver så kanske de ser att det skulle finnas en marknad för detta.

Jag håller tummarna för att nuvarande porslinsskålar funkar.
Och hälsar till Tösen, jobbigt med kliande och dessutom inte få fisk. :consoling:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 31 aug 2017, 21:36

Siv skrev:

Nej vad tråkigt! Då hoppas jag verkligen att porslinsskålen funkar och att du kan använda den trots att den inte rymmer lika mycket.

Vi kanske även borde skriva till sureflap och önska porslinsskålar. De hade som sagt inga planer på att ta fram sådana, men om många skriver så kanske de ser att det skulle finnas en marknad för detta.

Jag håller tummarna för att nuvarande porslinsskålar funkar.
Och hälsar till Tösen, jobbigt med kliande och dessutom inte få fisk. :consoling:

Ska skriva till Sureflap och fråga efter porslinsskålar men även efter en lite större modell. Lilleman har nu iaf accepterat att äta från plastskålen även om han inte är direkt förtjust i det. Vi har ännu inte fått hem de beställda porslinsskålarna som tipsats om. Hur som helst kom nästa problem.. Lilleman är inte en liten katt så hans nacke och öron tar i bågen när han äter. Inte helt uppskattat av prickiga pojken! För katter som inte är riktigt stora fungerar höjden på bågen fint men för riktigt stora katter är den i minsta laget.

Då såret på Tösen har läkt kommer vi att fortsätta att testa Surefeeden. I ärlighetens namn kanske det hade räckt med att servera Bozita Makrill i plastskål för att hon skulle äta mat från en plastskål är nog lika sannolikt som att grisar flyger :-k
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Tips! Nya tillbehör till SureFeed - skålarna kommer i september

Inläggav Siv » sön 03 sep 2017, 22:31

Starwatcher skrev:Ska skriva till Sureflap och fråga efter porslinsskålar men även efter en lite större modell. Lilleman har nu iaf accepterat att äta från plastskålen även om han inte är direkt förtjust i det. Vi har ännu inte fått hem de beställda porslinsskålarna som tipsats om. Hur som helst kom nästa problem.. Lilleman är inte en liten katt så hans nacke och öron tar i bågen när han äter. Inte helt uppskattat av prickiga pojken! För katter som inte är riktigt stora fungerar höjden på bågen fint men för riktigt stora katter är den i minsta laget.

Då såret på Tösen har läkt kommer vi att fortsätta att testa Surefeeden. I ärlighetens namn kanske det hade räckt med att servera Bozita Makrill i plastskål för att hon skulle äta mat från en plastskål är nog lika sannolikt som att grisar flyger :-k

Vad bra att Tösens sår har läkt! :hi5: Tror du att det var fisk hon reagerade på? Men vad dumt att surefeeden är för liten för pojken. Jag hoppas verkligen att de lyssnar och utvecklar en större modell. Och att de tar fram porslinsskålar. Jag ska nog också skriva igen och framföra det önskemålet.

Dools verkar förresten inte heller helt förtjust i att behöva böja sig mycket under bågen, även om hon inte slår i. Så för henne skulle kanske också en större modell passa bättre. Ibland när hon inte har aptit och inte riktigt vill äta ställer jag surefeeden på ett bord, då går det bättre.

I övrigt har jag mejlat och frågat om skålarna i rostfritt har kommit eller om de kommer snart (jag blev osäker på om jag hade missat dem och om de isf hade tagit slut igen). Jag fick svaret att de har blivit försenade och att de kommer i slutet på september.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Re: Tips! Nya tillbehör till SureFeed - skålarna kommer i september

Inläggav Starwatcher » mån 04 sep 2017, 12:26

Siv skrev:Vad bra att Tösens sår har läkt! :hi5: Tror du att det var fisk hon reagerade på? Men vad dumt att surefeeden är för liten för pojken. Jag hoppas verkligen att de lyssnar och utvecklar en större modell. Och att de tar fram porslinsskålar. Jag ska nog också skriva igen och framföra det önskemålet.

Dools verkar förresten inte heller helt förtjust i att behöva böja sig mycket under bågen, även om hon inte slår i. Så för henne skulle kanske också en större modell passa bättre. Ibland när hon inte har aptit och inte riktigt vill äta ställer jag surefeeden på ett bord, då går det bättre.

I övrigt har jag mejlat och frågat om skålarna i rostfritt har kommit eller om de kommer snart (jag blev osäker på om jag hade missat dem och om de isf hade tagit slut igen). Jag fick svaret att de har blivit försenade och att de kommer i slutet på september.

Såret har läkt men vet inte om det är fisken för igår kväll började jag fundera om hon hade ont i magen. Idag på morgonen åter så jag tänkte att hon kanske känner av magen. Hon skulle ha sitt kortison ändå idag och det är säkert att hon verkligen känner av magen då hon frivilligt slickade i sig kortisonet från mitt finger - det gör hon enbart när magen spökar.

Fisk har alltid lugnat hennes mage men får ge lite extra kokt kyckling nu istället.

Lilleman hälsar till Dools att det är uselt att tillverkarna aldrig tänker på fullvuxna katter :pfft: Vi hoppas att det kommer en lite större modell och att det också kommer porslinsskålar!!
Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 04 sep 2017, 17:42

Lilleman hälsar till Dools att det är uselt att tillverkarna aldrig tänker på fullvuxna katter :pfft: Vi hoppas att det kommer en lite större modell och att det också kommer porslinsskålar!!

Hm, bra att veta. Har börjat fundera på en Sure Feeder för herr katt också. Han äter väldigt långsamt och vill småäta många gånger vilket är omöjligt då lillen rensar allt som lämnas obevakat. Det enda som herr katt får ha ifred är torrfodret vilket resulterat i att han blivit hård i magen. Han behöver sitt blötfoder själv. Men lillen snor det direkt om vi glömmer att ställa undan. Går ju an då någon av oss är hemma men det går inte att bevaka hela tiden. Förstår inte riktigt hur tillverkarna tänker, det finns ju rätt gott om stora och ståtliga katter. :pfft:

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » mån 04 sep 2017, 21:23

Starwatcher skrev:
Siv skrev:Vad bra att Tösens sår har läkt! :hi5: Tror du att det var fisk hon reagerade på? Men vad dumt att surefeeden är för liten för pojken. Jag hoppas verkligen att de lyssnar och utvecklar en större modell. Och att de tar fram porslinsskålar. Jag ska nog också skriva igen och framföra det önskemålet.

Såret har läkt men vet inte om det är fisken för igår kväll började jag fundera om hon hade ont i magen. Idag på morgonen åter så jag tänkte att hon kanske känner av magen. Hon skulle ha sitt kortison ändå idag och det är säkert att hon verkligen känner av magen då hon frivilligt slickade i sig kortisonet från mitt finger - det gör hon enbart när magen spökar.

Fisk har alltid lugnat hennes mage men får ge lite extra kokt kyckling nu istället.

Stackars lilla Tösen. Och jobbigt för matte. Det är så svårt när man inte riktigt vet vad som beror på vad. :consoling:

Vi är lite i samma sits här hemma faktiskt. Dools mådde bra i någon vecka, men nu är hon ur form och jag ser att magen spökar. Vet inte om det beror på kaningodiset hon fick (det innehöll även vegetabiliska biprodukter, vad nu det är!) eller RC Hypoallergenic, eller både och. Jag tror inte att hon tål RC Hypoallergenic helt, men hittills är det det som har funkat minst dåligt. Iaf vad gäller huden. Förutom Solo, men det vill hon inte äta i stora mängder. Fy, det är så svårt!

Dools hälsar till både Tösen och Lilleman. Även Siv hälsar. :) Siv har inga problem med Surefeeden, iaf inte så länge det är god mat i den. :-D Men det är inte alltid lätt när syster kräks och bara ligger och vilar och matte är orolig.

Jag hoppas att kycklingen hjälper Tösens mage så att hon blir bra riktigt fort! Dools hälsar extra mycket.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 04 sep 2017, 22:46

Aziz skrev:

Hm, bra att veta. Har börjat fundera på en Sure Feeder för herr katt också. Han äter väldigt långsamt och vill småäta många gånger vilket är omöjligt då lillen rensar allt som lämnas obevakat. Det enda som herr katt får ha ifred är torrfodret vilket resulterat i att han blivit hård i magen. Han behöver sitt blötfoder själv. Men lillen snor det direkt om vi glömmer att ställa undan. Går ju an då någon av oss är hemma men det går inte att bevaka hela tiden. Förstår inte riktigt hur tillverkarna tänker, det finns ju rätt gott om stora och ståtliga katter. :pfft:

Fast min prickiga pojke är stor så klarar han att äta ur Surefeed. Han hade varit nöjdare om den varit högre men trots allt äter han ur den då alternativet är att inte få snaska i sig Bozita Makrill. Om Herr Katt vill äta blötmaten kanske han resonerar som min pojke dvs att det trots allt är bättre att ligga plattare och äta god mat?

Håller helt med om att det är konstigt att det inte finns en större modell men överlag är det dåligt med saker för större katter ex liggkorgar, hängmattor,gosiga transportburar etc. Trist för ståtliga killar :pfft:
Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 05 sep 2017, 10:10

Starwatcher skrev:
Aziz skrev:

Fast min prickiga pojke är stor så klarar han att äta ur Surefeed. Han hade varit nöjdare om den varit högre men trots allt äter han ur den då alternativet är att inte få snaska i sig Bozita Makrill. Om Herr Katt vill äta blötmaten kanske han resonerar som min pojke dvs att det trots allt är bättre att ligga plattare och äta god mat?

Håller helt med om att det är konstigt att det inte finns en större modell men överlag är det dåligt med saker för större katter ex liggkorgar, hängmattor,gosiga transportburar etc. Trist för ståtliga killar :pfft:

Ja, det är tråkigt överlag med utbudet. Men jag ska nog fundera på en SureFeeder. Saken är den att herr katt är rätt lättstörd när han ska äta, så om det är obekvämt så skippar han kanske hellre maten, men man får väl se till att han är riktigt hungrig och muta med något supersmaskigt tills han får upp tekniken. Typ RC: s Kitten, det kan han gå genom eld och vatten för. :grin:

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » sön 08 okt 2017, 12:51

Hej! Tänkte bara berätta att skålarna i rostfritt nu finns i lager igen.
https://www.surepetcare.com/en-eu/accessories

Sureflap har varit otroligt vänliga och hjälpsamma när jag har mejlat med dem. Först var det något krångel med deras webbshop och skålarna gick inte att köpa utanför Storbritannien. Då gav mig då ett telefonnummer så att jag kunde beställa via telefon istället. När skålarna fanns i lager mejlade de mig och berättade. :) Snacka om bra service!

Starwatcher: Hur går det med Lilleman? Har ni fått porslinsskålarna? Gillar han dem bättre än plastskålarna?

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 09 okt 2017, 07:15

Siv skrev:Hej! Tänkte bara berätta att skålarna i rostfritt nu finns i lager igen.

Sureflap har varit otroligt vänliga och hjälpsamma när jag har mejlat med dem. Först var det något krångel med deras webbshop och skålarna gick inte att köpa utanför Storbritannien. Då gav mig då ett telefonnummer så att jag kunde beställa via telefon istället. När skålarna fanns i lager mejlade de mig och berättade. :) Snacka om bra service!

Starwatcher: Hur går det med Lilleman? Har ni fått porslinsskålarna? Gillar han dem bättre än plastskålarna?

Verkligen bra och hjälpsamt av Surefeed :hi5:

Vi har provat porslinsskålarna men han verkar inte riktigt gilla dom heller. Båda Prickisarna är petiga med hur skålar/matfat är. Hur som helst så äter han iaf ur Surefeed så länge det finns Bozita Makrill i den, mindre smaskig mat innebär att han vägrar äta ur den. Har trots detta köpt en till så han kan äta på båda våningsplanen. Han springer tillräckligt som det är och behöver inte springa upp och ner i trappan extra bara för att äta tycker jag.
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Re: Tips! Nya tillbehör till SureFeed - nu finns skålarna i lager

Inläggav Siv » ons 11 okt 2017, 21:20

Starwatcher skrev:
Siv skrev:Hej! Tänkte bara berätta att skålarna i rostfritt nu finns i lager igen.

Verkligen bra och hjälpsamt av Surefeed :hi5:

Vi har provat porslinsskålarna men han verkar inte riktigt gilla dom heller. Båda Prickisarna är petiga med hur skålar/matfat är. Hur som helst så äter han iaf ur Surefeed så länge det finns Bozita Makrill i den, mindre smaskig mat innebär att han vägrar äta ur den. Har trots detta köpt en till så han kan äta på båda våningsplanen. Han springer tillräckligt som det är och behöver inte springa upp och ner i trappan extra bara för att äta tycker jag.

Jag förstår honom. Tänker att det inte kan vara jättetrevligt att äta ur en sån där apparat. Men det är ju väldigt bra att de finns trots allt. Det låter som en klok investering med en Surefeed till. Jag har också funderat på det, men än så länge nöjer vi oss med en till dem var.

Men jag är glad att jag beställde fler skålar. Skönt att enkelt kunna ge ny mat utan att behöva diska omedelbart.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 12 okt 2017, 10:09

Siv skrev:
Jag förstår honom. Tänker att det inte kan vara jättetrevligt att äta ur en sån där apparat. Men det är ju väldigt bra att de finns trots allt. Det låter som en klok investering med en Surefeed till. Jag har också funderat på det, men än så länge nöjer vi oss med en till dem var.

Men jag är glad att jag beställde fler skålar. Skönt att enkelt kunna ge ny mat utan att behöva diska omedelbart.

Håller helt med! Har tillräckligt nu med skålar för att inte behöva diska direkt, väldigt skönt :hi5:

Tösen undrar hur söta Dools mår?
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » sön 15 okt 2017, 14:17

Starwatcher skrev:
Siv skrev:

Håller helt med! Har tillräckligt nu med skålar för att inte behöva diska direkt, väldigt skönt :hi5:

Tösen undrar hur söta Dools mår?

Dools hälsar till Tösen och tackar jättemycket för frågan! Hon svarar att hon är vid gott mod, men att hon mår lite illa vilket gör henne lite rastlös och orolig emellanåt.

Dools har mått riktigt bra i snart två månader (!). Under den perioden har hon bara fått Royal Canin hypoallergenic, vilket till slut tråkade ut henne. Hon satt bredvid Sivs Surefeeder och tittade längtansfullt när Siv fick våtfoder.

Så jag beställde jag Solo kanin, tänkte att det ju har fungerat tidigare. Men efter bara tre dagar (och väldigt lite Solo) är magen sämre igen och igår kräktes hon. Jag märker det också på att hon vill vara nära mig mer och att hon biter och nafsar.

Jag är osäker på om det är Solo eller om hon har fått i sig något annat, men nu gör jag ett uppehåll med Solo för att se om hon blir bättre igen.

Jag hade egentligen tänkt börja trappa ner Atopican snart, men nu får det vänta lite tyvärr.
Det känns väldigt tråkigt om hon inte tål Solo, jag vill så gärna kunna ge henne något våtfoder. Men hittills känns det verkligen som om hon inte tål något animaliskt protein alls. Dock är det ju fantastiskt bra om RC Ha funkar, då har vi ju åtminstone ett foder som fungerar.

Dools undrar hur fina prickiga Tösen mår.

Återgå till "Allmänt kattprat!"