Tips på tålig lektunnel!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lilla Luna
Kattracka
Kattracka
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Tips på tålig lektunnel!

Inläggav Lilla Luna » sön 30 jul 2017, 19:28

Hej!
För tre veckor sen hittade jag och sambon en lektunnel på rusta för 49:- så vi slog till och köpte en till Luna. Och hon ääääälskaaaaar den, det ska bara lekas tunneln hela tiden, inte ens vippa är kul längre, utan bara tunneln tunneln tunneln. Vilket så klart har resulterat i tunnelns totala slakt.. nu är det iofs en billig tunnel men bara efter förta dagarna gick det hål och nu är hålet gigantiskt och det blir bara fler och fler, dessutom snörar tyget upp sig och luna som älskar trådar försöker smaska i sig alla som hänger och dinglar överallt i tunneln, livsfarligt!

Så jag är på jakt efter den bästa hållbara tunneln, som prasslar men inte är gjort av tunnt tyg som trådar sig. Minst 1m lång också. Priset är mindre betydelse fullt om tunneln verkligen är hållbar för en bitande, rivandes tok katt.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Tips på tålig lektunnel!

Inläggav Yrhättans » sön 30 jul 2017, 20:44

Lilla Luna skrev:Hej!
För tre veckor sen hittade jag och sambon en lektunnel på rusta för 49:- så vi slog till och köpte en till Luna. Och hon ääääälskaaaaar den, det ska bara lekas tunneln hela tiden, inte ens vippa är kul längre, utan bara tunneln tunneln tunneln. Vilket så klart har resulterat i tunnelns totala slakt.. nu är det iofs en billig tunnel men bara efter förta dagarna gick det hål och nu är hålet gigantiskt och det blir bara fler och fler, dessutom snörar tyget upp sig och luna som älskar trådar försöker smaska i sig alla som hänger och dinglar överallt i tunneln, livsfarligt!

Så jag är på jakt efter den bästa hållbara tunneln, som prasslar men inte är gjort av tunnt tyg som trådar sig. Minst 1m lång också. Priset är mindre betydelse fullt om tunneln verkligen är hållbar för en bitande, rivandes tok katt.

Jag har köpt från Ikea, lektunnel för barn. Jag har en ute och den älskas högt. Titta i bildtråden så ser du lite hur den ser ut. Tålig för vildingar.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 30 jul 2017, 21:50

Jag tycker den här är tålig . Tjockare i tyget än katternas agility tunnel.Bild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » sön 30 jul 2017, 21:59

Den här gillas mkt av min Tös som variation:
http://www.supercat.se/kattleksaker/prasseltunnel.html Har tålt många hårda lekpass.

Annars är nog bland de roligaste tunnlarna vi provat:

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattlek ... ter/570945

edit: 3-vägs tunneln är nog billigare hos zooplus.se...
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 30 jul 2017, 22:12

Den roligaste tunneln katterna har är nog 4- väggs tunneln . Bägge älskar den. Jackson älskar att leka skjälv i den samt han lägger alla sina favorit leksaker i den
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: BAL

Inläggav echolls » mån 31 jul 2017, 09:56

Rusta har en prasseltunnel som är väldigt hållbar, vi har haft vår i 8 år och den ser fortfarande ny ut trots att den är mycket väl använd.

Bild
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Kattracka
Kattracka

Inläggav Lilla Luna » mån 31 jul 2017, 12:06

Tack för alla tips! Hade kollade på den från zooplus med lilla fyrkanten tidigare men den ratades då den såg ut att vara i samma billiga tyg som den vi har.

Luna är alltså helt tokig i tunneln, hon brottas med den, brottas igenom den och rivs och bits som en riktig vilde.
Helst också flera gånger om dagen, så den måste verkligen vara stabil. Men om den kan motstå en bengal borde den hålla för plutten. :-)

Hm.. försökte dela en bild på en hur tunneln ser ut nu, men lyckas verkligen inte. :(

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Kattracka
Kattracka

Inläggav Lilla Luna » mån 14 aug 2017, 20:22

Äntligen fått min beställning från zooplus efter massa trassel,
Denna tunnel blev det i alla fall - http://www.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/kattunnlar_sovsackar_for_katter/250807
Verkar väldigt tålig då den är som i tre lager, däremot är den bara 90 cm lång fast det står 115 i beskrivningen??
Lite tråkigt då vi valde den just för att den var så lång, men Luna är nöjd i vilket fall. Blir helt tokig av allt kul som prasslar.
Fick hon bestämma så skulle hon ligga i den hela dagen med husse/matte på utsidan som petar här och där så det prasslar till. :smile:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » mån 14 aug 2017, 21:58

Lilla Luna skrev:Äntligen fått min beställning från zooplus efter massa trassel,
Denna tunnel blev det i alla fall - http://www.zooplus.se/shop/katt/kattleksaker/kattunnlar_sovsackar_for_katter/250807
Verkar väldigt tålig då den är som i tre lager, däremot är den bara 90 cm lång fast det står 115 i beskrivningen??
Lite tråkigt då vi valde den just för att den var så lång, men Luna är nöjd i vilket fall. Blir helt tokig av allt kul som prasslar.
Fick hon bestämma så skulle hon ligga i den hela dagen med husse/matte på utsidan som petar här och där så det prasslar till. :smile:

Vad dåligt av dem att de skriver så fel. Har du sagt till dem att tunneln är kortare på riktigt? Du kan ju ha råkat få ett måndagsexemplar.

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Kattracka
Kattracka

Inläggav Lilla Luna » tis 15 aug 2017, 21:18

echolls skrev:
Lilla Luna skrev:Äntligen fått min beställning från zooplus efter massa trassel,

Vad dåligt av dem att de skriver så fel. Har du sagt till dem att tunneln är kortare på riktigt? Du kan ju ha råkat få ett måndagsexemplar.

Japp! mejlade zooplus och ifrågasatte och fick något generiskt svar tillbaka där det stod att dom kommer återbetala mig på hela summan och jag behöver inte skicka tillbaka varan. Ingenting om att jag fått fel vara eller ett måndagsexemplar.
SJukt märkligt alltihopa i alla fall då det stod 115cm på förpackningen men så stämde det inte ändå? förstår inte huuur 20 cm bara kan saknas? Men nöjd med Zooplus svar i alla fall. Luna gillar ju tunneln så, vi fick en gratis favvo leksak. :grin:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » ons 16 aug 2017, 18:10

Lilla Luna skrev:
echolls skrev:

Japp! mejlade zooplus och ifrågasatte och fick något generiskt svar tillbaka där det stod att dom kommer återbetala mig på hela summan och jag behöver inte skicka tillbaka varan. Ingenting om att jag fått fel vara eller ett måndagsexemplar.
SJukt märkligt alltihopa i alla fall då det stod 115cm på förpackningen men så stämde det inte ändå? förstår inte huuur 20 cm bara kan saknas? Men nöjd med Zooplus svar i alla fall. Luna gillar ju tunneln så, vi fick en gratis favvo leksak. :grin:

Ja det låter som en utmärkt lösning :) Pengar tillbaka att köpa kul grejer för och en tunnel som katten gillar :)

Återgå till "Allmänt kattprat!"