AKUT - hittar ingen plats till min katt

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Jespere
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

AKUT - hittar ingen plats till min katt

Inläggav Jespere » tor 15 jun 2017, 12:21

Hej.

LIte snabb bakgrund.

Har bott uppe i göteborg i 1 år, men blev tvingad att flytta ner till Skåne efter ett uppbrott.
Jag bor förtillfället hos mina föräldrar och min katt Missy bor kvar hos mitt Ex i göteborg.

Nu är det så att mitt ex sagt att missy inte länge får vara där. Så nu måste jag hitta en plats till henne VÄLDIGT snabbt. 1-2 dagar på mig.

Lite om missy. Hon är väldigt hängiven och kräver väldigt mkt uppmärksamhet. Hon är extremt pratig och jamar mkt, detta är inget som stör mig då hon är min, men andra tycker hon är väldigt jobbig, så inte så lätt att övertyga ngn att ta hand om henne. Missy är även HYPER aggresiv mot andra djur, speciellt andra katter.

Jag har kollat med alla jag känner, men ingen har möjlighet att ta hand om henne tills jag hittar en lägenhet. Hon kan inte vara där jag bor nu då det finns 2 andra katter och 1 hund som missy inte hade kunnat hantera. Då vi testat detta för och det har slutat i katastrof.

Jag har kollat med ett par katthotell, men det kostar 150-200kr om dagen och jag har inte den ekonomiska möjligheten då det kan ta 1-2 månader innan jag hittar en ny lägenhet.

När jag flyttade från Skåne till Göteborg tog det väldigt hårt på Missy, hon åt inte på flera veckor och var väldigt nedstämd. Det är egentligen inte förrän nu som hon känner sig trygg. Så att flytta henne till ett temp boende, för att sen flytta henne till min nya lägenhet känns som djurplågeri.

Mitt ex hade sagt att Missy kunde vara där tills jag hittade en lägenhet, men har nu ändrat sig och kräver att jag hämtar henne direkt.
SÅ jag har ingen tid.

Jag har kontaktat ett par katthem också, men eftersom missy är så extremt aggresiv mot andra katter, är det svårt. Många hade inte plats eller kunde erbjuda att ha henne så pass länge. Vilket jag förstår.

Jag vet inte vad jag ska göra.

Har även tänkt att jag kanske ska kontakta ngn bondgård. Men missy är en 70% innekatt och 30% utekatt. Så hon är välidgt van vid att vara inne, själv, inga andra djur runt sig.
Hon klarade precis av att hantera sin egen bror(som tyvärr försvann från oss för 1 år sedan).

Så snälla, alla tips mottages.

Mvh
Jesper

Återgå till "Allmänt kattprat!"