Fodervärd till vår gulliga Chanel under sommaren

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
JanFW
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Fodervärd till vår gulliga Chanel under sommaren

Inläggav JanFW » fre 09 jun 2017, 19:08

Hej!

På grund av flytt och en planerad flygresa letar min fru och jag efter en pålitlig fodervärd till vår Chanel under sommaren: någon som vi kan lita på som kan ta hand om Chanel i 45 dagar mellan slutet på juni och mitten på augusti. Vi bör i Jönköping men fodervärden kan mycket väl bo någon annanstans bara det inte är för långt ifrån Jönköping. Vi skulle så klart köra Chanel till fodervärden och en bilresa på upp till två timmar skulle funka bra.

Chanel är en silverfärgad Chinchilla Perser på fyra år. Hon är otroligt gullig, väldigt lugn och tillgiven samtidigt som hon gillar sin lugna stund ute på balkongen eller under sina utforskningspromenader genom lägenheten. Hon är kastrerad, avmaskad, veterinärsbesiktad, vaccinerad (mot Rabies) och ID-märkt med microchip. Dessutom är hon stolt innehavare av ett EU Pass för Sällskapsdjur. Vi ser gärna att hon kommer till ett hem där hon får den tillgivenheten hon förtjänar. Hon är först och främst en innekatt och trivs jättebra med det.

Vill du/ni eller någon som du/ni känner vara fodervärd för henne och samtidigt bli varm/a om hjärtat av att ta hand om en sådan gullig liten katt? Vi vore otroligt tacksamma att hitta en kattälskare till henne och betalar i så fall gärna för mat, kattsand och en symbolisk summa för hjälpen.

Vid seriöst intresse hör av dig/er och skriv lite om dig själv/er själva och glöm inte att lämna telefonnumret så jag kan höra av mig.

Jag ser fram emot att höra ifrån dig/er!
Mvh/Jan

Återgå till "Allmänt kattprat!"