Kattunge!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Aragon
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Kattunge!

Inläggav Aragon » fre 09 jun 2017, 14:29

Hej! Jag har bokat en kattunge, som inte kommer bli vaccinerad av uppfödaren, så nu har jag tänkt vaccinera henne själv. Tänker att jag lånar ungen, åker till veterinären och vaccinerar när hon är 8veckor, men brukar kattmamman följa med när de ska vaccineras?? Och sen en till spruta vid 12veckor. Vad tänker ni om det? Eller är det bättre att vaccinera/chippa efter 12veckor när jag hämtat katten? Har en kisse redan hemma som är vaccinerad.
Fundersam!

Användarvisningsbild
Monica
Katt Tant
Katt Tant
Katt: Cornish Rex & La Perm
Kontakt:

Re: Kattunge!

Inläggav Monica » fre 09 jun 2017, 14:47

Ställ krav på att katten ska vara vaccinerad x 2 ID märkt och besiktigad innan du köper den.
Det är tyvärr det enda sättet att komma tillrätta med oskicket att sälja kattungar ovaccinerade.
Bild
♥Alla katter har ett livsvärde men inte alla har ett avelsvärde.♥.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Re: Kattunge!

Inläggav myntasmatte » fre 09 jun 2017, 18:34

Ja, jag kan bara hålla med Monica. Du bör inte stötta en oseriös uppfödare. Det är bra att du har koll, men uppfödaren gör fel och vill den inte ändra sig så bör man ta avstånd så att den inte får sina kattungar sålda och därmed hindras från att fortsätta bedriva oseriös uppfödning. Lättare sagt än gjort när man förälskat sig i en kattunge, men rent teoretiskt är det så vi borde göra.
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"