Tillbehör till Ragdoll

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Bluish
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Tillbehör till Ragdoll

Inläggav Bluish » mån 29 maj 2017, 10:49

Hej!

Jag väntar på att då hämta hem min lilla ragdollkille som blir 12 veckor om 3 veckor.
Jag tänkte fråga efter lite tips, det sägs ju att ragdolls blir rätt stora och speciellt hankatterna.
Med tidigare katter har vi haft hård plastburar när det gäller transportbur men har nu sett att det finns mjuka transportburar, jag undrar om någon har förslag på vilka som är bra och som han lan växa i?

Kollar också efter ett större kattträd då han kommer vara innekatt, men när jag tittat i någon affär tycker jag de flesta var rätt rangliga? Är det för att dom dragit åt dom dåligt eller finns det kattträd som är mer stabila som inte kostar shortan?

Min sista fråga är kattlåda, jag har kollat på dom med dörrar men vilka är egentligen bäst? Jag har kollat lite på Peewee men spelar det någon roll?

Tacksam för svar!

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Tillbehör till Ragdoll

Inläggav eye of a tiger » mån 29 maj 2017, 10:57

Vad är han van med för sand?börja med det och fasa över långsamt. sen bör du tånka på att vissa vill ha gräv vänlig klumpbildande sand. pellets och kristal är en av de vanligaste orsakerna till att katter börjar kissa och bajsa utanför.

Att ha fler sandlåder än katt är också bra då katter vil kissa och bajsa på olika ställen samt det är en tryghet att ha flera ställen att markera på.

Zooplus har rätt bra träd jag kan rek paradis märket då dessa är stabila och rätt bra då de har tjockare stolpar än andra träd i den prisklassen.Där väl också gjorda för större kattraser

Petfun är ett annat bra träd då stolparna är gjorda av trä.

Jag rek att läsa jackson galaxys böcker catfication och catify to satisfy
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Tillbehör till Ragdoll

Inläggav Aziz » mån 29 maj 2017, 13:09

Grattis till nytillskottet! :-D En av mina katter är stor också och man får tänka till lite mer innan köp tycker jag.

Jag skulle även rekommendera en sådan här:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... mar/385620

När det gäller kattlådor är min erfarenhet att de flesta katter föredrar öppna lådor och gärna så stor som möjligt.

Återgå till "Allmänt kattprat!"