Letar efter en ryggsäck till katten

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
E_LJ
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Lucy (Bengal/Norsk skogskatt)

Letar efter en ryggsäck till katten

Inläggav E_LJ » lör 06 maj 2017, 09:38

Jag letar efter en ryggsäck där min katt kan vara i. Men jag hittar ingen i djuraffären och bara på nätet. Det skulle vara bra att veta om ryggsäcken var bra och satt skönt. Jag har än så länge en axelväska som inte är så smidig.

Jag har precis börjat ta ut min ettåriga katt i skogen. Tänkte göra det nu en gång i veckan på tider när folk är sällan ute med sina hundar. Hon var inte van och frös lite. Samtidigt var hon väldigt nyfiken. Hon satt mest i min famn och värmde sig, men hon ville ibland hoppa ner för att undersöka. Någon gång är bra att börja med att gå ut. Hon blev en helt annan katt efteråt för hon blev nyfiknare, modigare och mysigare. Sen var det lite nytt än att vara ute med en hund. Om du inte vågar ta katten i skogen, så funkar en trädgård. Du kan fråga någon kompis om du inte har en trädgård. Det var i alla fall ingen risk att katten sprang för att allting var så himla nytt! Däremot så steg för steg blev hon tuffare.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Letar efter en ryggsäck till katten

Inläggav Yrhättans » lör 06 maj 2017, 22:22

Jag hoppas du har sele på henne när hon utforskar skogen. Risken är annars väldigt stor att du kommer hem utan katt.

Ett tips för att hitta en ryggsäck är att titta om det är någon kattutställning i närheten där du bor, där brukar vara många som säljer kattsaker, där kan du kanske hitta en ryggsäck.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 08 maj 2017, 09:22

Vet inte var du bor men om du bor i Sthlm med omnejd så kan jag tipsa om Bromma Blocks som har en väldigt stor och välsorterad djurbehörsbutik med många olika transportväskor.

E_LJ
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav E_LJ » tor 11 maj 2017, 14:48

Yrhättans skrev:Jag hoppas du har sele på henne när hon utforskar skogen. Risken är annars väldigt stor att du kommer hem utan katt.

Ett tips för att hitta en ryggsäck är att titta om det är någon kattutställning i närheten där du bor, där brukar vara många som säljer kattsaker, där kan du kanske hitta en ryggsäck.

Jag hittade nu en som var bra. Tack ändå! Jag har absolut en sele på.

E_LJ
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav E_LJ » tor 11 maj 2017, 14:49

Aziz skrev:Vet inte var du bor men om du bor i Sthlm med omnejd så kan jag tipsa om Bromma Blocks som har en väldigt stor och välsorterad djurbehörsbutik med många olika transportväskor.

Jag bor inte i Sthlm och har hittat en nu. Tack ändå!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » lör 13 maj 2017, 19:50

E_LJ skrev:
Yrhättans skrev:Jag hoppas du har sele på henne när hon utforskar skogen. Risken är annars väldigt stor att du kommer hem utan katt.

Var hittade du den?

E_LJ
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav E_LJ » sön 25 jun 2017, 09:23

mjlee skrev:
E_LJ skrev:

Var hittade du den?

Jag hittade den på Vacker tass på mobila. Men hon bet sönder nätet på väskan och idag ska jag försöka lämna tillbaka den.

Återgå till "Allmänt kattprat!"