Förbannade jävla pitbull och vidriga människor!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Reilly
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Ragdoll, Siames och Bondkatter

Inläggav Reilly » ons 03 maj 2017, 22:16

Jag är chockad över hur jävla dumma i huvudet människor kan vara. Åtminstone två personer, inkl hundägaren, såg en pitbull attackera katten igår kväll och dom lät katten ligga ute i regnet svårt skadad över natten. Imorse fick jag ett samtal att katten var svårt skadad och vi åker och hämtar den och tar den direkt till veterinären förstås. Katten var nästan medvetslös och så svårt skadad att vi blev tvungen att avliva den.

Den där förbannade jävla pitbullen har rymt 100 gånger förut och nu fick han alltså tag i den stackars katten. Och vad fan är det för fel på människorna som ser vad som händer och låter en svårt skadad katt ligga kvar ute utan att knacka på dörren hos personen som dom vet matar katten? Hur fan är man funtad när man är så känslokall? Han låg i 14 timmar utan att få hjälp! 14 långa hemska timmar! Jag finner inte ord för vad jag känner just nu.

Jag ber om ursäkt för alla svordomar men jag är förkrossad över att den här fina katten fick ett så hemskt slut på livet. Veterinären sa att han hade fruktansvärd smärta fast hon hade pumpat honom full av smärtstillande och sedering när vi försökte få reda på skadorna för att se om vi skulle kunna rädda honom. Men han var utom räddning. Den fina, fina katten... :cry:

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Re: Förbannade jävla pitbull och vidriga människor!

Inläggav Missan » ons 03 maj 2017, 22:20

Saknar ord - hur kan man bara?

Reilly
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Reilly » ons 03 maj 2017, 22:33

Missan skrev:Saknar ord - hur kan man bara?

Eller hur? Hur fan lämnar man ett svårt skadat djur när man vet vilket hus man ska knacka på så att han kan få hjälp? Jag börjar gråta när jag tänker på att han var så svårt skadad, ensam och övergiven i 14 timmar.

Jag har känt honom hela hans liv och han var son eller sonson till en av mina katter som även han är i himlen.

Det var så illa att när veterinären gav sista sprutan så tog den inte för att kroppen var i sånt trauma och blodådrorna kollapsade när hon skulle ge en till spruta och det slutade med att hon fick ge en spruta direkt i hjärtat. Lilla underbara katt... :cry:

Användarvisningsbild
loella88
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Två CRX-huliganer.

Inläggav loella88 » tor 04 maj 2017, 00:20

Nämen fy!! Det låter inte som varken hund eller människorna är frisk. Djurplågeri på högsta nivå!! Och då räknar jag med hunden i det hela också. Jag lider med stackars katten och er. Verkligen tragiskt! Saknar precis som missan ord. Svordomar är fullt tillåtet i sammanhanget tycker jag.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 04 maj 2017, 05:07

Anmäl dom till Polisen och Länstyrelsen . Såna där ska inte ha hundar och hunden borde komma till en ny ägare
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » tor 04 maj 2017, 11:47

Håller med eye, anmäl. Något är långt ifrån friskt i ens djurhållning om man inte reagerar på en sådan händelse. Sannolikt mår hunden inte särskilt bra heller, en normal och frisk hund attackerar inte på det sättet.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » tor 04 maj 2017, 13:15

Å fy!! Jag förstår verkligen din ilska och att du känner dig förkrossad. Det är förfärligt. Jag klarar knappt av att läsa och ta in. Blir helt förtvivlad. Stackars lilla katt!

Användarvisningsbild
Anniz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: -allergisk.

Inläggav Anniz » tor 04 maj 2017, 15:00

Vad ledsen jag blir. Stackars katt. :-( Fruktansvärt.

Väldigt märkligt beteende av hundägare som just på grund av att man har en hund borde vara djurvän och värna om djuren. Att bara lämna katten sådär... Nej, det går inte att förstå. Och dom andra som såg det hända och lät katten bli liggande. Vidrigt.

Reilly
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Reilly » tor 04 maj 2017, 15:40

Jag utelämnade många detaljer av den stackars kattens skador och infångandet för att jag vet att ni är sanna djurvänner här och skulle må dåligt av att veta hur illa det var. Idioterna som såg det hända har båda pitbulls och är grannar med varandra. Det här cementerar bara ytterligare vad jag tycker om folk som äger pitbulls...

Polisen har redan varit hos bitchen flera gånger förut för att den har sprungit runt lös i området så jag hoppas att dom tar den en gång för alla nu och att hunden avlivas.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 04 maj 2017, 21:57

Så ofattbart vidrigt av pittbullens ägare och även den andra människan som såg det - kan inte förstå att det går att göra så. Pittbullen kan inte vara frisk.

:cry: :cry: :cry: stackars lilla katt :rose:
Bild

kise_kisse
Kattunge
Kattunge

Inläggav kise_kisse » tor 04 maj 2017, 22:03

Vad ledsen jag blir när jag läser det här. Fick även tårar i ögonen :cry: säger som någon tidigare sa, anmäl till polisen. Det är brott mot tillsynslagen vad gäller hundar om den sprang lös och attackerade katten och då har hundägaren inte heller rätt ha hund!

Reilly
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Reilly » fre 05 maj 2017, 16:04

Polisen var mycket bekymrad över att katten hade blivit attackerad och skulle åka till kärringen igen. Förhoppningsvis avlägsnar dom hunden direkt och ger henne höga böter eller vad det nu är för straff som gäller i ett sånt här fall. Jag hoppas att hon får djurförbud!

Katten var så otroligt fin. Han var väldigt lik en ragdoll och helt vit med blå ögon och så såg han lite i kors vilket gjorde honom ännu charmigare. :heart:
Senast redigerad av Reilly sön 07 maj 2017, 18:20, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » fre 05 maj 2017, 17:12

Det här måste varit fruktansvärt! Viktigt att polisen tog det på allvar.

Du har brytt dig och gjort saker som andra borde gjort.

Stor kram och eloge till ditt engagemang!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » fre 05 maj 2017, 18:49

Moderation Vi har full förståelse för ilskan och sorgen över vad som hänt, men tänk på vilka ord man väljer att använda när man skriver.

Användarvisningsbild
kitecat
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Luca och Fiona sphynxar

Inläggav kitecat » sön 07 maj 2017, 11:20

Det är ju fruktansvärt det som hänt.

Men samtidigt undrar jag varför man släpper ut katter när man vet de finns galna människor hundar i området, eller ens överhuvudtaget.

Nu är det gjort men man kanske bör tänka på det alltid, vet många hundar även om dom har katter i hemmet skulle jaga en katt vilket är lika naturligt som katter jagar fåglar.

Så va försiktiga när ni släpper ut katter, kattgård är och förblir de säkraste.
Ok jag kan inte stava så bra de bor en elak gubbe i mitt tangentbord, han blandar bokstäver .
Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » sön 07 maj 2017, 11:46

Det har väl knappast att göra med om man släpper ut en katt eller inte. Det kunde lika gärna varit en människa, en annan hund eller ett vilt djur som drabbats istället för en katt.

Hundägaren har ett strikt ansvar för sin hund så skulden för vad som hänt har inget att göra med om katten är frigående eller inte.

Just denna katt hade ju klarat sig bättre om den aldrig fått gå ut men det har inte med saken att göra.

Hundägaren ska ha sådan uppsikt över sin hund så att den här typen av skador/olyckor förhindras och det är hundägaren som bär hela ansvaret för vad hunden ställer till med.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 07 maj 2017, 12:11

Ja hundägare har alltid ett stort ansvar speciellt när det gäller bruks och kamphundar då dessa ger mer skada en mindre hundar även om jag kan bli riktigt trött på småhundar med som får göra som de vill .

Men jag skulle aldrig släppa ut en katt på fri tass med tanke på hur världen ser ut nu . Djurplågar och sjuka människor som skadar djur så fort de får chansen , bilar etc .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Reilly
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Reilly » sön 07 maj 2017, 18:11

Katten var hemlös och vägrade låta sig bli infångad men han fick mat av min kompis varje dag.

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » sön 07 maj 2017, 18:54

Att låta sin hund attackera ett annat djur och sedan bara strunta i det skadade djuret är förfärligt.

Verkar inte som om ägaren har tillräcklig koll/pli på sin hund.

Om olyckan är framme ser man väl dessutom till att ta hand om skadan oavsett om det är en katt eller något annat djur eller människa som attackerats.

Ett både nonchalant och ansvarslöst beteende som dessutom skapar en hel del Bad Will både för hunden och dess ägare.

Ida
Kattunge
Kattunge

Inläggav Ida » lör 03 jun 2017, 02:50

anmäl dem för djurplågeri. men även- pitbulls är INTE mer aggressiva än andra hundar, det är en myt. troligtvis är inte hans psykopat-ägare särskilt snälla mot honom heller, de verkar ju helt sakna empati så varför skulle de ta hand om hunden? avliva inte, omplacera!

Återgå till "Allmänt kattprat!"