Katt bråk

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Busan
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Katt bråk

Inläggav Busan » fre 07 apr 2017, 10:42

Hej jag har två katter var av en är kastrerad han är snart två år och en hona som inte är steriliserad och dom är innekatter och hon är snart ett år. Bus slåss med Busan så fort hon kommer i närheten av mig. Om jag sitter i soffan exempel ,så jagar han bort henne typ. Han är elak. Hur gör jag för att dom ska komma sams . Dom kom samtidigt till mig. Vill bara inte ge upp någon av katterna . är i desperat behov av tips. Hoppas alla har det bra

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Katt bråk

Inläggav eye of a tiger » fre 07 apr 2017, 10:50

Kastrera honan så snabbt som möjligt. seperera dom med nätdörr under tiden och se till att göra det så positivt som möjligt .. lek ,mat och beröm när de är lungna. täck för syn fältet med lakan om det behövs . det viktigaste låt det få ta tid

jackson galaxy har en mycket bra film på youtube

sätt i feiway friends i väggen . sen rek jag gakaxts böcker med catification och catify to satisfy
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Re: Katt bråk

Inläggav Birmafröken » fre 07 apr 2017, 10:54

Hur länge har de bott hos dig? Bodde de tillsammans som innekatter i sitt förra hem också? Är Bus alltid fientlig mot Busan eller är det bara i vissa situationer?
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Återgå till "Allmänt kattprat!"