strumpa istället för tratt. hur?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Merci
Kattunge
Kattunge
Katt: Huskatt
Kontakt:

strumpa istället för tratt. hur?

Inläggav Merci » tis 04 apr 2017, 14:11

Igår kväll hämtade vi hem Merci efter kastrering och man kan milt sagt säga att hon inte är ett fan av tratten. I morse när jag vaknade låg hon hopkrupen vid mig med huvudet på min arm - utan tratt.

Jag testade att klippa av benet på en strumpbyxa och trädde över såret istället vilket blev en stor hit! Min gamla syslöjdslärare hade däremot inte blivit lika imponerad över mitt mästerverk och framförallt så glider den upp när hon rör sig så jag får nog ge det ett nytt försök (tur det finns två ben haha) Någon som har tips på hur jag ska få den att stanna kvar, samtidigt som hon kan gå på lådan och allt det där? :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: strumpa istället för tratt. hur?

Inläggav Yrhättans » tis 04 apr 2017, 15:27

Merci skrev:Igår kväll hämtade vi hem Merci efter kastrering och man kan milt sagt säga att hon inte är ett fan av tratten. I morse när jag vaknade låg hon hopkrupen vid mig med huvudet på min arm - utan tratt.

Jag testade att klippa av benet på en strumpbyxa och trädde över såret istället vilket blev en stor hit! Min gamla syslöjdslärare hade däremot inte blivit lika imponerad över mitt mästerverk och framförallt så glider den upp när hon rör sig så jag får nog ge det ett nytt försök (tur det finns två ben haha) Någon som har tips på hur jag ska få den att stanna kvar, samtidigt som hon kan gå på lådan och allt det där? :lol: :lol:

Jag köpte en body hos veterinären, fungerade perfekt

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » tis 04 apr 2017, 19:28

När min Ruben opererat tarmen gjorde jag en kroppsstrumpa genom att klippa av en ärm på en bomullströja i trikåtyg. Jag klippte bara hål för frambenen och det räckte för att Ruben skulle låta bli såret.

Om man gör tröjan lite längre kan man säkert göra ett litet hål för svansen för att hålla tröjan på plats. Eftersom tyget är töjbart är det inte så noga med måtten.

Bild
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » tis 04 apr 2017, 20:36

Birmafröken skrev:När min Ruben opererat tarmen gjorde jag en kroppsstrumpa genom att klippa av en ärm på en bomullströja i trikåtyg. Jag klippte bara hål för frambenen och det räckte för att Ruben skulle låta bli såret.

Bild

Så gjorde jag också, när Lillan kastrerats. Hon ålade sig dock ur den stup i kvarten (hade kanske gått bättre med hål för svansen, bra tips!), men eftersom hon höll sig hyfsat lugn och verkade låta bli såret så fick hon till slut vara utan.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 05 apr 2017, 15:22

Jag dör sötdöden över fluffrumpor med body. :smile: De blir ju inget kvar av dom när de blir strumpkatter, ju. :consoling:

Användarvisningsbild
Alade
Moderator
Moderator
Katt: huskatter

Inläggav Alade » lör 08 apr 2017, 21:32

Merci skrev:Igår kväll hämtade vi hem Merci efter kastrering och man kan milt sagt säga att hon inte är ett fan av tratten. I morse när jag vaknade låg hon hopkrupen vid mig med huvudet på min arm - utan tratt.

Jag har gjort som ovan, men med hål även för bakbenen och minsta möjliga strumpa bakom bakbenen så att det inte blir ivägen när katten går på lådan. Ingen av mina rexar hade låtit bli såret eller att krypa ur strumpan utan att alla fyra ben var med som fästpunkter. :smile:
Bild

Bor tillsammans med CF (människa), Emmett (människobebis), Rex och Bixa (huskatter).

Återgå till "Allmänt kattprat!"