Kattprat - allmän tråd 2017

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: Kattprat - allmän tråd 2017

Inläggav Starwatcher » fre 28 jul 2017, 12:48

Nu efter massor av städning och tvätt några veckor efter sandbytet är Tösens klåda mkt bättre och päls kommer fint tillbaka. Märks att hon är mkt gladare och hon verkar fira med extra mycket lek och bus :hi5: Underbart även om jag idag känner mig lite trött efter nattens bus.

Badrumsmattorna från Ikea fungerar väldigt bra, gillas av katterna och ger mig så mkt mindre städning. Tack igen Yrhättans och Lindak för tipset :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 28 jul 2017, 18:11

Starwatcher skrev:
eye of a tiger skrev:Jane och Jackson hjälps åt att hålla koll på inkräktarenBildBild

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Riktigt så stillsamt är det inte hos oss när Prickisarna ser en inkräktare....

Mina sitter nog högre upp. Det är ett annat ljud på fröken när hon möter katter på markplan .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 28 jul 2017, 21:17

Eftersom jag fn inte mår toppen (magsjuk) så ligger jag och gosar på sängen med Nikita. Hon lägger sig tillrätta. Jag inser att jag kommer ligga lite på hennes svans, försöker diskret flytta den några cm. Nikita blir sur, kaninspark, bett och går sedan därifrån med svansen rätt upp. :roll: Av detta ska man lära att Nikitas svans är helig. Iofs skulle hon nog att gjort samma sak om jag inte flyttade svansen.

Apropå tidigare diskussion om katten känner på sig att man mår dåligt. Nja, inte Nikita i alla fall. Fast, det kanske är när det är något mer allvarligt än magflunsa :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 31 jul 2017, 03:36

Och där gick trädet sönder klockan 03.20 på morrgonen. Busfrön är okej . Den orkade väl inte till slut med en jackson som lekte pankaks leken med janeBild

Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » mån 31 jul 2017, 17:40

Nu har kattsängen i sovrumsfönstret plötsligt blivit en riktig favo från att ha dissats totalt. :roll:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 31 jul 2017, 17:57

mjlee skrev:Nu har kattsängen i sovrumsfönstret plötsligt blivit en riktig favo från att ha dissats totalt. :roll:

Ja vad vet man egentligen hur katter tänker. Köpte en söt liggkorg som dissats helt. Inte använts alls sedan jag köpte den för månader sedan. Så fort jag tänkte plocka undan den blev den populär :-k
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 31 jul 2017, 22:57

:wait: :roll: jackson som aldrig tittar innan när han springer i går sprang han halvt in i jane så hon föll. i dag s hoppade han in i från balkongen landade halvt på henne så hon halkade med halva kroppen .

ingen skadad och jane bara fortsätte som inget hände
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
amiga
Gurukatt
Gurukatt
Katt: En liten svarthårig huskatt<3

Inläggav amiga » ons 02 aug 2017, 19:11

Jag börjar ångra mig att jag lärde Sotis hoppa upp i famnen när jag sitter på toa - besöken därinne blir lite väl långa.. Det var kanske inte en helt igenomtänkt tanke, första gången jag lockade upp henne i famnen. Men till mitt "försvar" så trodde jag faktiskt inte att hon skulle 'lyda'. :smile: Men hur ska jag kunna annat än att låta henne hoppa upp, när hon tittar uppfordrande och bedjande på mig? :) Jag är för svag för hennes kattungelika utseende...
Tigerfadder. Stöder kampen för hemlösa katter.

Sotis

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tor 03 aug 2017, 01:27

Tycker det är så roligt att mammas man utåt är väldigt anti-katter. Men när han inte vet att man ser/hör så är det en annan femma. När jag hade tagit med mig Gandalf hem en vecka över jul kunde man höra honom prata med katten i sitt arbetsrum. "Nej men hej korven, hur är det med dig då" sen kikade man in och såg honom klappa honom ordentligt.

Och idag satte han ihop en möbel hos mig och trodde jag och mamma var upptagna i hallen men vi råkade såklart se när han busade med Nox med en leksak han hittat på golvet. :smile:
Bild
"Weddings are basically funerals with cake."

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tor 03 aug 2017, 18:50

Jag ger upp. Blir aldrig mer dyra leksaker åt Nox, han ignorerar dem ändå totalt. Köpte ett paket med typ 8 prasselbollar i för 30:- någonstans och dem älskar han med och i skrivande stund flänger han omkring i sängen med den för att kunna "döda" den så effektivt som möjligt.

Like meningslöst som att köpa kattsängar till dem när de helst ligger på plastpåsar som hamnat på golvet eller på tomma kartonger...
Bild
"Weddings are basically funerals with cake."

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » tor 03 aug 2017, 19:17

Jag och Midna var ute i skogen idag.

På 20 min gick hon från "Nej! lämna mig inte ensam här!!!" (upprörda pip när jag var mer än en meter från henne) till "jag är en farlig tiger! Jag ska aldrig gå in igen!".

Då balanserade hon stolt på en stubbe och hade dräpt lite mygg...
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » tor 03 aug 2017, 21:14

Stackars Nikita har haft en kämpig dag. På tåget var det inte bara tre stora hundar som hela tiden försökte nosa på Nikitas bur och några barn som skrek mer eller mindre oavbrutet. Dessutom fick hon inte något att äta eftersom jag inte vill att hon äter innan vi reser eftersom jag inte vill riskera att hon kräks.

När vi äntligen kom fram till landet var det tre barn som kom rusande och ville kela. Men då hade Nikita fått nog och väste, vilket hon verkligen inte brukar göra. Förstår inte riktigt varför hon är en sån barnmagnet när hon verkligen inte gillar barn. Det kanske är kattmagi åt andra hållet. Ni vet hur katter alltid går fram till den person som är allergisk/inte gillar katter :smile:

Nåja nu har hon fått blötmat, två av barnen har åkt hem och den tredje är med sin mamma på middag. Nikita ligger hoprullad i en av fåtöljerna på ett fårskinn bakom mig och datorn. Lilla goset mitt. :wub:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » tor 03 aug 2017, 22:21

Lurvpöse skrev:Jag och Midna var ute i skogen idag.

På 20 min gick hon från "Nej! lämna mig inte ensam här!!!" (upprörda pip när jag var mer än en meter från henne) till "jag är en farlig tiger! Jag ska aldrig gå in igen!".

Då balanserade hon stolt på en stubbe och hade dräpt lite mygg...

Det går fort att bli en tiger när man har livvakt med sig.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tor 03 aug 2017, 22:22

mjlee skrev:Stackars Nikita har haft en kämpig dag. På tåget var det inte bara tre stora hundar som hela tiden försökte nosa på Nikitas bur och några barn som skrek mer eller mindre oavbrutet. Dessutom fick hon inte något att äta eftersom jag inte vill att hon äter innan vi reser eftersom jag inte vill riskera att hon kräks.

När vi äntligen kom fram till landet var det tre barn som kom rusande och ville kela. Men då hade Nikita fått nog och väste, vilket hon verkligen inte brukar göra. Förstår inte riktigt varför hon är en sån barnmagnet när hon verkligen inte gillar barn. Det kanske är kattmagi åt andra hållet. Ni vet hur katter alltid går fram till den person som är allergisk/inte gillar katter :smile:

Nåja nu har hon fått blötmat, två av barnen har åkt hem och den tredje är med sin mamma på middag. Nikita ligger hoprullad i en av fåtöljerna på ett fårskinn bakom mig och datorn. Lilla goset mitt. :wub:

Jag förstår barnen, Nikita ser ju ut som en gosebjörn vare sig hon vill eller inte.

Användarvisningsbild
mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 04 aug 2017, 11:39

Yrhättans skrev:
mjlee skrev:Stackars Nikita har haft en kämpig dag. På tåget var det inte bara tre stora hundar som hela tiden försökte nosa på Nikitas bur och några barn som skrek mer eller mindre oavbrutet. Dessutom fick hon inte något att äta eftersom jag inte vill att hon äter innan vi reser eftersom jag inte vill riskera att hon kräks.

Jag förstår barnen, Nikita ser ju ut som en gosebjörn vare sig hon vill eller inte.

Underligt nog har alla tre egen katt, men på något sätt så kommer de ändå springande och ska gosa, klappa och plocka upp henne. Nåja nu kan jag slappna av lite vad gäller utevistelse, hon går ut på verandan, nosar kanske lite i rabatterna vid huset och sedan går hon in igen och lägger sig i en soffa på övervåningen eller min säng.

Användarvisningsbild
mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 04 aug 2017, 17:59

Men alltså lite skärpning nu Nikita. Du behöver inte sitta i köksfönstret så du har utsikt över skålen där min pappas utekatt får mat och väsa som en orm och skrämma bort stackaren när hon kommer smygande för att äta. :roll:

Du har ett helt hus, sängar, soffor och fåtöljer i massor, mat av högsta kvalitet och en lydig kattslav du regerar över. Så ja, det känns onödigt att sitta just där och vara sur som ättika. :wait:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 04 aug 2017, 18:04

mjlee skrev:Men alltså lite skärpning nu Nikita. Du behöver inte sitta i köksfönstret så du har utsikt över skålen där min pappas utekatt får mat och väsa som en orm och skrämma bort stackaren när hon kommer smygande för att äta. :roll:

Du har ett helt hus, sängar, soffor och fåtöljer i massor, mat av högsta kvalitet och en lydig kattslav du regerar över. Så ja, det känns onödigt att sitta just där och vara sur som ättika. :wait:

Regel nr1. Du ska inga andra katter hava jämte mig.

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » lör 05 aug 2017, 12:35

eye of a tiger skrev:Och där gick trädet sönder klockan 03.20 på morrgonen. Busfrön är okej . Den orkade väl inte till slut med en jackson som lekte pankaks leken med janeBild

Oj!! Vilken tur att båda är ok. Det är otäckt när sådant händer. Vårt golv-till-tak-träd välte en gång. Det var fruktansvärt otäckt. Nu kollar jag ofta att det är riktigt fastspänt. Här hemma används blomman bara som sovplats. Vaknade du av smällen?

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » lör 05 aug 2017, 12:39

Starwatcher skrev:Nu efter massor av städning och tvätt några veckor efter sandbytet är Tösens klåda mkt bättre och päls kommer fint tillbaka. Märks att hon är mkt gladare och hon verkar fira med extra mycket lek och bus :hi5: Underbart även om jag idag känner mig lite trött efter nattens bus.

Badrumsmattorna från Ikea fungerar väldigt bra, gillas av katterna och ger mig så mkt mindre städning. Tack igen Yrhättans och Lindak för tipset :rosor:

Åh vad skönt att klådan är bättre! Dools hälsar till Tösen.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 05 aug 2017, 12:45

Siv skrev:
eye of a tiger skrev:Och där gick trädet sönder klockan 03.20 på morrgonen. Busfrön är okej . Den orkade väl inte till slut med en jackson som lekte pankaks leken med janeBild

Oj!! Vilken tur att båda är ok. Det är otäckt när sådant händer. Vårt golv-till-tak-träd välte en gång. Det var fruktansvärt otäckt. Nu kollar jag ofta att det är riktigt fastspänt. Här hemma används blomman bara som sovplats. Vaknade du av smällen?

Ja det var skönt att ingen kom till skada . som tur är den ju rätt liten.

Ja, jag vaknade av en svag duns när den for i golvet.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 07 aug 2017, 07:52

Antigena är Jane oroad att de andra träden ska försvinna eller så tigger hon om ett nytt balkong och fotsängs träd.

Hon har nu i flera dagar flyttat från träd till träd på kvällarna och legat och glott på min intensivt .
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 07 aug 2017, 08:21

Siv skrev:
Starwatcher skrev:Nu efter massor av städning och tvätt några veckor efter sandbytet är Tösens klåda mkt bättre och päls kommer fint tillbaka. Märks att hon är mkt gladare och hon verkar fira med extra mycket lek och bus :hi5: Underbart även om jag idag känner mig lite trött efter nattens bus.

Tack säger Tösen som firat rejält med massor av lek och bus :rosor: Hoppas att det håller i sig nu för det är hemskt med klåda.

Hur mår Dools?
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 07 aug 2017, 08:23

eye of a tiger skrev:Antigena är Jane oroad att de andra träden ska försvinna eller så tigger hon om ett nytt balkong och fotsängs träd.

Hon har nu i flera dagar flyttat från träd till träd på kvällarna och legat och glott på min intensivt .

Prickisarna är säkra på att Jane försöker säga att det ju fattas ett träd nu.....
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » mån 07 aug 2017, 15:58

Jag är verkligen världens värsta hönsmamma. Nikita var ute och härjade i fredags, ja hon var med mig nere på bryggan och sedan en kort vända i skogen - naturligtvis följde hon inte med hela vägen i skogen, jag fick panik och sprang omkring och hojtade tills hon kom springande från bryggan och uppenbarligen tyckte jag var en idiot. Sedan följde hon med upp till stora huset förutom det att när jag var framme var hon inte med. Jag tänkte att hon kommer om några minuter, det gjorde hon inte, en vända ner och där låg hon och solade magen i solen. Sedan kom hon med mig hem, men lunkade bredvid med, sprang inte som hon brukar. När vi kom in slängde hon sig ner på köksmattan och var uppenbarligen trött.

Dagen efter var hon uppenbarligen lite låg. Sprang inte omkring som hon brukar, orkade inte hoppa upp på diskbänken där hon får mat utan behövde använda stolen. Naturligtvis var jag på väg att ringa vet :smile: Men igår var hon sig lik, men hon är mer stillsam än vanligt. Hon får gå ut men går bara några meter. utanför, och kommer in direkt igen. Igår fick hon gå ut, jag glömde att hämta in henne :-? kom på det efter 20 minuter, då satt hon på trappan och kollade in genom fönstret och var uppenbarligen förorättad. :smile:

Hon är också mer klängig än vanligt. Ligger och sover i knät hela tiden, vill vara nära. Allt annat är som vanligt. Dvs, aptit och låda. Nej, jag ska inte ringa vet :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 07 aug 2017, 19:03

Starwatcher skrev:
eye of a tiger skrev:Antigena är Jane oroad att de andra träden ska försvinna eller så tigger hon om ett nytt balkong och fotsängs träd.

Prickisarna är säkra på att Jane försöker säga att det ju fattas ett träd nu.....

Jo jag misstänker ju att hon saknar ett träd även om det inte direkts märks.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 07 aug 2017, 22:30

Ligan har dresserat mig bra. Vaknade i morse sovande på rygg, en katt på varje arm, knäna uppdragna och där låg en katt och de två sista vid fotändan. Undrar om det kan förklara att jag känner mig stel i kroppen på morgonen?

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 07 aug 2017, 22:56

Katterna verkade stressade idag när jag kom hem. Fick höra av en granne att det kommit ännu en utekatt i området, en siames som går runt på vår tomt och närmsta grannens. Lilla gubben har jättesvårt att slappna av och ursvårt att få till en bra lek med. Märks att det är lite spänt mellan Prickisarna och mest spana och jaga varandra vilket resulterar i tassviftning.

Är så less på folk som släpper ut katt på egen tass så fort dom flyttat till villa :swear: Vill verkligen bo i villa men ibland tror jag att det hade varit enklare att bo i lägenhet på 10:våningen, då hade mina katter iaf sluppit stressen av inkräktare :-(

Det är tillräckligt jobbigt för Prickisarna de första veckorna efter semester, dom vänjer sig direkt vid att matte är hemma mkt mer och så plötsligt är matte igen borta en arbetsdag. Ny utekatt höjde inte humöret... Ska kolla batterierna i kattskrämmorna och fundera på om jag ska skaffa varianten som sprutar vatten när det är rörelse på tomten. Grannarna går tyvärr inte med på att jag sätter högt stängsel och för att kunna göra det måste jag ha deras godkännande. Nästa tomt måste vara så att just det är möjligt att göra oavsett vad grannar tycker.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 08 aug 2017, 13:25

Jobbigt Starwatcher. Blir skjälv jäkligt trött på alla utekatter som stressar upp tösen . Hon pendlar mellan attt slå ihjäl katterna till att ligga och utman dem .

Känns skönt att man bor högre upp då de inte kommer i ögon nivå med alla dessa .
Jackson Galaxy

Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » ons 09 aug 2017, 11:06

Starwatcher skrev:
Siv skrev:

Tack säger Tösen som firat rejält med massor av lek och bus :rosor: Hoppas att det håller i sig nu för det är hemskt med klåda.

Hur mår Dools?

Jag förstår verkligen att det är jobbigt med klåda! Håller tummarna för att det håller i sig.
Dools mår ganska bra just nu. Men det känns inte helt stabilt, så jag vågar inte riktigt andas ut ännu. Vi har just haft en jobbig period med flera foderbyten. Ett tag var hon riktigt dålig. Men just nu verkar det ha stabiliserat sig. Hon äter och har gått upp i vikt igen. Vi ska till veterinären för nya prover nästa vecka.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 09 aug 2017, 15:01

Tycker jackson växer och växer . Trädens korgar börjar se små ut
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 09 aug 2017, 21:18

När man kommer hem i från bion
Jackson -ja ja du är hemma
Jane -du har inte varit hemma på flera daaagar ju .
Var borta i 3 timmar . Lill stumpan
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 09 aug 2017, 22:27

eye of a tiger skrev:När man kommer hem i från bion

Visst är det mysigt att känna att man är saknad ibland. Även om det är samma procedur om man varit ute med soporna....

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 10 aug 2017, 07:06

Starwatcher skrev:Vill verkligen bo i villa men ibland tror jag att det hade varit enklare att bo i lägenhet på 10:våningen, då hade mina katter iaf sluppit stressen av inkräktare :-(.

Lättare i och med att det inte är direktkontakt men min Minou anser t ex att hennes revir inkluderar en bit bakom sovrummet. Sex våningar ner. Reviret är i 3D...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 10 aug 2017, 07:18

Yrhättans skrev:
eye of a tiger skrev:När man kommer hem i från bion

Visst är det mysigt att känna att man är saknad ibland. Även om det är samma procedur om man varit ute med soporna....

Haha. Jo så sant och det är ju roligt varje gång att bli hälsad på.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 10 aug 2017, 09:20

Tessera skrev:
Starwatcher skrev:Vill verkligen bo i villa men ibland tror jag att det hade varit enklare att bo i lägenhet på 10:våningen, då hade mina katter iaf sluppit stressen av inkräktare :-(.

Lättare i och med att det inte är direktkontakt men min Minou anser t ex att hennes revir inkluderar en bit bakom sovrummet. Sex våningar ner. Reviret är i 3D...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, allt som katterna kan se, höra och känna lukten av tillhör självklart reviret :smile:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 11 aug 2017, 19:11

Jane lockar jackson till lek.

Jane står sen och slår på jackson som en galning :roll:

Janes logik i bland :roll:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 11 aug 2017, 19:27

eye of a tiger skrev:Jane lockar jackson till lek.

Det kanske är en lek?

Fredrik
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Min katt: halvt skogskatt

Inläggav Fredrik » fre 11 aug 2017, 21:14

Katten vill gärna riva på myggnätet. vad har ni för lösningar?

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 11 aug 2017, 23:44

Fredrik skrev:Katten vill gärna riva på myggnätet. vad har ni för lösningar?

Sätt svetsnät innanför myggnätet. I våra nätramar har vi svetsnät innåt och utåt myggnät.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 12 aug 2017, 20:52

Yrhättans skrev:
eye of a tiger skrev:Jane lockar jackson till lek.

Det kanske är en lek?

Ja hon har väl ett rätt tufft leksätt och Jackson blir ju inte rädd utan svarar med sama mynt . Vilket i bland kan leda till svordomar i från tösen.

Saknar jane i sängen . Hon ligger inte lika mycket i sängen sen trädet försvann. Nu har paradis trädet blivet en favorit plats
Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"