Kattprat - allmän tråd 2017

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Kattprat - allmän tråd 2017

Inläggav eye of a tiger » lör 15 apr 2017, 17:40

Bild
Kramis .
Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » lör 15 apr 2017, 18:14

Colourspot skrev:
Pfft, typiskt tvåbenta. Stöldgods är det allra godaste! //Lillebror

Matte förstår dock Nikitas matte. Lillebror ger mig regelbundet en mindre hjärtattack genom att sätta i sig sånt som enligt boken är jättedåligt för katter. Puuuuh. Och sånt som är för katter, men inte njurkatter och inte är tänkt att ges påsvis..tidigare i veckan stal och dödade han en hel påse Dreamies (!!!). Lillan var nyckfulla upprörd över att han inte hade hyfs nog att säga till henne, matte gick i dagar och väntade på att behöva åka till veterinären med jättesjuk katt, Lillebror var mätt och nöjd :roll:

Jotack, när Nikitas njurar var dåliga gick jag igenom precis varenda njurblötmat på marknaden - jag skämtar inte, varenda jäkla sort som fanns här i Sverige och utomlands. Allt ratades av damen. Även torrmaten var sådär, Hills kraschade dessutom hennes plåtmage. Till slut bestämde vi oss tillsammans för RC:s speciellt välsmakande torrisar (efter förslag här på kattforum) och vanlig blötmat. Det fungerade uppenbarligen eftersom Nikita efter ca ett halvår hade helt normala värden igen!

Knäppkatt, ekologisk nötfärs duger inte, men däremot ful yakiniku och köpt grillad kyckling älskas, särskilt om man kan få tag på skinnet. :wait:

Nikita hälsar att Lillebror gjorde helt rätt, det som stjäls är alltid dubbelt så gott. Hon anser också att Lillebror gjorde helt rätt att äta upp hela påsen. Dreamies delar man inte med sig av. Matte flickar in att av bitter erfarenhet hålls Dreamies omsorgsfullt inlåsta i kattsäker hylla på nattduksbordet.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » lör 15 apr 2017, 23:51

eye of a tiger skrev:Bild
Kramis .
Bild

:love: :love: Så fina bilder på 2 fantastiskt söta katter som verkligen älskar varandra!! JBåda ser så nöjda ut och att tycka att livet inte kunde vara bättre.
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » sön 16 apr 2017, 13:06

Kramis .
Bild

Vilka fina bilder på två söta vänner, det syns hur mycket de tycker om varandra.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 16 apr 2017, 13:09

Ligan njuter av att ha kattslavar hemma som hittar på allt möjligt roligt. Hela helgen har ligan valt att följa efter mig vart jag än går och när jag sitter vid datorn har jag två på skrivbordet, en i klöstunnan och två på sängen. Det är som om de inte vill missa något tillfälle att umgås.
De har lite synpunkter på att jag inte sitter still så länge som de tycker att deras tupplur ska vara men byter snällt rum när jag går iväg. Så här långt har påsken för ligan varit ett överflöd av Dreamies och i dag blir det kokt torsk. Skinkstek har de också ätit med god aptit. Fick de välja skulle det vara så här varje dag.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 16 apr 2017, 18:04

Tack Starwatcher och Yrhättans. :rosor:
Ja det är hjärtvärmande att se hur mycket dom tycker om varandra. Trots att Jane i mellan åt tycker att Jackson är en snorvalp .

Yrhättans skrev:Ligan njuter av att ha kattslavar hemma som hittar på allt möjligt roligt. Hela helgen har ligan valt att följa efter mig vart jag än går och när jag sitter vid datorn har jag två på skrivbordet, en i klöstunnan och två på sängen. Det är som om de inte vill missa något tillfälle att umgås.
De har lite synpunkter på att jag inte sitter still så länge som de tycker att deras tupplur ska vara men byter snällt rum när jag går iväg. Så här långt har påsken för ligan varit ett överflöd av Dreamies och i dag blir det kokt torsk. Skinkstek har de också ätit med god aptit. Fick de välja skulle det vara så här varje dag.

Det är klart dom gör. Att ha guardians hem är ju mysigt plus man blir ju uppassad ständigt hälsar busfrön
Senast redigerad av eye of a tiger sön 16 apr 2017, 18:50, redigerad totalt 1 gång.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » sön 16 apr 2017, 18:44

Kramis .
Bild

Jag skrev det på Instagram, men måste säga det igen, helt underbara bilder!! :love:

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » sön 16 apr 2017, 19:04

Nikita har sovit hela dagen i sin igloo och enbart flyttat sig en kortare stund till att sova på min säng och sedan tillbaka till kattsängen. Efter gårdagens snöfall så är det idag strålande vårväder med gassande sol. Det blev för varmt i sovrummet så jag öppnade balkongdörren. Omedelbart kom det en glad katt med svansen rakt upp och skulle utforska. Eftersom jag inte har varken nätdörr eller nätad balkong så får hon inte vara där. Så nu är sovrumsdörren stängd och jag har en högljutt klagande katt i vardagsrummet. :roll:

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » sön 16 apr 2017, 19:06

Yrhättans skrev:Ligan njuter av att ha kattslavar hemma som hittar på allt möjligt roligt. Hela helgen har ligan valt att följa efter mig vart jag än går och när jag sitter vid datorn har jag två på skrivbordet, en i klöstunnan och två på sängen. Det är som om de inte vill missa något tillfälle att umgås.

Ligan har helt rätt, det borde alltid vara semester och kattslav ständigt tillgänglig för att inte tala om vackert väder så man kan sola med magen i vädret och köra lite race då och då.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 16 apr 2017, 19:20

Siv skrev:
Kramis .
Bild

Jag skrev det på Instagram, men måste säga det igen, helt underbara bilder!! :love:

Tack säger Jane och Jackson :rosor: .Är skjälv mycket förtjust över bilderna då Jackson för en gång skull inte ser så "sur "ut
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 17 apr 2017, 07:42

:smile: Blev utskälld av Jackson när jag förstörde han sneak attack på Jane som satt och spanande ut genom fönstret
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 17 apr 2017, 12:00

eye of a tiger skrev::smile: Blev utskälld av Jackson när jag förstörde han sneak attack på Jane som satt och spanande ut genom fönstret

Fyy matte. Inte får man förstöra en perfekt attack på syrran. Såklart han blev lite sur men det lär gå över fort.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 17 apr 2017, 18:22

Yrhättans skrev:
eye of a tiger skrev::smile: Blev utskälld av Jackson när jag förstörde han sneak attack på Jane som satt och spanande ut genom fönstret

Fyy matte. Inte får man förstöra en perfekt attack på syrran. Såklart han blev lite sur men det lär gå över fort.

Ja jackson håller med matte borde skämmas och han skällde ut henne i några sekunder . dock lärde hon sig inte när han 30 minuter skulle göra en ny sneak attack på syrran som bäddat ner sig under täcket ,så då behövde hon en ny uppläxning :wait: * mattes kommentar :roll: *

Jackson må bli sur men det går över efter att han har fått skälla av sig .

Det är väl vid såna stunder man är glad att man inte förstår vad de säger .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 17 apr 2017, 18:27

Jane och Jackson hjälper matte att få upp Ball Pit

Den kommer nog bli mer som en lek hage .då ingen av katterna är intresserad av plastbollarna. Men bägge gillar att leka jaga vipphänge i den .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 17 apr 2017, 22:26

Ligan tycker att matte borde vara mer som dig Eye och skaffa fler roliga saker att leka med.
Jane och Jackson har en fantastisk matte

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 18 apr 2017, 15:56

Yrhättans skrev:Ligan tycker att matte borde vara mer som dig Eye och skaffa fler roliga saker att leka med.
Jane och Jackson har en fantastisk matte

Tack för din snälla kommentar. busfrön och jag vet att Ligan har det väldigt bra samt har säkert många rolig leksaker. har man en kräsen tös som lessnar rätt snabbt och hittar på bus . så får matte försöka hitta på annat åt henne
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 18 apr 2017, 23:04

jane var så otroligt fokuserad över fåglar i buskar i dag s hon såg aldrig en katt som dyck upp en bra bit bakom henne . rätt skönt att slippa bli dragen av en tös som ska slås med de flesta utekatter .

Dock är jag
Stolt över min tuffa tjej som aldrig blir rädd även när brosan leker hård hänt . Hon är inte sen att leka lika hårdhänt.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » tor 20 apr 2017, 10:33

Frasse igår :luv:

Hade över en ungkatt på fotografering igår, dom fick hälsa på varandra genom buren. Om Frasse fått bestämma hade katten stannat kvar hos oss :luv: Nu är jag inte det minsta orolig om vad han ska säga när lillasyster flyttar in :-D Och det är precis en månad bort idag, hur ska jag stå ut och vänta?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 20 apr 2017, 11:30

lindak skrev:Frasse igår :luv:

Hade över en ungkatt på fotografering igår, dom fick hälsa på varandra genom buren. Om Frasse fått bestämma hade katten stannat kvar hos oss :luv: Nu är jag inte det minsta orolig om vad han ska säga när lillasyster flyttar in :-D Och det är precis en månad bort idag, hur ska jag stå ut och vänta?

Det går nog bra. Hade Jackson inte varit så rädd för mig så skulle han uppfört sig på likadant om han hade fått träffa Jane Och Nisse på en gång.

Dock hade väl jane sllitet honom i stycken med tanke på krigsvrålet hon gav när hon smet in till honom en gång .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tor 20 apr 2017, 21:42

Jag har just gett Ludde ett ordentligt kvällskli. Varje gång jag kliar honom så där riktigt rejält så åker hans tunga ut och in ungefär som han lufttvättar sig själv. Håller jag på tillräckligt länge så börjar han nästan dregla...
När jag är klar så är hans päls helt tilltufsad och han faller ihop i en stor lycklig hög.
Töserna har fått en av sina favoritlekar i kväll, lekpinne under trasmatta som man kan jaga hur länge som helst och Yra har fått jaga DaBird. Madde var mest sugen på gos i kväll så henne tänkte jag ta med i sängen för en riktig mysstund.
Det tar tid innan man kan gå och lägga sig men jag försöker se till att de får en kvällsstund så de sover gott.

Jag har också provat att lägga en katt på nya burskynket, ljusblå och vit botten som är fodrad och mjuk. Gardiner och tak i mellanblå krossad plysch och ljusblå favoritkorgar. Det blev så fint och det ska bli roligt att använda det nya nästa helg.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 21 apr 2017, 15:47

Yrhättans skrev:Jag har just gett Ludde ett ordentligt kvällskli. Varje gång jag kliar honom så där riktigt rejält så åker hans tunga ut och in ungefär som han lufttvättar sig själv. Håller jag på tillräckligt länge så börjar han nästan dregla...
När jag är klar så är hans päls helt tilltufsad och han faller ihop i en stor lycklig hög.
Töserna har fått en av sina favoritlekar i kväll, lekpinne under trasmatta som man kan jaga hur länge som helst och Yra har fått jaga DaBird. Madde var mest sugen på gos i kväll så henne tänkte jag ta med i sängen för en riktig mysstund.
Det tar tid innan man kan gå och lägga sig men jag försöker se till att de får en kvällsstund så de sover gott.

Jag har också provat att lägga en katt på nya burskynket, ljusblå och vit botten som är fodrad och mjuk. Gardiner och tak i mellanblå krossad plysch och ljusblå favoritkorgar. Det blev så fint och det ska bli roligt att använda det nya nästa helg.

Åh vad mysigt för Ludde. Fäller han mycket? Förstår inte hur du hinner med hela ligan, en katt är mer än nog för mig. Just nu ligger Nikita i soffan i sovrummet och bara njuuuuuuter av solen. Hon är verkligen en sann solkatt. Kollade på en dokumentär på youtube om hur de introducerat burmor igen i Burma. Tyvärr dog alla tempelkatter ut av någon anledning så nu har det importerats australiska burmor. Härligt.

Jag får bara hoppas att Nikita inte, som igår kväll, blev akut gosnödig när jag satt och ringde. Fick plocka bort henne ett antal gånger från skrivbordet. :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 22 apr 2017, 07:06

Tog fram poolen som helg nöje och jane fullkommligt älskar den .
Jackson Galaxy

Bild

Safia
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » lör 22 apr 2017, 17:20

Lilla blindstyret Vilbert var hos tandläkaren för några veckor sedan och fick då operera bort den andra av de två övre huggtänderna så att han nu saknar båda två i överkäken.

Resultatet (förutom att han inte har ont längre förstås, vilket ju är det mest viktiga)? Ett bedårande sött litet underbett där de två undre huggtänderna sticker upp och får honom att likna en liten bulldogg, fast i kattformat. Än mer sött när en rosa tungspets allt som oftast sticker fram för att tungan faller fram när det inte finns något i övre tandraden som stoppar den.

Matte dör sötdöden lite nu som då när lillkillen kavat kommer tassande över golvet för att tigga gos och vänder upp hakan för att visa underbettet i all sin härlighet.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » sön 23 apr 2017, 16:24

Det finns inget vackrare än en brun burma i solskenet. Pälsen fullkomligt gnistrar och ögonen är intensivt gula. :wub:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 23 apr 2017, 17:45

Ser fram i mot att få tavla på katterna i aluminium som jag beställde förra veckan . Patrick Jane och Jacksons namn är nu förevigat i både bild och namn nu .Finaste busfön i världen
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 23 apr 2017, 22:06

Den här helgen har Luna varit totalt birmaplåster och gosig med matte, så härligt att ha en liten tös som följer en överallt. I dag gjorde hon ett undantag när solen lyste. Hon har legat ute på gräsmattan startklart och så fort något löv eller annat rört sig lite i blåsten har hon övat anfall.
Jag tror Yra blev lite avundsjuk en stund i dag, hon jagade bort Luna och hoppade upp i mitt knä och satt länge och pratade. Jag tror hon försökte säga att jag inte skulle glömma bort henne.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 24 apr 2017, 05:23

Yrhättans skrev:Den här helgen har Luna varit totalt birmaplåster och gosig med matte, så härligt att ha en liten tös som följer en överallt. I dag gjorde hon ett undantag när solen lyste. Hon har legat ute på gräsmattan startklart och så fort något löv eller annat rört sig lite i blåsten har hon övat anfall.
Jag tror Yra blev lite avundsjuk en stund i dag, hon jagade bort Luna och hoppade upp i mitt knä och satt länge och pratade. Jag tror hon försökte säga att jag inte skulle glömma bort henne.

Söt , Jackson kan tränga sig i mellan när jag kelar med Jane . :

http://www.purrsinourhearts.co.uk/shop/ ... -Cat%20Toy :hi5:

Den bästa leksaken , Svansen lockar kräsna Jane att leka då den är så smal , och Jackson kan liga och slicka och sparka på kroppen .Verkar var rätt tålig med. :smile: så nu försöker jag bunkra upp med fler såna så de finns tillgänglig .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » mån 24 apr 2017, 09:07

Kramis .
Bild

Så fina
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 24 apr 2017, 18:47

miss_mia skrev:
Kramis .
Bild

Så fina

Tack :rosor: . visst är dom
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 25 apr 2017, 21:21

Bild

Mamma är taskig. Jag ska köpa en stor boll så hon for jobba för sitt godis

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 26 apr 2017, 05:52

Jane den eviga hjälpredan

När någon ska sitta och räkna ut när attacken ska ske :smile:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 26 apr 2017, 23:31

Det kanske vore bra för mig. Få jobba när godissuget kommer

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 26 apr 2017, 23:35

I kväll har jag badat Luna och Manami. Ludde och Madde såg vad jag höll på med och försvann bort. Yra däremot försökte ta sig in i badrummet för att få vara med. Nu har hon tillbringat resten av kvällen med att jaga ikapp de två nybadade och tvätta dom.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tor 27 apr 2017, 09:01

:smile: Bra affärsidé från söta Jane! Skulle kanske göra succé som viktminskningstips.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 28 apr 2017, 05:24

Jane Tackar Aziz för kommentaren :rosor: . Ja hon tycker själv som sagt att det är en bra ide att få matte att jaga godis .
dock tycker matte att alla såna här är för lätta för henne och funderar på att skaffa svårare .Men det pratar vi inte högt om . för då kommer man väl få dödsblickar på sig :smile:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 29 apr 2017, 17:04

Stolt matte. Båda töserna fick sina cert och uppförde sig perfekt på domarbordet.
Att ingen gick vidare är helt ok, de är inte i päls och inte färdigutvecklade än.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 29 apr 2017, 18:04

Yrhättans skrev:Stolt matte. Båda töserna fick sina cert och uppförde sig perfekt på domarbordet.
Att ingen gick vidare är helt ok, de är inte i päls och inte färdigutvecklade än.

:rosor: Grattis
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 29 apr 2017, 19:00

Tack

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » lör 29 apr 2017, 19:28

Yrhättans skrev:Stolt matte. Båda töserna fick sina cert och uppförde sig perfekt på domarbordet.

Grattis till er alla tre :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
loella88
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Två CRX-huliganer.

Inläggav loella88 » lör 29 apr 2017, 20:02

Stort grattis!! :) :rosor:

Återgå till "Allmänt kattprat!"