Kattprat - allmän tråd 2017

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: huskatt

Re: Kattprat - allmän tråd 2017

Inläggav Colourspot » mån 27 mar 2017, 14:33

Tessera skrev:
Colourspot skrev:Nån som vill åta sig att förklara för mina katter att katter är laktosintolleranta och dessutom inte bör äta chili? Vad jag säger går inte in. Jag äter det ju, alltså är det inget farligt, och dessutom är det gott.

Tja, laktoskänsligheten hos katter varierar. Mina katter, t ex, har inga problem med att peta i sig lite mjölk.

Minou hälsar att man ska äta chiliplantan. Inte frukten.När den är späd och fin. Eller späda blad på den.

Det är lustigt det där, Lillan har satt i sig en hel del smör på sistone (hon har fått nån hangup på smörpaketet, som jag för ovanlighetens skull behövt på morgonen = lagt fram det för att det ska bli mjukt på kvällen innan) och visar noll tecken på laktosintollerans. Hon har troligen druckit komjölk regelbundet sen hon var unge (är ca två år nu, jag har haft henne i ca ett år och här får hon vackert dricks vatten), husse brukade ge det i en stooor skål - gärna ist för vatten. Och Lillebror slickar från min tallrik så fort han lyckas komma åt, även när jag ätit pasta med sås med så mycket torkad chili i att han mumsar - slickar nosen - mumsar - slickar nosen...ingen fara, men får han fel kattmat så får han diarré på nolltid. Tala om selektiv plåtmage :roll:

Jag är en usel matte - de enda växter som överlever här hemma är katternas ampelliljor :smile:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 27 mar 2017, 15:31

Colourspot skrev:
Tessera skrev:
Colourspot skrev:Nån som vill åta sig att förklara för mina katter att katter är laktosintolleranta och dessutom inte bör äta chili? Vad jag säger går inte in. Jag äter det ju, alltså är det inget farligt, och dessutom är det gott.

Tja, laktoskänsligheten hos katter varierar. Mina katter, t ex, har inga problem med att peta i sig lite mjölk.

Minou hälsar att man ska äta chiliplantan. Inte frukten.När den är späd och fin. Eller späda blad på den.

Det är lustigt det där, Lillan har satt i sig en hel del smör på sistone (hon har fått nån hangup på smörpaketet, som jag för ovanlighetens skull behövt på morgonen = lagt fram det för att det ska bli mjukt på kvällen innan) och visar noll tecken på laktosintollerans. Hon har troligen druckit komjölk regelbundet sen hon var unge (är ca två år nu, jag har haft henne i ca ett år och här får hon vackert dricks vatten), husse brukade ge det i en stooor skål - gärna ist för vatten. Och Lillebror slickar från min tallrik så fort han lyckas komma åt, även när jag ätit pasta med sås med så mycket torkad chili i att han mumsar - slickar nosen - mumsar - slickar nosen...ingen fara, men får han fel kattmat så får han diarré på nolltid. Tala om selektiv plåtmage :roll:

Jag är en usel matte - de enda växter som överlever här hemma är katternas ampelliljor :smile:

Smör innehåller pyttelite laktos! Inte speciellt mycker mer än hårdost som är praktiskt taget laktosfri.
    Mjölk 5 g/dl
    Vispgrädde 2 g/dl
    Yoghurt 2 g/dl
    Smör 0,4 g/100 gram
    Hårdost mindre än 0,1 g/100 gram
Min huligan Lómë klunkar ibland i sig en halvdeciliter när jag dricker mjölk för han stjäl. ;-)
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » mån 27 mar 2017, 16:21

Tessera skrev:
Colourspot skrev:
Tessera skrev:Tja, laktoskänsligheten hos katter varierar. Mina katter, t ex, har inga problem med att peta i sig lite mjölk.

Smör innehåller pyttelite laktos! Inte speciellt mycker mer än hårdost som är praktiskt taget laktosfri.
    Mjölk 5 g/dl
    Vispgrädde 2 g/dl
    Yoghurt 2 g/dl
    Smör 0,4 g/100 gram
    Hårdost mindre än 0,1 g/100 gram
Min huligan Lómë klunkar ibland i sig en halvdeciliter när jag dricker mjölk för han stjäl. ;-)

Äsch, då tänker jag inte bekymra mig. Även om det vore fint att få ha paketet ifred, annars får jag väl lägga det i en burk :smile: Jag använder mycket creme fraiche osv i min mat, men den mängd monstren får i sig därifrån ids jag inte bry mig om - det är inte som att de får äta sig mätta från min tallrik även om de ibland verkar försöka :roll:

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » mån 27 mar 2017, 17:02

Lillebror har nog vårkänslor. Idag pendlar han mellan att goooosa och myyysa med mig, och att riva ut allt i gotteskåpet på jakt efter det godaste. Helt ogenerat, han bryr sig inte ett dugg om ifall jag står intill och tittar på. Ligist :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 27 mar 2017, 22:13

Jane som blir så på när hon ser att jag ligger i sänge att hon kättrar på en när man ligger med bennen i knäböjda

Vem säger att honkatter inte kan vara mysiga. . Mammas myspys tös :rosekiss: :heart:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 28 mar 2017, 09:43

Precise när man skulle somna så flygg Jackson ur sleepyoden som ett skott mot balkongfönstret . Jane blev tagen på sängen men snabbade sig ner snabbt i från mitt knä. Förmodlingen var det årets första nattfjäril som tagit sig in genom balkongdörren när den var öppen :hi5:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 29 mar 2017, 08:55

Hörde ett konstigt ljud bakom mig när jag diskad i går vänder mig och ser tösen ligger och laddar som sjutton med bakbenen men kommer ingenstan .verkade som att hon ville göra en attackmot brosan som låg på tröskeln men som sagt
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 29 mar 2017, 09:16

eye of a tiger skrev:Precise när man skulle somna så flygg Jackson ur sleepyoden som ett skott mot balkongfönstret . Jane blev tagen på sängen men snabbade sig ner snabbt i från mitt knä. Förmodlingen var det årets första nattfjäril som tagit sig in genom balkongdörren när den var öppen :hi5:

Åh, grattis busfrön :hi5: Ingen är som årets första nattfjäril :grin:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 29 mar 2017, 19:52

Bild

om blickar kunde dödda...

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » ons 29 mar 2017, 20:11

Oj, vilken blick!
Hon funderar nog på hur hon kan låsa in dina godbitar så du får kämpa du också.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 29 mar 2017, 22:24

Ja antagligen . söt surris
Jackson Galaxy

Bild

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 31 mar 2017, 19:53

Jag och Nikita är tillfälligt inkvarterade i en Östermalms våning full av dyra designmöbler och sköra dyra saker som Nikita vill klösa på och hoppa och köra slalom. Halp, halp.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » fre 31 mar 2017, 20:14

mjlee skrev:Jag och Nikita är tillfälligt inkvarterade i en Östermalms våning full av dyra designmöbler och sköra dyra saker som Nikita vill klösa på och hoppa och köra slalom. Halp, halp.

Ju dyrare klädsel på möbler, gardiner och mattor ju skönare är det att klösa på hälsar Prickisarna :hi5: vars elaka matte lagt undan dyraste mattan :swear: Den är helt fantastiskt underbar att klösa på :roll: Katter har en osviklig känsla för kvalitet :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 31 mar 2017, 22:03

mjlee skrev:Jag och Nikita är tillfälligt inkvarterade i en Östermalms våning full av dyra designmöbler och sköra dyra saker som Nikita vill klösa på och hoppa och köra slalom. Halp, halp.

Går omkring och småler med en bild av Nikita i full fart och du springande efter och fångar vaser och annat i luften.

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » fre 31 mar 2017, 22:17

Yrhättans skrev:

Går omkring och småler med en bild av Nikita i full fart och du springande efter och fångar vaser och annat i luften.

Hahaha! Vilken syn jag för mig nu!
Bild
Robin SE*Kattzelius Buldoo de Alba, barnbarn till Jansson.
Mina älskade änglakatter Josephine, Alice och Emil.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 31 mar 2017, 22:18

Yrhättans skrev:

Err tyvärr mer sanning än överdrift! Hon gillar stället skarpt. Matte inte fullt lika mycket! :wait:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 01 apr 2017, 09:57

Jane har nog taget ett gos piller i dag för honär otroligt gosnödg och tycker att jag bara ska ligga ner och mysa med henne
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 01 apr 2017, 10:30

Äntligen lördag tycker både jag och katterna. De tycker matte ska stanna inne och vara lektant och gostant i dag. Tror jag ska lyda, dammsuga får bli i morgon.

Safia
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » lör 01 apr 2017, 13:02

Har precis avslutat storstädning med dammtorkning, dammsugning och moppning av golv. Missarna börjar kika fram från sina gömställen för att se om kusten är klar och snabeldraken gått till vila i sitt bo för den här gången.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 01 apr 2017, 15:05

I dag har alla katter varit vårtrötta och vill helst bara slöa och få lite gos, De bara tittade på mig när jag försökte starta upp lite lek.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 01 apr 2017, 15:39

stackars jackson . grannarna i mitten har varit hög ljuda så han gömmer sig bakom gardinen i vardags rummet :consoling:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 01 apr 2017, 15:55

eye of a tiger skrev:stackars jackson . grannarna i mitten har varit hög ljuda så han gömmer sig bakom gardinen i vardags rummet :consoling:

Inte roligt att vara en liten katt ibland

Användarvisningsbild
KattenOxå
Avstängd
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » lör 01 apr 2017, 16:41

Yrhättans skrev:
eye of a tiger skrev:stackars jackson . grannarna i mitten har varit hög ljuda så han gömmer sig bakom gardinen i vardags rummet :consoling:

Inte roligt att vara en liten hund ibland

Är Jackson en hund?

Läste på något annat ställe också där det skulle stå katt (k a t t) men hade ändrats automatiskt. Pga dagens datum?

Hahaha. Jättekul, förhandsgranskade mitt inlägg nu. April, april. :smile:
Bette Davis: "It's better to be hated for who you are, than to be loved for someone you're not. It's a sign of your worth sometimes, if you're hated by the right people."

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » lör 01 apr 2017, 19:30

Idag har matte och husse både varit bra och dåliga. Först kom de hemsläpandes med två stora farliga saker som de ställde ut på balkongen! Dessutom flyttade de på de allra bästa stolarna! Nä, ut på balkongen vill jag inte vara längre.
När de väl bestämt dig från att komma in från balkongen, där de legat i sina stora konstiga saker, kom matte dock upp med en växt. Växter är alltid bäst! De kan man äta på (även om matte och husse alltid blir så arga när jag gör det). Matte ställde denna nya spretiga gröna växt på TV-bänken och jag var klart där och åt! Då så husse åt mig att man inte fick göra så :( matte viskade dock till mig i hemlighet att hon köpte den för min skull. Tydligen har hon läst här på forumet att sådana växter är goda för katter och inte giftiga. Ampel något hette de (inte för jag bryr mig, jag är upptagen med att tugga)! Ibland är det väl ganska bra att hon läser här även om jag oftast påpekar att hon ska kela med mig istället för att hålla på med den där telifånen!

Hoppas alla andra katter här inne har mattar och hussar som ger dem något gott i helgen (fast de där stora sakerna på balkongen kan de slänga ut igen).

//Pisco

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » lör 01 apr 2017, 22:11

Chilla hälsar att Ampellilja är utmärkt sallad. Särskilt den som står högt uppe på en hylla för att få växa till sig är extra god...

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » lör 01 apr 2017, 22:13

Jag är gratis idag hälsar Nikita. Kattslaven lyckades låsa in prinsessan i badrummet hela tio minuter!!! :swear: det krävdes en myckenhet Dreamies innan damen slutade att jama argt, mördarblickar och argt tvättande. Dessutom gick tvåbeningen för att duscha när Nikita låg fridfullt och sov under täcket mellan mina ben. Förolämpning efter förolämpning. Grädden på moset var när matte kommer hem och börjar knattra på plattan istället för att gosa. :wait:

Då är det bara rätt att klösa på finaste fåtöljen så matte måste komma och lyfta bort. Och sedan ställa sig på framtassarna på axlarna och noga slicka hela ansiktet med nafs emellan. När det inte hjälper då sätter man sig på plattan så allt matte skrivit raderas. För att till sist hoppa upp på axeln med rumpan mot ansiktet och lägga en riktig brakfis. :urk:

Efter det... Helvete också Nikita som aldrig kräks gjorde just det på en av de stoppade köksstolarna. Jag torkade blixtsnabbt av det. Ber till alla gudar att det inte blir några fläckar. :-? Men vem sjutton har köksstolar som det blir fläckar på om man spiller något?!? Alltså det här är för stressande. Jag och Nikita flyttar till min syster så snart det går. Så får Nikita stå ut med Bosse! Ber till alla gudar att det inte blir en stor fläck. Gjorde jag fel som tvättade lite försiktigt med vatten efteråt? Förbaskade katt, för det mesta när hon kräks hulkar hon så jag hinner lyfta bort henne. Men nu sa det bara gulp och så kom det upp. Det var två hela torris och lite skum. Är rädd att jag gjorde det värre med att tvätta med lite vatten efteråt. GAAAAAH!!!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 01 apr 2017, 23:25

mjlee skrev:Jag är gratis idag hälsar Nikita. Kattslaven lyckades låsa in prinsessan i badrummet hela tio minuter!!! :swear: det krävdes en myckenhet Dreamies innan damen slutade att jama argt, mördarblickar och argt tvättande. Dessutom gick tvåbeningen för att duscha när Nikita låg fridfullt och sov under täcket mellan mina ben. Förolämpning efter förolämpning. Grädden på moset var när matte kommer hem och börjar knattra på plattan istället för att gosa. :wait:

Då är det bara rätt att klösa på finaste fåtöljen så matte måste komma och lyfta bort. Och sedan ställa sig på framtassarna på axlarna och noga slicka hela ansiktet med nafs emellan. När det inte hjälper då sätter man sig på plattan så allt matte skrivit raderas. För att till sist hoppa upp på axeln med rumpan mot ansiktet och lägga en riktig brakfis. :urk:

Efter det... Helvete också Nikita som aldrig kräks gjorde just det på en av de stoppade köksstolarna. Jag torkade blixtsnabbt av det. Ber till alla gudar att det inte blir några fläckar. :-? Men vem sjutton har köksstolar som det blir fläckar på om man spiller något?!? Alltså det här är för stressande. Jag och Nikita flyttar till min syster så snart det går. Så får Nikita stå ut med Bosse! Ber till alla gudar att det inte blir en stor fläck. Gjorde jag fel som tvättade lite försiktigt med vatten efteråt? Förbaskade hund, för det mesta när hon kräks hulkar hon så jag hinner lyfta bort henne. Men nu sa det bara gulp och så kom det upp. Det var två hela torris och lite skum. Är rädd att jag gjorde det värre med att tvätta med lite vatten efteråt. GAAAAAH!!!

Tror stolen blir bra när den torkat. Tycker synd om både dig och Nikita. Stora lyxiga hem är blaha om de inte är djurvänliga. Ett bra hem är ett tvättbart hem där det mesta är okrossbart, klotåligt och bra springytor.
Enklare med Bosse än stoppade köksstolar.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » sön 02 apr 2017, 00:07

Yrhättans skrev:
Tror stolen blir bra när den torkat. Tycker synd om både dig och Nikita. Stora lyxiga hem är blaha om de inte är djurvänliga. Ett bra hem är ett tvättbart hem där det mesta är okrossbart, klotåligt och bra springytor.
Enklare med Bosse än stoppade köksstolar.

Jamen eller hur? Visst är det kul när det är fint, men inte om man måste stressa hela tiden att något går sönder. Nikita älskar lägenheten och när min brorson skulle hämta sin gitarr smet hon naturligtvis ut trots att jag varnat honom :smile: Han fattade inte hur snabb hon är! Så han fick jaga henne över halva huset. Jag har börjat med att säga, nej Nikita! Innan jag ens öppnat dörren och håller automatiskt fram ena foten. :smile:

Slutet gott allting gott. Jag äter chokladkex och Nikita ligger på elementet och stirrar, det här med att visa att man inte är aggressiv och blinkar mjukt och tittar bort har Nikita inte fattat tror jag. :roll:

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » sön 02 apr 2017, 14:18

KattenOxå skrev:
Yrhättans skrev:

Är Jackson en hund?

Läste på något annat ställe också där det skulle stå katt (k a t t) men hade ändrats automatiskt. Pga dagens datum?

Jag såg ett inlägg igår där jag skrivit herr hund och tänkte att det är inte möjligt, gick in för att rätta men i mitt eget inlägg var det rätt. Eftersom jag är inne i en ovanligt stressad period trodde jag att jag hade blivit galen och utbränd på riktigt. Skönt att det bara var 1april. :smile:

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » sön 02 apr 2017, 16:58

Nikita ligger och chillar i solen på matbordet och den stora friden råder. Bara hon inte ramlar ner. Hon rullar runt med magen i vädret farligt nära kanten. Ska flytta in henne.

Min brorson sov också här i natt och precis som jag varnat honom för satt det en liten brun katt vid huvudkudden och sjöng för honom i morse :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 03 apr 2017, 05:41

Aziz skrev:
KattenOxå skrev:
Yrhättans skrev:

Är Jackson en hund?

Jag såg ett inlägg igår där jag skrivit herr hund och tänkte att det är inte möjligt, gick in för att rätta men i mitt eget inlägg var det rätt. Eftersom jag är inne i en ovanligt stressad period trodde jag att jag hade blivit galen och utbränd på riktigt. Skönt att det bara var 1april. :smile:
Hoppas du får det midre stressigt :consoling:

tog väl en stund innan in hjärna kom på att det var 1 april när jag såg hund mit i natten det 1 april
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 03 apr 2017, 11:55

Köpte en alldeles för stor bur som skulle skulle var i fall det blev akut .

Det som är postivt är att jackson faktiskt vågar att gå in i den friviligt även om han är skvättig och han låg i den till och med en stund.

det är fördel att köpa en bur som är hälf så stor som ett hundhus :roll:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 03 apr 2017, 17:50

Bild Någon hade hämtat en toa ruĺe
och "dödat"den

Bild

-jag har inte stökat till här hemma!!Jag stoppade en fiend att göra skada här hemma. när du var borta.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Jackson Galaxy

Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » mån 03 apr 2017, 18:34

Duktiga Jane hälsar katterna här hemma!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 03 apr 2017, 20:54

mjlee skrev:Nikita ligger och chillar i solen på matbordet och den stora friden råder. Bara hon inte ramlar ner. Hon rullar runt med magen i vädret farligt nära kanten. Ska flytta in henne.

Min brorson sov också här i natt och precis som jag varnat honom för satt det en liten brun katt vid huvudkudden och sjöng för honom i morse :smile:

Bästa väckarklockan som finns, hörs och ser till att man kliver upp. Dessutom erbjuds morgongos.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 03 apr 2017, 20:58

Ibland undrar jag hur Luna tänker. Varje dag när jag kommer hem är bland det första jag gör att rensa kattlådor. Jag har lådor med huv och fäller upp huven till drygt hälften. Varje dag händer samma sak. Alla katter står på kö för att använda nyrensad låda (då är huven fortfarande uppfälld), sak samma att det finns rena lådor, lådan på lilla toaletten är bäst. Alla katter hoppar in, gör det dom ska och ut igen, utom Luna. Hon hoppar upp på toalettstolen som är bredvid, siktar noga och hoppar genom luckan i huven, precis som om det är nödvändigt för att kunna använda lådan. Tack och lov tar hon inte samma väg ut när hon är klar.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 03 apr 2017, 21:06

Fragole skrev:Duktiga Jane hälsar katterna här hemma!

Jane tackar :-) .Roligt att någon förstår hur duktig hon är som vaktar hemme :rosor: t. (matte muttrar blåa töser ger henne gråa hår )
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 03 apr 2017, 21:29

Ligan applåderar Jane som så modigt försvarade matte. De vet att toarullar kan vara väldigt lömska och ligga i bakhåll om man inte anfaller först. De måste dödas väldigt noga.

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » tis 04 apr 2017, 14:14

Yrhättans skrev:Ibland undrar jag hur Luna tänker. Varje dag när jag kommer hem är bland det första jag gör att rensa kattlådor. Jag har lådor med huv och fäller upp huven till drygt hälften. Varje dag händer samma sak. Alla katter står på kö för att använda nyrensad låda (då är huven fortfarande uppfälld), sak samma att det finns rena lådor, lådan på lilla toaletten är bäst. Alla katter hoppar in, gör det dom ska och ut igen, utom Luna. Hon hoppar upp på toalettstolen som är bredvid, siktar noga och hoppar genom luckan i huven, precis som om det är nödvändigt för att kunna använda lådan. Tack och lov tar hon inte samma väg ut när hon är klar.

Logiskt - du flyttar ju på dörren ;-) :smile: Luna skakar säkert på huvudet åt resten av ligan som inte fattat hur en ska göra :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » tis 04 apr 2017, 14:22

Kära medforumkatter, kan ni hjälpa mig att få matte att köpa en ny säng? Den vi har är hur bra som helst, men den är för liten och räcker faktiskt bara åt mig (och möjligen Lillan, hon är så liten). På dagarna vill jag ligga vid kudden, efter att jag legat på klösmöbeln i solen vid fönstret. Det har jag alltid gjort, så hon borde lärt sig nu. Men icke. Idag ligger hon kvar i sängen, och tar upp all plats! Matte säger att hon är sjuk, så jag är snäll och ligger vid fotändan, men såhär kan vi ju inte hålla på. Matte snackar om att vi ska flytta och få mer plats, så en megastor säng borde vara högst upp på listan, men hon säger att det är dyrt med sängar. Människor prioriterar jättekonstigt.
//Lillebror

Återgå till "Allmänt kattprat!"