Kattprat - allmän tråd 2017

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Kattprat - allmän tråd 2017

Inläggav eye of a tiger » sön 01 jan 2017, 11:11

Moderation För att tråden inte ska bli alltför lång kommer den att vara en årstråd. Tråden delad och 2013-2016 finns i arkivet.

jane försvarar reviret mt farlig toa rulle och kutar runt som en blådåre med sele på . hon gör allt utom att gå ut fast hon ville början :roll:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Kattprat - allmän tråd

Inläggav Aziz » sön 01 jan 2017, 11:14

Lillen kröp inte fram från soffan förrän på morgonkanten. Men det var väldigt mycket raketer här. Tom herr katt tyckte att det var bäst att ta sin tillflykt under en stol. :consoling: Han brukar också sitta och titta i fönstret på raketerna.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » sön 01 jan 2017, 11:28

eye of a tiger skrev:jane försvarar reviret mt farlig toa rulle och kutar runt som en blådåre med sele på . hon gör allt utom att gå ut fast hon ville början :roll:

Ska också ut med katterna en sväng efter frukosten. Jag och herr katt har redan hunnit vara ute en sväng. Det är sol och vindstilla och klar luft här i norra Stockholm. Hoppas ni har fint väder där uppe också och kommer ut på en skön promenad. :-)

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » sön 01 jan 2017, 11:57

När det smällde som värst var båda katterna under sängen, men de kom fram hyggligt snabbt när det började lugna ned sig. Chilla satt en stund ovanpå sängen och fick lite gos och borstning, men sen tyckte hon det var säkrast under sängen igen.

Nu njuter de av det fina vädret på balkongen. :)

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » sön 01 jan 2017, 12:57

Väldigt stolt över skyggisen Neo. Jag hade förväntat mig att han skulle ligga klistrad under badkaret hela kvällen, men han var faktiskt framme hela tiden :-) Under de värsta 10 minuterna satte han sig i ett hörn och såg lite besvärad ut, men det var allt.
Bild

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » sön 01 jan 2017, 17:17

I år gick tolvslaget helt fantastiskt. Det var inte riktigt lika mycket fyrverkerier och jag hade förberett genom att spela X-Men och Les Miserables på hög volym hela kvällen :smile: Stängde dörren till sovrummet, lite Dreamies och extra gos men ingenting extremt så Nikita blev stressad. Hon tittade upp när det var som värst men återgick sedan till sina Dreamies eftersom jag skruvade upp volymen på revolutionen. Mycket effektivt. :hihi:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 01 jan 2017, 22:09

Aziz skrev:
eye of a tiger skrev:jane försvarar reviret mt farlig toa rulle och kutar runt som en blådåre med sele på . hon gör allt utom att gå ut fast hon ville början :roll:

Ska också ut med katterna en sväng efter frukosten. Jag och herr katt har redan hunnit vara ute en sväng. Det är sol och vindstilla och klar luft här i norra Stockholm. Hoppas ni har fint väder där uppe också och kommer ut på en skön promenad. :-)

Låter som härligt väder . vi kom ut en stund på kvällen och tog ett varv runt cyckel huset . lite sniffade och sen in igen . tösen är mera intresserad att fjanta runt i traphuset än att vara ute .

blir ju mera roligare våren /sommaren
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 01 jan 2017, 22:24

Lilla bubbis blev rädd för alla rakter i går ochgick ich gömde sig .det började smälla på fredagen och höll på nästan hela dagen i går .
:-? till och med Jane såg rätt orolig ut ett tag. smällde riktigt ordentlig

men då hon och jag började leka efter en stund så släppte bägge katternas oro och Jackson kom fram för han vill ju vara med .
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tis 03 jan 2017, 18:17

Kom hem i kväll men bara en katt som mötte mig vid dörren. Letade, ropade i säkert 30 minuter med allt större panik. Ingen Tös! Tänkte febrilt, hon låg ju i badrummet när jag gick och alla fönster/dörrar var stängda när jag kom hem.

Så plötsligt står hon i innertrappan och ser nöjd ut. Inte alls ok att skrämma matte så :swear: :swear: :swear:
Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Re: RE: Re: Kattprat - allmän tråd

Inläggav Fragole » tis 03 jan 2017, 18:37

Starwatcher skrev:Kom hem i kväll men bara en katt som mötte mig vid dörren. Letade, ropade i säkert 30 minuter med allt större panik. Ingen Tös! Tänkte febrilt, hon låg ju i badrummet när jag gick och alla fönster/dörrar var stängda när jag kom hem.

Så plötsligt står hon i innertrappan och ser nöjd ut. Inte alls ok att skrämma matte så :swear: :swear: :swear:

Jag vet hur det känns! Kan vända upp och ner på hela lägenheten och ändå inte hitta katten. Helt plötsligt står katten man letat efter en och kollar på en frågande "Vad gör du matte?"

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 03 jan 2017, 19:02

Starwatcher skrev:Kom hem i kväll men bara en katt som mötte mig vid dörren. Letade, ropade i säkert 30 minuter med allt större panik. Ingen Tös! Tänkte febrilt, hon låg ju i badrummet när jag gick och alla fönster/dörrar var stängda när jag kom hem.

:consoling: Känner igen det där :jane försvinner oftast in i en narnia zone och hur mycket man än letar så så hittar man henne inte . sen helt plötslig så är hon där .de har väl någon mystisk hemlighets kubb som de träffas och skrattat gott åt panikslagna guardians :wait:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Avstängd
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » ons 04 jan 2017, 10:25

Knutte! :heart:

Ständigt jourhavande! Efter förra omgången med snökaos när man knappt ens kunde ta sig ut ur huset, la han sig igår kväll i fönstret för att hålla koll på utvecklingen. Han sa till om att få en plats ordnad till sig där han skulle ha bra utsikt över snöandet.

Han är så helhjärtad i att vaka över oss att man blir alldeles varm i hjärttrakten.

Det blev hårdare vindar denna gång, men inte alls lika mycket snö. (Plogbilen har varit här, men inga grannar är ute och åker. Skulle nog vara möjligt nu men folk är avskräckta sedan sist.)
Bette Davis: "It's better to be hated for who you are, than to be loved for someone you're not. It's a sign of your worth sometimes, if you're hated by the right people."

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » ons 04 jan 2017, 10:30

Jag och herr katt har varit ute en runda och inspekterat att allt är som det ska runt husknutarna. Jag går före och plogar upp ett spår som herr katt hoppar i, ser rätt rart ut. :-D Inte så hemskt väder som befarat i norra Sthlm, men plogbilen har som vanligt plogat igen vår grind så det är bara ut att skotta efter frukosten. :pfft:

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 04 jan 2017, 11:29

Nu har Nox kommit in i snorunge åldern på riktigt. :pfft:
Nåja, det är ju sånt man får ta när man har katt, plus att han fortfarande är mammas mysfis som ska sova på mig helst under täcket så det väger ju upp. Men ack vad skönt när det värsta är över. :smile:
Bild
"Weddings are basically funerals with cake."

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » ons 04 jan 2017, 20:35

Jag kommer ihåg Tarzans första jul med mig inne i en stad 2008, han parkerade sig inne i kattlådan som stod i en möbel från det att det började smälla mer än en gång i halvtimmen och var totalt livrädd i flera timmar.

Det smäller inte mindre där jag bor nu, men han är mycket tryggare i sin hemmiljö och med mig, och de flesta nyårsaftnar sen han flyttade tillbaks till mig på riktigt sommaren 2013 har vi tillbringat antingen i soffan eller sängen (brukar få vinterns första dunderförkylning strax efter jul), och förutom första året när han gömde sig under sängen i en halvtimme har han som mest hoppat ner på golvet och morrat lite när det smällt som värst, kanske smitit under sängen eller soffan i någon minut.

Jag är så tacksam över att utvecklingen gått åt det hållet efter hundarna jag växte upp med: en var skotträdd efter att ha fått en smällare kastad mot sig som unghund och det påverkade valpen vi skaffade när hon var nio.
Bild
Matte till Tarzan – HCS n 09, f. oktober 2004

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » fre 06 jan 2017, 15:44

Dagens konversation med katterna:

Herr katt: -Matte jag vill gå uuuuut!
Matte: -Älskling, det är för kallt du kommer att frysa.
Herr katt: -Kommer jag inte alls, öppna ytterdörren!
Lillen: -Jag med, jag med, jag med, jag med.....

Matte: -Ni kommer att frysa säger jag, kom får ni känna, jag öppnar balkongdörren.
Herr katt: -Men det är ju jättekallt jag vill inte gå ut på balkongen.
Lillen: -Inte jag heller, inte jag heller, inte jag heller....
Matte: -Jag sa ju det.
Herr katt: -Öppna ytterdörren snälla maaaaaaaatte, jag vill gå utuuuuut!
Matte: -Men det är samma väder på andra sidan, du kommer att frysa.
Herr katt: -Kommer jag inte alls, öppna dörren, jag vill gå uuuuuuuut!
Lillen: -Jag med, jag med, jag med...

Matte: -Ok, skyll er själva! Vänta jag ska bara ta på mig täckbyxorna, halsduk, vantar, mössa och varmaste jackan. Vad ska ni ta på er?
Herr katt och lillen: -Inget!

Matte: -Så varsågoda, kom så tar vi en sväng, dörren är öppen.
Herr katt: -Men det är ju jättekallt, jag vill inte gå ut i det här vädret, hur skulle jag kunna det? Jag fryser om tassarna.
Lillen: -Jag med, jag med, jag med....
Herr katt: -Dumma matte!
Lillen: -Dumma matte, dumma matte, dumma matte...
Herr katt: -Jag går in igen, det här är inget väder för en katt, öppna dörren!
Lillen: -Öppna, öppna, öppna....

Matte: -Så välkomna in i värmen igen. Nu sätter vi på en kopp te och myser i fåtöljen med en bok. Vänta jag ska bara ta av mig täckbyxorna, mössan, vantarna och jackan så ska jag ge er något gott.

Herr katt: -Matte jag vill gå uuuuuuuut!
Lillen: -jag med, jag med, jag med....
](*,)

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 jan 2017, 18:25

:smile: Samma sammtal jag hade med tösen i dag.

hon var skit sur för det var ju tydligen mitt fel att hon inte kan gå ut .
Jackson Galaxy

Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » fre 06 jan 2017, 18:44

Låter precis som Honey i regnväder! Tyvärr gäller det inte nu i kylan för hon älskar att vara ute när det är kallt...

Användarvisningsbild
helenamaria
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: DRX
Kontakt:

Inläggav helenamaria » fre 06 jan 2017, 19:04

Kattdokumentär på tv nu, och de säger nåt i stil med "katter ställer inte så stora krav i form av uppmärksamhet från oss". Har de någonsin träffat en devon (eller massa andra raser..)? :-k :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 jan 2017, 19:55

Tittar på vårt enda liv med katten . Bra att Hellman sitter och pratar . Äntligen ett program som tar upp viktig info
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 jan 2017, 20:30

Sussane Hellman borde få sitt egna My cat from Hell
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » fre 06 jan 2017, 20:35

eye of a tiger skrev:Sussane Hellman borde få sitt egna My cat from Hell

Fast det har hon väl redan brukar inte hon ha återkommande inslag i något sk cafeprogram?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 jan 2017, 21:05

Det är väl inte samma sak. det är väl mer som Jackson sitter och gör sina Livestrem saker där folk kan fråga .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » fre 06 jan 2017, 21:10

eye of a tiger skrev:Det är väl inte samma sak. det är väl mer som Jackson sitter och gör sina Livestrem saker där folk kan fråga .

Om jag inte kommer ihåg fel har hon egna inslag också och ibland är det andra som pratar om katter och deras behov precis som man gör i hundskolan i samma program men det är säkert inte samma sak som du säger.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 06 jan 2017, 22:26

helenamaria skrev:Kattdokumentär på tv nu, och de säger nåt i stil med "katter ställer inte så stora krav i form av uppmärksamhet från oss". Har de någonsin träffat en devon (eller massa andra raser..)? :-k :smile:

Inte stora krav på uppmärksamhet??? :shock: :smile: [-X Nä!!! :smile:

2 prickiga katter har minst samma uppmärksamhetsbehov som en genomsnittlig 3-åring verkar det som. Inte många stunder man har för ensam tid hemma :smile: Klagar inte för det är fantastiskt och underbart. Personen som sa det ovan har nog aldrig träffat en katt tror jag :smile:
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 06 jan 2017, 22:30

Aziz: :smile: Så är det även hos oss med en prickig pojke. Tösen däremot verkar vara krass realist och som dessutom innerligt avskyr kyla och snö. Kalldrag från fönster innebär kallt väder och då går man inte ut. Hon har dock gjort undantag. En gång skrek hon "MATTE! ÖPPNA DÖRREN NUUUU". En liten fågel hade förirrats sig in på altanen...då spelar det ingen roll om det är kallt eller snö för pippi måste jagas.
Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » fre 06 jan 2017, 22:39

Starwatcher skrev:
helenamaria skrev:Kattdokumentär på tv nu, och de säger nåt i stil med "katter ställer inte så stora krav i form av uppmärksamhet från oss". Har de någonsin träffat en devon (eller massa andra raser..)? :-k :smile:

2 prickiga katter har minst samma uppmärksamhetsbehov som en genomsnittlig 3-åring verkar det som. Inte många stunder man har för ensam tid hemma :smile: Klagar inte för det är fantastiskt och underbart. Personen som sa det ovan har nog aldrig träffat en katt tror jag :smile:

Nä, Susanne Hellman Holmström är nog rena kattbluffen. :smile: Var det inte några som var bokade på hennes föreläsning - bäst att boka av!

Man hör det man vill höra speciellt som det tas ur sitt sammanhang.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » fre 06 jan 2017, 22:45

Aziz skrev:Dagens konversation med katterna:

Nikita springer som en blixt åt andra hållet när jag öppnar balkongdörren eftersom det är så varmt i lägenheten. Lite frost på marken tidigare i vintras var mer än nog för henne. Jag brukar stänga in henne i köket och hallen när jag vädrar men nu behövs det inte alls. När det snöade som värst satte jag ner en tass på balkongen så hon kunde känna lite snö men det hakades fast tre par klor i min tröja och sedan klättrades det upp på idiotiska matte och jag fick en förintande blick när jag stängt dörren och gick för att titta till henne. Mycket tvättande av tassen.

Jag var mycket billig den dagen :smile:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 06 jan 2017, 23:32

Missan skrev:
Starwatcher skrev:

Nä, Susanne Hellman Holmström är nog rena kattbluffen. :smile: Var det inte några som var bokade på hennes föreläsning - bäst att boka av!

Min kommentar var angående det som helenmaria skrev. Har tyvärr inte sett dokumentären som sändes, hoppas hinna se den på svtplay senare. Susanne Hellman Holmström är definitivt ingen bluff, har pratat med henne själv och hon gav ett mkt gott och kunnigt intryck.
Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » fre 06 jan 2017, 23:47

Starwatcher skrev:
Missan skrev:
Starwatcher skrev:

Min kommentar var angående det som helenmaria skrev. Har tyvärr inte sett dokumentären som sändes, hoppas hinna se den på svtplay senare. Susanne Hellman Holmström är definitivt ingen bluff, har pratat med henne själv och hon gav ett mkt gott och kunnigt intryck.

Nu var mitt inslag skrivet med glimten i ögat även om inte alla kanske tyckte det.

I bland uttrycker man sig mindre bra om det tas ur sitt sammanhang och en tv- produktion tar inte alltid hänsyn till det.

Jag förstår hur det kunde tolkas, så ta inte illa upp trots min gliring. :-D

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 jan 2017, 23:55

för det första var det inte Hellman som sa det utan rösten som berättade .som jag förstäder var det en hundmänniska som ville undersöka relationen mellan katter och hundar . Jag kom in ungefär in i programmet då jag zappade .sen var det en annan kvinna som förklarade om katters evulation

Så Hellman hade inget med den sektionen att göra Missan vad jag hörde.

sen så kan man ju regera på att det alltid ska tas upp att katter inte har lika stor behov av mänsklig kontakt på grund att de inte alltid beter sig som de inte har det för folk oftast tänker på hundbeetende när man tänker på socialtbeetende bland djur

både tösen och grabben har stort behov av av mänsklig kontakt och visar det på sitt eget sätt. Tösen håller sig alltid där jag är och blir en Duracell katt hela tiden tills jag sätter mig . Hon blir väldigt mycket i gasen om hon tror hon ska missa något.
Det är ju som Hellman sa katter sover kanske inte utan är oftast bara på viloläge i väntan på byte

Ska se den på play sen
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » lör 07 jan 2017, 00:27

Den missade jag. Vilken kanal och vad hette den?
Edit: Såg just svaret på min fråga i tråden om kattdokumentärer. :-)

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 07 jan 2017, 18:59

Jane får sina älskade torrisar och jaclson hänger på för allt syrran äter och gör måste vara gott eller bästa leksaken ever

bägge två har skållar fylld med mat

matte sätter sig ner för att ta en macka under tiden katterna letar godis . matte äter upp mackan

Jane sitter på matbordet

-jag får aldrig något gott
jackson inte jag heller
jane -matte är så taskig

jackson -det tycker jag med

Bägge två för- vi får ju aldrig någon något gott ju .
sen att de fått lite extra gott i dag det har de ju glömmt
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Avstängd
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » lör 07 jan 2017, 19:46

Aziz skrev:Dagens konversation med katterna:

(...)
Herr katt: -Matte jag vill gå uuuuuuuut!
Lillen: -jag med, jag med, jag med....

Jätteroligt beskrivet. :grin:
Kommer att tänka på Elaka Måns och Bill & Bull. Lillen får nog framöver heta Lille Lull i min fantasi.
Jättebra matchning det verkar ha blivit om det är så att Lillen mest lullar med på Herr Katts upptåg och är nöjd med det liksom. Coolt att få hänga med en lite äldre kille! (Fast jag vet ju att han kan ta egna initiativ också, smaka på allt möjligt i matväg t ex.)

Vi är lite förskonade här, behöver inte ideligen dra på oss termobyxor och sånt. Katterna kan ju vara ute i trädgården själva. Men det drar jäkligt kallt när man ska stå med öppen ytterdörr har jag märkt. För trots flera kattluckor är det ju roligare om någon går med en till dörren, och möter en när man vill komma in igen. :smile:

Idag hade Knutte tomterocken på sig ute. Jorå, det hjälpte mot kylan så han stannade ute tre minuter längre än dagen innan. Men vad jobbigt det blev sedan... för det kom ju in snö som låg kvar under magen vid midjebältet! Det krävdes extremt noggrann pälstvätt sedan. Utmärkt humör både före och efter dock.
Bette Davis: "It's better to be hated for who you are, than to be loved for someone you're not. It's a sign of your worth sometimes, if you're hated by the right people."

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » mån 09 jan 2017, 16:00

Idag bokade jag tid och på fredag åker jag och Nikita in för sövning, tandstensbortagning och drar ut tänder. Jag kände att det inte kändes rätt för Nikita att åka till Stockholm, tre timmar + enkel väg + att vi måste bo hos min syster vars katt Bosse är urjobbig eftersom han alltid vill vara med Nikita. När hon nu inte kommer må bra tycker jag det är bättre att det görs här, kliniken har, enligt vad jag kan se bra rykte, sedan kan jag ta hem henne och hon kan i lugn och ro återhämta sig under helgen. Det ska bli så skönt att veta att Nikita inte kommer ha ont när allt väl läkt. Fruktansvärt orolig över att hon behöver sövas så kommer att skitnoja tills hon är hemma och vaken igen. Vi åker buss dit och taxi hem. Kliniken har ny tandläkarunit med digital tandröntgen vad det nu betyder men det verkar som de vet vad de gör vad gäller tandvård.

Nikita slickar sig mycket om nosen och hon gäspar ofta, det är väl tecken på FORL? Hon har inte lika dålig andedräkt längre vilket är konstigt. Stackars arma goset mitt. Tack och lov att det är så varmt i lägenheten. Jag har en mjuk kattsäng alldeles vid elementet där jag kan bädda ner henne och hålla ett öga på henne. Jag har redan ont i magen vid tanke på operation och sövning. På många sätt är det bra att det är så kort tid eftersom jag kommer gå omkring med ständig ångest att någonting kan gå fel med narkosen. Visst brukar det inte vara några problem? Jag vet att hon redan sövts när hon kastrerades och som jag vet var det inga problem då. Men man vet aldrig. Är så förtvivlad att hon haft ont kanske redan sedan i höstas. Hur snabbt kan en katt få FORL? Det var ju enligt vet ingenting i somras.

Det kommer att behövas mycket tasshållning - för tvåbeningen - innan hon är hemma och vaken på fredag em.

Herregud upptäckte just att det är fredagen den 13, inte för att jag är vidskeplig, men what the hell?!? :unsure: :shocked:

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » mån 09 jan 2017, 23:49

Tänker på er och håller alla tummar och tassar som finns i hushållet. Det kommer med all säkerhet gå jättebra för Nikita. :consoling:

Safia
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » tis 10 jan 2017, 10:31

Fokusera på det positiva - Nikita kommer att må så mycket bättre efter det att de tagit hand om hennes tänder. Med tre FORL-katter och ett antal sövningar under bältet kan jag säga att sövningen är det minsta problemet. De brukar vara rätt alerta och pigga redan när man hämtar upp dem.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 10 jan 2017, 11:07

:consoling: Håller tummar och tror att det blir nog bra . Som sagt försök fokusera på ddt positiva även om det är svårt.

Jackson har blivet så tjurig. höll på att bus med fröken löken med trä kullor i morse och i den andra handen hade jag en vippa . men nope den dög inte alls och ville inte alls leka med den utan låg och stirrade på jane och trä kulan . inte ens gumibollarna tyckte han var rolig .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 11 jan 2017, 16:50

och där kom krocken jag harväntat på . dureacell jane kommerspringande i från vardagsrummet mot sovrummet . då fartguppet jackson ställer sig på sidan så jane åker rakt in i honom ochfaller nästan baklänges :shock:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » ons 11 jan 2017, 22:35

eye of a tiger skrev:och där kom krocken jag harväntat på . dureacell jane kommerspringande i från vardagsrummet mot sovrummet . då fartguppet jackson ställer sig på sidan så jane åker rakt in i honom ochfaller nästan baklänges :shock:

Sånt hander lite då och då hemma hos mig också. De blir djupr förnärmade när matte sedan sitter och asgarvar åt dem.

Återgå till "Allmänt kattprat!"