AKS Jag undrar del 5

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Inlägg: 3456
Blev medlem: tor 21 nov 2013, 12:40
Katt: Bengal, Abessinier
Ort: Sollentuna

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Aziz » tor 31 maj 2018, 09:03

Starwatcher skrev:Store tid - det kommer bli långa dagar! Vi har anlitat målare för att måla om huset vilket innebär att altanen är off-limit för katterna. Tjat, tjat och höga skrik från båda nonstop. Även om vi bor i hus kommer nog grannarna tro att katterna misshandlas. Bengaler är både envisa och har goda röstresurser.

Målarna verkar mkt effektiva så lär inte ta många dagar men kommer att kännas som månader tror jag.

Vörldens sämsta matte lär komma ut på blocket annons snart......

Oj, jag avundas dig inte! Det var hemska dagar när vi bytte balkongräcke. Kissarna var riktigt sura, men jag kan trösta dig med att mattar inte är så eftersökta på Blocket. :-D

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » tor 31 maj 2018, 21:08

Aziz skrev:
Starwatcher skrev:Store tid - det kommer bli långa dagar! Vi har anlitat målare för att måla om huset vilket innebär att altanen är off-limit för katterna. Tjat, tjat och höga skrik från båda nonstop. Även om vi bor i hus kommer nog grannarna tro att katterna misshandlas. Bengaler är både envisa och har goda röstresurser.

Målarna verkar mkt effektiva så lär inte ta många dagar men kommer att kännas som månader tror jag.

Vörldens sämsta matte lär komma ut på blocket annons snart......

Oj, jag avundas dig inte! Det var hemska dagar när vi bytte balkongräcke. Kissarna var riktigt sura, men jag kan trösta dig med att mattar inte är så eftersökta på Blocket. :-D


Tack! Skönt att det inte är stort intresse för mattar som skänkes på Blocket :grin: Förhoppningsvis är arbetet runt altanen färdigt imorgon, blir en lättnad för oss alla.

Lite senare ska vi själva lasera om altandäcket vilket innebär att katterna inte kan komma ut på ett par dagar. Planen är att ta det en riktigt varm dag, tömma allt på altanen, göra rent och lasera senare samma dag vilket i bästa fall innebär att allt kan ställas tillbaka dagen efter och vi slipper de bittra klagomålen längre tid. Väldigt slitsamt att göra allt på så kort tid men vad gör man inte för husfridens skull.

Tips på hur man förklarar så att katterna förstår och fr.a accepterar varför man inte får gå ut på en byggarbetsplats?
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Inlägg: 4654
Blev medlem: tor 12 jun 2014, 19:49
Katt: huskatt
Ort: Heby (Uppsala län)

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Colourspot » mån 11 jun 2018, 16:58

Ni som har flera katter av samma ras, varav den ena är sjuk (tex problem med njurarna, lever eller så) : är den sjuka kattens försäkring mycket dyrare än den friska kattens? Förutsatt att försäkringarna är likvärdiga, alltså.

Jag insåg just att Lillebrors försäkring kostar nästan 1200:-/år, medan Lillans (exakt samma försäkring, i samma bolag) kostar ca 850:-/år. Premien går ju upp lite varje år, för båda, men skillnaden är ändå stor. Grejen är att jag har för mig att jag betalade typ 700-800:- för Lillebrors första år och tänkte att det har med åldern på katt att göra kanske - men det stämmer ändå inte för Lillan var under 1år när hennes försäkring tecknades och Lillebror var 4år när jag tecknade hans. Förutom åldern är skillnaden att jag nyttjat hans försäkring mer, och att han har nedsatt njurfunktion. Hästen är försäkrad i samma bolag och hennes premie har inte påverkats av att jag nyttjat försäkringen en del (förutom att premien går upp det där lilla normala). Ska kolla försäkringsbrevet (fakturan kom idag), och förstås prata med bolaget, men blev bara fundersam. Jag kollade internetbanken och Lillebrors försäkring kostade nästan lika mycket förra året som i år, och Lillans försäkring har jag redan betalat i år (olika brytpunkter) så det är inte så att Lillans försäkring också ligger så högt nu.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » mån 11 jun 2018, 19:55

Colourspot skrev:Ni som har flera katter av samma ras, varav den ena är sjuk (tex problem med njurarna, lever eller så) : är den sjuka kattens försäkring mycket dyrare än den friska kattens? Förutsatt att försäkringarna är likvärdiga, alltså.

Jag insåg just att Lillebrors försäkring kostar nästan 1200:-/år, medan Lillans (exakt samma försäkring, i samma bolag) kostar ca 850:-/år. Premien går ju upp lite varje år, för båda, men skillnaden är ändå stor. Grejen är att jag har för mig att jag betalade typ 700-800:- för Lillebrors första år och tänkte att det har med åldern på katt att göra kanske - men det stämmer ändå inte för Lillan var under 1år när hennes försäkring tecknades och Lillebror var 4år när jag tecknade hans. Förutom åldern är skillnaden att jag nyttjat hans försäkring mer, och att han har nedsatt njurfunktion. Hästen är försäkrad i samma bolag och hennes premie har inte påverkats av att jag nyttjat försäkringen en del (förutom att premien går upp det där lilla normala). Ska kolla försäkringsbrevet (fakturan kom idag), och förstås prata med bolaget, men blev bara fundersam. Jag kollade internetbanken och Lillebrors försäkring kostade nästan lika mycket förra året som i år, och Lillans försäkring har jag redan betalat i år (olika brytpunkter) så det är inte så att Lillans försäkring också ligger så högt nu.


Hankatter är dyrare att försäkra än honkatter. Betalar mer för Lillemans försäkring än Tösens trots att hon har kronisk sjukdom. Båda försäkrade i Agria och kullsyskon. Förklaringen jag fick av Agria är att hankatter råkar ut för fler olyckor och därför har högre premie.
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tor 14 jun 2018, 14:28

Hur lång tid tar det tills munnen läker efter FORL operation? Nikita får metacam en gång om dagen men enbart blötmat eftersom vet rekommenderade det för att inte riskera att torrisar fastnar i munnen/hålet. Det är fri tillgång på blötmat men inga torrisar på två dagar :swear: Om det fortsätter så här kommer det att läggas ut annons på Blocket att matte bortskänks. Nikita hälsar att det är okattligt beteende och säkert bryter mot någon FN konvention. Matte känner att det här blir långa dagar. :roll:

Sura burmor låter väldigt mycket.

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Inlägg: 1078
Blev medlem: mån 03 nov 2014, 19:14
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Safia » tor 14 jun 2018, 19:47

Helt läkt mun 10-14 dagar enligt den vet som brukar göra tandjobben på mina katter. Så pass läkt att torrisar inte är någon större fara 3-4 dagar. Det är vad hon brukar rekommendera. Någon gång när det gjorts extra stora ingrepp och hon sytt med lös spänning för att inte dra i tandköttet när det läker har vi fått ordination på 14 dagar med enbart blötmat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » lör 16 jun 2018, 01:36

Safia skrev:Helt läkt mun 10-14 dagar enligt den vet som brukar göra tandjobben på mina katter. Så pass läkt att torrisar inte är någon större fara 3-4 dagar. Det är vad hon brukar rekommendera. Någon gång när det gjorts extra stora ingrepp och hon sytt med lös spänning för att inte dra i tandköttet när det läker har vi fått ordination på 14 dagar med enbart blötmat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Tack för info! för att vara på den säkra sidan blir det enbart blötmat tills vi ska tillbaka till vet om tio dagar för att ta nya prover. Vill inte riskera att någonting går fel, särskilt som hon redan har en infektion av något slag. Vi får bara hoppas att båda överlever tills dess. :smile: Ska kanske köpa lite Pussi eller Whiskas för att se om omväxling förnöjer.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6936
Blev medlem: sön 25 aug 2013, 13:59
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)
Ort: Lund

Re: RE: Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Fragole » lör 16 jun 2018, 04:10

mjlee skrev:
Tack för info! för att vara på den säkra sidan blir det enbart blötmat tills vi ska tillbaka till vet om tio dagar för att ta nya prover. Vill inte riskera att någonting går fel, särskilt som hon redan har en infektion av något slag. Vi får bara hoppas att båda överlever tills dess. Ska kanske köpa lite Pussi eller Whiskas för att se om omväxling förnöjer.


Pisco hälsar att Pisco Sensation Sauces är det bästa som finns efter att man dragit ut tänder!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tis 03 jul 2018, 14:27

Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » tis 03 jul 2018, 18:42

mjlee skrev:Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:


Plantera vinbär i kruka? Har det i solig söderläge på altanen. Vinbäret frodas, ger goda bär och katterna bara nosar på sin höjd,
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tis 03 jul 2018, 19:07

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:


Plantera vinbär i kruka? Har det i solig söderläge på altanen. Vinbäret frodas, ger goda bär och katterna bara nosar på sin höjd,


Hmm, går det i smal kruka? Och att de blir höga inte breder ut sig?

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » tis 03 jul 2018, 20:18

mjlee skrev:
Starwatcher skrev:
mjlee skrev:Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:


Plantera vinbär i kruka? Har det i solig söderläge på altanen. Vinbäret frodas, ger goda bär och katterna bara nosar på sin höjd,


Hmm, går det i smal kruka? Och att de blir höga inte breder ut sig?


Jag är verkligen inte ngn trädgårdsexpert :oops: men ville ha ngn grön, kattsäker växt som växer upp på höjden ute på altanen så köpte en vinbärsplanta som jag satte i en ganska smal men lite högre kruka så att det ändå blir lite mer jord. Plantan har skjutit upp rejält på höjden och har fint med bär nu. Vet inte hur den kommer att klara sig under vintern men å andra sidan kostade den bara 99 kr så chansade.

Köpte också ett par rosor varav en är en högväxande sort som också är i krukor. Den högväxande frodas men den lägre mår väl inte helt bra, verkar fått ngn sjukdom.

Inomhus är det bara misshandlade, just nu mindre välmående orkideer samt några oktoberkaktusar. Oktoberkaktus är inte giftigt tills skillnad mot julkaktus som är giftigt.

*följer med intresse andra tips* /Hönsmatte med växtätande prickig kattpojke och som inte har gröna fingrar.
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Inlägg: 3456
Blev medlem: tor 21 nov 2013, 12:40
Katt: Bengal, Abessinier
Ort: Sollentuna

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Aziz » ons 04 jul 2018, 13:47

mjlee skrev:Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:

För inomhus eller utomhus? Blommande eller bara grön? Aralior klarar de flesta lägen, tror inte den är giftig. Utomhus fungerar alla rosor och de finns ju i otaliga varianter. Har själv någon sorts luftfuktande grön krukväxt inköpt på Blomsterlandet som snällt växer rakt upp ca 1 m hög fn och inte är så bred. Minns just i skrivande stund inte vad den heter. Ser ut som någon sorts sukulent. Även lillen som glatt proppar i sig det mesta är helt ointresserad av den.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » ons 04 jul 2018, 15:14

Aziz skrev:
mjlee skrev:Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:

För inomhus eller utomhus? Blommande eller bara grön? Aralior klarar de flesta lägen, tror inte den är giftig. Utomhus fungerar alla rosor och de finns ju i otaliga varianter. Har själv någon sorts luftfuktande grön krukväxt inköpt på Blomsterlandet som snällt växer rakt upp ca 1 m hög fn och inte är så bred. Minns just i skrivande stund inte vad den heter. Ser ut som någon sorts sukulent. Även lillen som glatt proppar i sig det mesta är helt ointresserad av den.


Inomhus. Jag älskar rosor men eftersom mina tummar är svarta och röda så måste den vara relativt lättskött, hög och smal. Blommande vore underbara men de har jag gett upp. Kan du lägga upp bild på din suckulent?

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » ons 04 jul 2018, 19:00

mjlee skrev:
Aziz skrev:
mjlee skrev:Jag blir helt galen. Letar efter en krukväxt som ska vara hög, smal, klara stark sydvästsol och inte vara giftig. Det är olika bud överallt. Hjälp? Orkidéer går helt bort eftersom jag tar död på dem på löpande band, även fast Nikita inte rör dem. :-k :wait:

För inomhus eller utomhus? Blommande eller bara grön? Aralior klarar de flesta lägen, tror inte den är giftig. Utomhus fungerar alla rosor och de finns ju i otaliga varianter. Har själv någon sorts luftfuktande grön krukväxt inköpt på Blomsterlandet som snällt växer rakt upp ca 1 m hög fn och inte är så bred. Minns just i skrivande stund inte vad den heter. Ser ut som någon sorts sukulent. Även lillen som glatt proppar i sig det mesta är helt ointresserad av den.


Inomhus. Jag älskar rosor men eftersom mina tummar är svarta och röda så måste den vara relativt lättskött, hög och smal. Blommande vore underbara men de har jag gett upp. Kan du lägga upp bild på din suckulent?


:oops: Nu när jag läser ditt inlägg inser jag ju att det borde varit självklart att det var inomhus. Får skylla på att jag är helt slutkörd av jobbet och fokuserad på att fiffa altanen :oops:
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » ons 04 jul 2018, 22:49

Starwatcher skrev: :oops: Nu när jag läser ditt inlägg inser jag ju att det borde varit självklart att det var inomhus. Får skylla på att jag är helt slutkörd av jobbet och fokuserad på att fiffa altanen :oops:


Äsch det var ett enkelt misstag, men gudars vad jag avundas dig din altan. Fast Nikita gör nog det ännu mer. Dumma, dumma matte som inte har ett hus med altan. :wait:

Funderar nu på en chiliplanta och försöker ta reda på om det är giftig. Iofs är det antagligen helt oviktigt eftersom Nikita aldrig så mycket som luktat på en blomma/växt inomhus. Förutom prydnadsgräs där hon lyckades välta vasen som gick sönder. Inte helt lyckat. :roll:

Det är egentligen inte särskilt många timmar det gassar så kanske jag kan ha nere persiennen när det är som värst? :-k

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » ons 04 jul 2018, 23:16

mjlee skrev:
Starwatcher skrev: :oops: Nu när jag läser ditt inlägg inser jag ju att det borde varit självklart att det var inomhus. Får skylla på att jag är helt slutkörd av jobbet och fokuserad på att fiffa altanen :oops:


Äsch det var ett enkelt misstag, men gudars vad jag avundas dig din altan. Fast Nikita gör nog det ännu mer. Dumma, dumma matte som inte har ett hus med altan. :wait:

Funderar nu på en chiliplanta och försöker ta reda på om det är giftig. Iofs är det antagligen helt oviktigt eftersom Nikita aldrig så mycket som luktat på en blomma/växt inomhus. Förutom prydnadsgräs där hon lyckades välta vasen som gick sönder. Inte helt lyckat. :roll:

Det är egentligen inte särskilt många timmar det gassar så kanske jag kan ha nere persiennen när det är som värst? :-k


Chiliplanta är giftig för katter tyvärr :-(
Bild

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tor 05 jul 2018, 00:02

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:
Starwatcher skrev: :oops: Nu när jag läser ditt inlägg inser jag ju att det borde varit självklart att det var inomhus. Får skylla på att jag är helt slutkörd av jobbet och fokuserad på att fiffa altanen :oops:


Äsch det var ett enkelt misstag, men gudars vad jag avundas dig din altan. Fast Nikita gör nog det ännu mer. Dumma, dumma matte som inte har ett hus med altan. :wait:

Funderar nu på en chiliplanta och försöker ta reda på om det är giftig. Iofs är det antagligen helt oviktigt eftersom Nikita aldrig så mycket som luktat på en blomma/växt inomhus. Förutom prydnadsgräs där hon lyckades välta vasen som gick sönder. Inte helt lyckat. :roll:

Det är egentligen inte särskilt många timmar det gassar så kanske jag kan ha nere persiennen när det är som värst? :-k


Chiliplanta är giftig för katter tyvärr :-(


Äsch, men nu läser jag att basilika tydligen är ok för katter? Eftersom det är varmt och soligt skulle det kanske gå även om fönsterbrädan är smal? Luktar gott gör det och är praktiskt för matlagning.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6936
Blev medlem: sön 25 aug 2013, 13:59
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)
Ort: Lund

Re: RE: Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Fragole » tor 05 jul 2018, 00:32

Starwatcher skrev:
mjlee skrev:
Starwatcher skrev: :oops: Nu när jag läser ditt inlägg inser jag ju att det borde varit självklart att det var inomhus. Får skylla på att jag är helt slutkörd av jobbet och fokuserad på att fiffa altanen :oops:


Äsch det var ett enkelt misstag, men gudars vad jag avundas dig din altan. Fast Nikita gör nog det ännu mer. Dumma, dumma matte som inte har ett hus med altan. :wait:

Funderar nu på en chiliplanta och försöker ta reda på om det är giftig. Iofs är det antagligen helt oviktigt eftersom Nikita aldrig så mycket som luktat på en blomma/växt inomhus. Förutom prydnadsgräs där hon lyckades välta vasen som gick sönder. Inte helt lyckat. :roll:

Det är egentligen inte särskilt många timmar det gassar så kanske jag kan ha nere persiennen när det är som värst? :-k


Chiliplanta är giftig för katter tyvärr :-(
Pisco åt upp stora delar av min chiliplanta, han hade inte hört att den var giftig.

Inte jag heller för den delen för då hade jag varit väldigt orolig. Det var flera år sedan och han mådde lika bra då som nu. Bra att veta om jag får för mig att skaffa en till dock.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6936
Blev medlem: sön 25 aug 2013, 13:59
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)
Ort: Lund

Re: RE: Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Fragole » tor 05 jul 2018, 00:33

mjlee skrev:
Starwatcher skrev:
mjlee skrev:
Äsch det var ett enkelt misstag, men gudars vad jag avundas dig din altan. Fast Nikita gör nog det ännu mer. Dumma, dumma matte som inte har ett hus med altan. :wait:

Funderar nu på en chiliplanta och försöker ta reda på om det är giftig. Iofs är det antagligen helt oviktigt eftersom Nikita aldrig så mycket som luktat på en blomma/växt inomhus. Förutom prydnadsgräs där hon lyckades välta vasen som gick sönder. Inte helt lyckat. :roll:

Det är egentligen inte särskilt många timmar det gassar så kanske jag kan ha nere persiennen när det är som värst? :-k


Chiliplanta är giftig för katter tyvärr :-(


Äsch, men nu läser jag att basilika tydligen är ok för katter? Eftersom det är varmt och soligt skulle det kanske gå även om fönsterbrädan är smal? Luktar gott gör det och är praktiskt för matlagning.
Basilika är bland det svåraste att odla enligt min erfarenhet, kräver mycket uppmärksamhet.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: RE: Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tor 05 jul 2018, 01:19

Fragole skrev:
mjlee skrev:
Starwatcher skrev:
Chiliplanta är giftig för katter tyvärr :-(


Äsch, men nu läser jag att basilika tydligen är ok för katter? Eftersom det är varmt och soligt skulle det kanske gå även om fönsterbrädan är smal? Luktar gott gör det och är praktiskt för matlagning.
Basilika är bland det svåraste att odla enligt min erfarenhet, kräver mycket uppmärksamhet.


Blomsterlandet påstår att den är lättodlad så då är det väl sant :angelic:

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 05 dec 2015, 13:38
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Lilla Luna » lör 07 jul 2018, 19:01

Jag ”odlar” för första gången i år!
Vi har ju nyligen flyttat till en lägenhet med 8kmv stor balkong (gissa om vi har nöjda katter nu) med sol i stort sett hela dagen. Så har precis fyllt två balkonglådor med lite gott och blandat. Men insåg i efterhand att jag inte vet om det är giftigt? Utgår ifrån Agrias lista och är då safe. Men googlar man vidare är en av blommorna tydligen giftig? Vad ska man tro på?? Iofs så rör ingen av katterna blommorna, det är plastblomman i badrummet som får ta all stryk. :smile:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Inlägg: 3456
Blev medlem: tor 21 nov 2013, 12:40
Katt: Bengal, Abessinier
Ort: Sollentuna

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Aziz » sön 08 jul 2018, 10:06

mjlee skrev: Kan du lägga upp bild på din suckulent?

Sorry för sent svar, är på resa med sporadiskt fungerande internet. Lägget upp bild när jag kommer hem. Enligt min erfarenhet är basilika lättodlad men på en svensk fönsterbräda blir den inte så stor och är svår att hålla fin över vintern. Den är mer förbrukningsvara än krukväxt liksom. Tipsar åter om aralia. Svårdödad och rätt fin och kan fås i olika storlekar.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tis 10 jul 2018, 15:27

Eftersom min nya bra mjuka silikatsand nu är borta så funderar jag på att byta till icke-klumpande CatSan

Bild

Jag föredrar icke-klumpande eftersom jag gillar att hälla ut allt och byta sand helt. Klumpande känns alltid som jag tappar lite och det blir ickigt. Är det någon som har försökt den här?

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2413
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 01:36
Katt: Huskatter
Ort: Göteborg

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Mysseman » fre 20 jul 2018, 05:24

När ni borstar era katter, brukar dom gå iväg och mjaua, för att sedan komma tillbaka och titta på er frågande, typ "varför följer du inte efter mig, slav!?!"

Det gör alltid Mysseman, oerhört frustrerande - tycker kattslaven :smile:

Och en annan fråga, Sally har ätit animonda exotic nu i snart 2 månader och hennes maniska gnag har minskat drastiskt, tror ni jag kan börja ge henne annan mat med nötsmak? Hittade på Zooplus, innehöll inget annat konstigt. Hon äter inte upp en hel påse när jag ger henne mat, låter maten stå framme och ibland delar jag upp maten i 2 portioner men får ändå slänga vilket känns surt - rent ekonomiskt.. Mysseman tycker naturligtvis att man minsann Inte kan äta paté :wait:
Simon, Bassel, Stella, Prinsen och Nåna - älskade och saknade ♥

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » fre 20 jul 2018, 09:51

Mysseman skrev:När ni borstar era katter, brukar dom gå iväg och mjaua, för att sedan komma tillbaka och titta på er frågande, typ "varför följer du inte efter mig, slav!?!"

Det gör alltid Mysseman, oerhört frustrerande - tycker kattslaven :smile:

Och en annan fråga, Sally har ätit animonda exotic nu i snart 2 månader och hennes maniska gnag har minskat drastiskt, tror ni jag kan börja ge henne annan mat med nötsmak? Hittade på Zooplus, innehöll inget annat konstigt. Hon äter inte upp en hel påse när jag ger henne mat, låter maten stå framme och ibland delar jag upp maten i 2 portioner men får ändå slänga vilket känns surt - rent ekonomiskt.. Mysseman tycker naturligtvis att man minsann Inte kan äta paté :wait:


Äter hon mat som stått i kylskåpet? I så fall kanske du kan hälla över påsens innehåll i en liten burk med tättslutande lock och ställa i kylskåpet? Om du testar annan mat kolla noga på hela innehållsförteckningen så det inte finns ngt annat än nötkött. Animonda har varianter med enbart nötkött men som är en hårdare paté än carny. Bitar är svårt att hitta tyvärr.
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Inlägg: 6540
Blev medlem: tor 26 sep 2013, 23:42
Katt: ett gäng busiga birmor
Ort: Härnösand, Västernorrland

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Yrhättans » fre 20 jul 2018, 09:53

Mysseman skrev:När ni borstar era katter, brukar dom gå iväg och mjaua, för att sedan komma tillbaka och titta på er frågande, typ "varför följer du inte efter mig, slav!?!"

Det gör alltid Mysseman, oerhört frustrerande - tycker kattslaven :smile:



Och en annan fråga, Sally har ätit animonda exotic nu i snart 2 månader och hennes maniska gnag har minskat drastiskt, tror ni jag kan börja ge henne annan mat med nötsmak? Hittade på Zooplus, innehöll inget annat konstigt. Hon äter inte upp en hel påse när jag ger henne mat, låter maten stå framme och ibland delar jag upp maten i 2 portioner men får ändå slänga vilket känns surt - rent ekonomiskt.. Mysseman tycker naturligtvis att man minsann Inte kan äta paté :wait:


Såklart kattslav ska följa efter, det gäller att hitta den perfekta platsen att bli borstad på.

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2413
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 01:36
Katt: Huskatter
Ort: Göteborg

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Mysseman » fre 20 jul 2018, 17:56

Starwatcher skrev:
Mysseman skrev:När ni borstar era katter, brukar dom gå iväg och mjaua, för att sedan komma tillbaka och titta på er frågande, typ "varför följer du inte efter mig, slav!?!"

Det gör alltid Mysseman, oerhört frustrerande - tycker kattslaven :smile:

Och en annan fråga, Sally har ätit animonda exotic nu i snart 2 månader och hennes maniska gnag har minskat drastiskt, tror ni jag kan börja ge henne annan mat med nötsmak? Hittade på Zooplus, innehöll inget annat konstigt. Hon äter inte upp en hel påse när jag ger henne mat, låter maten stå framme och ibland delar jag upp maten i 2 portioner men får ändå slänga vilket känns surt - rent ekonomiskt.. Mysseman tycker naturligtvis att man minsann Inte kan äta paté :wait:


Äter hon mat som stått i kylskåpet? I så fall kanske du kan hälla över påsens innehåll i en liten burk med tättslutande lock och ställa i kylskåpet? Om du testar annan mat kolla noga på hela innehållsförteckningen så det inte finns ngt annat än nötkött. Animonda har varianter med enbart nötkött men som är en hårdare paté än carny. Bitar är svårt att hitta tyvärr.

Nej, det gör hon inte. Provat att värma upp mat lite i mikron vilket inte heller går hem. Jag funderar på den där Thrive nöt men letar som en tok efter innehållsförteckning och det står inte mer än "Beef, Pumpkin, Green Pea, Water, Sunflower Oil, Vitamins & Minerals", vilket jag tycker är udda? Eller, jag blir nojig över att dom döljer något i maten 8-[
Simon, Bassel, Stella, Prinsen och Nåna - älskade och saknade ♥

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » fre 20 jul 2018, 20:13

Varför ligger Nikita på soffan i sovrummet och stirrar svavelgult på mig och säger något, oklart vad.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » fre 20 jul 2018, 20:47

Mysseman skrev:
Starwatcher skrev:
Mysseman skrev:När ni borstar era katter, brukar dom gå iväg och mjaua, för att sedan komma tillbaka och titta på er frågande, typ "varför följer du inte efter mig, slav!?!"

Det gör alltid Mysseman, oerhört frustrerande - tycker kattslaven :smile:

Och en annan fråga, Sally har ätit animonda exotic nu i snart 2 månader och hennes maniska gnag har minskat drastiskt, tror ni jag kan börja ge henne annan mat med nötsmak? Hittade på Zooplus, innehöll inget annat konstigt. Hon äter inte upp en hel påse när jag ger henne mat, låter maten stå framme och ibland delar jag upp maten i 2 portioner men får ändå slänga vilket känns surt - rent ekonomiskt.. Mysseman tycker naturligtvis att man minsann Inte kan äta paté :wait:


Äter hon mat som stått i kylskåpet? I så fall kanske du kan hälla över påsens innehåll i en liten burk med tättslutande lock och ställa i kylskåpet? Om du testar annan mat kolla noga på hela innehållsförteckningen så det inte finns ngt annat än nötkött. Animonda har varianter med enbart nötkött men som är en hårdare paté än carny. Bitar är svårt att hitta tyvärr.

Nej, det gör hon inte. Provat att värma upp mat lite i mikron vilket inte heller går hem. Jag funderar på den där Thrive nöt men letar som en tok efter innehållsförteckning och det står inte mer än "Beef, Pumpkin, Green Pea, Water, Sunflower Oil, Vitamins & Minerals", vilket jag tycker är udda? Eller, jag blir nojig över att dom döljer något i maten 8-[


Jag tror inte att Thrive döljer ngt i innehållsförteckningen, det är ett engelskt företag och där är det ganska strikta regler som gäller. Dock är det dyrt att ge enbart Thrive, klart dyrare än Animonda carny även om man köper storpack på zooplus. Ur allergisynpunkt är Exotic mkt bättre än Thrive varianten med nötkött och grönsaker då Thrive innehåller fler saker.

Animonda Carny i smakerna Nötkött eller Nötkött och hjärta (hjärta fr nöt) blir billigare även om du måste kasta massor av mat. Enbart nötkött i båda varianterna:
https://www.zooplus.se/shop/katt/kattma ... rny/479035 En burk kostar ca 8,30 kr om man köper storpack vilket är ett bra pris! Samma pris per påse för Animonda Exotic. En burk kostar som billigast över 10 kr om man köper storpack av Thrive och där är burkarna så små att man kanske får räkna med att ger fler burkar än om du ger Animonda-varianterna.

Billlig kattmat är svårt att hitta när man har allergisk katt tyvärr :-(

Mina katter vägrar också äta mat som stått i kylskåpet eller varit fryst vilket innebär trist nog att även vi kastar mat. Thrive kyckllingbröst gillas mkt av mina katter och ges som en glad överaskning eller om ngn katt har jobbigt med aptiten som just nu i värmen. Vi har inte provat den med nötkött och grönsaker då Tösen ju i princip inte tål grönsaker.
Bild

Användarvisningsbild
Mysseman
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2413
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 01:36
Katt: Huskatter
Ort: Göteborg

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Mysseman » lör 21 jul 2018, 12:09

Starwatcher skrev:
Jag tror inte att Thrive döljer ngt i innehållsförteckningen, det är ett engelskt företag och där är det ganska strikta regler som gäller. Dock är det dyrt att ge enbart Thrive, klart dyrare än Animonda carny även om man köper storpack på zooplus. Ur allergisynpunkt är Exotic mkt bättre än Thrive varianten med nötkött och grönsaker då Thrive innehåller fler saker.

Animonda Carny i smakerna Nötkött eller Nötkött och hjärta (hjärta fr nöt) blir billigare även om du måste kasta massor av mat. Enbart nötkött i båda varianterna:
https://www.zooplus.se/shop/katt/kattma ... rny/479035 En burk kostar ca 8,30 kr om man köper storpack vilket är ett bra pris! Samma pris per påse för Animonda Exotic. En burk kostar som billigast över 10 kr om man köper storpack av Thrive och där är burkarna så små att man kanske får räkna med att ger fler burkar än om du ger Animonda-varianterna.

Billlig kattmat är svårt att hitta när man har allergisk katt tyvärr :-(

Mina katter vägrar också äta mat som stått i kylskåpet eller varit fryst vilket innebär trist nog att även vi kastar mat. Thrive kyckllingbröst gillas mkt av mina katter och ges som en glad överaskning eller om ngn katt har jobbigt med aptiten som just nu i värmen. Vi har inte provat den med nötkött och grönsaker då Tösen ju i princip inte tål grönsaker.

Jag beställde Thrive nötkött igår och hoppas hon tycker om den :)

Tack för svar!
Simon, Bassel, Stella, Prinsen och Nåna - älskade och saknade ♥

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2411
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 12:40
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav mjlee » tis 24 jul 2018, 20:09

Nikita äter mer eller i alla fall med bättre aptit än någonsin :-k Hon sover desto mer och fortsätter det så här blir det indragning av torrisar - hon får lite mer när det är så här varmt eftersom hon är en typisk småätare och kylklampar inte är hennes grej.

Är det någon annans katt som har bättre aptit nu än vanligare?

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10141
Blev medlem: ons 27 jan 2010, 07:14
Katt: Bengal

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Starwatcher » tis 24 jul 2018, 21:04

mjlee skrev:Nikita äter mer eller i alla fall med bättre aptit än någonsin :-k Hon sover desto mer och fortsätter det så här blir det indragning av torrisar - hon får lite mer när det är så här varmt eftersom hon är en typisk småätare och kylklampar inte är hennes grej.

Är det någon annans katt som har bättre aptit nu än vanligare?


Om det är blötmat som hon äter mer kanske det är för att hon behöver mer vätska nu i värmen. Du kanske kan ge fler småportioner blötmat så att maten är fräsch för henne? Annars enl mina katter är den godast precis upphälld eller när den fått en liten torr yta.
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg
Inlägg: 16453
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 14:44

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 01 aug 2018, 12:43

Har era katter fått sämre päls nu i värmen? Nox har alltid haft fin lång päls men nu har jag fått klippa på flera ställen pga tovor som inte går att hindra. Borstar och kammar honom väldigt ofta, men det hjälps inte. Förut kunde han få tovor vid rumpan ibland men nu får han dem nästan överallt, och han blir extremt stressad när jag måste klippa bort dem. Om det är relaterat till värmen så är det ju tillfälligt iaf...?
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Inlägg: 6540
Blev medlem: tor 26 sep 2013, 23:42
Katt: ett gäng busiga birmor
Ort: Härnösand, Västernorrland

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Yrhättans » ons 01 aug 2018, 12:48

Guybrush Threepwood skrev:Har era katter fått sämre päls nu i värmen? Nox har alltid haft fin lång päls men nu har jag fått klippa på flera ställen pga tovor som inte går att hindra. Borstar och kammar honom väldigt ofta, men det hjälps inte. Förut kunde han få tovor vid rumpan ibland men nu får han dem nästan överallt, och han blir extremt stressad när jag måste klippa bort dem. Om det är relaterat till värmen så är det ju tillfälligt iaf...?


Pälsen blir lätt torr och lättare att få tovor nu. Det blir bättre

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg
Inlägg: 16453
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 14:44

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 01 aug 2018, 13:18

Yrhättans skrev:Pälsen blir lätt torr och lättare att få tovor nu. Det blir bättre


Tack så hemskt mycket för svar! Skönt att veta att det går över, så slipper man ha så dåligt samvete när man försöker klippa tovor på en katt som hatar det.
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Inlägg: 11193
Blev medlem: tor 26 aug 2010, 11:30
Katt: Midna och Link (hcs & nfo)
Ort: Borlänge

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Lurvpöse » ons 01 aug 2018, 13:26

Guybrush Threepwood skrev:Har era katter fått sämre päls nu i värmen? Nox har alltid haft fin lång päls men nu har jag fått klippa på flera ställen pga tovor som inte går att hindra. Borstar och kammar honom väldigt ofta, men det hjälps inte. Förut kunde han få tovor vid rumpan ibland men nu får han dem nästan överallt, och han blir extremt stressad när jag måste klippa bort dem. Om det är relaterat till värmen så är det ju tillfälligt iaf...?



Herregud ja! Doxys päls kan filta ihop sig till dreads på ingen tid alls. Särskilt nu när det är så fuktigt i luften.
Jag gick igenom pälsen i fredags, sedan regnade det och på söndagen fick jag ta bort en tova i armhålan.

det är främst armhålor och i kragen mellan frambenen som hon får tovor så här års och dör för jag inte röra henne med en kam.
Pix (200?-2015) och Doxy (200?-2021) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg
Inlägg: 16453
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 14:44

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 01 aug 2018, 17:29

Lurvpöse skrev:Herregud ja! Doxys päls kan filta ihop sig till dreads på ingen tid alls. Särskilt nu när det är så fuktigt i luften.
Jag gick igenom pälsen i fredags, sedan regnade det och på söndagen fick jag ta bort en tova i armhålan.

det är främst armhålor och i kragen mellan frambenen som hon får tovor så här års och dör för jag inte röra henne med en kam.


Hemskt tråkigt för Doxy och dig, men "skönt" ändå att höra att det verkligen inte är jag som gjort nåt fel eller att det kommer vara permanent.

Hur klipper man enklast sin kisse förresten? Jag har en jättebra sax, så det går fort, men han HATAR det verkligen och ibland kan det bli världens fight för att få bort en tova som tar typ två sekunder när jag väl får dit saxen och kan klippa. Har provat att göra det medan vi myser, diskret liksom, bara snip dit med saxen och så är det över innan han ens märker nåt. Det fungerar ibland. Ibland gör det inte det och jag vet ju att man inte ska lämna tovor hur länge som helst för då blir det värre. Sist blev det totalt kaos och han fick panik och rev och bet mig något han aldrig gjort förut och jag klippte mig själv rejält i handen och lyckades inte komma åt honom alls. Nu flyr han så fort han ser saxen eller jag ens drar med handen längst med kroppen för att se vart tovorna är. Han har tovor på ryggen, sidorna, armhålorna, och det känns hemskt. Lättast känns som om jag kanske borde ta honom till vet och låta dem raka ner honom åt mig, men vet inte hur han kommer reagera på det heller. Nu får jag inte ens borsta honom ordentligt för naturligtvis gör det ont om jag kommer åt en tova. Stackars kisse. :/

Känner mig som en så otroligt misslyckad matte som typ plågar min katt. :cry:
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Inlägg: 11193
Blev medlem: tor 26 aug 2010, 11:30
Katt: Midna och Link (hcs & nfo)
Ort: Borlänge

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Lurvpöse » tor 02 aug 2018, 10:41

För mig låter det som att det kanske är bäst att raka pälsen hos veterinär. Är det möjligt att du inte får röra honom för att det gör ont? Veterinären borde kunna ge något milt lugnande. Jag har bokat tid för det en gång och upplevde att veterinären jag fick då var schysst och inte dömande. Alla katter går inte att kamma.


Men i övrigt har jag försökt avdramatisera klippningen genom att göra det ofta. Klipper t ex pälsen vid rumpan ofta för att förebygga nr 2 i pälsen. Sedan försöker jag borsta på hennes villkor, ryggen, sidorna och halva kragen går bra numera. I början fick jag bara kamma ryggen.

Får hon en tova så klipper jag bort den i etapper även om den är liten, minskar risk för att man råkar rispa katten.
Är det en tova som sitter så att det finns risk att den liksom drar med sig mer päls (armhålorna och mellan frambenen) så försöker jag att klippa bort pälsen runt tovan. Då växer den inte.

Kan vara bra att t ex lirka in en virknål i tovan och klippa framför den så riskerar man inte att klippa i huden. En del använder kam också.
Pix (200?-2015) och Doxy (200?-2021) fattas oss. <3

Safia
Gurukatt
Gurukatt
Inlägg: 1078
Blev medlem: mån 03 nov 2014, 19:14
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni
Ort: Stockholm

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Safia » tor 02 aug 2018, 12:18

Guybrush Threepwood skrev:Hemskt tråkigt för Doxy och dig, men "skönt" ändå att höra att det verkligen inte är jag som gjort nåt fel eller att det kommer vara permanent.

Hur klipper man enklast sin kisse förresten? Jag har en jättebra sax, så det går fort, men han HATAR det verkligen och ibland kan det bli världens fight för att få bort en tova som tar typ två sekunder när jag väl får dit saxen och kan klippa. Har provat att göra det medan vi myser, diskret liksom, bara snip dit med saxen och så är det över innan han ens märker nåt. Det fungerar ibland. Ibland gör det inte det och jag vet ju att man inte ska lämna tovor hur länge som helst för då blir det värre. Sist blev det totalt kaos och han fick panik och rev och bet mig något han aldrig gjort förut och jag klippte mig själv rejält i handen och lyckades inte komma åt honom alls. Nu flyr han så fort han ser saxen eller jag ens drar med handen längst med kroppen för att se vart tovorna är. Han har tovor på ryggen, sidorna, armhålorna, och det känns hemskt. Lättast känns som om jag kanske borde ta honom till vet och låta dem raka ner honom åt mig, men vet inte hur han kommer reagera på det heller. Nu får jag inte ens borsta honom ordentligt för naturligtvis gör det ont om jag kommer åt en tova. Stackars kisse. :/

Känner mig som en så otroligt misslyckad matte som typ plågar min katt. :cry:


Jacek rakades för en och en halv vecka sen, mer på grund av värmen och tidigare värmeslag. Han sederades och sen tog de in honom för rakning. Har katten mycket tovor som den inte tillåter att man reder ut eller klipper själv är det definitivt en god idé att överväga rakning hos vet. Har de väl kommit blir de lätt fler och det är obekvämt för katten. Hos min vet hade de paketpris på det hela, 800 inklusive sedering.



Skickat från min iPad med Tapatalk
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.


Återgå till "Allmänt kattprat!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 26 och 0 gäster