Mysseman skrev:Aziz skrev:Mysseman skrev:Har någon här erfarenhet av Viacutan? Tjockisen har väldigt mjällig päls, borstar honom dagligen och har Duxo men problemet är att han är "rädd" för den :s (jag har provat att spruta på borsten och blanda med vatten men han springer och gömmer sig.)
Har ingen erfarenhet av Viacutan men undrar om det luktar något som kisse inte gillar. Själv kör jag med ett torrschampo med Aloe Vera. Sprayar på händerna och masserar in i pälsen och därefter använder jag furminator. Tar bort löst hår väldigt bra och kissen verkar gilla det. Sist gnider jag med sämskskinn. Kissen i fråga har iofs inte mjäll men kan bli lite trist i pälsen ibland och behandlingen brukar hjälpa.
Det är nog doften han inte tycker om, jag sprutade lite i händerna förut och tvättade av efteråt och gned in det i pälsen - lurade med godis efteråt
Vad heter torrschampot du använder? Blir det pulver och har det en stark doft? Skall kika efter den borsten, han gillar att bli borstad så det kan nog vara en bra investering
https://www.supercat.se/palsvard-katt/e ... alsam.html
Jag använder schampot i länken ovan. Är visserligen en hund på flaskan men fungerar bra även på katt.