AKS Jag undrar del 5

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Yrhättans » tor 02 mar 2017, 19:31

Det där med att katter inte tycker om citrusfrukter stämmer inte riktigt här hemma. Jag gjorde lemon curd i helgen och varje gång jag tar fram burken kommer Yra springande i full fart. Hon vill ha en liten klick som hon slickar av från mitt finger. Hon blundar och ser ut att njuta väldigt mycket. De andra springer åt andra hållet av doften men inte hon. Apelsin tycker hon inte om.
Någon av era katter som uppskattar sånt?

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » tor 02 mar 2017, 22:11

Yrhättans skrev:Det där med att katter inte tycker om citrusfrukter stämmer inte riktigt här hemma. Jag gjorde lemon curd i helgen och varje gång jag tar fram burken kommer Yra springande i full fart. Hon vill ha en liten klick som hon slickar av från mitt finger. Hon blundar och ser ut att njuta väldigt mycket. De andra springer åt andra hållet av doften men inte hon. Apelsin tycker hon inte om.

Så länge det är någon mejeriprodukt i innehållet så slukar damen i huset allt.
Men citrusfrukter och lök för sig, då flyr hon kränkt därifrån.
SE*Mica Flava - devon rex cattery

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 02 mar 2017, 22:20

Yrhättans skrev:Det där med att katter inte tycker om citrusfrukter stämmer inte riktigt här hemma. Jag gjorde lemon curd i helgen och varje gång jag tar fram burken kommer Yra springande i full fart. Hon vill ha en liten klick som hon slickar av från mitt finger. Hon blundar och ser ut att njuta väldigt mycket. De andra springer åt andra hållet av doften men inte hon. Apelsin tycker hon inte om.

Nej säger Prickisarna bestämt. Citrusfrukter är rena ondskan. Matte får inte klappa på ett dygn om jag skalat en citrusfrukt trots frenetsikt tvättande av händerna. Numera skalar jag sådan frukt med handskar på händerna för att inte få gosa är hemskt för en matte.
Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » tor 02 mar 2017, 22:30

Yrhättans skrev:Tack för respons. Det som känns mest är att vi som har raskatter är rädda om våra katter men genom klubben kan vi ge stöd till alla katter. Vi har alltid varit med och sponsrat kastreringskampanjer och på våra utställningar varit noga med att alla katter har ett värde. Så det är de katter som behöver mest som tappar mest. Nästa år tar vi beslut om vart ev kvarvarande pengar ska gå och det blir med all säkerhet till ett djurskydd.

Jag får en känsla av att unga är lite rädda för jargongen som kan råda inom kattvärlden (speciellt på utställningar och inom uppfödning), och man vet inte vad man kan bidra med eller hur man engagerar sig i en kattklubb. Ärligt talat skäms jag lite över hur dålig koll jag själv har på just detta, så tack för att du delade med dig.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Re: RE: Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Fragole » tor 02 mar 2017, 23:17

Pisco är lite avvaktande till citrus men inte Honey. Det bästa som finns är Fishermans Friends med citrussmak! Lemon curd har jag aldrig provat med, kanske ska pröva det här näst.

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » fre 03 mar 2017, 01:01

Jag har två Katter som inte bryr sig från eller till, och en katt som ska slicka på alla citroner/lime/etc. Alltså, på den uppskurna ytan då, inte på skalet (vad jag vet...)

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Inläggav Lurvpöse » fre 03 mar 2017, 09:26

Doxy hatar apelsiner. Men hon verkar inte ha så bra luktsinne... jag har sett några gånger hur hon kört ner nosen i fruktskålen eller ett glas juice och sniffat; för att sedan rygga tillbaka, fluffa upp sig till dubbla storleken och dra därifrån. Citron eller lime verkar hon inte ha samma problem med.

Med mina andra katter har jag inte märkt något sådant.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
amiga
Gurukatt
Gurukatt
Katt: En liten svarthårig huskatt<3

Inläggav amiga » fre 03 mar 2017, 12:11

Brukar era katter också vilja veta vart ni är? :-k Igår så gav jag Sotis mat i köket och gick sedan in i sovrummet. Efter en liten stund hör jag det där jamandet som betyder "vart är du!?", varpå jag svarade vilket hon nöjde sig med. Ibland kommer hon till mig när jag svarar, andra gånger räcker det med att bara veta att jag är "någonstans". Hon är inte jämt sån, utan det händer bara ibland. Jag vet inte om det är jag som har lärt Sotis det eller varför hon gör så (vi brukar leka jaga/kurragömma ibland, och när hon inte hittar mig så kommer samma typ av jam). Så jag funderar på om det är ett vanligt beteende hos katter?
Tigerfadder. Stöder kampen för hemlösa katter.

Sotis

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 03 mar 2017, 12:36

amiga skrev:Brukar era katter också vilja veta vart ni är? :-k Igår så gav jag Sotis mat i köket och gick sedan in i sovrummet. Efter en liten stund hör jag det där jamandet som betyder "vart är du!?", varpå jag svarade vilket hon nöjde sig med. Ibland kommer hon till mig när jag svarar, andra gånger räcker det med att bara veta att jag är "någonstans". Hon är inte jämt sån, utan det händer bara ibland. Jag vet inte om det är jag som har lärt Sotis det eller varför hon gör så (vi brukar leka jaga/kurragömma ibland, och när hon inte hittar mig så kommer samma typ av jam). Så jag funderar på om det är ett vanligt beteende hos katter?

Jane är på samma vis .hon vill ha koll var jag är någonstans .Speciellt märks det när man var hemma och hälsade på pappa . så kunde hon inte slappna av utan var tvungen att kolla var jag var någonstans i huset.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » fre 03 mar 2017, 12:47

amiga skrev:Brukar era katter också vilja veta vart ni är? :-k Igår så gav jag Sotis mat i köket och gick sedan in i sovrummet. Efter en liten stund hör jag det där jamandet som betyder "vart är du!?", varpå jag svarade vilket hon nöjde sig med. Ibland kommer hon till mig när jag svarar, andra gånger räcker det med att bara veta att jag är "någonstans". Hon är inte jämt sån, utan det händer bara ibland. Jag vet inte om det är jag som har lärt Sotis det eller varför hon gör så (vi brukar leka jaga/kurragömma ibland, och när hon inte hittar mig så kommer samma typ av jam). Så jag funderar på om det är ett vanligt beteende hos katter?

Ja, det är jag övertygad om :) Katter pratar ju mer med sin röst med människor än med andra katter, så hon har säkert utvecklat ett ljud som hon vet att du besvarar.
Kyra gör också som din, och har ett speciellt läte för att kolla om jag är kvar hemma när det är tyst etc. Hon gör andra ljud när hon ropar på sin kompis Elvis, som hon bara använder när vi är där och hälsar på.

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » fre 03 mar 2017, 19:00

När jag kommer hem om morgnarna brukar Chili springa ut i trappen för lite upptäckstfärd. Jag brukar sätta mig på trappan med dörren öppen så de andra i mån av lust och mod också kan ta sig en tur ut. Oftast vågar Vanilla också ut och upptäcka en smula, Curry sätter helst inte tassarna utanför ytterdörren men står gärna och sniffat i dörröppningen.

I morse så vågade både Chili och Nilla upp för trappan till nästa våning. Tyvärr kom det någon i porten och båda blev rädda! De verkade inte alls fatta att de var en våning fel, de försökte krafsa sig in i lägenheten ovanför min. Jag fick bära ner dem tills de såg den öppna dörren till oss, innan de fattade att det var där de hörde hemma.

Då till frågan... Är det mina katter som saknar lokalsinne, eller var det för att de var rädda som de inte brydde sig om var de skulle kunna gömma sig som de ville in till grannen?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 03 mar 2017, 19:14

Kan vara att de blev rädda och vill ta in sig där de trodde var hemma. Sen kan väl tösen i mellan åt få för sig att gå till fel våning och stå och vänta vid fel dörr .

men oftast går hon till rätt plan och rätt dörr
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 03 mar 2017, 20:47

Noga att hålla koll på matte. Med jämna mellanrum när jag är hemma hör jag framförallt Luna använda ett kort mjau i höga c, så fort jag svarat blir det tyst.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 03 mar 2017, 20:57

Kryddmamma skrev:När jag kommer hem om morgnarna brukar Chili springa ut i trappen för lite upptäckstfärd. Jag brukar sätta mig på trappan med dörren öppen så de andra i mån av lust och mod också kan ta sig en tur ut. Oftast vågar Vanilla också ut och upptäcka en smula, Curry sätter helst inte tassarna utanför ytterdörren men står gärna och sniffat i dörröppningen.

I morse så vågade både Chili och Nilla upp för trappan till nästa våning. Tyvärr kom det någon i porten och båda blev rädda! De verkade inte alls fatta att de var en våning fel, de försökte krafsa sig in i lägenheten ovanför min. Jag fick bära ner dem tills de såg den öppna dörren till oss, innan de fattade att det var där de hörde hemma.

Då till frågan... Är det mina katter som saknar lokalsinne, eller var det för att de var rädda som de inte brydde sig om var de skulle kunna gömma sig som de ville in till grannen?

Jag tror de blev rädda, rätt riktning, fel våning.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Re: RE: Re: AKS Jag undrar del 5

Inläggav Fragole » fre 03 mar 2017, 21:49

Kryddmamma skrev:När jag kommer hem om morgnarna brukar Chili springa ut i trappen för lite upptäckstfärd. Jag brukar sätta mig på trappan med dörren öppen så de andra i mån av lust och mod också kan ta sig en tur ut. Oftast vågar Vanilla också ut och upptäcka en smula, Curry sätter helst inte tassarna utanför ytterdörren men står gärna och sniffat i dörröppningen.

Honey gör det utan att vara rädd.
I vår förra lägenhet bodde vi på 3e av 4e våningen och Honey visste exakt vilken dörr men inte vilken våning (förutom den första men där såg det lite annorlunda ut än de andra). Hon gick aldrig till första bästa dörr utan alltid till den dörren som var rätt.
Hon sprang gärna upp en våning för att undersöka och sprang tom in i lägenheten ovanför oss en gång (vilket ju inte slutade så lyckat som du kan förstå :P).

Det har dock aldrig varit under stress eller rädsla som hon "sprungit fel" utan bara trott det varit där vi bott.

Här får hon sällan till fel dörr, men här är vi ju utomhus direkt med lukter och andra synintryck.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » lör 04 mar 2017, 18:56

Nikita vet precis var hon bor, men där jag bodde tidigare älskade hon att smita ut, springa upp en våning, sätta sig och vänta utanför den dörren (identisk planlösning) tills jag nästan fick tag på henne, springa ner förbi öppen dörr till våningen under och sätta sig och vänta där, tills jag kom och sedan rinse and repeat tills jag fick tag på henne. Genom den öppna dörren på rätt våning och lägenhet sprang hon dock aldrig. Så hon visste exakt var hon hör hemma, men det är roligare att lätt, lätt springa upp och ner medan matte springer efter, dock inte lika lätt. :wait: Här där det är olika planlösningar så kommer hon tillbaka till min dörr när hon tröttnat på att springa runt i huset med matte i hälarna.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » sön 05 mar 2017, 23:24

Har köpt yogurt med citronsmak för att jag trodde den skulle vara fredad från lillskiten, men icke. Jag får stå och äta den mitt i köket så att han inte ska nå den från något håll. :smile:

Herr katt är mer kinkig och jag har gjort misstaget att försöka ge honom godis ur handen efter att ha ätit apelsin. Han blängde surt och tyckte att jag kunde ha haft vänligheten att tvätta händerna först. :oops:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » sön 05 mar 2017, 23:29

Mina kissar vet precis vilken dörr som är deras men båda tycker att det är spännande att gå en våning upp och sniffa. Herr katt brukar alltid skynda på stegen när vi närmar oss vår egen dörr efter att ha varit ute men bara för att han snabbt ska hinna springa förbi den och Inspektera våningen ovanför innan jag tjatar in honom i lgh.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » sön 05 mar 2017, 23:49

Yrhättans skrev:Egentligen passar det inte in här men jag skriver ändå. Varför är det så svårt att få yngre att engagera sig?
På årsmötet i kattklubben i helgen tog vi första steget mot nedläggning av ÖKN. Vi är helt enkelt för få och går back varje år, än så länge finns det pengar men inte mycket, så det här är sista året vi finns, samtidigt firar vi 35 år som klubb.
Det finns många som vill det ska finnas en aktiv kattklubb men få som är villiga att jobba och då blir det så här. Vi som hållit på länge orkar inte längre kämpa och det känns lite vemodigt.

Måste verkligen kännas vemodigt som du skriver. Jag tror att det tyvärr finns många orsaker. Det blir färre och färre engagerade i föreningslivet generellt och det är väl en trend som pågått ett tag. Jag är med i två rasringar och en kattklubb och har själv blivit besviken över att det är så lite aktiviteter som inte rör utställning eller uppfödning. Men de aktiviteter som har arrangerats av allmän karaktär har inte heller lockat så många medlemmar så jag förstår också de i styrelsen som ledsnar. Nu är det ju årsmötestider och jag har varit på flera årsmöten där jag varit den enda deltagaren som inte ingår i styrelsen. Nu ska jag ordna en föreläsning i höst och jag bävar lite för att det inte ska bli tillräckligt stort intresse. Jag vill att vi breddar oss och marknadsför föreläsningen till kattintresserade utanför föreningen och andra kattklubbar. Jag märker dock att det finns en ovana att tänka så, bortom den egna föreningen, rasen eller andra raskattsägare. Tycker det kommit fram många kloka synpunkter ovan. Kanske dags för en ny sorts uppdaterad kattklubb?

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 06 mar 2017, 10:57

Aziz skrev:

Har köpt yogurt med citronsmak för att jag trodde den skulle vara fredad från lillskiten, men icke. Jag får stå och äta den mitt i köket så att han inte ska nå den från något håll. :smile:

Herr katt är mer kinkig och jag har gjort misstaget att försöka ge honom godis ur handen efter att ha ätit apelsin. Han blängde surt och tyckte att jag kunde ha haft vänligheten att tvätta händerna först. :oops:

Prickisarna förstår verkligen Herr Katt! Maken av fräckhet att först ta i ngt så vidrigt som apelsin och sedan ge godis som får äckellukten på sig :swear: Båda hälsar att även deras matte varit lika hänsynslös. Sånt godis går ju inte att äta :pfft:
Bild

Användarvisningsbild
Phobia
Überkatt
Überkatt

Inläggav Phobia » mån 06 mar 2017, 13:23

Älskade jävla Loftus. Du fattas mig. 2008-2016.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » mån 06 mar 2017, 14:15

Det tror jag. Jag har en del leksaker från Mekatt av kaninskinn och dom försvinner bit för bit

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 06 mar 2017, 14:26

Är jag den enda som ibland känner att ens katt är lite "fuck you och dina dyra kattgrejer" när de ignorerar ett dyrt klösträd för att lägga sig OVANPÅ en kartong?! :smile:

Filt får det inte finnas där då duger det inte, finns massor med mjuka och gosiga ställen att ligga på men näru, där ska Elrond bestämt ligga. :wait: :smile:
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
amiga
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav amiga » mån 06 mar 2017, 19:38

artemis skrev:

Ja, det är jag övertygad om :) Katter pratar ju mer med sin röst med människor än med andra katter, så hon har säkert utvecklat ett ljud som hon vet att du besvarar.
Kyra gör också som din, och har ett speciellt läte för att kolla om jag är kvar hemma när det är tyst etc. Hon gör andra ljud när hon ropar på sin kompis Elvis, som hon bara använder när vi är där och hälsar på.

Absolut att hon har utvecklat olika ljud som betyder olika saker. T ex har hon ett för "ge mig mat/godis NU", ett för "kom och lek med mig!!", "håll mig sällskap!!" (på natten, när jag vill sova..) osv. :smile: Men just det där "vart är du?"-jamet har jag nog inte hört talas om att andra gör... Förutom åtminstone Yrhättans och Eye's katter, å din Kyra :-D

Sotis

Användarvisningsbild
amiga
Gurukatt
Gurukatt

Inläggav amiga » mån 06 mar 2017, 19:46

Guybrush Threepwood skrev:Är jag den enda som ibland känner att ens katt är lite "fuck you och dina dyra kattgrejer" när de ignorerar ett dyrt klösträd för att lägga sig OVANPÅ en kartong?! :smile:

Filt får det inte finnas där då duger det inte, finns massor med mjuka och gosiga ställen att ligga på men näru, där ska Elrond bestämt ligga. :wait: :smile:

Det är typiskt katter skulle jag säga :grin: Fast där är Sotis en "halvtypisk" katt, för hon vill ju alltid inspektera det nya också.. Det var lite svårt att sätta ihop hennes golv-till-tak-klösträd vill jag minnas. :smile: Men kartonger brukar alltid vara mycket populärt! Å allt som är rentvättat.. å papper.. påsar.. osv.

Men ja, ibland känns det lite onödigt när en kartong tycks duga minst lika bra. :D

Sotis

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 06 mar 2017, 20:01

amiga skrev:
artemis skrev:

Absolut att hon har utvecklat olika ljud som betyder olika saker. T ex har hon ett för "ge mig mat/godis NU", ett för "kom och lek med mig!!", "håll mig sällskap!!" (på natten, när jag vill sova..) osv. :smile: Men just det där "vart är du?"-jamet har jag nog inte hört talas om att andra gör... Förutom åtminstone Yrhättans och Eye's katter, å din Kyra :-D

Här finns 2 katter till som har ropar "var är du matte??? Väldigt sött :-D
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 07 mar 2017, 11:34

amiga skrev:Det är typiskt katter skulle jag säga :grin: Fast där är Sotis en "halvtypisk" katt, för hon vill ju alltid inspektera det nya också.. Det var lite svårt att sätta ihop hennes golv-till-tak-klösträd vill jag minnas. :smile: Men kartonger brukar alltid vara mycket populärt! Å allt som är rentvättat.. å papper.. påsar.. osv.

Men ja, ibland känns det lite onödigt när en kartong tycks duga minst lika bra. :D

Ja kartongbitar och sånt låter jag helt enkelt ramla ner på golvet om jag öppnar nåt för Elrond ÄLSKAR att sova där så då får han väl. :smile:

Sen när jag la dit en filt till kartongen han älskar, så gjorde han en typisk "kattgrej" som man brukar se på internet. Ögonkontakt hela tiden medan han helt sonika drar ner filten på golvet innan han hoppar upp och lägger sig. Jaha, okej då, sorry. 8-[
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » tis 07 mar 2017, 11:45

Risken finns definitivt att den slinker ner förr eller senare. När jag köpte ett par hela kaniner för att testa vad katterna tyckte om kaninkött sålde jag allt utom köttet och pälsen och lever samt hjärta, till andra barfare.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » tis 07 mar 2017, 11:51

Guybrush Threepwood skrev:Är jag den enda som ibland känner att ens katt är lite "fuck you och dina dyra kattgrejer" när de ignorerar ett dyrt klösträd för att lägga sig OVANPÅ en kartong?! :smile:

Katter i ett nötskal. Har ett par gånger gjort tabben att köpa kattbädd eller igloo på rea. Lillebrors reaktion brukar vara "Vad bra, en ny säng till dig!" - inte en chans att han ligger där. Lillan har en gammal stolsdyna på golvet som hon gillar, men fina bäddar förstår hon sig inte på. Min säng är den bästa. Klösmöbeln ligger de dock på bägge två, som tur är :roll:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 07 mar 2017, 11:56

Ja. Lómë har gjort det.
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » tis 07 mar 2017, 17:28

Tessera skrev:

Ja. Lómë har gjort det.

Hur mår ditt lilla busfrö? Är han fortfarande lika ungkattig? :smile: Visst har du sagt att du ska behålla honom som fertil och se om det blir en kull eller två efter honom?

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » tor 09 mar 2017, 12:27

Är det fler än mina katter som ibland glatt "vinkar hejdå" till matte för att sedan leka ordentligt vilt med varandra?

Det händer ngn gång per månad att båda katterna är riktigt på bushumör men inte riktigt vill att matte ska vara med och leka. Det är nästa så att båda glatt säger ja, ja matte gå du så kan vi leka som riktiga rovdjur.

Idag var det en sådan morgon. Får se hur många tavlor som åkt ner på golvet och hur hemmet i övrigt ser ut 8-[
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 10 mar 2017, 07:46

Starwatcher skrev:Är det fler än mina katter som ibland glatt "vinkar hejdå" till matte för att sedan leka ordentligt vilt med varandra?

Det händer ngn gång per månad att båda katterna är riktigt på bushumör men inte riktigt vill att matte ska vara med och leka. Det är nästa så att båda glatt säger ja, ja matte gå du så kan vi leka som riktiga rovdjur.

Idag var det en sådan morgon. Får se hur många tavlor som åkt ner på golvet och hur hemmet i övrigt ser ut 8-[

Det händer här med. Jag kan riktigt se hur dom kollar att vi går. När dörren stängs kör de igång, det hörs!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 10 mar 2017, 07:50

Jag undrar varför Luna bestämde att mattes vänstra ögonbryn var i behov av akut och noga putsning kl 03.00?
När hon var klar la hon sig i armvecket och kurrade för fullt.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 10 mar 2017, 07:53

Yrhättans skrev:Jag undrar varför Luna bestämde att mattes vänstra ögonbryn var i behov av akut och noga putsning kl 03.00?

För hon vill hjälpa matte att göra sig färdig på morrgonen. så ni kan myysa längre
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 10 mar 2017, 10:02

Starwatcher skrev:Är det fler än mina katter som ibland glatt "vinkar hejdå" till matte för att sedan leka ordentligt vilt med varandra?

Även här blir det nog rovdjurs lek när man går. även om jag inte märker av det när jag kommer hem så märks det att de kan sitta brevid varandra rätt nära och titta på mig precis som de tänker ska du aldrig gå.

Det är zom lungnet innan stormen
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Lilla Luna
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Svartvit Luna & Blå Lucifer

Inläggav Lilla Luna » fre 10 mar 2017, 11:22

Luna har på sista tiden utvecklat ett litet spännande betende.
Det började med att hon alltid, alltid, alltid skulle in i badrummet så fort man duschat för att sätta sig och titta på vattnet som rinner från väggen/duschdraperiet. Sen gick det hela över till att lyssna i golvbrunnen, bästa som fanns är när man spolar lite vatten i badkaret så det låter i brunnen. MEN sen började Luna tycka att röret mellan badkaret och golvbrunnen var i vägen så hon lärde sig väldigt fort att lyfta upp och dra åt sidan och nu gör hon det HELA TIDEN. Jag förstår verkligen inte vad som är så intressant???
Det allra bästa som finns är när någon sätter igång lite vatten i badkaret, sen flyttar luna på röret själv och sitter och tittar på vattenpölen som blir.. Men vattenpölar utomhus är jättetråkiga och läskiga??? :-k :-k

Någon annan med en katt som gör likadant??

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 10 mar 2017, 12:12

Yrhättans skrev:Jag undrar varför Luna bestämde att mattes vänstra ögonbryn var i behov av akut och noga putsning kl 03.00?

Hon vaknade och var akut gosnödig och då behövs det gos NU!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 10 mar 2017, 13:34

Nikita har just fått blötmat som jag vet att hon tycker om eftersom efter att hon stenvägrade oxkött i sås fick hon det istället och åt. Så varför har hon nu idag när hon fick det, bara slickat av såsen, ätit några bitar och går omkring och klagar högljutt att kattslaven misshandlar henne. :swear:

Alltså nej, en katt kan inte leva på Dreamies och RC torrisar, älskade lilla katt. Hur gärna du än vill.

Användarvisningsbild
loella88
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Två CRX-huliganer.

Inläggav loella88 » fre 10 mar 2017, 13:51

Sådär är min E, VARJE natt. Oftast vill han putsa hela nyllet. E tycker det är jättemysigt medan matte tycker det är mindre mysigt. I varje fall nattetid :smile:

Återgå till "Allmänt kattprat!"