Nya kattvaktslistan! Senast uppdaterad 25/12-16

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Nya kattvaktslistan! Senast uppdaterad 25/12-16

Inläggav teachingbirds » mån 27 jul 2015, 15:34

Här finns vi på forumet som erbjuder oss att vara kattvakt till medforumister. Ett ypperligt tillfälle att knyta nya kontakter, och perfekt för den som är nyinflyttad och söker kattvakt.

Du som söker kattvakt hör av dig direkt till personen du vill fråga via pm här på forumet. Ni gör sedan tillsammans upp om regler, rutiner osv.

Vill du erbjuda dig att vakta katter pmar du mig med län, ort/orter (där du kan vara kattvakt), speciella omständigheter (andra djur, inte tillgång till bil etc.) och om du vill vakta i kattens hem, ditt eget hem eller både och.

Gör alltså gärna inte inlägg i denna tråd och sök eller erbjud kattvakt, utan pma endast.

Tänk på att jag (teachingbirds) enbart förmedlar kontakt, och är inte på nåt sätt ansvarig för att kolla upp lämpligheten hos de som erbjuder sig att vakta din katt. Du måste själv se till att du känner dig trygg med personen.

Den förra listan finns här, men då den var så ouppdaterad har jag valt att inte ta med alla som erbjudit sig, då många inte ens finns kvar här på forumet.
Ni som var med på den listan och fortfarande vill erbjuda kattvakt är alltså välkomna att pma mig för att komma med på nya listan.

Observera att listan är indelad efter län och inte landskap.

-----------------------------------------------------------------

BLEKINGE

DALARNA
Lillykillen - Jag kan vara kattvakt inom Dalarna. Bor i Hedemora, och har inte möjlighet att själv åka för att hämta/lämna katt men de län som ligger i närheten eller de som kan åka med katten. Är hemma om dagarna, reser sällan bort. Har en okastrerad hankattunge själv, innekatt. Har ej möjlighet att vara kattvakt åt en katt som är utekatt och som har ett behov av att ut så ofta att det inte skulle gå att hålla den inne. Kan inte heller vara kattvakt åt en okastrerad hona eller en katt som kan vara aggressiv mot människor eller andra katter. Ett krav är givetvis att katten är helt rumren. Kan endast ta hand om en katt då jag har en ganska liten lägenhet.
Lurvpöse - Borlänge -men även Falun (inom tätorten) vid kris. Kan inte ha främmande katter hos mig. Har tillgång till bil.

GOTLAND

GÄVLEBORG

HALLAND

JÄMTLAND

JÖNKÖPING

KALMAR

KRONOBERG

NORRBOTTEN

SKÅNE
Fragole - Jag kan vara kattvakt i Lund, i kattens hem. Kan även ta hand om andra smådjur vid behov.
Kilo - Lund och Lomma, vaktar i kattens hem.
Weaxzezz - Jag bor i Lund, kan ta mig runt i centrala Lund för besök hos kattägaren eller ha katt hos mig om de fungerar med mina katter.

STOCKHOLM
acb - Nacka, rör mig även en hel del i Söderort och Hägersten. Har tillgång till bil. Kan vakta katt i kattens hem. Kan även vakta kattvana hundar hemma hos oss.
Aziz - Jag bor i Sollentuna och jobbar vardagar på Kungsholmen. Kan komma hem till katter inom rimligt avstånd med hänsyn till dessa platser så länge det funkar med kollektivtrafik. Har tyvärr inte körkort.
Dr Kousak- Jag kan tänka mig att hjälpa till som kattvakt i Västerort dvs Bromma, Spånga, Vällingby (och övrigt närliggande). Jag har bil. Endast i kattens/katternas egna hem då vi har två katter själva.
myntasmatte - Jag bor i Husby i Stockholm och kan passa katter i deras hem inom rimligt avstånd med kollektivtrafik.
teachingbirds - vaktar i närheten av Finntorp i Nacka, i kattens eget hem.

SÖDERMANLAND

UPPSALA
Apila - Kan vakta katter (och andra smådjur) i Uppsala, i deras egna hem, för kortare perioder. Har egen bil.

VÄRMLAND

VÄSTERBOTTEN

VÄSTERNORRLAND

VÄSTMANLAND
cili - Västerås. Kan kattvakta i kattens eget hem. Har ej bil.

VÄSTRA GÖTALAND
Aonach - Kan kattvakta i Västra Götaland i och kring Uddevalla. Har bil. Har själv två katter och bor i en etta så har ej möjlighet att vakta hos mig.

ÖREBRO

ÖSTERGÖTLAND
Senast redigerad av teachingbirds tor 23 mar 2017, 15:37, redigerad totalt 15 gånger.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
acb
Überkatt
Überkatt
Katt: Tant Isa och skyggisen Maxi

Re: Nya kattvaktslistan! Senast uppdaterad 27/7-15

Inläggav acb » mån 27 jul 2015, 21:05

Moderation Klistrade fast den högst upp!

Katten12345
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Re: Nya kattvaktslistan! Senast uppdaterad 25/12-16

Inläggav Katten12345 » tor 12 okt 2017, 19:51

Hej, jag försöker Skriva till "Apila" som kan vara kattvakt i Uppsala. I början av december skall vi vara borta i tre månader och vill absolut inte sälja vår kattunge . Hon är nu 17 veckor gammal och är en innekatt.
Kan ni hjälpa mig att få kontakt med henne?.
Har försökt att gå in på profilen men hittar inte vart jag kan skicka ett meddelande.

Mvh 17 veckor gamla "Misse" :rosor:

Återgå till "Allmänt kattprat!"