Lord Elronds och Nox Solos tråd

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Re: Grabbens tråd!

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 11 feb 2015, 14:40

Ni har ju såklart rätt, och det är inte så att jag "gett upp", eller nåt. Men orostankarna finns där ändå, det är liksom inget jag kan hjälpa för jag är som sagt på samma nivå av oro kring i princip ALLT i mitt liv. Ska försöka prova mig fram och när han gör sin dagliga runda (han brukar gå ett varv kring lägenheten om dagen) ska jag försöka vara redo med vippan och se om vi kan få till en mer ordentlig lekstund på golvet så han inte bara sitter still och slår lite halvhjärtat med tassen men kanske kan få lite spring i benen. Han reagerade åtminstone bra till när jag sa ifrån när han klöste på soffan. Sa bara "nej" i ett lite lägre tonläge och höll handen för soffkanten och då gick han helt sonika undan men i lugn takt och svansen stod fortfarande rakt upp. Jag har inte många regler, men nu när han har ett enormt klösträd är väl enda regeln typ, klös där, och inte på soffan. :smile:
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Bobbin
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Lexi, huskatt

Inläggav Bobbin » ons 11 feb 2015, 19:43

Lexi hade bara varit hos oss en månad när hon blev kastrerad. Det första jag gjorde när vi fick hem henne var att köpa möss och bollar, som hon inte ens tittade åt. Två dagar efter kastrationen satt jag och åt frukost när jag märkte att hon pysslade med något under bordet. Då lekte hon med en mus. Dessutom började hon använda klösbrädorna vi köpt. Hon har blivit mer lekfull, mer social och mer kelen efter kastreringen. Men vi håller fortfarande på att lära känna henne efter tre månader, det händer grejor varje vecka som är nya. Hon har uppenbarligen ett förflutet och det har ju din grabb också. Ge det tid och ni kommer att få det jättebra.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 11 feb 2015, 20:23

Grabben är ju fortfarande bara en ungkatt så att han lever om lite nattetid låter helt normalt tycker jag. Fortfarande har mina katter flera lekpass nattetid. Att han pratar kan bero på att han är osäker - han har ju varit hos dig så kort tid eller så är han helt enkelt en pratig katt. Testa med en nattlampa, min hankatt är mkt lugnare av det.

Jättefin rödtott :rosekiss:
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 11 feb 2015, 22:03

Tack för alla svar och för att ni inte dömer ut mig som dum i huvudet bara för att jag är nojig. Nattlampa är lite "moot". Grejen är att jag alltid har serie eller film eller dylikt igång så det blir aldrig direkt mörkt. Men de få gånger jag somnat ifrån så datorn gått ner i viloläge och det varit kolsvart har han inte klagat. Så det tror jag inte är något problem.
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » ons 11 feb 2015, 22:51

Jag säger som de andra. Ge honom tid. Han behöver lära känna dig och du honom.
Kastrering kommer att göra stor skillnad, nu är han en hormonstinn tonåring. Det tar lite tid innan kasteringen slåår igenom och hans hjärna och hormoner fattar.
På bilderna ser ni så mysiga ut tillsammans, det kommer att bli bra.

:rosor:

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » ons 11 feb 2015, 23:01

Tycker han verkar supermysig när han ligger på och gosar med dig så jag tycker inte du ska oroa dig ;-)
Eros som jag refererade till tidigare blev mkt lugnare och gosigare efter kastreringen och nu är han ju en veritalbel myspropp :lol:
Säljer Kevin Murphy Hydrate me rinse på Köp & sälj - forumet

Bild

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Katt: bondkatter
Kontakt:

Inläggav Cahira » fre 13 feb 2015, 16:51

Allt kommer bli så bra så. :heart: :rosekiss:
~ Find three hobbies you love: one to make you money, one to keep you in shape, and one to be creative. ~

"...the reason Creator gave two-leggeds two ears and one mouth was so that we would listen twice as much as we talk."

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » fre 13 feb 2015, 17:39

Idag har vi lekt på golvet, han har hoppat upp i soffan med mig en sväng och går i skrivande stund omkring på golvet. Han använder även nya lådan i badrummet nu, vilket han inte gjorde först. Det märks att han är försiktig, lite som "bor jag verkligen här, får jag gå omkring här", men han vågar mer och mer och mitt hjärta slår några extra slag när jag ser det.
Bild

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » fre 13 feb 2015, 23:47

Guybrush Threepwood skrev:Idag har vi lekt på golvet, han har hoppat upp i soffan med mig en sväng och går i skrivande stund omkring på golvet. Han använder även nya lådan i badrummet nu, vilket han inte gjorde först. Det märks att han är försiktig, lite som "bor jag verkligen här, får jag gå omkring här", men han vågar mer och mer och mitt hjärta slår några extra slag när jag ser det.

Obeskrivlig känsla när självförtroendet ökar! :)
~ Find three hobbies you love: one to make you money, one to keep you in shape, and one to be creative. ~

"...the reason Creator gave two-leggeds two ears and one mouth was so that we would listen twice as much as we talk."

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Re: Lord Elronds tråd

Inläggav Guybrush Threepwood » lör 14 feb 2015, 18:15

Han har legat i knät i över en halvtimme och vi har haft en riktig gosstund.
Och nu har han ett namn, som inte ens stod på listan, men han berättade det för mig.

Lord Elrond. :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 14 feb 2015, 19:05

Alla katter har ett hemligt namn, Lord Elrond var bra. Han döptes på alla hjärtans dag, det var fint.
Ni kommer att bli en mysig familj som stöttar varandra. Hade ni bott närmare hade jag kommit över om en timme eller två med nybakade semlor till dig och grädden till honom för att fira.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » lör 14 feb 2015, 19:11

:grattis:

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » lör 14 feb 2015, 19:40

Yrhättans skrev:Alla katter har ett hemligt namn, Lord Elrond var bra. Han döptes på alla hjärtans dag, det var fint.
Ni kommer att bli en mysig familj som stöttar varandra. Hade ni bott närmare hade jag kommit över om en timme eller två med nybakade semlor till dig och grädden till honom för att fira.

En virtuell semla blir bäst då jag hatar semlor haha! ;D
Tack!
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » lör 14 feb 2015, 22:17

:grattis: Han verkar finna sig till rätta, sakta men säkert. Ni kommer att få det fint ihop!

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » lör 14 feb 2015, 22:27

Colourspot skrev::grattis: Han verkar finna sig till rätta, sakta men säkert. Ni kommer att få det fint ihop!

Vi hade även en lång lekstund med fjädervippan. Den här gången sprang han t.o.m. efter den lite på golvet och verkade tycka det var riktigt kul. Så han är nog ett busfrö egentligen, bara han får bo in sig lite till! Och han jamar inte på nätterna längre.
Bild

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » sön 15 feb 2015, 00:21

Riktigt mysigt att han berättade när han var redo och vågar leka och annat.. :)

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 16 feb 2015, 14:20

Han har verkligen värmt upp till lägenheten. Har inspekterat varenda vrå, leker med vippan och hoppar omkring efter den, om jag inte gosat tillräckligt när han ligger i trädet kommer han till soffan och säger ifrån för han ska fan ha mer gos. Och i morgon ryker bollarna, han blir vaccinerad och ID-märkt. :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 17 feb 2015, 09:31

Nu är en rädd kattstackare inlämnad för kastrering, vaccinering och ID-märkning.

Damen bakom disken gjorde inte kopplingen mellan namnet och Sagan om Ringen och fick be om stavningen, men mitt namn älskade hon. Och jag, övertrött, säger "ja jag tänkte döpa honom till Sirius, men eftersom det är Bellatrix som dödar Sirius i Harry Potter kändes det fel, tänk om jag skulle tvingas avliva honom någon gång..." 8-[

Social skills, I has them.
Bild

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » lör 21 feb 2015, 09:56

Guybrush Threepwood skrev:Nu är en rädd kattstackare inlämnad för kastrering, vaccinering och ID-märkning.

Damen bakom disken gjorde inte kopplingen mellan namnet och Sagan om Ringen och fick be om stavningen, men mitt namn älskade hon. Och jag, övertrött, säger "ja jag tänkte döpa honom till Sirius, men eftersom det är Bellatrix som dödar Sirius i Harry Potter kändes det fel, tänk om jag skulle tvingas avliva honom någon gång..." 8-[

Social skills, I has them.

Only g33ks 5P34K 1337.

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » lör 21 feb 2015, 10:37

Hahahahahahahahahhaaha. :smile: :smile: :smile: :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 24 feb 2015, 18:14

Idag har snygga Elrond fått sina klor klippta för första gången i sitt liv. Jag tog det säkra före det osäkra och lindade in honom i en handduk och tog mig tid och gosade med honom under tiden, men det gick bra. Men i början märktes det verkligen att det aldrig hänt honom förut, men när jag var på sista tassen var han lugn. Nästa gång behövs inte en handduk! Han är så mysig att det gör skitont att gosa med honom när hans klor är långa eftersom man blir sönderklöst när han mjölktrampar. :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 07 apr 2015, 13:53

Jag är så glad över min fina, fina katt. Som äter bra, dricker bra, myser bra, leker bra, och har fått en riktigt sprallig personlighet efter att han vande sig vid mitt hem. Han utforskar alla vrår, utom köket vilket bara är bra vilket betyder att han aldrig hoppar upp och bränner sig på spisen eller så. Men köket är aslitet så det gör inte så mycket. Han leker med mig och han leker för sig själv. Jag försöker leka aktivt med honom minst 2-3 timmar om dagen, i stötar naturligtvis. Han älskar att ligga på min mage när jag ligger och ser på film och han älskar att titta ut genom fönstren, gissar att han kommer gilla det ännu mer på sommaren när det finns fler fåglar att se. :smile:

Om jag pratar med honom och lockar på honom kommer han direkt och vill ha gos och det värmer om hjärtat. Sen gör det mig jätteglad att han hade så lätt att fasa in på blötmat istället för torrfoder (som han får som "godis" nu, istället, när jag slänger det på golvet så han får jaga efter dem, något som uppskattas också) för vissa av mina tidigare katter har haft svårt att äta blötfoder och gärna vägrat. Han jamar aldrig efter mat utom när det är hans matningstid, som är densamma varje dag, och det gör mig också glad. Han har helt slutat med att jama om nätterna eller föra annat oväsen förutom att leka - men det är inget jag stör mig över då han såklart måste få leka när han känner för det. Men vi har en ganska liknande sömnrutin, så han leker som allra mest någon timme innan jag går och lägger mig, efter det är det mer typ, slölek. Ligga i trädet och halvslå efter råttorna som hänger där.

Han är verkligen mitt ljus i tillvaron. När jag mått riktigt dåligt, och haft självskade tankar eller värre, så har jag direkt kollat på Elrond och insett att jag FÅR INTE göra så mot honom, och tack vare det har jag inte druckit alkohol eller självskadat sedan han flyttade in hos mig. Eller gjort annat som varit destruktivt. Städar hans lådor 2-3 gånger om dagen, och pratar nog med honom säkert minst 6 timmar om dagen. Även om det bara är att jag ligger och förklarar filmen jag ser för honom, så pratar jag åtminstone med honom så han har vant sig rejält vid mig och min röst och min doft. Han fick sitt första bad för någon vecka sedan då jag hoppades att det skulle hjälpa med hans fällande, och han tyckte inte om det först men sedan såg jag att han inte tyckte det var så farligt. Vilket är något som jag tycker är viktigt hos mina djur, då jag inte vill att de ska få panik ifall de rullat i något snusk eller råkat hoppa upp på diskbänken eller i diskhon som Gandalf gjorde ibland och blev alldeles nedkletad av ketchup eller dylikt. Så fort det blir lite varmare ute ska jag börja se om han kan tänka sig vilja gå ut i sele, och om han gillar det kommer det bli en daglig rutin att ta en tur runt området, då det är rätt folktomt och går man åt rätt håll finns det en älv, gräs, men ingenting annat.

Han har inte en enda dålig vana (förutom att han ibland, när han hoppar upp i knät nästan sticker upp svansen i näsan på mig :smile:) och visar inga tecken på att han annat än stormtrivs hos mig. När mamma, syster och systerson kom och hälsade på var han snäll och väldigt framåt och ville gärna hälsa och tyckte mycket om att bli gosad med. Och det gör mig även så glad att han nu älskar hela sitt klösträd. Tidigare satt han mest i en av "hålorna", men nu ligger han i princip vart som helst där han får plats. Han är inte ens rädd för dammsugaren - håller sig såklart lite på avstånd, men blir inte direkt rädd eller får panik. Han är inte heller rädd för kattburen utan ligger gärna där och myser på filmen jag lagt in. Vilket är bra ifall han måste till veterinären igen eller så.

Nu väntar jag bara på att furminatorn ska komma så jag kan borsta bort allt löst hår så vi kan mysa igen utan att jag behöver andas in fem ton av katthår efteråt eller undersöka varje tugga mat efter katthår innan jag äter. Plus att han fick sig en kickeroo som jag hoppas han ska gilla.

Det enda jag inte gjort är att sätta på honom halsbandet jag köpte, då man inte kunde välja färg och jag fick lila, och vet inte om det passar till hans orangea färg. 8-[

Lång uppdatering, men behövde skriva av mig om hur underbar min fis är, och hur mycket jag älskar honom och hur glad jag är att han finns i mitt liv. Nu, när jag bor i en lägenhet jag älskar, i en stad jag inte har något emot, tror jag faktiskt inte jag kommer flytta mycket mer i mitt liv. Om det inte är för att bli sambo eller så. Ja, jag vill åka tillbaka till Tokyo och klara nivå 2 av japanska kursen, men det blir inte fören om år, och ENDAST om jag har någon som kan ta Elrond de tre månader kursen är på. Annars skippar jag det och läser japanska på distans eller så. Men efter att ha bott här i egen lägenhet (första gången jag bor i egen lägenhet här i stan) med mamma på så nära håll har jag nog insett att jag trivs bäst med att ha familjen så pass nära. Att jag kan åka hem till mamma och äta, eller hon kan möta mig på stan för en fika, osv. Jag trodde jag hatade stan innan jag flyttade hem men det gör jag nog egentligen inte. Jag hatar en del av mina minnen av stan, från den tid då jag blev mobbad i 12 år. Men det är inget som ska få förstöra för mig nu.

Vi får se vad framtiden har att erbjuda, men så vida inget hemskt händer så ska Elrond vara en del av den. Annars skulle jag bli otroligt olycklig.
Bild

Användarvisningsbild
Saiph
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Saiph » tis 07 apr 2015, 16:01

Vad mysigt det låter! :wub:

Men varför ska han ha halsband på sig?
Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 07 apr 2015, 16:33

Härligt att läsa hur mycket positivt en kisse kan betyda i en människas liv. Grattis till bra val i livet och till mysiga kissen som verkar ha det toppen hos dig. :hi5:

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 07 apr 2015, 16:36

Saiph skrev:Vad mysigt det låter! :wub:

Alltså, det var nåt jag köpte just för syns skull, men som sagt har jag inte satt på honom det. OM jag tar ut honom framöver vill jag ha ett halsband med mitt namn och adress på, ifall han på något sätt skulle ta sig ur selen (även om det aldrig hänt mig) och komma bort. Jag bor liksom på femte våningen, det går inte att göra som jag gjort tidigare, att lämna ett fönster öppet och hoppas på det bästa. Om han lyckas ta sig upp till mitt fönster så skulle jag nog slänga igen det och anta att han blivit övertagen av aliens eller så. 8-[
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 07 apr 2015, 16:37

Aziz skrev:Härligt att läsa hur mycket positivt en kisse kan betyda i en människas liv. Grattis till bra val i livet och till mysiga kissen som verkar ha det toppen hos dig. :hi5:

Tack! Och ja, han hjälper mig verkligen mycket. Lika mycket som jag verkar hjälpa honom. Enligt tidigare ägare mådde han ju inte så bra när han var hemma med sin mamma, då varken mammakatt eller han hade utrymme och fick uppmärksamhet nog. Nu får han uppmärksamhet så det skriker om det. :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Saiph
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Saiph » tis 07 apr 2015, 18:48

Guybrush Threepwood skrev:
Saiph skrev:Vad mysigt det låter! :wub:

Alltså, det var nåt jag köpte just för syns skull, men som sagt har jag inte satt på honom det. OM jag tar ut honom framöver vill jag ha ett halsband med mitt namn och adress på, ifall han på något sätt skulle ta sig ur selen (även om det aldrig hänt mig) och komma bort. Jag bor liksom på femte våningen, det går inte att göra som jag gjort tidigare, att lämna ett fönster öppet och hoppas på det bästa. Om han lyckas ta sig upp till mitt fönster så skulle jag nog slänga igen det och anta att han blivit övertagen av aliens eller så. 8-[

Aha! :) Ja det är ju smart med en "livförsäkring" på så sett.
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 07 apr 2015, 20:17

Ja det var ju inget som jag skulle tvingat på honom om han stördes av det. Har satt på honom halsbandet nu och han verkade inte ens märka det. :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tis 07 apr 2015, 23:48

Jag blir glad att läsa om er två. Du ger honom ett bra liv och han ger dig sin kärlek.

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tis 07 apr 2015, 23:49

Yrhättans skrev:Jag blir glad att läsa om er två. Du ger honom ett bra liv och han ger dig sin kärlek.

Tack! Jag älskar min lilla fiskatt, och älskar att han älskar mig!
Bild

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » fre 10 apr 2015, 03:01

Så underbart att läsa om hur bra det går för er.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 10 apr 2015, 05:59

Grattis till er båda :-D Härlig uppdatering, ni verkar vara perfekta för varandra :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 10 apr 2015, 07:37

Vad mysigt ni verkar ha det.Grattis till er bägge.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » fre 10 apr 2015, 09:40

Tack alla tre! Ja vi har det bra ihop. :-D
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 11 nov 2015, 14:06

Dags för en uppdatering, kanske?

Elrond har, senaste månaden, verkligen, äntligen, till 100% bott in sig. Jag har märkt en tydlig förändring, nu är han inte nöjd om han inte får kroppskontakt när han ligger och sover på både dagar och nätter. När jag sitter i sängen, som jag gör nu, så lägger han sig antingen lutad mot något av mina lår eller mot min rygg. Kroppskontakt! Vilket inte stör mig då det är kallt ute nu. :smile:

Han har fasats in på enbart blötmat, bozita, och han älskar det och jag älskar det eftersom blötmat är bättre i längden. Han har nu hunnit bli två år gammal, och är världens finaste skrutt. Han leker för sig själv runt 22-tiden, då är det fläng som tusan upp och ner i klösträdet och så hoppar han efter en leksak jag har som man fäster på en dörr som hänger ner en bit. Plus att vi leker ihop 2-3 gånger om dagen.

Min fina Elrond asså, räddaren i nöden nu när jag mår dåligt. Har gråtit i hans päls några gånger och han har låtit mig. Älskar skitkatten så jäääääääääääääävla mycket!

:rosor: :rosor: :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » ons 11 nov 2015, 16:20

Guybrush Threepwood skrev:Dags för en uppdatering, kanske?

Elrond har, senaste månaden, verkligen, äntligen, till 100% bott in sig. Jag har märkt en tydlig förändring, nu är han inte nöjd om han inte får kroppskontakt när han ligger och sover på både dagar och nätter. När jag sitter i sängen, som jag gör nu, så lägger han sig antingen lutad mot något av mina lår eller mot min rygg. Kroppskontakt! Vilket inte stör mig då det är kallt ute nu. :smile:

Han har fasats in på enbart blötmat, bozita, och han älskar det och jag älskar det eftersom blötmat är bättre i längden. Han har nu hunnit bli två år gammal, och är världens finaste skrutt. Han leker för sig själv runt 22-tiden, då är det fläng som tusan upp och ner i klösträdet och så hoppar han efter en leksak jag har som man fäster på en dörr som hänger ner en bit. Plus att vi leker ihop 2-3 gånger om dagen.

Min fina Elrond asså, räddaren i nöden nu när jag mår dåligt. Har gråtit i hans päls några gånger och han har låtit mig. Älskar skitkatten så jäääääääääääääävla mycket!

:rosor: :rosor: :rosor:

Jag har två katter, och dom har en så underbar förmåga att hela matte, och jag gör likadant tillbaka :consoling:
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 11 nov 2015, 16:29

Katter är väldigt bra trösttare. Nisse var en sådan.han kände verkligen av när man var ledsen.

Jane och Jackson har sina egna sätt att "trösta"
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 11 nov 2015, 16:32

Elrond är verkligen sån. När jag precis hade avslutat ett telefonsamtal förra veckan och var helt knäckt kom han från ingenstans och la sig i mitt knä. Underbara katt. :heart:
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 11 nov 2015, 18:31

Nu har en beställt 30 kg kattsand och 24 förpackningar med blötmat. Då ska han väl ha så han klarar sig ett tag. :smile:
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 11 nov 2015, 19:58

Så underbart att ni hittade varandra :rosor: Inget är som den äkta kärleken och förståelsen som katter visar :happy:
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"