[Samlingstråd] Allt om Jackson Galaxy

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: [Samlingstråd] Allt om Jackson Galaxy

Inläggav eye of a tiger » tis 24 nov 2015, 19:06

Så ni som har köpt boken .Vad tycker ni?

How to Make Your Pets Less Afraid of House Guests

http://blog.spiritessences.com/mojos-ma ... use-guests
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tis 24 nov 2015, 20:01

Jag tycker boken är bra! Massor av bra inspiration och som alltid många bra tips. Jag gillar liknelsen om att hur irriterad man själv kan bli i trafiken om det är trafikstockning :smile: Förstår nu exakt varför det ibland blivit lite smågruff på några ställen hos oss :oops: Fick en del ideér till att fixa lite mer för Prickisarna som jag hoppas ska bli uppskattat.

Boken är värd att köpa tycker jag även om jag ibland skämdes när jag läste om hur mkt en del har gjort för deras katter. Smart tips att kunna stänga av en del höga gångar om man behöver och att bygga lagom högt upp på väggarna.

Som alltid gillar jag att det är handfasta saker som förklarar kattbeteenden och vad som kan vara bra att tänka på när man fixar för katterna. Som sagt vi har missat på ett par ställen, hade jag läst boken innan när vi planerade hade det blivit lite annorlunda och för katterna ännu bättre.
Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 24 nov 2015, 20:03

Väntar på den, var lite sen med beställningen. Men nu har jag beställt en hel hög. Återkommer med recention.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 25 nov 2015, 09:27

Starwatcher skrev:Jag tycker boken är bra! Massor av bra inspiration och som alltid många bra tips. Jag gillar liknelsen om att hur irriterad man själv kan bli i trafiken om det är trafikstockning :smile: Förstår nu exakt varför det ibland blivit lite smågruff på några ställen hos oss :oops: Fick en del ideér till att fixa lite mer för Prickisarna som jag hoppas ska bli uppskattat.

Boken är värd att köpa tycker jag även om jag ibland skämdes när jag läste om hur mkt en del har gjort för deras katter. Smart tips att kunna stänga av en del höga gångar om man behöver och att bygga lagom högt upp på väggarna.

Som alltid gillar jag att det är handfasta saker som förklarar kattbeteenden och vad som kan vara bra att tänka på när man fixar för katterna. Som sagt vi har missat på ett par ställen, hade jag läst boken innan när vi planerade hade det blivit lite annorlunda och för katterna ännu bättre.

Du har förmodligen en bättre miljö än vad jag har :oops: .
Som tur är det inte allt för många ställen där det blir traffickstockning . Önskar att väggarna inte var så dåliga. :wait:

Älskar boken och det fick mig att tänka på vissa saker gällande Jackson och hans caving när han blir rädd. :-k
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 25 nov 2015, 12:12

eye of a tiger skrev:
Du har förmodligen en bättre miljö än vad jag har :oops: .
Som tur är det inte allt för många ställen där det blir traffickstockning . Önskar att väggarna inte var så dåliga. :wait:

Älskar boken och det fick mig att tänka på vissa saker gällande Jackson och hans caving när han blir rädd. :-k

Nej, jag tror inte att vi har en bättre miljö! Du har ju fixat rena klätterparadiset för dina katter :hi5:

Vi har gipsväggar vilket är uselt om man ska sätta upp tunga saker som dessutom ska klara katternas framfart :wait:

Japp, även jag tycker det var mkt intressant och tänkvärt det han skriver om caving - mkt värt att tänka på även för oss. Som dag blir katterna rädda för ngt ska miljon vara sådan att man inte förstärker rädslan genom caving. Har några saker även där som jag tänker ändra på.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 05:58

http://consciouscat.net/2015/05/04/does ... -syndrome/

Intressant artikel om katter och urinvägs problem som kallas Pandora syndrom.Vad man bör tänka på och hur man kan minska stress för katterna som har detta
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 01 jan 2016, 18:54

Synd att catify to satisfy inte fått mera uppmärksamhet.
det är knapt någon som ger några åsikter på amazon .
Jackson Galaxy

Bild

Kattränaren
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Kattränaren » ons 06 jan 2016, 15:55

eye of a tiger skrev:Synd att catify to satisfy inte fått mera uppmärksamhet.
det är knapt någon som ger några åsikter på amazon .

Håller med! Finns inte heller några svenska recensioner på boksidor osv. :roll:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 06 jan 2016, 16:33

Ja ,det är tråkigt överlag att han inte får mycket uppmärksamhet.
(Man får känskan av att vissa grupper inte tar honom på allvar då han inte har någon akademisk utbildning)

Såg att han inte fått något alls på svenska sidor.
Mycket tråkigt
inte många som skriver på google play med.

Fast sen är jag betydligt mer intresserad av kattbeetende än att titta på dokumäntärer om utekatter .

Man har ju liksom levt med utekatter och lärt sig en hel del genom detta vad en raw cat är. Innekatts liv är jag betydligt mer intresserad av vilka verktyg man kan andvända sigav om det blir konflikter
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 06 jan 2016, 22:00

Ja, synd att boken inte uppmärksammas mer. Har försökt att ändra lite hemma efter att läst boken och kan bara konstatera att hans råd verkligen fungerar. Tänk att små saker kan förbättra för katterna så att man märker direkt att det är uppskattat :-D
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » ons 06 jan 2016, 22:26

Bild
Robin SE*Kattzelius Buldoo de Alba, barnbarn till Jansson.
Mina älskade änglakatter Josephine, Alice och Emil.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 07 jan 2016, 22:17

Starwatcher skrev:Ja, synd att boken inte uppmärksammas mer. Har försökt att ändra lite hemma efter att läst boken och kan bara konstatera att hans råd verkligen fungerar. Tänk att små saker kan förbättra för katterna så att man märker direkt att det är uppskattat :-D

Ja ,det behövs ju inte göra mycket. :hi5:

Märker ju skjälv hur bra hans tips funkar.

Tänk om folk kunde läsa hans böcker i stället för att andvända vatten spruta etc .
Det finns så många bra tips ifrån honom hur man kan ha en katt inomhus utan att katten behöver gå ut på fri tass. Han förstår vekligen hur katter funkar.

Fast det är ju bara där. Till skillnad från andra författare så finns det ju mera utspridning på de flesta sidor.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 17 jan 2016, 09:05

Irriterande och otrevlig intervjuare .Galaxy alltid bra
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 27 jan 2016, 07:56

http://blog.theanimalrescuesite.com/sec ... r_20160126

Thinking About Getting A Second Cat? If So, Then Read This!
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 22 feb 2016, 09:18

http://www.animalplanet.com/tv-shows/my ... bled-cats/

Tack Jackson som man inte" freaking out "tillräckligt när katterna stirrar på platser. när allt är lugnt och tyst och följer något med blicken :smile: 8-[

http://www.animalplanet.com/tv-shows/my ... the-house/

http://www.animalplanet.com/tv-shows/my ... e-problem/

http://www.animalplanet.com/tv-shows/my ... ean-slate/
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 23 mar 2016, 17:53

Livar upp tråden med att den ny säsongen av My cat from Hell startar i USA den 2 April :hi5: . Så den bör väl dyka upp någon gång det här året på svensk tv .
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 23 mar 2016, 19:00

:hi5: Hoppas den dyker upp snabbt även här i Sverige!

För övrigt finns alla säsongerna hos dplay.se :-D
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 25 mar 2016, 07:43

Tack för tipset Starwatcher :rosor:

https://www.facebook.com/MyCatFromHell/?fref=ts
Varje gång tänker man vilken tur man har fått såna bus änglar .

Man märker hur stort hjärta och brinnande passion Jackson har för katters välmående och att de ska få Leva
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Avstängd
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » sön 27 mar 2016, 12:00

Riktigt bra tips om dplay, tack Starwatcher!
http://www.dplay.se/animalplanet/

Jag har svårt för Animal planet numera, tycker det mest handlar om byggen av enorma trädkojor när man knäpper på den kanalen. Om det överhuvudtaget är djur med i inslagen är det oftast ormar, krokodiler eller andra "river monsters".
:swear:

Allt var bättre förr... ;-) Monkey World och Meerkat Manor, det var kvalitets-program det!

Naturligtvis kan man kolla i tablåer och se till att knäppa på rätt program i rätt tid, men ibland kör det ihop sig om kvällarna. Ett annat problem är att våra katter blir väldigt upprörda av kattskriksljud från teven.

Men med dplay skulle jag alltså kunna se My Cat from Hell på datorn, med lurar, i lugn och ro? Tjohooo!
Bette Davis: "It's better to be hated for who you are, than to be loved for someone you're not. It's a sign of your worth sometimes, if you're hated by the right people."

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » sön 27 mar 2016, 18:27

KattenOxå skrev:Riktigt bra tips om dplay, tack Starwatcher!
http://www.dplay.se/animalplanet/

Jag har svårt för Animal planet numera, tycker det mest handlar om byggen av enorma trädkojor när man knäpper på den kanalen. Om det överhuvudtaget är djur med i inslagen är det oftast ormar, krokodiler eller andra "river monsters".
:swear:

Lite OT kanske men fett + på den. Jag brukade alltid titta på Animal planet förr men nu är det verkligen bara skräp. Fattar att de har mycket reptiler i Australien men...

Hittade ett roligt program med några som räddade katter ur träd men efter 10 räddningar blev jag faktiskt mätt på koncpetet. Skulle dock vara bra om det fanns ett sådant team i Sverige. :-k

ApanAnn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Chilla och Chaplin, huskatter

Inläggav ApanAnn » sön 27 mar 2016, 18:58

My cat from hell går till och med på TLC och inte Animal Planet nu... Fast både Animal planet och TLC har verkligen tankat på sista tiden.

Jag har kikat på lite avsnitt på Play nu när jag var ledig. Som tur är verkar katterna inte bli alltför brydda av kattljuden från TVn. Ikväll kände jag mig riktigt inspirerad och lekte slut på dem ordentligt innan matdags. Bra distraktion för att matdags blev en timme senare pga sommartid om inte annat.

Användarvisningsbild
KattenOxå
Avstängd
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » sön 27 mar 2016, 19:20

Aziz skrev:Hittade ett roligt program med några som räddade katter ur träd men efter 10 räddningar blev jag faktiskt mätt på koncpetet. Skulle dock vara bra om det fanns ett sådant team i Sverige. :-k

Såg en glimt av det där Treetop Cat Rescue men inget går upp mot att se det IRL. ;-)

Brandkåren åtar sig ytterst sällan katträddningar ur träd, men det finns arborister som gör det. Har man tur får man tag på en skiftarbetande brandman som jobbar extra som klättrande trädfällare... en riktig totalupplevelse kan jag lova. :shock:

Att Animal planet spårat ur så mycket innebär väl tyvärr att man missat en del bra program också, Jackson Galaxy har jag skymtat ibland men inte ansträngt mig för att följa. Ska kolla upp framöver dock.
Bette Davis: "It's better to be hated for who you are, than to be loved for someone you're not. It's a sign of your worth sometimes, if you're hated by the right people."

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 27 mar 2016, 21:18

Tyvärr har animal plane varit rätt tråkig. Apor,krokodiler mm mm är inte något jag inte tittar på. Bondi vet ,you must love cats och djurpoliserna

förutom my cat from hell var väl det som jag tittar /tittar på
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » sön 27 mar 2016, 23:26

Håller helt med om att animal planet numera inte har så mkt som intresserar mig. My cat from hell passar bättre att titta på med hörlurar och på dator el platta då Prickisarna avskyr att se och höra katter.

Edit program med apor uppskattas inte heller av katterna, båda blir mkt upprörda och om det är veterinärprogram försvinner Tösen bums, så otäcka saker vill hon inte vara i närheten av :consoling:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 mar 2016, 19:10

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 31 mar 2016, 22:30

Verkar som puurs in our hearts har tagit in några flaskor av Jackson Galaxys spirit stress stoper och scardey cat

:hi5:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » tor 31 mar 2016, 23:16

Har fått lite ny inspiration från Catify to satisfy och köpte igår en antik TV-bänk i trä som jag målat vit. De två stora skåpen undertill ska inredas till kattlåde-skåp, sedan använda sticksågen för att göra hål in från sidan. Morsan har läst hela boken och är helt frälst i detta projekt. När jag och kattan flyttat ska det kattifieras totalt :oops:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 01 apr 2016, 00:06

artemis skrev:Har fått lite ny inspiration från Catify to satisfy och köpte igår en antik TV-bänk i trä som jag målat vit. De två stora skåpen undertill ska inredas till kattlåde-skåp, sedan använda sticksågen för att göra hål in från sidan. Morsan har läst hela boken och är helt frälst i detta projekt. När jag och kattan flyttat ska det kattifieras totalt :oops:

Härligt :hi5: du får lägga upp någon bild på forumet när det blir klart med skåpen.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » fre 01 apr 2016, 11:51

eye of a tiger skrev:
artemis skrev:Har fått lite ny inspiration från Catify to satisfy och köpte igår en antik TV-bänk i trä som jag målat vit. De två stora skåpen undertill ska inredas till kattlåde-skåp, sedan använda sticksågen för att göra hål in från sidan. Morsan har läst hela boken och är helt frälst i detta projekt. När jag och kattan flyttat ska det kattifieras totalt :oops:

Härligt :hi5: du får lägga upp någon bild på forumet när det blir klart med skåpen.

Absolut! :)

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 02 apr 2016, 08:01

Jackson Galaxy

Bild

Volpes
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Volpes » mån 04 apr 2016, 11:12

Hej. Jag har ingen TV men skulle vilja se My cat from hell. Finns det någonstans på internet som man kommer kunna se hela avsnitt?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 04 apr 2016, 11:17

Volpes skrev:Hej. Jag har ingen TV men skulle vilja se My cat from hell. Finns det någonstans på internet som man kommer kunna se hela avsnitt?

Starwatcher skrev::hi5: Hoppas den dyker upp snabbt även här i Sverige!

För övrigt finns alla säsongerna hos dplay.se :-D

Den finns här som starwatcher tipsade om.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 04 apr 2016, 17:47

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 11 apr 2016, 06:13

Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 11 apr 2016, 08:08

Hoppas att nya säsongen snart kommer på dplay.se, så perfekt att kunna se på plattan med hörlurar så ingen av katterna behöver bli upprörd.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 11 apr 2016, 11:34

Håller tummarna att den kommer ut snabbt på dplayse.

Det ser ut som i år att det är riktigt svåra fall i år. Mycket intressant att titta på hur katter beteer sig.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 14 apr 2016, 19:51

http://blog.spiritessences.com/blog/mcfh702-katrina

"Try to imagine how you would feel if you were in a similar situation; this can help you relate to your pet and encourage you to guide them through the healing process. In additionit is best to let go of any resentment you feel towards your pet for the negative behavior that has occurred. Let it go, and work towards rebuilding a strong bond that will last a lifetime"
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 16 apr 2016, 07:53

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 18 apr 2016, 06:23

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 20 apr 2016, 06:14

Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"