[Samlingstråd] Allt om Jackson Galaxy

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: [Samlingstråd] Allt om Jackson Galaxy

Inläggav Starwatcher » fre 23 jan 2015, 20:23

Generellt sett tycker jag att det är väldigt positivt att det forskas mer om katter och deras beteenden. Bradshaw har en hel del poänger och att Jackson Galaxy gjort väldigt mkt för att på ett bra, underhållande och pedagogiskt sätt undervisa människor om kattens behov kan ju ingen argumentera mot.

Jag läste Bradshaws bok och i princip tycker jag att den är helt ok men för att vara ärlig tycker jag det är trist med åsikten att kattavel borde inriktas på att få lugna, stillsamma katter utan för mkt jaktinstinkt. Syftet skulle vara att en sådan katt passar bättre in hos de flesta människor. Motsvarande resonemang finns faktiskt inte på hundsidan.

Jag tillhör dom som inte alls haft samma glädje av en stillsam katt utan massor av lekintresse och jaktinstinkt. Visst kan det kännas ibland efter en hård arbetsdag att det kunde vara skönt att ta det lugnt men kul i längden - nej.

Önskar att mer kunde fokuseras på beteende hos katt så att katter avlas efter beteende och inte efter utseende. Visserligen tycker jag att Prickisarnas utseende är vackert men deras insida är det viktigaste. Livliga, påhittiga, nyfikna katter med massor av drag och bus under tassarna är för mig perfekt. För andra är det en stillsam katt i soffan. Bland hundar är det på samma sätt att t.ex en Jack Russel inte passar för alla.

Bara en lite fundering - kanske det är dags att bryta ut den här diskussionen till en separat tråd så att den här verkligen handlar om Jackson Galaxy och hans superbra, praktiska tips för kattägare???
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 23 jan 2015, 22:02

Missan skrev:
eye of a tiger skrev:tja du missan . ............. :wait:

Säger en forskare som forskar inom genetik och sen går vidare med att man misstänker att.det skulle behöva skapa en katt som har låg jakt instinkt . Så kan i varje fall jag inte låta bli att regera.

Hade han slutat med att det finns andra saker att få ner jaktinstinkten hade jag inte brytt mig eller fastnat vid den sista meningen.

eye of a tiger det är snyggare att ta med hela stycket och inte bryta ut det ur sitt sammanhang. Vad du inte heller tar hänsyn till är att i de flesta andra länder till skillnad från Sverige anser man att katten dödar och förstör djurlivet speciellt när det gäller fåglar. Att katter urholkar djurlivet används som argument mot katter både i England och USA och är en kontroversiell fråga i båda länderna.

Här är avsnittet du klippt ur:

On toning down cats' hunting instincts

"Nobody has really focused on the idea of breeding a cat [to be] a good companion. Some of that has happened in dogs, but most of our cats are descended from hunters and animals that we encouraged to hunt, that we kept for their very hunting ability.

"So we need to, somehow, tone that down a little bit. Some of it can happen by ... giving them other outlets for their hunting. But ultimately I suspect that the cat will only be ensured a future in an increasingly crowded planet if we can generate an animal [that] really doesn't feel the need to hunt. ...

"In a way, we almost h
Missan skrev:
eye of a tiger skrev:tja du missan . ............. :wait:

Säger en forskare som forskar inom genetik och sen går vidare med att man misstänker att.det skulle behöva skapa en katt som har låg jakt instinkt . Så kan i varje fall jag inte låta bli att regera.

Hade han slutat med att det finns andra saker att få ner jaktinstinkten hade jag inte brytt mig eller fastnat vid den sista meningen.

eye of a tiger det är snyggare att ta med hela stycket och inte bryta ut det ur sitt sammanhang. Vad du inte heller tar hänsyn till är att i de flesta andra länder till skillnad från Sverige anser man att katten dödar och förstör djurlivet speciellt när det gäller fåglar. Att katter urholkar djurlivet används som argument mot katter både i England och USA och är en kontroversiell fråga i båda länderna.

[i]Här är avsnittet du klippt ur:

On toning down cats' hunting instincts

"Nobody has really focused on the idea of breeding a cat [to be] a good companion. Some of that has happened in dogs, but most of our cats are descended from hunters and animals that we encouraged to hunt, that we kept for their very hunting ability.

"So we need to, somehow, tone that down a little bit. Some of it can happen by ... giving them other outlets for their hunting. But ultimately I suspect that the cat will only be ensured a future in an increasingly crowded planet if we can generate an animal [that] really doesn't feel the need to hunt. ...

"In a way, we almost have to start again. We have to think about the cat in the 21st century. What do we want cats for? What kind of cats do we want?"

Nu väntar jag med spänning på att du hävdar att Bradshaw är anhängare till "declawing".
ave to start again. We have to think about the cat in the 21st century. What do we want cats for? What kind of cats do we want?"[/i]

Nu väntar jag med spänning på att du hävdar att Bradshaw är anhängare till "declawing".

Ja du missan. Jag har verkligen trappat dig på tårna tydligen .Nu får du lunga ner dig. Du förvränger allt jag skriver.Varför denna passiva aggression

Jag har funderingar som du tar det som kritik , so fine.
Ta det som du vill.

Du verkar vara av den åsikten att man inte ens får ha åsikter när det gäller forskning.

Som sagt hade jag inte brytt mig om han det nöjt sig med det första stycket.

Sen borde han frågat istället vilket katthållning . vi vill ha 2000-talet.

Det finns utmärkta verktyg att få katter att inte jaga fåglar och vilt.

Och nej jag ser ingen stans att han är för declawning.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » lör 24 jan 2015, 12:35

Vill inte förlänga diskussionen men det är svårt att reda ut saker när de tas ur sitt sammanhang.

Bradshaws bok, Cat sense, är på nästan 300 sidor och han för ganska avancerade resonemang om kattens ursprung, natur, nuvarande situation och framtid.

Jag uppfattar att han i alla resonemang är på kattens sida och att det är oss människor han är kritisk mot.

Hans åsikt väldigt förenklat är, som jag uppfattar det, att vi människor ställer orimliga krav på katten med vår allt mer urbana livsstil som vi vill att katten i allt för snabb takt (evolutionärt) ska anpassa sig till.

Dvs, om vi vill ha katter som ska må bra av att leva instängda på små ytor utan möjlighet att jaga så är det sådana egenskaper vi måste avla på för framtiden. Inte skylla på katten om att den blir deprimerad eller beter sig på ett sätt som inte passar oss.

Alltså helt i Jacksons anda.

Bradshaw som forskare går inte in på hur vi ska kattanpassa våra hem m.m. för att underlätta för katterna. Det är här andra, beteendevetare, praktiker m.fl. tar vid utifrån sin expertis.

Man måste alltså inte se motsättningar mellan forskare som Bradshaw och praktiker som Jackson. De kompletterar varandra.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 24 jan 2015, 15:35

Starwatcher skrev:Generellt sett tycker jag att det är väldigt positivt att det forskas mer om katter och deras beteenden. Bradshaw har en hel del poänger och att Jackson Galaxy gjort väldigt mkt för att på ett bra, underhållande och pedagogiskt sätt undervisa människor om kattens behov kan ju ingen argumentera mot.

Jag läste Bradshaws bok och i princip tycker jag att den är helt ok men för att vara ärlig tycker jag det är trist med åsikten att kattavel borde inriktas på att få lugna, stillsamma katter utan för mkt jaktinstinkt. Syftet skulle vara att en sådan katt passar bättre in hos de flesta människor. Motsvarande resonemang finns faktiskt inte på hundsidan.

Jag tillhör dom som inte alls haft samma glädje av en stillsam katt utan massor av lekintresse och jaktinstinkt. Visst kan det kännas ibland efter en hård arbetsdag att det kunde vara skönt att ta det lugnt men kul i längden - nej.

Önskar att mer kunde fokuseras på beteende hos katt så att katter avlas efter beteende och inte efter utseende. Visserligen tycker jag att Prickisarnas utseende är vackert men deras insida är det viktigaste. Livliga, påhittiga, nyfikna katter med massor av drag och bus under tassarna är för mig perfekt. För andra är det en stillsam katt i soffan. Bland hundar är det på samma sätt att t.ex en Jack Russel inte passar för alla.

Bara en lite fundering - kanske det är dags att bryta ut den här diskussionen till en separat tråd så att den här verkligen handlar om Jackson Galaxy och hans superbra, praktiska tips för kattägare???

+1 Varje hund behöver rätt ägare .

Aziz skrev:Vill inte förlänga diskussionen men det är svårt att reda ut saker när de tas ur sitt sammanhang.

Bradshaws bok, Cat sense, är på nästan 300 sidor och han för ganska avancerade resonemang om kattens ursprung, natur, nuvarande situation och framtid.

Jag uppfattar att han i alla resonemang är på kattens sida och att det är oss människor han är kritisk mot.

Hans åsikt väldigt förenklat är, som jag uppfattar det, att vi människor ställer orimliga krav på katten med vår allt mer urbana livsstil som vi vill att katten i allt för snabb takt (evolutionärt) ska anpassa sig till.

Dvs, om vi vill ha katter som ska må bra av att leva instängda på små ytor utan möjlighet att jaga så är det sådana egenskaper vi måste avla på för framtiden. Inte skylla på katten om att den blir deprimerad eller beter sig på ett sätt som inte passar oss.

Bradshaw som forskare går inte in på hur vi ska kattanpassa våra hem m.m. för att underlätta för katterna. Det är här andra, beteendevetare, praktiker m.fl. tar vid utifrån sin expertis.

Man måste alltså inte se motsättningar mellan forskare som Bradshaw och praktiker som Jackson. De kompletterar varandra.

.Jag regerar på hans interljuv . Jag tycker det är trist att han kommenterar att katter ska avlas för att bli lugna

Jag skulle tex inte vilja ha soft potatis och det finns ju redan kattraser som inte är aktiva som en bengal., siames etc . Folk kan ju välja vad de vill ha i beteende redan nu

Förstår ni nu då att jag inte angriper bradshaw i fråga utan tanken att förändra kattens ande .

Du satte väl själv och kommenterande om något liknade i någon annan tråd .

Det är väl ingen som försöker avla en häst som är lugn
. Medans hunden har avlats för att få fram beetende för att arbeta eller sällskap , så är det väl inte hellre för att vara lätthanterliga .

Sen är jackson galaxy en katt expert som hållit på i 15 år
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » lör 24 jan 2015, 17:35

eye of a tiger skrev:
Starwatcher skrev:Generellt sett tycker jag att det är väldigt positivt att det forskas mer om katter och deras beteenden. Bradshaw har en hel del poänger och att Jackson Galaxy gjort väldigt mkt för att på ett bra, underhållande och pedagogiskt sätt undervisa människor om kattens behov kan ju ingen argumentera mot.

+1 Varje hund behöver rätt ägare .

Aziz skrev:Vill inte förlänga diskussionen men det är svårt att reda ut saker när de tas ur sitt sammanhang.

.Jag regerar på hans interljuv . Jag tycker det är trist att han kommenterar att katter ska avlas för att bli lugna

Jag skulle tex inte vilja ha soft potatis och det finns ju redan kattraser som inte är aktiva som en bengal., siames etc . Folk kan ju välja vad de vill ha i beteende redan nu

Förstår ni nu då att jag inte angriper bradshaw i fråga utan tanken att förändra kattens ande .

Du satte väl själv och kommenterande om något liknade i någon annan tråd .

Det är väl ingen som försöker avla en häst som är lugn
. Medans hunden har avlats för att få fram beetende för att arbeta eller sällskap , så är det väl inte hellre för att vara lätthanterliga .

Jo, jag tror jag förstår vad du menar.

Men så som jag förstår Bradshaw, inte specifikt i intervjun utan framförallt budskapet i hans bok, så är det inte hans uppfattning att katter SKA avlas för att bli lugna för att HAN föredrar en viss sorts katter.

Han menar att många nutida urbana människor FÖRVÄNTAR sig att katter ska anpassa sig på ett sätt som inte är naturligt för dem i deras nuvarande utveckingsstadium och det medför att många katter får olika former av sjukdomar och beteendestörningar. Och OM kattägare generellt i framtiden ställer sådana "onaturliga" krav, t.ex att katter ska vara lätthanterliga perfekta sällskapsdjur i en stadsmiljö inomhus, är det bättre att avla på de egenskaper som gör att katterna må bra i en sådan miljö.

Jag tror alltså inte att han ÖNSKAR att förstöra kattens "anda" bara få framtidens katter att må bra i sin "nya" roll som inomhuslevande sällskapsdjur.

(Det jag har uttalat i andra trådar är att jag är emot att man avlar på defekter för att få fram ett särskilt utseende som vissa uppfödare tycker är kul/sött/bekvämt, trots att det medför besvär för kattten och att jag oroar mig för att det ska bli ännu värre avarter i framtiden. Jag gillar också J:s koncept om "the raw cat" men jag är inte alls säker på att jag är representativ för varken dagens eller framtidens kattägare)

Känner som du att det är svårt att göra mig förstådd, så detta får bli mitt sista inlägg om denna sak i den här tråden.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 25 jan 2015, 10:30

Skit, hade skrivit ett inlägg, men det försvann :swear:
Detta med att avla fram lugna katter är nog enbart för katternas skull.
Vi vet att det finns kattägare som inte alls bryr sig vad gäller katternas jaktinstinkt och lekfullhet, och jag tror att han spetsar till det så det blir en diskussion
Har ju själv enormt aktiva katter och vi leker massor med dom, går ut med dom m.m
Men det finns många som har aktiva katter, men hävdar att det katten behöver ar att leka med en papperstuss eller en studsboll.
Man ser detta på forumet också vilket är ju lite konstigt..

Jag tycker det är en spännande diskussion mellan.
Jackson och Bradshaw
Men Jackson äger denna eminenta tråd, och han är nr 1, det är ett faktum!
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 26 jan 2015, 14:37

Ja , man får väl hoppas att han nämde det för att skapa ett intresse för boken och skapa en debatt.

Som sagt det är nog en hel del som tror att det räcker med en papperstuss.

Men det ser jag ju på mina bussfrön .hur mycket de gillar vippa lek fast de leker med varandra.

Så visst kan jag förstå varför han tror att lugna katter kan må bättre och att det är för deras bästa.

Samtidigt så finns det nog en hel del hundar som är understimulerade.

Känner en som har hund är understimulerad och den hunden skulle verkligen behöva jobbas med. Då den har ett beteende som tyder på att det får alldeles för lite motion fysiskt och psykisk .
så hundar skulle nog i så fall också behövas avla på för att bli lugna.

miss_mia skrev:Men Jackson äger denna eminenta tråd, och han är nr 1, det är ett faktum!

Tack, och som sagt Galaxy tillhör nog en av de bästa bland katt experterna.
.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 31 jan 2015, 08:10

Där ser hur viktigt det är att se i genom en katts ögon . Man lärs alltid något nytt vad som får en katt att regera som de gör .
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » lör 31 jan 2015, 10:35

Kul med de här filmsnuttarna där man får veta hur det gick sedan. :hi5:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 02 feb 2015, 10:45

Ja, det är både roligt samt ett bevis att det inte är fake (som jag har sett en del tror på webben)

Samt att hans metoder faktiskt funkar .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 07 feb 2015, 13:12

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » lör 07 feb 2015, 13:53

eye of a tiger skrev:http://jacksongalaxy.com/2014/08/21/aggression-in-cats/?utm_source=jg&utm_medium=fb&utm_term=20150205&utm_campaign=aggression-in-cats

Aggression In Cats

Otroligt oprofessionellt agerande och en mycket smaklös video om aggressiva katter; Crazy Cat Attacks the vet!!!!!!!!!!.

Jag hoppas verkligen att artikeln kommenteras av någon kattkunnig och att den tas bort för att som veterinär hantera katter på detta sätt skulle iallafall jag aldrig gå dit med min katt även om den är beskedligheten själv.

Jag har utgått ifrån att Jackson kan bättre och att han inte stödjer artiklar med liknande sekvenser. Det är inte katten det är fel på utan hanteringen av den. Varför blanda katter och hundar på en vet. klinik? Varför inte öppna kattburen som den ska öppnas dvs uppifrån?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 07 feb 2015, 14:12

Det är inte bar du som regera Folk har kommenterat videon. Vill du kommentera detta mera så skapa en egen tråd .

Det är inte jackson som har filmat videon
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » lör 07 feb 2015, 14:33

eye of a tiger skrev:Det är inte bar du som regera Folk har kommenterat videon. Vill du kommentera detta mera så skapa en egen tråd .

Nej det är inte Jackson som har filmat sekvensen men informationen finns refererad till på en hemsida som drivs av honom och han har sanktionerat det material som publiceras där.

Materialet är på alla sätt regelvidrigt för hur man ska hantera en katt hos vett och så som det är publicerat där nu står Jackson Galaxy för detta material som även du refererar till.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 07 feb 2015, 16:05

Missan skrev:
eye of a tiger skrev:Det är inte bar du som regera Folk har kommenterat videon. Vill du kommentera detta mera så skapa en egen tråd .

Nej det är inte Jackson som har filmat sekvensen men informationen finns refererad till på en hemsida som drivs av honom och han har sanktionerat det material som publiceras där.

Materialet är på alla sätt regelvidrigt för hur man ska hantera en katt hos vett och så som det är publicerat där nu står Jackson Galaxy för detta material som även du refererar till.

Och har han sagt att det är bra?Att han stöder veterinären beteende

Videon lär försvinna efter de protester som kommer in. Det finns en mängd kattkunniga på facebok och de är inte tysta som tur är.
Jackson Galaxy

Bild

Belle
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Belle » lör 07 feb 2015, 17:58

Finns några av Jackson Galaxys program och böcker på svenska? Min engelska är inte så jättebra.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 07 feb 2015, 19:54

Det finns ju textning på svenska när det sänds. Böckerna finns endast på engelska , vad jag har sett.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 08 feb 2015, 10:01

Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » mån 09 feb 2015, 14:05

Någon av er Jackson-fan som minns vilken episod och avsnitt som Jackson anlitade en person som behandlade en katt med en sorts massage/akupunktur-apparat? Laser tror jag det var. Skulle hur som helst motverka smärta i ryggen och leder hos kissen.

Undrar om det går att få tag på en sådan apparat, men vill gärna kika på avsnittet igen för att kunna förklara för vet.

Tack på förhand :rosor:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 09 feb 2015, 18:10

Aziz skrev:Någon av er Jackson-fan som minns vilken episod och avsnitt som Jackson anlitade en person som behandlade en katt med en sorts massage/akupunktur-apparat? Laser tror jag det var. Skulle hur som helst motverka smärta i ryggen och leder hos kissen.

Undrar om det går att få tag på en sådan apparat, men vill gärna kika på avsnittet igen för att kunna förklara för vet.

Bara för att jag är så envis
Bee hates cece 4 x09
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » ons 11 feb 2015, 00:08

eye of a tiger skrev:
Aziz skrev:Någon av er Jackson-fan som minns vilken episod och avsnitt som Jackson anlitade en person som behandlade en katt med en sorts massage/akupunktur-apparat? Laser tror jag det var. Skulle hur som helst motverka smärta i ryggen och leder hos kissen.

Bara för att jag är så envis
Bee hates cece 4 x09

Visste väl att det skulle gå att få hjälp med detta också. :rosor: tusen tack! :rosekiss:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 12 feb 2015, 06:01

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 22 feb 2015, 09:30

Nu i bokreans tider . Satt jag och surfade med min nya platta .Och upptäckte ett par bok appar bland annat ,så fanns Jackson, s bok Catification på google play. (Förmodlingen den sista som har sett den där)

Hade väl tänkt köpa den fysiska boken . Men samtidigt får man ju boken på en gång om man köper appen. :-k
Jackson Galaxy

Bild

FluffTheUnicorn
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: En bondkatt (innekatt)
Kontakt:

Inläggav FluffTheUnicorn » tor 26 feb 2015, 17:48

Jag ÄLSKAR Jackson Galaxy. Han är en stor idol och jag önskar att träffa honom en dag. Jag lär mig ständigt mer av honom och handlar från hans egna webshop. Så underbar shop! Håller på att kolla igenom hela My Cat From Hell, inspirerande. Det är ju så simpelt om man bara förstår.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 26 feb 2015, 19:26

FluffTheUnicorn skrev:Jag ÄLSKAR Jackson Galaxy. Han är en stor idol och jag önskar att träffa honom en dag. Jag lär mig ständigt mer av honom och handlar från hans egna webshop. Så underbar shop! Håller på att kolla igenom hela My Cat From Hell, inspirerande. Det är ju så simpelt om man bara förstår.

:hi5:

Sitter nu och tittar igenom han bok jag köpte på goggle

Mycket tänkvärda saker som står skrivet samt väldigt lockande att göra dvs sakerna som finns
I boken . Önskar att man inte hade tummen mitt i handen samt tålamod och ett stort hus som man kunde catificera :smile:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 27 feb 2015, 16:40

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 25 mar 2015, 18:08

Ny bok på gång :-D
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 02 apr 2015, 17:22

http://catsherdyou.com/q-a-with-jackson-galaxy/

Riktigt tråkigt om det inte blir fler My cat from hell. Jag vill ha alla säsonger på dvd :wait:

Men ser fram i mot han nya bok Catify to Satisfy
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 15 apr 2015, 06:06

Senast redigerad av eye of a tiger ons 15 apr 2015, 14:39, redigerad totalt 1 gång.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 15 apr 2015, 07:30

Tycker det är jättesynd att my cat from hell inte finns att köpa. Skulle gärna köpa den stora boxen!
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 27 apr 2015, 07:22

Tur att man har koll på avsnittet namn . Såg att första avsnittet av s6 går i repris? p) På animal planet på fredag klockan 10.00
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tis 28 apr 2015, 08:44

Tack för tipset Eye :rosor: Har ställt in tv-boxen för att spela in avsnitten som nu sänds :-D
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 28 apr 2015, 16:09

Starwatcher skrev:Tack för tipset Eye :rosor: Har ställt in tv-boxen för att spela in avsnitten som nu sänds :-D

Det var så lite. Har gjort samma sak. Såg ju att det var hela veckan ut . Jag hoppas det är repris och ingen ny sändnings tid.
Jackson Galaxy

Bild

Lilly
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Huskatter och MCO

Inläggav Lilly » fre 01 maj 2015, 18:22

Nu ska jag för första gången sätta mig och kolla på avsnitt av Jackson Galaxy, det ska bli sjukt intressant. Kan man se allting på youtube?! :-D
Angie 2008, Tiger 2008, Tuva 2008, Enya 2009 och Blue 2014

Molle 2007-2014 (du är så saknad Molletrolle)

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » lör 02 maj 2015, 10:02

Man kunde det... tills här om dagen när de låste min favoritkanal med alla hans program på grund av rättigheter eller nåt sånt. :cry:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 03 maj 2015, 10:47

Man kan fortfarande se några avsnitt på youtube .
Men som sagt tar dom ju nog bort en hel del eftersom.

Undrar om de tänker starta upp s7 runt midsommar som de har gjort förut . Har inte sett någon reklam om någon ny säsong . 8-[

Nu när man endast har skaffat boxer för animal planet Hopas jag att de visar den samt att det blir flera säsonger.
Jackson Galaxy

Bild

Lilly
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Huskatter och MCO

Inläggav Lilly » mån 04 maj 2015, 02:07

Vad tråkigt så hur ser man det nu då?! o.O
Angie 2008, Tiger 2008, Tuva 2008, Enya 2009 och Blue 2014

Molle 2007-2014 (du är så saknad Molletrolle)

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » mån 04 maj 2015, 06:10

Letar också efter alternativa sätt att se på JG, men det verkar som att det inte finns... :( Har ingen boxer då jag annars aldrig tittar på tv och skaffa det enbart för ett enda program känns lite krystat. Lägger hellre pengarna på katterna istället. :smile:

Som Atlas veterinär räkning *host*
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 04 maj 2015, 06:29

Tja. Det är väl upp till var och en samt jag lägger ner mer pengar på katterna en på mig själv

Sen har det blivit nästintill omöjligt svårt att se programmet på andra sätt. Hade hellre haft programmet på dvd men det verkar ju inte ske.

Ser en hel del på tv då jag får ont i ögonrn av att titta på film på datorn.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 11 maj 2015, 06:12

Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"