[Samlingstråd] Allt om Jackson Galaxy

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: [Samlingstråd] Allt om Jackson Galaxy

Inläggav eye of a tiger » mån 03 feb 2014, 07:26

Wohoo . Jackson Galax i Tidningen Kattliv Kul att tidningen har Sussane Hellman som get tips och nu en artikel om Jackson.
Senast redigerad av eye of a tiger tis 04 feb 2014, 06:21, redigerad totalt 1 gång.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 04 feb 2014, 06:09

Hur man lever med en katt och dess klor?
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 06 feb 2014, 05:26

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 10 feb 2014, 16:13

4 Ways to Tell Your Cat "I Love You!"

Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 11 feb 2014, 16:52

Han rekommenderar nåt alags medel ibland ser jag. Tex stress stopper. Undrar vad det är

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 11 feb 2014, 17:44

Det är hans egna produkt som han och en veterinär vän har tagit fram.spirit esscence eller något.kan inte kolla upp stavningen då jag skriver via telefon.Stress stopper ska lungna stressade katter och går att beställa via hans hemsida.
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » ons 12 feb 2014, 19:41

eye of a tiger skrev:4 Ways to Tell Your Cat "I Love You!"

Nån som testat?
Gjorde idag, känns som att han gillade det

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 13 feb 2014, 07:15

Miniwini skrev:
eye of a tiger skrev:4 Ways to Tell Your Cat "I Love You!"

Nån som testat?
Gjorde idag, känns som att han gillade det

Jäpp ,brukar köra med cat i love you innan man hörde förklarigen bakom . Gjorde nu the bow och whats upp medvetet . vilket nog Jane och jag brukar göra annars med men hat inte tänkt så mycket på att man gör det.
Roligt att höra att någon mera testar. :-D
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 13 feb 2014, 09:53

Japp, hos oss är det många ggr/dag med "Cat I love you" och även med bugningen. Tösen är ganska så noga med artighet och allmänt hyffs så när jag kommer hem blir hon jätteglad över att handskakningen som Galaxy Jackson visar i filmen. Därefter måste hon få hälsa nos mot nästipp :wub: Även hankatten blir glad över sånt fast han inte alls är så noga som syrran men det kanske beror på att hon är ranghög och därför måste upprätthålla en viss stil :-k :smile:

Det var tösen som noga har infört det här hos oss så det var kul att se att det är ett universellt kattspråk :hi5:
Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 14 feb 2014, 08:42

Nu har jag lyssnat igenom flera ggr men förstog inte detta med fingret riktigt. Threestephandshake

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 18 feb 2014, 06:45

Understand Your Cat's Behavior!

Förklaring av cat mojo plus vikten vilken mat katten får.
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 18 feb 2014, 14:42

Jag tycker att jag märker väldigt stor skillnad sedan jag/vi började visa kärlek enligt det som Jackson Galaxy beskriver med bla ögonen. Det är så otroligt kul att se skillnaden och att vi kan visa omsorg och kärlek genom det här kommunikationen. Jag hade verkligen ingen aning om detta förutom att om man stirrar katter i ögonen som kan de attackera. Typ.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 25 feb 2014, 06:45

The Best and Worst Ways to Train Your Cat

Orsak till Varför katten går på på bänk/bord ec
Mat
Rinnande Vatten
eller Positv eller Negativ uppmärksamhet

Nej/Ja
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 04 mar 2014, 06:34

Why Your Cat Goes Crazy During Daylight Savings Time

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 07 mar 2014, 06:53

Spirit Essences Report: Defensive and Offensive Aggression

http://jacksongalaxy.com/2013/07/05/spi ... aggression
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 11 mar 2014, 06:42

Train Your Cat to Let You Sleep

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 11 mar 2014, 21:36

Denna story har fladdrat runt på Jacksons facebooksida hela dagen.Även aftonbladet har skrivet om den

Stackars kisse .Tydligen haft beetende problem i över 7 år .

Man Calls 911 After "Hostile" 22-Pound Cat Traps Family in Bedroom

http://gawker.com/man-calls-911-after-h ... socialflow
Jackson Galaxy

Bild

Gracie
Mogen katt
Mogen katt
Katt: katthemskatt

Inläggav Gracie » ons 12 mar 2014, 09:06

Argh, många dumma kommentarer vid källan. Blä.

Man skulle hoppas att folk söker hjälp med sina problemkatter _ i tid _, inte väntar tills de väger 22 lbs och sparkar på dem.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 12 mar 2014, 10:01

Har inte orkat läsa kommenterna till artiklarna,Men man vet ju hur en hel del kommenterer brukar låta som ovasett var man bor i världen . Jag hoppas det löser sig för Lux . Stackaren behöver hjälp i från kattbetende rådgivare eller så behöver han komma till ett nytt hem. Hemmet ser ohört trångt ut samt inga direkta platser för honom/henne plus barn inslängd i det hela och okunniga ägare . *suck*

Hade Jackson fått bestämma så hade My cat from hell hetat Cat Daddy.
Tycker det sist nämda låter mera intressantare. Men Men Tv

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 12 mar 2014, 22:07

Alla som har varit intresserad av Lux händelsen och följt Jacksons facebooksida har kunnat se vilken anstormning av arga och upprörda röster för kattens skull.

Man blir själv rätt upprörd då katten blev dragen i svansen av barnet (vilket man inte kan skyla barnet för ) Men man blir förbannad på pappas reaktion .Då denna sparkade katten i rumpan , då katten ska ha klöst barnet som försvar.

Jackson har nu gjort en intervju angående om detta.
http://www.oregonlive.com/pets/index.ss ... axy_1.html
“We realize this behavior doesn’t occur in a vacuum. That’s really the important thing, is that there’s always a context.”

Lux may have scratched a 7-month-old boy, but the attack began after the boy pulled his tail. When he reacted by scratching the child, owner Lee Palmer kicked the cat. It was at that point that Lux “went over the edge.”

Synd att Sveriges media kommer att följa upp historien.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 18 mar 2014, 06:43

Jackson is Bipetual (And You Should Be Too!)

sötkatter och hundar
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 21 mar 2014, 11:30

http://moderncat.com/articles/jackson-g ... -cat/68676

"Don't leave a child unsupervised with a cat.

Take your cat to the vet once a year, and look for suspicious behaviour.

Have a space where your cat can always escape to. The higher the better.

Give your cat a timeout by letting them be alone in a comfortable spot where they can feel safe.

Use pieces of cardboard to separate fighting cats. This will give them a visual break and ease tension."
Jackson Galaxy

Bild

Salsacurry
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Salsacurry » fre 21 mar 2014, 17:39

Testar om jag lyckas....
Nåt liknande fast här i vårt land :-)

http://coolkittycondos.com/cat-trees-ca ... wer-tower/

Salsacurry
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Salsacurry » fre 21 mar 2014, 17:42

Hmmm ursäkta, föregående inlägg hamnade i fel tråd...skulle var i önskemål om nya grejor....

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 24 mar 2014, 14:12

You're Feeding Your Cat All Wrong!

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 27 mar 2014, 06:23

Jackson svara på frågar på goggle +
http://www.youtube.com/watch?v=FXCZRhUh ... ture=share

[youtube]watch?v=FXCZRhUhgI0&feature=share/youtube].
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » sön 30 mar 2014, 19:43

Vad jag inte förstår är alla dessa vansinniga människor i serien...

Om jag har problem med en katt är väl det första jag gör att dra till vet för att utesluta fysiska orsaker.
Steg nr två är att se till att katten är stimulerad, har bra foder och tillräckligt många lådor med fungerande sand (det är bara att prova sig fram), och träd och hyllor och annat att roa sig med, och se till att skapa rutiner...

Dessa grejerna förstår man om man bara googlar lite, och är i de flesta av hans fall lösningen på problemen. Efter alla dessa försök har gjorts, och problemen kravstår, då är det läge att kalla in en beteendevetare.

Men det är så många av människorna som säger sig ha 'provat allt', men aldrig provat att gå till vet, eller fler lådor, annan sand, fler träd och hyllor, mer lek och stimulering, etc. Vad jag vill veta är vad har de provat?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 30 mar 2014, 20:15

Kryddmamma skrev:Vad jag inte förstår är alla dessa vansinniga människor i serien...

Om jag har problem med en katt är väl det första jag gör att dra till vet för att utesluta fysiska orsaker.
Steg nr två är att se till att katten är stimulerad, har bra foder och tillräckligt många lådor med fungerande sand (det är bara att prova sig fram), och träd och hyllor och annat att roa sig med, och se till att skapa rutiner...

Dessa grejerna förstår man om man bara googlar lite, och är i de flesta av hans fall lösningen på problemen. Efter alla dessa försök har gjorts, och problemen kravstår, då är det läge att kalla in en beteendevetare.

Men det är så många av människorna som säger sig ha 'provat allt', men aldrig provat att gå till vet, eller fler lådor, annan sand, fler träd och hyllor, mer lek och stimulering, etc. Vad jag vill veta är vad har de provat?

Förmodligen inte mycket .Vissa av dom, för mänskliga sina katter. och sitter fast i sin tro att katten är ute för att bara jävlas.Då är det ju svårt att gå vidare.

En del av dem av dom är nog ute efter en snabb fix .och räknar inte med att de måste ändra sitt , hem . bli att mera involverade i kattens liv. Sen finns det nog en hel del som känner trygghet att söka sig till någon som kunnskap och tips gällande kattbeteende.Både jackson och sussane helleman har väl sagt att de får medla mellan människor med för att det har upoståt konflikter mellan par, kompisar etc.Angående kattens beteende.

Ser man på kommentarena från hela världen på klipp av hans programm på youtube , så har många uppfattningen att katter ska springa ute och frågesätter ägarna i programmen .varför dom har katterna inn
om hus.För katter kan man ju inte ha inne.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » sön 30 mar 2014, 20:51

Kryddmamma skrev:Vad jag inte förstår är alla dessa vansinniga människor i serien...

Ja, det undrar jag också. Det är som att de inte förstår att man måste tänka som en katt för att det man provar ska ha en chans att funka. Har en bekant vars katter kissar utanför lådan (en liten låda till två katter). När jag föreslog byte av sand till finkornig, klumpbildande sand plus minst en låda till, gärna två och av större format, fick jag höra "Varför det? De är ju vana vid det här sedan födseln". Ja varför? Kanske för att det de har idag uppenbarligen inte funkar tillfredställande. Ibland är det helt enkelt så att lyset tänt men ingen är hemma :wait:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 31 mar 2014, 17:52

What Your Children Can Learn from the Cat

Sorgligt att han måste göra en video om detta, men men inget ovanligt att folk gör av sig med katter då föräldrar inte ha mycket kattkunskap.

Jackson lägger mera vikten på att katter är rädda än argsinta.

Synd att Sverige inte har liknande program.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 08 apr 2014, 10:17

Find Out Why Your Cat is Being Crazy

Your cat won't just randomly do things — there is always a good reason.

Investigate that reason with the help of Cat Journalism and Jackson Galaxy, who is offering to help 3 viewers determine the cause behind their cat's recent acts!

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 14 apr 2014, 19:36

Senast redigerad av eye of a tiger tis 15 apr 2014, 06:13, redigerad totalt 1 gång.
Jackson Galaxy

Bild

Gracie
Mogen katt
Mogen katt
Katt: katthemskatt

Inläggav Gracie » mån 14 apr 2014, 21:27

Det finns många lata kattägare som inte vill anstränga sig det minsta. Kattlådor är ju inte fina, då kan man inte ha flera stycken. Klösträd är också fula, enklare att skälla på katten när den gör helt naturliga beteenden... Varför ska man behöva ägna 10 minuter per dag åt att aktivera sin katt? Jobbigt.

Jag kan förstå att man söker hjälp om man tagit en rädd-aggressiv eller lek/kel-aggressiv katt. Det är svårt att hantera om man inte har bra backup. Samma sak om katten har ovanliga symptom, kanske någon neurologisk sjukdom som inte är det första man tänker på. Eller för att få stöd om ens partner/omgivning försöker övertyga en om att man gör fel.

På det stora hela tycker jag att det är bra att programmet finns, om inte annat för att det kanske får gemene man att reflektera lite och tänka till.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 22 apr 2014, 06:57

:heart:

Teamcatmojo!
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » fre 25 apr 2014, 11:00

Hej,

Jag är ett big fan av Galaxy och vet att det görs mycket reklam nu för ny episod av My cat from hell, ibland känns det som den borde heta My human from hell, :-( som börjar 26 april på Animal planet i USA. Har kollat på tv tablån här hemma men verkar inte som det ska börja här samtidigt.

Någon som vet om/när det kommer på tv i Sverige eller måste man titta genom tuben?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 26 apr 2014, 04:53

Aziz skrev:Hej,

Jag är ett big fan av Galaxy och vet att det görs mycket reklam nu för ny episod av My cat from hell, ibland känns det som den borde heta My human from hell, :-( som börjar 26 april på Animal planet i USA. Har kollat på tv tablån här hemma men verkar inte som det ska börja här samtidigt.

Någon som vet om/när det kommer på tv i Sverige eller måste man titta genom tuben?

Hej vad kul med flera tittare av programmet.håller med.

Animal Planet ,har tidigare sänt de nya säsongerna .mitt på sommaren .Om jag minns rätt .Runt Juni/juli ,och gjort det på Lördagar kl 21.00.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 28 apr 2014, 10:14

I vänta på att säsong 5 ska börja här i Sverige .

http://www.animalplanet.com/tv-shows/my-cat-from-hell
How do you like meow? i från första fallet på den nya säsongen .

Två savannhas. Vackra katter .

Jacksons reaktion på ena av katternas högflygande planer .
Man förstår hur mycket han älskar dessa djur.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 29 apr 2014, 07:22

JackPot!
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 01 maj 2014, 06:37

Mycket bra intervju.
My Cat From Hell' Host Decodes Your Bad Kitty
http://live.huffingtonpost.com/r/segmen ... afe60000dd

Det talas också om Katten Lux som är rätt välkänd vid det här laget , för dom som följt Jackson .
Lux kommer att dyka upp i den här säsongen. Ska blir intressant att se fallet .

tittare får fråga
Varför vill inte min katt kramas med mig? (video av ägare som tjuvhåller sin katt)
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 02 maj 2014, 07:17

Fråga angående dominans mellan katter
Sorg för katter efter att förlorat en kompis
kyrkfolk som vill få bort tnr katter , :shock: :(
4 vägar av superhighway
Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"