Fragole skrev:Nu är jag inte helt hundra (kan kolla imorgon om du inte fått vidare information) men tror inte att företagscentren heller får hantera paket över 20 kg. Har för mig att det alltid blir utkörning eller upphämtning på närmsta paketterminal om de är så tunga.
Edit: pratade med en kollega och hon var inte helt säker på vad som gäller med utlämning men man får iaf lämna in paket på upp till 35 kg så det borde inte vara något problem att få det utkört till närmsta FC.
Tack! <3
Jag har tidigare fått hämta ut riktigt stora och tunga paket hos FC. Den här gången fick jag dock hämta det på paketterminalen inne i stan. Länken jag fick för att boka ny utkörning funkade inte och när jag ringde kundtjänst igen idag så var det superlång kö, så jag orkade inte utan åkte och hämtade paketet ikväll.
Nu har båda paketen kommit fram. Jag ger inte mycket för packningen av trädet: det väger enligt kartongen 26-29kg och själva lådan är väldigt klen och således trasig på flera ställen. Lådan de skickade maten i var rejälare

. Men trädet kom fram helt, bortse från en liten flisa som slagits i kanten på ena träskivan, och var komplett. Nu är det monterat

. Gillar att alla skivor är i trä (plywood), inte spånskiva.