Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav merry maid » fre 26 feb 2016, 14:56

Har lyckats dressera Post Nord bra :-D igår ringde mobilen "Hej det är XX på Postnord, vill du ha ditt paket i morgon?" Jag beställer alltid den veckan jag är ledig fredag och det har dom tydligen noterat.

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » fre 26 feb 2016, 15:50

Pipett skrev:Dom skrev att om det skulle dyka upp nån dag skulle jag neka att ta emot det, men jag är bra sugen på att ta emot det....
Fast posten meddelar väl dom isf?

Om de tappar bort ditt paket kan du ju tappa bort mailet där de skriver att du inte ska ta emot det ;)

Användarvisningsbild
Pipett
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Pipett » lör 27 feb 2016, 17:53

artemis skrev:
Pipett skrev:Dom skrev att om det skulle dyka upp nån dag skulle jag neka att ta emot det, men jag är bra sugen på att ta emot det....
Fast posten meddelar väl dom isf?

Om de tappar bort ditt paket kan du ju tappa bort mailet där de skriver att du inte ska ta emot det ;)

Ha ha, ja varför inte :smile:

They say time heals everything, but I'm still waiting...

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » sön 28 feb 2016, 23:30

27 kg Öko plus beställt, jättenöjd med provpåsen! Kyra väljer till och med nya lådan med det nu framför hennes gamla låda med sand, som stått helt orörd sedan vi började med detta :-k Tanken slog mig precis hur mycket plats 60 liter kommer ta...?

Användarvisningsbild
Pipett
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Pipett » mån 29 feb 2016, 05:05

artemis skrev:27 kg Öko plus beställt, jättenöjd med provpåsen! Kyra väljer till och med nya lådan med det nu framför hennes gamla låda med sand, som stått helt orörd sedan vi började med detta :-k Tanken slog mig precis hur mycket plats 60 liter kommer ta...?

Typ mycket...
Jag kör ner mina 2x 40 liter i källarförrådet och har en hink som jag fyller på.
10 liter räcker ungefär 1 månad till 2 stora lådor (2 katter).

Men tillräckligt litet för att posten ska kunna tappa bort det tydligen ;-)

They say time heals everything, but I'm still waiting...

BullCat
Kattunge
Kattunge

Inläggav BullCat » fre 04 mar 2016, 04:59

Det är bara folk som har gjort betalning via bank överförning som blir erbjudna 14 dagars faktura... men dom ska eventuellt fixa det till oss som betalar med kort.
Dom har även fixat kundtjänst på svenska :hi5: :grin:
Väntar på att Zooplus.se ska skaffa facebook :smile:

BullCat
Kattunge
Kattunge

Inläggav BullCat » lör 19 mar 2016, 09:34

Beställde mat för april månad och fick ett mail igår att dom ska skicka 2 paket till mig ,alltså dela upp beställningen, aldrig varit med om detta tidigare så jag hoppas verkligen att katternas mat kommer fram utan problem och i tid!. :-k

Någon här som har beställt vattenfontän ifrån zooplus?? nöjda??
Ska köpa hem den här i April http://www.zooplus.se/shop/katt/kattska ... ?rrec=true
Har en liten misse här hemma som dricker dåligt.

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Katt: Maine Coon
Kontakt:

Inläggav Marlee » lör 19 mar 2016, 10:28

BullCat skrev:Det är bara folk som har gjort betalning via bank överförning som blir erbjudna 14 dagars faktura... men dom ska eventuellt fixa det till oss som betalar med kort.
Dom har även fixat kundtjänst på svenska :hi5: :grin:
Väntar på att Zooplus.se ska skaffa facebook :smile:

Jag har bara betalat via kort enbart och har fått via faktura. Mycket nöjd med det. Iofs trogen kund i ca sex år om inte mer
Ägs av Selia (-12 MCO g), Nova (-13 MCO w 61) och Sookie (-14 SPH b 09 21 32).
http://www.plymarnas.se
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

BullCat
Kattunge
Kattunge

Inläggav BullCat » tor 31 mar 2016, 06:43

Någon som vet hur lång tid det tar innan man får pengarna tillbaks ifrån Zooplus??
Gillar att dom har smakgaranti =D>

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 31 mar 2016, 06:50

Det tog ungefär 7 dagar att få tillbaks
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » ons 04 maj 2016, 13:46

Sålde de inte reservdelar till klöspelare tidigare? Letar efter sisalstolpar eller eventuellt sisalrep, men det enda jag kan hitta är ett litet stödbeslag att fästa i väggen. Kanske blandar ihop med någon annan webshop?

Hankattens klösträd från Leopet (Jago, Ebay) har gått sönder. Tidigare idag brakade det ihop. Men oj vilken bra kvalité det var trots det låga priset! Lika gammalt som KattenOxå-kontot ungefär. Välanvänt också. Lite ombyggt har det blivit med åren, så vi har tagit bort de mest slitna delarna... men ändå.

Igår började jag avlägsna slitet sisalrep, tänkte ersätta med nytt (eller någon variant av dörrmatta). Så idag när hankatten skulle upp valde han en annan väg än normalt... då blev det för stora påfrestningar på den kojan/hyllan och det hördes ett brak från vardagsrummet. Tror inte han gjorde illa sig... men hugaligen vilket åskmoln han blev!!! Svansen piskade i minst en timme efteråt.

Så nu måste något nytt införskaffas omgående. :smile:

Natural Paradise L, 130 cm högt. (Finns bara i fel färg just nu men...) Vad tror ni om det?
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... _cm/407999
Zoolove klösstam XXL. Någon som har den stolpen?
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... mar/465762

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 04 maj 2016, 14:25

Tja katterna har natural paradise och vi är nöjda med den. Mycket stabiil och tjockstammar . Bra märke
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 04 maj 2016, 14:27

KattenOxå skrev:Sålde de inte reservdelar till klöspelare tidigare? Letar efter sisalstolpar eller eventuellt sisalrep, men det enda jag kan hitta är ett litet stödbeslag att fästa i väggen. Kanske blandar ihop med någon annan webshop?

Hankattens klösträd från Leopet (Jago, Ebay) har gått sönder. Tidigare idag brakade det ihop. Men oj vilken bra kvalité det var trots det låga priset! Lika gammalt som KattenOxå-kontot ungefär. Välanvänt också. Lite ombyggt har det blivit med åren, så vi har tagit bort de mest slitna delarna... men ändå.

Igår började jag avlägsna slitet sisalrep, tänkte ersätta med nytt (eller någon variant av dörrmatta). Så idag när hankatten skulle upp valde han en annan väg än normalt... då blev det för stora påfrestningar på den kojan/hyllan och det hördes ett brak från vardagsrummet. Tror inte han gjorde illa sig... men hugaligen vilket åskmoln han blev!!! Svansen piskade i minst en timme efteråt.

Så nu måste något nytt införskaffas omgående. :smile:

Natural Paradise L, 130 cm högt. (Finns bara i fel färg just nu men...) Vad tror ni om det?
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... _cm/407999
Zoolove klösstam XXL. Någon som har den stolpen?
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... mar/465762

Stackars pojke :consoling: Klart att svansen piskade upprört!! Vilket elände att först bli jätterädd och sedan inte ha trädet :consoling:

Klösstammen är inte jättestor - vi har liknande, funkar att vässa klor på men som ersättare för ett träd hade Prickisarna inte tyckt att det dugt.

Vi har (eller rättare sagt katterna har):
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... mar/408001 va använder bara 2 korgar så att det ska bli en rjäl pelare att klättra upp för. Mkt uppskattat!! Superbra pris men av sämre kvalitet än Petfuns liknande som jag efter en del besvär fick fraktad hem från Tyskland. Petfuns är väsentligen dyrare....

Katterna har också det här trädet :
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... _cm/506177

Uppskattat även av hankatten som gillar att ligga i korgen längst uppe - han får inte riktigt plats men det verkar inte spela ngn roll att mkt av katten är utanför korgen :shock: :smile: Kojan är för liten så där kan han bara kika in i vilket gör honkatten oändligt nöjd för hon kan klämma in sig där. Ja, syskon du vet....

Natural paradise träden är helt ok - alla korgar och textiler kan tvättas i maskin och tumlas utan att behöva riva helt trädet vilket är mkt bra. Tyvärr finns inte reservdelar och man kan inte köpa en extra uppsättning av textilier.

Prickisarna har en tendens att riva huset om dom inte är helt nöjda med utformningen av hemmet vilket gjort att dom numera har 10 träd, så vi har fått en del erfarenhet av olika modeller och fabrikat...... :oops:

edit: den här lilla klösstammen har katterna : http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... mar/385620
Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » ons 04 maj 2016, 15:55

Starwatcher skrev:Stackars pojke :consoling: Klart att svansen piskade upprört!! Vilket elände att först bli jätterädd och sedan inte ha trädet :consoling:

Klösstammen är inte jättestor - vi har liknande, funkar att vässa klor på men som ersättare för ett träd hade Prickisarna inte tyckt att det dugt.

Vi har (eller rättare sagt katterna har):
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... mar/408001 va använder bara 2 korgar så att det ska bli en rjäl pelare att klättra upp för. Mkt uppskattat!!

(...)

Natural paradise träden är helt ok - alla korgar och textiler kan tvättas i maskin och tumlas utan att behöva riva helt trädet vilket är mkt bra. Tyvärr finns inte reservdelar och man kan inte köpa en extra uppsättning av textilier.

Prickisarna har en tendens att riva huset om dom inte är helt nöjda med utformningen av hemmet vilket gjort att dom numera har 10 träd, så vi har fått en del erfarenhet av olika modeller och fabrikat...... :oops:

Knutte hälsar och tackar för stödjande kommentarer och konsumentvägledning! :rosor:

Han blev inte särskilt rädd, och det gjorde inte ont, men han vill ju ha grejerna på ett visst sätt, liksom. Nu hade ju han tänkt hoppa upp i sitt träd den där vägen. Och så gick inte det. Istället blev det nästan lite pinsamt... som att han skulle vara klumpig, liksom. 8-[ :oops: :shock:

Han blir nästan aldrig arg, så det är faktiskt lite gulligt när han blir det. Man blir tacksam för att han vanligtvis är så gladlynt, och riktigt tapper vid motgångar.

Våra katter vill inte att man tar bort/kör iväg/slänger saker. Vi är lite trångbodda, så jag är tacksam för att vi hittills sluppit köpa massor av nya träd. De har varsitt inomhus. Färre än tio är en målsättning... skulle man nog kunna säga.

Den där lilla stolpen hade jag mest tänkt som ett komplement, för att de ska kunna klösa med utsträckt kropp utan att slå huvudet i någon koja. Den tjocka 220 cm höga har jag också kollat på. Kul att ni är nöjda!

130 cm tror jag räcker till hankatten, han vill inte upp så jättehögt. (Dessutom vill vi helst inte att trädet ska ta upp hela fönstret på både bredden och höjden, vill gärna se ut lite själva också.)

Tvättbart är ju en fördel. Det är några år sedan vi tvingades ta bort de populära hängkorgarna från vårt vita KBD 010, de såg för äckliga ut helt enkelt. I övrigt höll det sig ganska fräscht faktiskt.

Men det är lätt att man glömmer att "efterdra" och kolla hållbarheten när tiden går. En lågt sittande koja åkte i golvet idag, men hade det varit mer som rasat och/eller högre upp kunde det gått illa. Det var den svarta plasten inuti en sisalrulle som sprack. Men det var nog inte så superstabilt, kanske beroende på våra tidigare ombyggnationer.
http://www.jago24.de/out/pictures/maste ... 2_9_gr.jpg

Ska fundera lite, och beställa imorgon kanske. Tack!

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 04 maj 2016, 18:43

KattenOxå skrev:
Knutte hälsar och tackar för stödjande kommentarer och konsumentvägledning! :rosor:

Han blev inte särskilt rädd, och det gjorde inte ont, men han vill ju ha grejerna på ett visst sätt, liksom. Nu hade ju han tänkt hoppa upp i sitt träd den där vägen. Och så gick inte det. Istället blev det nästan lite pinsamt... som att han skulle vara klumpig, liksom. 8-[ :oops: :shock:

Han blir nästan aldrig arg, så det är faktiskt lite gulligt när han blir det. Man blir tacksam för att han vanligtvis är så gladlynt, och riktigt tapper vid motgångar.

Våra katter vill inte att man tar bort/kör iväg/slänger saker. Vi är lite trångbodda, så jag är tacksam för att vi hittills sluppit köpa massor av nya träd. De har varsitt inomhus. Färre än tio är en målsättning... skulle man nog kunna säga.

Den där lilla stolpen hade jag mest tänkt som ett komplement, för att de ska kunna klösa med utsträckt kropp utan att slå huvudet i någon koja. Den tjocka 220 cm höga har jag också kollat på. Kul att ni är nöjda!

130 cm tror jag räcker till hankatten, han vill inte upp så jättehögt. (Dessutom vill vi helst inte att trädet ska ta upp hela fönstret på både bredden och höjden, vill gärna se ut lite själva också.)

Tvättbart är ju en fördel. Det är några år sedan vi tvingades ta bort de populära hängkorgarna från vårt vita KBD 010, de såg för äckliga ut helt enkelt. I övrigt höll det sig ganska fräscht faktiskt.

Men det är lätt att man glömmer att "efterdra" och kolla hållbarheten när tiden går. En lågt sittande koja åkte i golvet idag, men hade det varit mer som rasat och/eller högre upp kunde det gått illa. Det var den svarta plasten inuti en sisalrulle som sprack. Men det var nog inte så superstabilt, kanske beroende på våra tidigare ombyggnationer.
http://www.jago24.de/out/pictures/maste ... 2_9_gr.jpg

Ska fundera lite, och beställa imorgon kanske. Tack!

Ngt annat än solitt trä skulle jag inte våga lita på för Prickisarna - båda leker våldsamt i träden. Jag roade mig en kväll med att uppmuntrande rop när båda tog i samtidigt i ett golv-tak träd som dessutom var skruvat i vägggen. Slutade med trädras och att gipsväggen fick fixas :roll: Nåja, ett solitt trä håller ju länge så det är värt extra kostnaden.

Vet inte om du har sett att zooplus säljer några modeller från Petfun? Ännu högre kvalitet än Natural paradise och till Petfun finns allt som reservdelar, stamdelar, hängmattor, skruvar, textilier mm!

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... tra/444591
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... tra/444643

Petfuns träd rekommenderas varmt!! Numera tål textilier tvätt i 60 grader vilket är perfekt om man får fågelloppor :grin:
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » fre 06 maj 2016, 18:41

Kom ihåg att kolla diametern på klösträdens pelare, de flesta verkar ligga runt 9-10cm, de håller inte länge om man har tunga katter som hoppar runt i dem, kojorna är numera uppspänt tyg förut var de typ spånskiva. Det var bättre kvalité förr ... mitt nya klösträd från Katzen deco är solitt trä med polar på ca 14cm :grin: Värt varenda krona. Köpte det efter mitt jagoträd brakat ihop i ettapper :smile:
Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » lör 07 maj 2016, 08:49

"Deutschland, Deutschland über alles" :smile:
Vad är det med tyskarna och katträdstillverkning, hann de ta patent innan andra nationaliteter ens kommit på tanken att börja vira sisalrep runt rör, eller vad?

Tack för tipsen om PetFun och KatzenDeko, det verkar finnas många stabila och lagom höga träd till hankatten hos dem!

Zooplus blir väl mycket billigare än att köpa från PetFun, gissar att de beställt stora volymer av de där tre träden? Såg förresten en kund som satt ihop "Paula" och "Lisa" till ett enda superhögt klätterträd. :-) :shock: :-D
Vi har visserligen högt i tak och snedtak i vardagsrummet, men hankatten håller sig helst lite lagom högt, och så vill han kunna zickzacka sig upp.

Det är ingen panik med nya träd. Jag köpte en ny klöspelare och en bunt sisalrep i en fysisk butik, och lagade hans gamla vanliga träd igår. Han såg grejerna genom plasten när jag bar in dem och förstod direkt att det var till honom, han la sig på pelaren innan den var monterad, och utstrålade "helnöjd". Sedan såg han lite konfunderad ut när jag skruvat fast den i bottenplattan till jagoträdet, för det blev högre än tidigare. Så han sträckte sig undan för undan upp till normal höjd, sedan sneglade han åt sidan där gamla "nakna pinnen" stod kvar... och så tittade han på mig med en finurlig min innan han sträckte sig ytterligare lite högre upp och klöste. Succé!!!

Men vi behöver byta ut katternas träd snart, att det inte skett hittills är inte främst pga snålhet utan alltså att katterna är så nöjda med hur de har det nu. Såg att KBD 010 - 2 säljs fortfarande, vi har originalvarianten och precis som Satanica säger så var det helt annan kvalité på de träden. Mer velour och mindre sisal nu också.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 07 maj 2016, 10:26

Ja, tyskar verkar gilla kvalitetsträd till katterna :grin:

Tror faktiskt inte att det blir jättemkt billigare att köpa Petfun-träd från zooplus. En fördel med att handla träd direkt från Petfun är att man kan ändra designen om man vill. Det finns olika färg på träddetaljer och textilier, även olika material i textilierna. Vi har t.ex specialbeställt större storlek på korgar så att det ska passa bättre för hankatten. Specialbeställningar blir inte jättemkt dyrare men tar så klart längre tid innan man får hem trädet.

Är det inte panik med ett nytt träd är det värt att hålla koll om Petfun eller Katzen deco kommer till ngn kattutställning i närheten. Då kan man köpa träd billigare till mässpris. Har man beställt ett träd kan man också avtala med tillverkaren att hämta upp trädet på kattutställningen.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 07 maj 2016, 10:34

Iris som finns på zooplus var dyrare än de som fanns på petfun sidan .

Det beror väl på vad man vill ha .
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » lör 07 maj 2016, 15:50

Håller med om det som skrivs ovan om att kvaliteten blivit sämre.

Mitt första träd från Zooplus, Rapunzel, är också det bästa hittills men absolut inte det dyraste. Skulle inte ha något emot att byta ut flera av de nyare träden mot bättre kvalitet men problemet här är att kontrollfreaket, herr katt, älskar sina träd och hatar all form av förändring i möblemanget. Är rädd för att han inte alls skulle uppskatta gesten. ;-)

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » mån 09 maj 2016, 12:01

Tack igen för svaren allihopa!

PetFun låter ju bra, särskilt att det inte blir superdyrt att beställa direkt från dem. Bara kollat som hastigast, jobbigt med så mycket att välja på... och dessutom möjlighet till specialbeställningar... man blir ju helt snurrig av allt. :smile:

Tycker om satsningar som dessa, måste kännas tillfredsställande för verkstadsarbetarna att det blir riktigt bra produkter - att det inte bara är "meningslösa idiotsysslor" de får ägna sig åt.
Pet Fun samarbetar mycket produktivt med WKS-Brücke Schleswig-Holstein, en verkstad för människor med funktionsnedsättning. Där arbetas med stort engagemang: Sängarna sys, trädetaljer sågas till och stammarna lindas med sisal.

Kul att även Aziz vekar ha insikt i det där med att vissa katter vet hur de vill ha prylarna. Det är liksom inte bara att byta ut möbler hursomhelst.

Den största kojan från KBD 010 måste nog sparas så länge som möjligt, vi får väl använda delarna som mallar och (låta) tillverka en identisk när den så småningom faller isär. Knutte älskar den! :smile:

Användarvisningsbild
Kryddmamma
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Chili, Curry MCO och Vanilla MCO

Inläggav Kryddmamma » fre 17 jun 2016, 00:26

Jag har provat GLS / Schenker som leverantör för zooplus, och är minst sagt missnöjd. Jag kan förstå att deras regler för vad som räknas som pallgods och vad som räknas som paket är anorlunda, men detta drabbar mig som kund.

Jag fick invänta två bilar istället för bara en, och den ena kom på morgonen (som utlovat av kundtjänst), den andra på sena eftermiddagen. Hela dagen havererade ju! Inte hade budföretaget vett att informera mig om det heller, utan jag fick ringa deras kundtjänst och efterlysa det paket som inte kom med morgon-bilen.

Dessutom så krävde chaffis att jag skulle hjälpa till att bära paketen. Åter igen, om de anställda inte får bära paket över en viss vikt, får väl företaget se till att ha de hjälpmedel som behövs (trapp-gående kärra t. ex.) eller två personer I bilen eller in minsta fall informera I förväg att de inte kommer bära paketer fram till dörren. Vad hade hänt om jag var funktionshindrad, eller skadad, eller mindre fysiskt begåvad av andra orsaker?

Användarvisningsbild
Queenie
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Queenie » lör 18 jun 2016, 07:40

Är det något som har köpt toalådor från Zooplus? Kom de isåfall fram hela och är de bra? Tänkte köpa nya till katterna och behöver en stor låda så att min mco får plats :grin: .
Bild
Varför nöja sig med en katt när man kan ha flera:))

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » lör 18 jun 2016, 08:20

Jag har köpt flera toalådor från zooplus som kommit fram hela, även på den tiden zooplus-kartongerna var av skruttig typ (de är av bättre kvalla nu). Dessutom, skulle toalådan haverera är det inga problem att reklamera, förutsatt att du skickar med en bild på skadan. Finns det en låda i sortimentet som du gillar och den har rätt pris så skulle jag slå till.

Om du inte har beställt från zooplus förut kan det vara bra att veta att lådan kan hamna på företagsutlämningsställe om du inte är hemma när postbilen kommer. Så det är bra att ha backup med bil om företagsutlämningsstället ligger långt bort.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, snart 11 år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » lör 18 jun 2016, 10:30

Jag har köpt flera Savic Nestor XXL och även valt den toan som bonusgrej. En toa var trasig vid ankomst. Gjorde en reklamation och bifogade foto. Det var en bonustoa som var trasig dock och bonusgrejer skickar Zooplus inte ut bara så där men dom lade tillbaka poängen och jag fick plocka ut en ny nästa gång jag beställde. Brukar inte vara problem med reklamationer bara man bifogar bild. Jag är nöjd med den toan. Lätt att knäppa av och på taket.
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Stora tråden om Zooplus

Inläggav Siv » sön 19 jun 2016, 20:06

Jag har köpt en Catit kattlåda från zooplus. När jag fick den var den repig och kantstött på ett par ställen på underdelen. Jag reklamerade, skickade bild, och fick en ny. Den nya var trasig på den övre delen, en bit av plasten hade gått av. Dock kunde jag nu para ihop den hela underdelen med den hela överdelen och få en hel kattoa! :-D

Jag limmade därefter fast biten som gått av och satte ihop de två trasiga delarna. Fick på så sätt ytterligare en låda, inte lika fin förstås, men en liten kompensation för strulet. :-)

sugarcane skrev:Om du inte har beställt från zooplus förut kan det vara bra att veta att lådan kan hamna på företagsutlämningsställe om du inte är hemma när postbilen kommer. Så det är bra att ha backup med bil om företagsutlämningsstället ligger långt bort.

När jag inte är hemma när postbilen kommer (och paketet väger över 20 kg) körs paketet tillbaka till distributionsterminalen. Vet inte om det är samma sak som ett föetagsutlämningsställe, men jag har alltid kunnat ringa posten och boka en ny utkörning. Det funkar jättebra. Då kan jag dessutom själv välja när de ska komma.

Användarvisningsbild
Queenie
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Queenie » tis 21 jun 2016, 17:58

Nu har jag beställt två stora kattlådor och de är skickade och på väg hit. Jag har beställt från zooplus tidigare men bara mat och leksaker och det har alltid varit helt. Sist så var kartongen som den var paketerad i lite sönder men maten var hel i sin låda. Så nu hoppas jag bara på att allt är helt. :-D
Bild

Användarvisningsbild
Queenie
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Queenie » fre 24 jun 2016, 11:14

Igår kom paketen och de var hela och fina. Jag beställde toalådorna Savic Nestor Jumbo och de passar nog alla katterna :grin:
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 24 jun 2016, 12:20

Härligt arr höra! :hi5:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, snart 11 år, är ensam kvar.

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt
Katt: Fd hemlösa pälsbollar

Inläggav Lingonskrutt » tis 26 jul 2016, 14:55

Beställde 3 st 24-pack pussiburkar som kom idag. 24 burkar låg lösa och de flesta av dem var buckliga förstås :roll: MEN även av de andra burkarna. 12 var hela men de andra 60 (!) burkarna var buckliga. Många väldigt buckliga men vissa bara lite grann. Har varit med om att att burkar varit lite buckliga innan och inte reklamerat men då har det inte varit så många. Detta känns inte okej. Tyvärr har jag ju packat upp allt redan, annars skulle jag kanske tagit en bild på hur de var packade?
Tänkte försöka ta bilder och skicka till zooplus men det blir ju svårt att visa skadorna eftersom det är så många burkar så vet inte riktigt hur jag ska göra :-k

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » tis 26 jul 2016, 15:06

Har hänt här också. Det är lite sen så jag har glömt mängder och så men det var många skadade burkar i en leverans. Jag radade upp dom och fotade skadorna så gott det gick. Fick ersättning men har glömt hur mycket.

Jag brukar beställa vad som får plats i en låda, d v s 4 X 12 burkar. Störst chans man får hela burkar då.

Lingonskrutt skrev:Beställde 3 st 24-pack pussiburkar som kom idag. 24 burkar låg lösa och de flesta av dem var buckliga förstås :roll: MEN även av de andra burkarna. 12 var hela men de andra 60 (!) burkarna var buckliga. Många väldigt buckliga men vissa bara lite grann. Har varit med om att att burkar varit lite buckliga innan och inte reklamerat men då har det inte varit så många. Detta känns inte okej. Tyvärr har jag ju packat upp allt redan, annars skulle jag kanske tagit en bild på hur de var packade?
Tänkte försöka ta bilder och skicka till zooplus men det blir ju svårt att visa skadorna eftersom det är så många burkar så vet inte riktigt hur jag ska göra :-k
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav satanica » lör 13 aug 2016, 12:14

Nu erkänner postnord att de inte levererat paket..kanske kan de bli en förbättring för er som beställer från zooplus som haft problem

http://www.svd.se/posten-erkanner--har- ... or=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1608]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » sön 14 aug 2016, 10:19

satanica skrev:Nu erkänner postnord att de inte levererat paket..kanske kan de bli en förbättring för er som beställer från zooplus som haft problem

http://www.svd.se/posten-erkanner--har- ... or=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1608]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29

Ja, man kan bara hoppas. I fredags försökte postnord påstå att dom försökt leverera ett litet paket från zopplus kl 17.08 :smile: Vi var hemma och jobbade precis vid gatan då men ngn brevbärare såg vi inte till märkligt nog :smile:
Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » sön 14 aug 2016, 10:36

Jag är en av dom som aldrig har problem.... post och paket har aldrig strulat. Men det är stor skillnad mellan var man bor. Bor man i Stockholm så kan det bli problem men i en lite mindre stad så kan man ha mindre problem.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav satanica » sön 14 aug 2016, 10:44

LaSadies skrev:Jag är en av dom som aldrig har problem.... post och paket har aldrig strulat. Men det är stor skillnad mellan var man bor. Bor man i Stockholm så kan det bli problem men i en lite mindre stad så kan man ha mindre problem.

Hittills har jag inte haft strul, inte ens de få gånger jag beställt från zooplus. Fast då jag beställde från en firma från Sverige och frågade vars paketet var. Fick jag till svar att lantbrevbäring kan ta nån extra dag.. fast när blev Umeå lansbyggd :smile:
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tis 23 aug 2016, 15:39

satanica skrev:Nu erkänner postnord att de inte levererat paket..kanske kan de bli en förbättring för er som beställer från zooplus som haft problem

Nu skriver de och erkänner att de har en regel om att de inte får ringa upp kunden, även om telenumret är utsatt på avin!
http://www.svd.se/chaufforernas-instruk ... or=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1608]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

Jag är så glad att det fungerar i min stad, de ringer alltid innan och luras aldrig om att de kört ut paket.
Bild
Robin SE*Kattzelius Buldoo de Alba, barnbarn till Jansson.
Mina älskade änglakatter Josephine, Alice och Emil.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tis 23 aug 2016, 15:53

Hur.länge har vi klagat på postens leveranser i zooplus-trådarna? I minst 7 år, för så länge har jag varit kund - och jag minns hur häpen jag blev att andra inte fick påringning av chauffören. Precis som Gisele ovan bor jag på en plats där chaffisen alltid ringt innan leverans. Lite spännande att "våra" chaufförer uppenbarligen brutit mot regelverket, fast på ett sätt som gynnat kunden. Varför det varit så lär vi aldrig få veta, men vi kan åtminstone hoppas att de värsta avarterna försvinner. och det är ju inte en dag för tidigt. Har alltid tyckte det varit trist att forumister tvingats avstå från zooplus-shopping pga poststrulet.

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » tis 23 aug 2016, 17:32

Underbart att SvD granskat Postnord! Hoppas det kan leda till en förändring i långa loppet också.

Har faktiskt ett klösträd på ingång den här veckan från Zooplus! Ny kund hos dem så har inte haft strul med just dem tidigare, men PostNord har gjort sådant där med andra leveranser. Oerhört fult!

För på ett eller annat sätt så betalar man ju för servicen att få paketen hemkörda (även om det kallas fri frakt över 500 kronor) annars kanske man hade valt att handla någon annanstans ifrån. Jag tycker att det är fult att ljuga och skylla på kunden - och de är ju just det de har gjort när de påstått att man inte varit hemma/öppnat dörren/whatever.
Påminner om alla problem jag hade med Animail en period - det blev faktiskt slitningar mellan mig och min sambo pga det; gång på gång hade jag misslyckats med att handla hem den kattmat vi så väl behövde. "Nä, jag vet inte. Det gick inte att betala" - hur låter det liksom - förmodligen som att man övertrasserat kontot eller är totalt dum i huvudet. Och några gånger hade vi också problem med sådant här att paket hamnade på något industriområde långt åt tjotahejti. Annars fick jag cykla till paketombudet 5 km från bostaden med enorma wellpappkartonger på pakethållaren... bara att hoppas det inte blev ösregn. Fastän man hade varit hemma och hållit utkik efter leveransen på utsatt tid!
:swear:

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » tis 23 aug 2016, 18:09

Gisele skrev:

Nu skriver de och erkänner att de har en regel om att de inte får ringa upp kunden, även om telenumret är utsatt på avin!
http://www.svd.se/chaufforernas-instruk ... or=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1608]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

Många direktörer sägs vara psykopater...

Man måste vara ödmjuk - står ju även i Kattforums regler :blink: - säger karln för att i nästa ögonblick skylla på chaufförerna som väl hittills bara följt de direktiv han gett order om. "Så pass smarta är de ändå att förstår att nu blir det tuffa tider" ungefär. Vidrigt! Förmodligen har chaffisarna haft så pressade körscheman att de känt sig tvingade att stressa vidare utan att ens försöka leverera.

Saxat från SvD:

Ni är ju ett serviceföretag. Hur kan det komma sig att ingen av Postnords direktörer har ifrågasatt det rimliga i att man inte ska ringa till kunden?

– Det låter enkelt när du säger det men när man ingår i ett internationellt postalt nätverk så fastställer man regler för vad man ska göra och vad man får betalt för. Jag vill inte försvara det, jag säger bara att det är så det ser ut. Utifrån det som har hänt kan vi nu se att det här regelverket inte är riktigt up to date med hur marknaden utvecklas, säger Anders Holm.

(...)

Anders Holm passar under intervjun på att be om ursäkt till de många tusentals kunder som drabbats.

– Det är jättetråkigt och jag ber om ursäkt för det. Man måste vara ödmjuk inför kritiken och vi tar den till oss.

(...)

Många av de klagomål som läsare beskrivit handlar om att chaufförer inte bryr sig om att ringa på dörren vid hemleverans av paket. För att komma åt detta ska Postnords kontroll av att chaufförerna faktiskt gör ett leveransförsök intensifieras.

– Ja, och det kommer vi att vara jättehårda med. Chaufförerna är så pass smarta att de nu vet mer än väl att vi följer upp det här ännu hårdare, framför allt efter att ni har skrivit om det. Att inte göra ett försök och att vi sedan märker att chauffören inte varit vid dörren, det är då inte så roligt längre.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 23 aug 2016, 18:18

Har aldrig haft problem med zooplus . Med posten har det bara varit problem två gånger. Annars har det funkat bra än så länge.
Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"