Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav teachingbirds » fre 15 jan 2016, 09:18

Aziz skrev:Fick hem ett nytt träd och lyckades förstöra en av dom där långa "gängorna" ni vet som man skruvar i mellan två stolpar. :-( Någon som vet var man kan köpa sådana? Kan man skicka efter reservdelar från Zooplus?

Skruven? Jag tror inte att Zooplus har reservdelar, men det går att hitta såna skruvar typ överallt där man kan köpa skruv. Ta med dig den gamla bara, så att du får rätt storlek.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Inläggav Kilo » fre 15 jan 2016, 09:28

teachingbirds skrev:
Aziz skrev:Fick hem ett nytt träd och lyckades förstöra en av dom där långa "gängorna" ni vet som man skruvar i mellan två stolpar. :-( Någon som vet var man kan köpa sådana? Kan man skicka efter reservdelar från Zooplus?

Skruven? Jag tror inte att Zooplus har reservdelar, men det går att hitta såna skruvar typ överallt där man kan köpa skruv. Ta med dig den gamla bara, så att du får rätt storlek.

Japp, alla byggmarknader borde ha :) Även Clas Ohlson kan ha.
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » fre 15 jan 2016, 11:50

Ok, tack! :-)

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » fre 15 jan 2016, 12:01

Är det ett Kattens No1 -träd så finns det reservdelar här t.ex.: http://www.supercat.se/klostrad/kattens ... -no-1.html
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » fre 15 jan 2016, 13:33

Birmafröken skrev:

Är det ett Kattens No1 -träd så finns det reservdelar här t.ex.: http://www.supercat.se/klostrad/kattens ... -no-1.html

Ja det är bäst att beställa därifrån för att få exakt rätt skruv till kattens no 1. Jag behövde fler skruvar tilll mitt kattens no 1 och letade runt på byggvaruhusen men de hade inte i rätt storlek nånstans.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 15 jan 2016, 16:59

teachingbirds skrev:
eye of a tiger skrev:Har ännu inte fått några pengar tillbaks ifrån zooplus.
Enligt deras email ska det ta 7 dagar nu har det tagit mer än 7 dagar :-?

Kan vara att de skickar pengarna efter sju dagar och sen tar det lite tid för de att nå dig. Men om det tar mer än typ 10-11 dagar skulle jag kontakta dem.

Starwatcher skrev:Kanske tagit extratid pga helgerna? Skulle kontakta zooplus igen och höra.

Det har väl gått ungefär ungefär 10 dagar ifrån de har fått paketet . Slängd i vägg ett email till dom . får väl se när de svarar .

zooplus har väl inga No1 träd ? Petfun har dom .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » fre 15 jan 2016, 22:05

Birmafröken skrev:

Gisele skrev:
Birmafröken skrev:

Ja det är bäst att beställa därifrån för att få exakt rätt skruv till kattens no 1. Jag behövde fler skruvar tilll mitt kattens no 1 och letade runt på byggvaruhusen men de hade inte i rätt storlek nånstans.

Inte Kattens No 1 utan ett betydligt billigare. Ska titta på byggvaruhusen efter rätt mojäng. Tack!

zosma
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav zosma » sön 24 jan 2016, 17:46

Hur bra är nu zooplus? Gjorde min första beställning därifrån igår. Bara foder, torrfoder och Bozita. Fick idag mail att dom ska vara skickade. Får man ett avi, såg i alla fall ingenstans man kunde skriva mobilnumret, så att man får sms avisering. Antar att det kommer till utlämningsstället. Det är 6x1,5 kg torrfoder och 16x Bozita.
Eventuellt senare beställer jag ett träd. Har tittat på det här: http://www.zooplus.se/feedback/shop/kat ... _cm/502670

Fick fakturan därifrån, och där står att dom levererar fram till dörren, men jag är ju aldrig hemma dagtid, så det lär inte fungera för mig. Om dom nu inte levererar kvällstid.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » sön 24 jan 2016, 18:03

zooplus är utmärkt fram till sista steget - utkörning av Postnord. Då kan vad som helst hända. :roll:
I normalfallet körs kollit ut utan avisering under dagtid, är du inte hemma hamnar det i bästa fall på ditt närmaste utlämningsställe, i sämsta fall på en företagsutlämning längre bort. På länken du fått i bekräftelsemejlet kan du följa kollits väg från Tyskland till Sverige. Ibland är det möjligt att ringa och boka en ny utkörning, men det är inte självklart att det funkar. Det är tyvär lite vilda västern över det hela.

Sen förekommer stora lokala variationer vad gäller servicegrad, chaufförerna på min ort ringer alltid innan de kommer och som mångårig kund kan jag "tidtabellen" för hur lång tid det tar innan kollit når min ort så jag beställer alltid så att jag är hemma och kan ta emot det.

Det finns numera hyfsat utförlig info om hur utkörningen går till här - http://www.zooplus.se/content/shippingcosts
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, snart 11 år, är ensam kvar.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » sön 24 jan 2016, 19:34

zosma skrev:Hur bra är nu zooplus? Gjorde min första beställning därifrån igår. Bara foder, torrfoder och Bozita. Fick idag mail att dom ska vara skickade. Får man ett avi, såg i alla fall ingenstans man kunde skriva mobilnumret, så att man får sms avisering. Antar att det kommer till utlämningsstället. Det är 6x1,5 kg torrfoder och 16x Bozita.
Eventuellt senare beställer jag ett träd. Har tittat på det här: http://www.zooplus.se/feedback/shop/kat ... _cm/502670

Fick fakturan därifrån, och där står att dom levererar fram till dörren, men jag är ju aldrig hemma dagtid, så det lär inte fungera för mig. Om dom nu inte levererar kvällstid.

Vi har ett sådant träd och det är väldigt omtyckt, använt och har helt ok kvalitet.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 25 jan 2016, 04:39

zosma skrev:Hur bra är nu zooplus? Gjorde min första beställning därifrån igår. Bara foder, torrfoder och Bozita. Fick idag mail att dom ska vara skickade. Får man ett avi, såg i alla fall ingenstans man kunde skriva mobilnumret, så att man får sms avisering. Antar att det kommer till utlämningsstället. Det är 6x1,5 kg torrfoder och 16x Bozita.

Här har posten funkat och schenker rungde upp mig när jag väntade på ett nytt träd nyligen. Men som sagt beror det på var man bor och hur service minded dom är .

Katterna har trädet och det håller fortfarande efter 6 års andvändning. Bägge katterna leker i det samt andvänder det för att titta ut geneom fönstret.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

zosma
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav zosma » mån 25 jan 2016, 08:22

Nu tror jag inte att jag har så långt vare sig till vanligt utlämningsställe eller till företags. Så föredrar nästan att jag kan hämta paketet på nåt av dom, eftersom jag kan ändå inte vara hemma mellan 9-16. Och jag har bil, så det blir inte så stora problem. I första beställningen är det bara lite foder, och fungerar det väl så beställer jag trädet. Meningen är att den ska vara nära fönster. Just nu har jag en lägre som jag har på fönsterbrädan istället, så att katten kan se ut. På nedre delen av fönster har jag insynsskydd, så därför måste jag få lite höjd på den.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » mån 25 jan 2016, 11:45

Med den inställningen till utkörningsfrågetecknen är förutsättningarna goda för att du kommer att bli nöjd med zooplus. :blink:

Ett tips: Vi som bor i Sverige kan handla från fyra sajter:
http://www.zooplus.se
http://www.zooplus.dk
http://www.zooplus.fi
http://www.zooplus.com

Även om det var vanligare förr händer det fortfarande att priserna kan variera avsevärt mellan sajterna, särskilt på dyrare varor. Gillar du att prispressa köper du Rapunzel-trädet från zooplus.dk, då blir det cirka 150 SEK billigare trots att du måste betala frakt (tänkt på att priserna på dk-sajten är i dansk valuta, så du måste räkna om till SEK).

Se också till att anmäla dig till kundbreven på alla "våra" sajter, då får du 5% på nästa order, så blir trädet ännu billigare. Du har samma inloggning på alla "våra" sajter, och hela din orderhistorik syns alltid, avsett vilken sajt du loggar in på.

(Själv handlar jag oftast från zooplus.fi då en matsort jag köper oftast är billigast där - oklart varför. Eftersom sajten är uppbyggd på exakt samma sätt som zooplus.se så är språkförbistringen inget problem när man är bekant med stuket).
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, snart 11 år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Katterna på bordet
Kattunge
Kattunge
Katt: Tessa och Kajsa från ett djurhem
Kontakt:

Inläggav Katterna på bordet » mån 25 jan 2016, 12:05

Jag tittar bara på .fi och .com , för att jag vill betala i € , men jag bor ju också i Finland.

Om man betalar i € och SEPA borde själva transaktionen vara gratis. Om man har ursprungligen en annan valuta, här SEK , på konton, måste man ju tyvärr betala kurset från din egen bank. Det här gäller ju inte mig för att jag har bara €.

Kan man välja om man vill betala en beställning på .se eller .dk i €?

zosma
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav zosma » mån 25 jan 2016, 12:22

Nu har jag bara kollat på .se, men vad gäller .fi, så är det inga större problem, kommer ju från Finland, fast har bott länge i Sverige. Men ska kolla vid nästa beställning, troligen blir det trädet. 180 cm är nog lagom höjd.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » mån 25 jan 2016, 16:07

Katterna på bordet skrev:Kan man välja om man vill betala en beställning på .se eller .dk i €?

Jag tror att man alltid betalar i sajtens valuta. Jag betalar med ett kreditkort utan växlingspåslag, så €-kursen (och DKK-kursen för den delen) brukar stämma hyggligt med växlingskursen på www.xe.com

Användarvisningsbild
Katterna på bordet
Kattunge
Kattunge
Katt: Tessa och Kajsa från ett djurhem
Kontakt:

Inläggav Katterna på bordet » mån 25 jan 2016, 16:44

AJ vad dum jag är. :roll: Med kreditkort är det ju i det fallet bättre än med kontotransaktion! Har faktiskt ett norskt kreditkort som jag ibland betalar nätsaker med - och det stämmer, €-kurset är ok. Och om jag nu använder mitt norska kreditkort till att betala en € eller en SEK räkning, är säkert typ samma från kostnaderna.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » mån 08 feb 2016, 21:38

Jahapp nu har det hänt jag har blivit utsatt för PostNords obefintliga leverans och deras hemliga telefonsamtal som inte registrerats nånstans..... :roll: :smile:

De har tydligen ringt både i fredags och idag men det finns inga samtal registrerade...... :roll:
men tydligen har de skickat en avi får se om den kommer i morgon.

Tur att det inte är kris med maten den här gången säger jag bara :pfft:
Säljer Kevin Murphy Hydrate me rinse på Köp & sälj - forumet

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tis 09 feb 2016, 07:57

Senaste zooplus-beställningen kom igår. Mkt bättre kartong och plastsnören så för en gångs skull var kartongen hel :-D Att lantbrevbäraren ringde och ställde kartongen utanför vårt hus fast ingen var hemma var ytterligare ett stort plus :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » ons 10 feb 2016, 08:42

Nu är jag missnöjd med Zooplus för första gången... Dom påstår att dom betalt tillbaka nästan 1300 kr till mitt konto den 27 Januari. Men än har jag inte fått några pengar :pfft:

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » ons 10 feb 2016, 21:51

Magica de Hex skrev:Jahapp nu har det hänt jag har blivit utsatt för PostNords obefintliga leverans och deras hemliga telefonsamtal som inte registrerats nånstans..... :roll: :smile:

De har tydligen ringt både i fredags och idag men det finns inga samtal registrerade...... :roll:
men tydligen har de skickat en avi får se om den kommer i morgon.

Tur att det inte är kris med maten den här gången säger jag bara :pfft:

De hade lagt avin i fel postlåda dvs den som det inte kommer nån post i utan som är hem för div tvestjärtar..... :lol:

Så mannen fick åka in till stan och hämta på deras utkörningscentral eller vad det heter så nu är det hemma.

Gillar verkligen att den transporterades i hela 1 min inom deras lokaler enligt spårningen....

Bild
Säljer Kevin Murphy Hydrate me rinse på Köp & sälj - forumet

Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » fre 12 feb 2016, 08:38

Just nu är det 5% rabatt på allt med koden: 5PRSEAFF :hi5:

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 12 feb 2016, 10:38

artemis skrev:Just nu är det 5% rabatt på allt med koden: 5PRSEAFF :hi5:

Tyvärr gäller den bara nya zooplus-kunder. Men kul för dem! :grin:

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » fre 12 feb 2016, 12:40

sugarcane skrev:
artemis skrev:Just nu är det 5% rabatt på allt med koden: 5PRSEAFF :hi5:

Tyvärr gäller den bara nya zooplus-kunder. Men kul för dem! :grin:

Hmm, är du säker? Hittar inget om det här
http://rabattkoder.aftonbladet.se/zooplus-rabattkod

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 12 feb 2016, 15:48

Ganska säker. Försökte använda koden för några dagar sedan. Fick felmeddelandet "Endast för nya kunder". :D

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » lör 13 feb 2016, 22:38

sugarcane skrev:Ganska säker. Försökte använda koden för några dagar sedan. Fick felmeddelandet "Endast för nya kunder". :D

Du hade helt rätt! Passade på att använda koden idag och gjorde beställning på 5 liter Cat's best öko plus, 7 kg Extreme Classic, klösbräda jag ska placera ut hos föräldrarna och en större kattlåda med högre kanter. 382 kr inklusive frakt, så jag är nöjd.

Ska bli spännande att testa det nya kattströet. Får se vad hon säger om det. Någon som har tips på hur man fasar över på det från vanlig kattsand? :)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 14 feb 2016, 11:21

Största skillnaden mellan Ökoplus och sand är ju kornstorleken, vilket en del katter kan reagera på. En del har haft amitiösa upplägg med att blanda sand och Öko över tid, det vill säga när man mockar sandlådan fyller man på med lite Öko varje gång, med förhoppningen att katten inte ska märka skillnaden och vänja sig över tid. :D
Andra kör brutalmetiden och byter allt på en gång.
Metod ett kan vara lite "slabbig" i och med att Öko och sand kanske inte "gifter" sig så bra vid klumpandet. Men möjligen är den listigare gentemot en petig och misstänksam katt.

En variant kan ju vara att köra metoderna parallellt, en låda med enbart Öko och en där du successivt byter. Har katten inga probs att gå på enbart Öko-lådan så torde den vara en indikation på att den inte är så fussig med vilket strö den vill ha (min är extremt sandorioenterad, så Öko använder vi bara vid resor).

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » sön 14 feb 2016, 15:08

Tack så mycket för tipsen!
Tror jag testar att ställa dit en till låda med Öko och ser hur hon reagerar till att börja med då :)

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » sön 14 feb 2016, 15:44

Vi fick hem en liten kattunge för drygt en v sedan som var van vid Ökoplus från uppfödaren så jag köpte på mig det och skaffade ett par extra lådor som jag fyllde med Ökoplus parallellt med stora kissens lådor som har Extreme Classic. Tyvärr blev det så att även lillkissen direkt föredrog att gå på lådorna med sand så Ökoplus-lådorna stod oanvända efter några dagar. Nu är alla fyllda med san och alla används.

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » ons 17 feb 2016, 16:20

Vad ska detta betyda? Jag har inte fått något meddelande. Eller kanske bara är jag som är lite otålig, haha.
Bild

Användarvisningsbild
Noctifer
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Huskatterna Lutz & Tuffsan

Inläggav Noctifer » ons 17 feb 2016, 16:35

artemis skrev:Vad ska detta betyda? Jag har inte fått något meddelande. Eller kanske bara är jag som är lite otålig, haha.
Bild

Att du troligtvis kommer få en pappersavi de närmaste dagarna. Avin kom för mig när det stod att de misslyckats leverera en eller två dar efter leverans försöket

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » ons 17 feb 2016, 16:42

Noctifer skrev:Att du troligtvis kommer få en pappersavi de närmaste dagarna. Avin kom för mig när det stod att de misslyckats leverera en eller två dar efter leverans försöket

Okey, och då tar jag med mig avin till ett uthämtningsställe eller?
Edit: Har aldrig fått ett paket hemkört här i stan så vet inte alls hur det fungerar. Är rädd att paketet försvinner om jag missar det heh :(

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav artemis » lör 20 feb 2016, 17:31

Har nu hämtat ut paketet! Bytte ut gamla lådan mot den nya som jag ställde på samma plats och fyllde med Öko plus. Det accepterades! Jag tänkte att hon får använda den i några dagar innan jag ställer fram den andra lådan igen, som jag fyller med Extreme Classic. Får hoppas det inte dammar så mycket som gamla sanden. Tack för tipsen, det här kommer nog gå bra.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tis 23 feb 2016, 18:24

Ja, idag var jag med om en ny variant av typen "den ena handen vet inte vad den andra gör". Jag har ju tipptopp-service av min lokala postchaufförer, men när zooplus sölade med att få iväg senaste ordern sprack tidtabellen och kollit skulle köras ut en dag då jag jnte var hemma.

Sms:ade postchaffismobilen att jag inte skulle vara hemma när kollit kom, men däremot hemma dan därpå.
Ser på trackinglänken att kollit ändå kördes ut och att hämtningsavi skulle skickas eftersom jag inte var hemma.
Nästa vardag var jag hemma, och helt plötsligt ringde det på dörren och kollit levererades.
Idag fick jag hämtningsavin att jag kan hämta det redan levererade kollit på utlämningsstället. :roll:

Kanske var det så enkelt att chaffis 1 inte kollat sms:et i tid, och hämtningsavin går ut med automatik när de knappar in att mottagaren inte är hemma? Chaffis 2 såg sms:et och tog med sig paketet av bara farten.

Tja, inte vet jag. Däremot är det lite trist att man inte längre kan vara säker på att zooplus skickar kollit samma dag som det beställs. Just det funkade bättre förr, och då kunde man lätt räkna ut när kollit skulle komma, och lägga ordern så att den kom när man var hemma.

Användarvisningsbild
SaberBlade
Kattracka
Kattracka
Katt: 2 huskatter

Inläggav SaberBlade » tor 25 feb 2016, 00:35

Var inne och kollade runt på sidan och märkte att de numera erbjuder faktura. Någon som vet om det är deras egna fakturor eller har de typ Klarna eller något? Verkar inte framgå i deras info-sidor. Försökte se när man går genom kassan, men faktura fanns inte som alternativ för mig. Stod något om att det blir valbart efter första beställningen, har dock handlat där flera gånger tidigare.

Användarvisningsbild
Pipett
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Pipett » tor 25 feb 2016, 06:03

Blah vad frustrerande :-(

Brukar alltid komma inom 1 vecka annars och jag var hemma förra veckan så att jag hade kunnat ta emot.
Men dom har fortf inte ens börjat skicka paketet...
Beställde och betalade direkt 15 feb.
Väntar på mat till min katt som har känslig mage så det är extra jobbigt att vänta.
Den sorten finns typiskt nog inte att köpa här heller.

http://www.ladda-upp.se/bilder/tavmpklnnnidiv/

Äsch nu har jag försökt på alla tänkbara sätt att lägga in bilden men får bara medd att storlek inte kunde fastställas.
Bilden är 620x540 så inte för stor...

They say time heals everything, but I'm still waiting...

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 25 feb 2016, 07:06

Har du samma status om du kollar kollinumret på DPD:s trackingsida? Ibland kan det skilja.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 25 feb 2016, 09:40

Kontakta zooplus och här vad som hänt med din beställning!
Bild

Användarvisningsbild
Pipett
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Pipett » tor 25 feb 2016, 14:15

Fick svar från dom, dom har tappat bort det :swear:
Måste beställa om och hinner inte få denna vecka heller.
Jag borde ha frågat i början av denna vecka men jag tänkte att det ibland tar lite extra tid från utlandet.
Suck :-(

Användarvisningsbild
Pipett
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Pipett » tor 25 feb 2016, 14:19

Dom skrev att om det skulle dyka upp nån dag skulle jag neka att ta emot det, men jag är bra sugen på att ta emot det....
Fast posten meddelar väl dom isf?

Återgå till "Allmänt kattprat!"