Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Aziz » ons 30 dec 2015, 15:42

lindak skrev:Vi ska kolla på kattunge på söndag, blir det en lillebror ska jag beställa denna :grin:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... ora/383557

Bild

Skulle vilja ha exakt det här trädet men hittar inte samma modell även om jag följer länken. Hur ska jag göra?

Safia
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 husisar från misärhem/koloni

Inläggav Safia » ons 30 dec 2015, 15:43

Beställer du mer än 20 kg brukar de allra flesta företag packa i flera paket istället för ett stort. Budföretagen som kör ut paketen hanterar nästan aldrig paket över 20 kg eftersom anställda inte får lyfta paket över den vikten när de förflyttas till pirra och sen körs upp till där du bor.
Ägd av nervknippet och ångestmissen Jaromir, bossen i huset Jacek och blinde Vilbert.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 16:32

Aziz skrev:
lindak skrev:Vi ska kolla på kattunge på söndag, blir det en lillebror ska jag beställa denna :grin:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... ora/383557

Bild

Skulle vilja ha exakt det här trädet men hittar inte samma modell även om jag följer länken. Hur ska jag göra?

Du kan hitta woody på zooplus dotterbolag

http://www.bitiba.se/shop/kattillbehor/ ... ojd/539761

Har beställt där ifrån och det funkar som på zooplus
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » ons 30 dec 2015, 18:04

Jag har fått hämta ett GLS-paket som vägde mer än 20 kilo. Det var en Pet Fun-tunna. Möjligen är GLS relaterat till Pet Fun-beställningar från zooplus? :-k
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, snart 11 år, är ensam kvar.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 30 dec 2015, 18:27

Även jag har fått många paket som vägt mkt mer än 20kg. En del har körts hem, en del har jag fått hämta själv. Verkar vara mest slumpen som avgör.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 18:28

teachingbirds skrev:
eye of a tiger skrev:Har beställt i från zooplus och ser nu att med GLS ,så kan man lämna en tillåtelse på dörren . Är det något nytt ?Hur bra funkar det i så fall?

I så fall kan man ju börja köpa sand i från zooplus igen :hi5:
edit. Ser att de ileverera paket till dörren på max 20 kg,vad fan.

Betyder det att jag inte får den till dörren ,den väger 39 kg? Djävulsk pukat i så fall då man har betalat frakt för att få hem den.

Vissa företag packar i fler paket, om det får väga max 20 kg. Men det kan du kolla upp med dem.

De la ner trädet i en låda.

sugarcane skrev:Jag har fått hämta ett GLS-paket som vägde mer än 20 kilo. Det var en Pet Fun-tunna. Möjligen är GLS relaterat till Pet Fun-beställningar från zooplus? :-k

Men va fan . De ändrade min post ombud till gls för de kunde inte frakta det.

Ser på zooplus leverans . Där det står att gls kör ut paket under 20 kg direkt till leverans stället . Inte över

Kul om man måste hämta det jävla paketet . Vilket gör det omöjligt .
Skitkul verkligen .
.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » ons 30 dec 2015, 20:01

Jag har fått hem en voljär som vägde 40 kg till dörren via Zooplus. Då ringde de och bokade utlämningen.
Säkrast är nog att kolla upp det helt enkelt. Jag har också beställt sand via Zooplus, som tillsammans vägt mycket, och det har alltid kommit i flera paket.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 20:08

Ja det står ju på schenker att de ringer upp innan utlämning . Zooplus har väl fortfarande hemleverans . Så de borde väl ringa dagen innan. ..

Det är ju synd om man måste skicka tillbaka trädet .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 30 dec 2015, 20:19

Jag fattar inte. Om paketet väger över 20 kg lämnar de ju inte till postombudet.
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 20:22

Nej. Det är ju därför de inte skickar med posten .
utan med gls . Gls har med schenker att göra . Eller vad menar du?

Schenker är väl en budfirma
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 30 dec 2015, 20:31

Är det sand eller träd du ska få och vad väger det?
BildBild -

it's a present activity

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 30 dec 2015, 21:20

Ett Petfunträd lär lätt väga mer än 20kg. Oavsett vikten ingår hemleverans om man beställer via zooplus. Enklast är nog att kontakta gls när det närmar sig leverans. Vill dom inte leverera hem till dig, Eye - kontakta zooplus kundtjänst!

Jag har inte köpt Petfun-träd från zooplus utan enbart från Petfun och då gick leveranserna via Schenker vilket funkade ibland jättebra, ibland halvbra och en gång uselt men efter att Petfun klagat fick jag hem den leveransen.

Senaste gången jag beställde träd var från zooplus och då vägde trädet mkt mer än 20kg. Hade kunnat få hemleverans även av det trädet men då fått vänta drygt en vecka (har lantbrevbärning) så jag valde att hämta trädet själv.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 21:28

teachingbirds skrev:Är det sand eller träd du ska få och vad väger det?

Det är trädet jag ska ha,sanden var något jag tänkte beställa senare
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 21:32

Starwatcher skrev:Ett Petfunträd lär lätt väga mer än 20kg. Oavsett vikten ingår hemleverans om man beställer via zooplus. Enklast är nog att kontakta gls när det närmar sig leverans. Vill dom inte leverera hem till dig, Eye - kontakta zooplus kundtjänst!

Jag har inte köpt Petfun-träd från zooplus utan enbart från Petfun och då gick leveranserna via Schenker vilket funkade ibland jättebra, ibland halvbra och en gång uselt men efter att Petfun klagat fick jag hem den leveransen.

Senaste gången jag beställde träd var från zooplus och då vägde trädet mkt mer än 20kg. Hade kunnat få hemleverans även av det trädet men då fått vänta drygt en vecka (har lantbrevbärning) så jag valde att hämta trädet själv.

Ja jag får väl ringa schenker när den är i i stan. Just nu har den landat i Sverige och kommer väl förflyttas senare .
Jackson Galaxy

Bild

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt
Katt: Fd hemlösa pälsbollar

Inläggav Lingonskrutt » tor 31 dec 2015, 12:46

Har för mig att zooplus brukar ha rea kring jul, men är inte säker :-k Någon som har koll på det? Tänkte beställa lite grejer men väntar isf tills det blir rea.

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » tor 31 dec 2015, 14:07

Tack Eye för tipset. Tycker ändå inte att det är exakt samma, trädet på bilden här i tråden ser snyggare ut med kojan i trä och en roligare hängmatta. Men jag kanske tar fel. :-k

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 31 dec 2015, 14:12

Jag tror att woody har fått en annan design än tidigare.
Orginalet var ju snyggare och såg mysigare ut som du säger. Jag kollade på trädet skjälv för länge sen innan jag bestämde mig för Natural Paradise.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 31 dec 2015, 14:17

Zooplus verkar ha minskat ordentligt på trädsortimentet nu :-k Man får hoppas att det kommer in nya modeller för deras större träd i trä var riktigt prisvärda.
Bild

Jelika
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Jelika » tor 31 dec 2015, 14:36

Håller på att rycker mitt hår i ren frustration just nu. Man får ju hemkörning (under 20 kg - Postnord och över 20 kg Schenker). Hela min beställning uppgår i drygt 40 kg så valde därför Schenker så jag får det hemkört. Det "fula" är att de delade upp beställningen på två paket - ett på 30 kg och ett på drygt 10 kg vilket betyder att det ena får jag till dörren, det andra ligger nu på posten och skräpar. Finns en anledning till varför jag beställde hemkörning - har en jättedålig rygg så kan inte släpa upp så tungt uppför tre trappor utan hiss och sen har jag inget ID så därför ligger nu 10 kg kattmat på posten som jag inte kan få ut.

Anledningen till att de delade upp paketen är för att uppenbarligen kommer de från två olika lager enligt ett mailsvar jag fick. Så nu ligger maten till fyra katter på ICA och jag ligger ute med 600 kr som jag verkligen inte har råd att ligga ute med i minst två veckor i väntat på att paketet ska skickas tillbaka och de kan returnera mina pengar (deras förslag..). Kommer få äta på mina knogar dessa veckor så katterna kan få mat..

Ska jag behöva lägga två beställningar med två olika fraktbolag i framtiden?
Å har någon mer vart med om liknande?

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » tor 31 dec 2015, 17:39

Fast jag brukar beställa mat och sand, 30 kg sand och typ några kilo mat. Sanden kommer i ett paket = 30 kg. Det kör posten ut till mig.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Bild

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt

Inläggav SandyOlsen » tor 31 dec 2015, 17:40

Jag har även beställt 2 klösträd vid olika tillfällen och det har alltid kommit med posten. Aldrig Schenker.

Bild

Jelika
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Jelika » tor 31 dec 2015, 22:51

Men vad konstigt för posten (vad jag har läst och förstått) ska inte köra ut om paketet väger mer än 20 kg utan då är det Schenker som gör det :-k

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » tor 31 dec 2015, 23:40

Jelika skrev:Men vad konstigt för posten (vad jag har läst och förstått) ska inte köra ut om paketet väger mer än 20 kg utan då är det Schenker som gör det :-k

Felaktigt. PostNord kör ut paket som väger upp till 35 kilo (pallar väger såklart mer). DPD paket ska max väga 31,5 kilo.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt

Inläggav SandyOlsen » fre 01 jan 2016, 00:29

20 kg är väl gränsen för vad det får väga för att hamna hos ombud?

Bild

Jelika
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Jelika » fre 01 jan 2016, 00:38

Jaha! Då är det jag som har missförstått det helt. Har gått på vad som står på zooplus hemsida angående leveranser :oops:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 08 jan 2016, 07:16

Ska bli intressant och se hur det blir med schenker och paketet.

Den kom hit i går till stan . Får se om jag får det i dag och om de kör ut det. Annars blir det problem. Det var så mycket bättre med posten:(
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 08 jan 2016, 07:49

SandyOlsen skrev:20 kg är väl gränsen för vad det får väga för att hamna hos ombud?

Jag hade en del tunga paket som hamnade på typ företagscenter, eller nåt sånt, förut. Det var som ett större lager man kunde hämta på. Men då kunde jag boka en till utkörning också, om jag inte kunde hämta.
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt

Inläggav SandyOlsen » fre 08 jan 2016, 07:53

teachingbirds skrev:
SandyOlsen skrev:20 kg är väl gränsen för vad det får väga för att hamna hos ombud?

Jag hade en del tunga paket som hamnade på typ företagscenter, eller nåt sånt, förut. Det var som ett större lager man kunde hämta på. Men då kunde jag boka en till utkörning också, om jag inte kunde hämta.

Ja här har det varit så att dom kör ut, men har jag inte varit hemma har de ibland hamnat hos ombud (trots över 20 kg) och ibland hos företagscenter eller vad det heter.

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 08 jan 2016, 08:04

Hos oss är det mkt slumpmässigt hur posten hanterar paketen. En del mkt tunga paket hamnar hos Coop - största paketet vägde runt 50kg och var groteskt stort, har fått hämta div paket även mkt lätta på distributionscentral. Sist hamnade blandade storlekar på paketen på ett företagscenter i en helt annan del av orten än där vi bor. Värst var nog den gången paketet hamnade 10 mil bort vilket hade inneburit en 20mil lång bilfärd för att hämta själv :roll:
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » fre 08 jan 2016, 08:06

Starwatcher skrev:Hos oss är det mkt slumpmässigt hur posten hanterar paketen. En del mkt tunga paket hamnar hos Coop - största paketet vägde runt 50kg och var groteskt stort, har fått hämta div paket även mkt lätta på distributionscentral. Sist hamnade blandade storlekar på paketen på ett företagscenter i en helt annan del av orten än där vi bor. Värst var nog den gången paketet hamnade 10 mil bort vilket hade inneburit en 20mil lång bilfärd för att hämta själv :roll:

Samma här :swear: :swear:
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 08 jan 2016, 08:51

Har som sagt inte haft många problem med posten . Det har funkat oftas alldeles utmärkt. Sen är det väl olika var man bor någonstans .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » fre 08 jan 2016, 09:01

Jag har sån tur att jag beställer alla Zooplus paket till jobbet, är det extremt stort lastas det sen med truck på flaket på bilen när jag ska hem med det :-D

Ja för övrigt en till beställning idag, på en till Surfeed foderautomat och en massa leksaker åt kattungen :-D

Matlda93
Profetkatt
Profetkatt
Katt: En 17årig bondkatta
Kontakt:

Inläggav Matlda93 » tis 12 jan 2016, 10:12

Senast jag beställde med Schenker vägde paketet kanske 22,5kg plus några småsaker, då fick jag det levererat fram till dörren.

Nu väntar en en beställning på 30kg+, hoppas verkligen det blir samma nu, annars blir det jobbigt, har ingen bil. :smile:
Ägs av den bestämda katt-tanten Grållan :)
Blogg om aktivt kattägande, klickerträning och den åldrande katten: http://aktivtkattagande.blogg.se
@grallanthecat på instagram

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tis 12 jan 2016, 10:38

Jag brukar ju beställa mellan 90-120 kg kattsand och posten kör alltid ut det och levererar det in i min hall varje gång. Schenker däremot har maxgräns på 20 kg och lämnar det nere vid porten, lyfter inte ens in det så jag kan få in paketen i hissen. Så jag är tacksam över posten här.
Bild
Robin SE*Kattzelius Buldoo de Alba, barnbarn till Jansson.
Mina älskade änglakatter Josephine, Alice och Emil.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 12 jan 2016, 11:05

Fick hem ett 39 kg låångtpaket i från schenker. Kan sägatt personalen var mycket hjäpsamma när de ringde mig för utkörningen . De sa åt mig att jag kunde sätta upp ett intyg på dörren. Men det blev något tjal på linjen. Så personen kunde inte skicka emailet med intyggt per email. Personen ringde upp mig ett antal gånger för att denna inte kunde få i väg det ett antal gånger.

Tillslut lyckades det att skickas i väg.

I alla fall så stannade jag hemma och schenker kom upp släppandets med det tunga paketet uppför två trappor upp.

Paketet var helt och fint .

Fick alla skruvar men ingen skruvare. Tur att man har köpt så många träd att jag har olika skruvare i olika storlekar.

Snyggt och stabilt träd men rejält tunga stoplar ,då det var trä. Tur att man inte köpte ett avancerat träd .skulle förmodlingen ha hållit på hella natten och i dag. Har rejält ont i ryggen med.

Men träd kommer väl hålla busfröns vilda framfart i många år nu .
Jackson Galaxy

Bild

Matlda93
Profetkatt
Profetkatt
Katt: En 17årig bondkatta
Kontakt:

Inläggav Matlda93 » ons 13 jan 2016, 12:57

Fick hem mitt paket nu, helt och fint paketerat, levererat in i hallen. Alltså tack gode gud för hemleverans <3 30kg kattsand och leveranssnubben kom lite nonchalant gående med paketet över axeln, själv orkar jag ju kannor bära 10kg och mitt trasiga knä blir helt förstört efteråt.

Det blev extreme classic igen, saknar everclean men alltså kan ju byta all sand betydligt oftare utan att det blir lika dyrt, och det är värt det bara för hemleveransen.

Köpte även tee vippor, får se om det går att busa igång gammeltanten...
Ägs av den bestämda katt-tanten Grållan :)
Blogg om aktivt kattägande, klickerträning och den åldrande katten: http://aktivtkattagande.blogg.se
@grallanthecat på instagram

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 15 jan 2016, 05:24

Har ännu inte fått några pengar tillbaks ifrån zooplus.
Enligt deras email ska det ta 7 dagar nu har det tagit mer än 7 dagar :-?
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 15 jan 2016, 07:59

eye of a tiger skrev:Har ännu inte fått några pengar tillbaks ifrån zooplus.
Enligt deras email ska det ta 7 dagar nu har det tagit mer än 7 dagar :-?

Kan vara att de skickar pengarna efter sju dagar och sen tar det lite tid för de att nå dig. Men om det tar mer än typ 10-11 dagar skulle jag kontakta dem.
BildBild -

it's a present activity

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 15 jan 2016, 08:02

Kanske tagit extratid pga helgerna? Skulle kontakta zooplus igen och höra.
Bild

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav Aziz » fre 15 jan 2016, 09:12

Fick hem ett nytt träd och lyckades förstöra en av dom där långa "gängorna" ni vet som man skruvar i mellan två stolpar. :-( Någon som vet var man kan köpa sådana? Kan man skicka efter reservdelar från Zooplus?

Återgå till "Allmänt kattprat!"