Blir ju lite nyfiken på om ni som har leveransstrul med Postnord, d v s får besked på att ni ska hämta själva någonstans ringer och klagar? Har själv haft en hel del leveransstrul med Postnord under åren. T ex har Postnord lämnat av kollin på drygt 30 kg på sitt eget utlämningsställe och skickat meddelande att jag kan hämta dom där. Lämnat stora (väldigt stora) kollin under 20 kg hos ombudet och meddelat mig att jag kan hämta dom där. Mm. Varje gång ringer jag och frågar av vilken anledning dom gjort som dom gjort. Varje gång har dom fått köra hem kollina till mig. Tar ju några dagar extra förstås.
Sist jag beställde (i våras) hade Zooplus skickat med Schenker. Jag brukar inte välja leverantör, alla leveranser har kommit med Postnord. Gjorde inget val den gången i våras heller. Två kollin och Schenker lyckades slarva bort det ena. Hos Schenker kan man varken boka dag eller tid som man kan hos Postnord. Kunde sist jag beställde i alla fall, lite sen sist. Och Schenker har leveranstid mellan kl 7 och 17. Kunde slutat med två hela dagars väntetid. Och tar man inte emot kollina får man hämta på deras terminal. Kollin under 20 kg kör dom inte ens ut utan dom får man hämta hos deras ombud. Som tur var löste det sig sist, dom hittade kolli nr 2 och ringde faktiskt och frågade om jag kunde ta emot det samma dag som kolli nr 1. Och dessutom lovade dom leverans med tre timmars spelrum. Postnord har under åren slarvat bort många kollin men aldrig ringt när dom hittat dom. Inte en gång. Dom kör hellre flera gånger. Men aldrig mer Schenker! Dom bestämmer som sagt leveransdag och sen ovanpå det väntetid upp till tio timmar om man har otur.
Jag skickade både mail och reklamation till Zooplus för att dom skickade med Schenker. Jag har aldrig lagt märke till det så misstänker att det att man ska välja transportföretag när man kommer till kassan kommit till efter det jag beställde gången innan. Finns tre val: Spelar ingen roll, Schenker, Postnord. Sen förbehåller sig Zooplus rätten att välja annan transportör än den man valt i alla fall.