Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Magica de Hex » tor 26 jan 2017, 21:39

eye of a tiger skrev:Har nu fått sms och ordnat frakten. Myckt bra att man nu inte måste vara hemma .

Så nu kan man ju gå tillbaka till zooplus :hi5:

Ja det var ju tur att man fick fylla i att det gick att lämna paketet utan att nån var hemma för trots att jag hade beställt leverans mellan 15 -18 så kom paketet ändå före 14 idag och då var inte dottern hemma :roll:
Bild

BullCat
Kattunge
Kattunge

Inläggav BullCat » mån 13 feb 2017, 18:46

Någon annan som har köpt Hills Z/D 2kg till katt hos Zooplus???
Jag la en beställning förra månaden och öppnade påsen för 2 dagar sen och den luktar för djävligt! :urk: har två katter som äter av Z/D och ena katten har fått diarre från den påsen.
Han har ätit Z/D i flera år. Har aldrig varit med om att Hills Z/D torrfoder luktar så illa.
Han äter ju maten samt honkatten men det känns ju inte okej att han får diarre av den samt att den luktar bajs.
Har skrivit till Zooplus om detta, få åka in till veterinären och köpa en ny påse hos dom samt ta med mig lite av det jag har hemma och be dom lukta :cry: :wait:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 13 feb 2017, 22:14

BullCat skrev:Någon annan som har köpt Hills Z/D 2kg till katt hos Zooplus???
Jag la en beställning förra månaden och öppnade påsen för 2 dagar sen och den luktar för djävligt! :urk: har två katter som äter av Z/D och ena katten har fått diarre från den påsen.
Han har ätit Z/D i flera år. Har aldrig varit med om att Hills Z/D torrfoder luktar så illa.
Han äter ju maten samt honkatten men det känns ju inte okej att han får diarre av den samt att den luktar bajs.
Har skrivit till Zooplus om detta, få åka in till veterinären och köpa en ny påse hos dom samt ta med mig lite av det jag har hemma och be dom lukta :cry: :wait:

Kontakta Hills direkt! Jag har gjort det pga dåligt torrfoder och fått pengarna tillbaka.
Bild

BullCat
Kattunge
Kattunge

Inläggav BullCat » mån 13 feb 2017, 22:41

Starwatcher skrev:
BullCat skrev:Någon annan som har köpt Hills Z/D 2kg till katt hos Zooplus???

Kontakta Hills direkt! Jag har gjort det pga dåligt torrfoder och fått pengarna tillbaka.

Kan jag kontakta hills trots att jag köpte den via zooplus.se?? har mailat Zooplus om detta ock hoppas dom ger mig en ny påse omgående. Tack för svaret, ska faktiskt Kontakta Hills också så dom kollar över sin mat

BullCat
Kattunge
Kattunge

Inläggav BullCat » fre 24 feb 2017, 09:48

Fick pengarna åter av Zooplus, la beställning på Vetzoo två z/d påsar och dessa luktar urk också? :-k
Någon som kör på z/d och kan lugna mig att maten ska lukta så?? Jag tro att dom har gjort om innehållet i maten..

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 01 mar 2017, 12:50

Hmm,var det bara en tiilfällighet att få bestämma dag nu . fick två meddelande att två paket är på väg i dag utan någon som helst förvarning . så de blir väl skjutsade till utlömnings stället igen då. :-?
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » lör 04 mar 2017, 10:43

En liten fundering bara.

Man kan köpa 5 L "prova på"-påse av Öko Plus, kostar just nu 10 kr (ord. 69)
Den jag har köpt innan har varit 40 L för 289 kr.

Borde man inte teoretiskt sett kunna köpa 8 paket prova på-påsar för 80 kr och få samma mängd?
Vad jag kan se finns ingen maxgräns för hur många man får köpa :glasses:

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » lör 04 mar 2017, 13:03

Hett tips: Skynda att fynda. Det är helg, och om de missat att begränsa köpmöjligheten är det fördröjd reaktion i och med detta.. :blink:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12 år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » lör 04 mar 2017, 18:34

Betr. Öko Plus, det finns en maxgräns. Jag köpte sånt för en vecka sedan och det gick att köpa max en förpackning. Samma som nu tyvärr. ;-)
Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » sön 05 mar 2017, 11:57

kvasthilda skrev:Betr. Öko Plus, det finns en maxgräns. Jag köpte sånt för en vecka sedan och det gick att köpa max en förpackning. Samma som nu tyvärr. ;-)

Attans då :(

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav kvasthilda » mån 27 mar 2017, 13:17

Väntar på Zooplusleverans. Fick länk och kollade kollit på PostNords sida. Det stod jag skulle kontaktas för leveranstid. Längst nere på den sidan stod FlexChange. Googlade och tydligen är det något nytt som håller på att införas så bomkörningar ska undvikas. Fine. När jag fick SMS att jag skulle boka tid försökte jag göra det både via telefonen och deras hemsida. Båda sa ju samma varje försök, fel på servern försök igen. :roll: Till slut ringde jag. Dom jobbar med felet sa hon. Inget nytt under solen. :roll: I SMS fick jag tre dagar att välja på, samma tid varje dag. Kl 12-14. När jag pratade med dom sa dom det var fel, rätt tid är kl 13-15. :roll: Postjävlanord har en del att jobba på. :roll:
Bild

Koshka_ru
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Koshka_ru » mån 27 mar 2017, 14:16

Jag älskar zooplus! De är så generösa! Vid tre olika tillfälle behövde jag returnera produkter (första gången min kattunge fick avlivas, så ville jag skicka tillbaka kattmaten som blev över, sedan råkade jag köpa två kattlådor till utställningar från två olika bolag och då ville returnera till zooplus och sist fick mina nya katter byta blötfoder till veterinärfoder, så skulle jag returnera RC Instinctive för en 1000-lapp) och varje gång (även den senaste gången) har de skrivit att jag inte behöver returnera utan kan gärna skänka kattmaten till närmaste katthem eller liknande och skickar pengarna tillbaka i alla fall. Tänk hur glada blev både jag och Stocktholms katthem! :rosor: Hoppas bara att folk ska inte missbruka deras generösitet.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 27 mar 2017, 18:29

kvasthilda skrev:Väntar på Zooplusleverans. Fick länk och kollade kollit på PostNords sida. Det stod jag skulle kontaktas för leveranstid. Längst nere på den sidan stod FlexChange. Googlade och tydligen är det något nytt som håller på att införas så bomkörningar ska undvikas. Fine. När jag fick SMS att jag skulle boka tid försökte jag göra det både via telefonen och deras hemsida. Båda sa ju samma varje försök, fel på servern försök igen. :roll: Till slut ringde jag. Dom jobbar med felet sa hon. Inget nytt under solen. :roll: I SMS fick jag tre dagar att välja på, samma tid varje dag. Kl 12-14. När jag pratade med dom sa dom det var fel, rätt tid är kl 13-15. :roll: Postjävlanord har en del att jobba på. :roll:

vekar som de är lite se och så med att man får bestämma leverans tid. Jag fick ingen sms alls förra gången .Nu tog jag ledigt på fredag
så då får jag väl se om jag måste gör en ombokning eller får bestämma dag .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tis 28 mar 2017, 23:14

eye of a tiger skrev:vekar som de är lite se och så med att man får bestämma leverans tid. Jag fick ingen sms alls förra gången .Nu tog jag ledigt på fredag

Fick inte bestämma nån tid för leveransen förra veckan utan det kom bara kl.16:00 som det brukar jag hade leveransadress till dottern som var hemma den dagen så det funkade bra ;-)
Fick i alla fall en leveransanvisning på mailen vilken dag det skulle komma så det gjorde ju det hela enklare så jag kunde förvarna ;-)
Bild

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » ons 29 mar 2017, 07:44

Gjorde en storbeställning på mat och sand. Nu ska vi testa vara miljömedvetna :smile: Beställde Greenwoods Plant Fibre: Växtbaserat klumpbildande strö och World's Best Cat Litter extra stark kattsand.

När Frasse var liten fick vi honom att gå på World's Best Cat Litter efter några veckor, men han hade så kass toa teknik att han satt i sitt egna kiss att det blev bad efter varje gång han fick på lådan med detta strö :smile: Får se om det går bättre när han är vuxen!

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 29 mar 2017, 07:46

Magica de Hex skrev:
eye of a tiger skrev:vekar som de är lite se och så med att man får bestämma leverans tid. Jag fick ingen sms alls förra gången .Nu tog jag ledigt på fredag

Fick inte bestämma nån tid för leveransen förra veckan utan det kom bara kl.16:00 som det brukar jag hade leveransadress till dottern som var hemma den dagen så det funkade bra ;-)
Fick i alla fall en leveransanvisning på mailen vilken dag det skulle komma så det gjorde ju det hela enklare så jag kunde förvarna ;-)

Jo,det var därför jag beställde förra veckan .Då jag visste att jag skulle vara hemma ;-)
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav kvasthilda » tis 04 apr 2017, 16:00

Fick påminnelse från postnord betr. ett av kollina i den senaste leveransen. Bokar jag inte utkörning senast xx april skickar dom tillbaka det till Zooplus. Dom har verkligen noll koll. :roll: Det kollit är levererat. Samtliga kollin i den beställningen kom samma dag. Det är man annars inte van vid om det är flera kollin i beställningen. :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Phobia
Überkatt
Überkatt

Inläggav Phobia » mån 10 apr 2017, 14:22

Alltså, hade inte zooplus börjat med hemleverans utan kvittens?? Så var det sist jag beställde men inte nu och nu var jag inte hemma...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Älskade jävla Loftus. Du fattas mig. 2008-2016.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 10 apr 2017, 14:30

verkar vara 1 engåns händelse . har inte fått några mera erbjudande om sådant
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 17 jul 2017, 12:18

Ja, aldrig ska tydliigen transport från zooplus gå utan strul. Köpte ett lass Bozita-tetror från zooplus. Till min enorma förvåning kom faktiskt Postnord med paketen :shock: :shock: Öppnar glatt de 2 första kartongerna, allt ok. I 3:e kartongen ser jag först att en av Bozita-lådorna är öppnad och det fattas en tetra. Den saknade tetran hittade jag underst i kartongen krossad och ett lass intakta tetror insmetad med rutten mat.

Helt klart att ngn på zooplus tagit en öppnad Bozita kartong, sett att det fattas en tetra och lagt ner den saknade tetran lös i fraktlådan. Inte smart!

Har hur som helst reklamerat till Zooplus nu. Får se vad de säger :-k
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 17 jul 2017, 18:56

Vad tråkigt med allt strul starwatcher.
Hoppas att det löser sig

får väl se hur det går för mitt paket med både mat och katthus i samma packet .

Förhoppnings vis är inte huset allt för krångligt att sättsa upp och att busfrön använder den .
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 17 jul 2017, 20:51

Tack, Eye :rosor:

Håller tummarna att allt går bra med er leverans!! Tycker att zooplus senaste tiden packat bättre och haft stadigare kartonger men kartongerna den här gången var av den gamla, dåliga kvaliteten. Förhoppningsvis var det bara otur för vår del. Speciellt med tanke på att det var sämre kartong, sämre packat ville jag reklamera så att de ser att kunderna inte är nöjda.
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tis 18 jul 2017, 17:16

Zooplus hörde av sig och ville att jag skulle förtydliga ännu mer vad som var förstört. Skrev i mitt första meddelande att det var en krossad Bozita tetra med angiven smak och exakt antal Bozita tetror med angiven smak som var insmorda med rutten mat, Känn som en deja-vu från förra gången detta hände. Då ville Zooplsu enbart ersätta krossade förpackningarna och tyckte att jag gott kunde diska resten själv.

Denna gång tänker jag i så fall kräva att få skicka tillbaka de äckliga tetrorna :swear: Jag har inte beställt dylika tetror då jag inte har 2 gamar hemma utan 2 katter som inte är asätare :wait:

Dom ska kontakta mig igen när nästa avdelning på Zooplus bestämt om min reklamation. Förstår att många kunder inte ids med alla turer.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » ons 19 jul 2017, 01:51

Den här gången fungerade det bra med leverans och det kom på utlovad tid nästan ja, en kvart över bestämda tidspannet med det måste väl anses ok.
Vi hade också Bozita tetror i paketet som ingick när man köpte Bozita torrfoder och de var hela så det funkade också bra.
Kartongen var dock inte helt intakt men inget var skadat då.
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 19 jul 2017, 19:20

Fick kompensation med knappt 100kr vilket väl täcker de förstörda tetrorna iaf.
Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » ons 13 dec 2017, 11:39

Beställde två gånger i söndags, ett till mig och ett till svärföräldrarna. Paketet till svärföräldrarna kom med DPD har redan kommit fram och mitt paket bytte zooplus av någon anledning till DHL. Kommer gå över till postnord i Sverige men körs av DHL i Tyskland och är fortfarande kvar i just Tyskland :swear:
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Återgå till "Allmänt kattprat!"