Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
XiaoMei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav XiaoMei » tis 15 sep 2015, 18:52

Det blev till sist det här http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... _cm/288972 och en ny kattoalett. Beställde idag så vi får se när det dyker upp - och i vilket skick.

Panikspringer
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Panikspringer » fre 09 okt 2015, 17:56

Någon annan här som får "Din betalning gick inte igenom." ....har ringt dom och de fick avbryta två ordrar och nu blir det en tredje. :swear:
Har aldrig haft problem med att betala med mitt kort förr hos dom, handlar ju mat varje månad.. :wait:

Vad gör jag nu??? katterna behöver sin mat snart.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » fre 09 okt 2015, 18:04

Panikspringer skrev:Någon annan här som får "Din betalning gick inte igenom." ....har ringt dom och de fick avbryta två ordrar och nu blir det en tredje. :swear:
Har aldrig haft problem med att betala med mitt kort förr hos dom, handlar ju mat varje månad.. :wait:

Har fått det nån gång, men det var för att jag inte hade pengar på kortet just då 8-[
Är du säker på att du skriver in rätt osv? Att kortet inte gått ut?
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Panikspringer
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Panikspringer » ons 14 okt 2015, 08:27

teachingbirds skrev:
Panikspringer skrev:Någon annan här som får "Din betalning gick inte igenom." ....har ringt dom och de fick avbryta två ordrar och nu blir det en tredje. :swear:

Har fått det nån gång, men det var för att jag inte hade pengar på kortet just då 8-[
Är du säker på att du skriver in rätt osv? Att kortet inte gått ut?

Gjorde samma beställning fem gånger och tillslut så kollade jag nordea och de ha tydligen börjat med en aktiveringssak för internetköp som man måste sätta på... :smile: detta hade jag missat totalt haha..men efter 5-6h av rage så la jag en ny lyckad beställning.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » tor 12 nov 2015, 03:55

Nu har jag beställt veterinärfoder från svenska Zooplus och det var redan skickat i dag (läs igår) får se hur lång tid det tar innan det kommer fram det var i alla fall betydligt billigare än Medicanimal.
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » tor 12 nov 2015, 14:27

Magica de Hex skrev:Nu har jag beställt veterinärfoder från svenska Zooplus och det var redan skickat i dag (läs igår) får se hur lång tid det tar innan det kommer fram det var i alla fall betydligt billigare än Medicanimal.

Spännande! Det är förmodligen valutaeffekten som spökar - pundet har blivit dyrt igen. :-(
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » tor 12 nov 2015, 15:04

Vi ska kolla på kattunge på söndag, blir det en lillebror ska jag beställa denna :grin:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... ora/383557

Bild
Eller denna
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... ora/468601
Bild

Och denna, som dom PRECIS satt på kampanj ser jag, den var betydligt dyrare i förrgår :-D

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattska ... ?rrec=true

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » tor 12 nov 2015, 15:14

lindak skrev:Vi ska kolla på kattunge på söndag, blir det en lillebror ska jag beställa denna :grin:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... ora/383557

Bild
Eller denna
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... ora/468601
Bild

Och denna, som dom PRECIS satt på kampanj ser jag, den var betydligt dyrare i förrgår :-D

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattska ... ?rrec=true

Bild

Åh, hoppas det blir kattunge då :hi5:
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 12 nov 2015, 15:18

Båda träden ser jättefina ut Lindak! Blir säkert väldigt populärt oavsett vilket träd du väljer :-)
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » fre 13 nov 2015, 04:46

sugarcane skrev:
Magica de Hex skrev:Nu har jag beställt veterinärfoder från svenska Zooplus och det var redan skickat i dag (läs igår) får se hur lång tid det tar innan det kommer fram det var i alla fall betydligt billigare än Medicanimal.

Spännande! Det är förmodligen valutaeffekten som spökar - pundet har blivit dyrt igen. :-(

Nja pundet hade gått ner några ören...... men jag hade ju min rabatt som gjorde det billigare ;-)
Sen är paketet helt säkert framme i morgon ja, lite senare idag då.... ;-)
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 14 nov 2015, 01:02

Japp leveransen kom idag precis som jag trodde mkt snabbare och bättre än Medicanimal så det bli nog Zooplus även i fortsättningen ;-)
Bild

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » lör 14 nov 2015, 21:19

Beställde 11/11 och hade varorna i går. Gick väldigt snabbt! Danska zooplus.
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Kontakt:

Inläggav lindak » lör 14 nov 2015, 21:53

När jag beställer mat nästa gång ska jag även köpa ny kattlåda. Någon ni kan tipsa om?

Nu har han en stor plastback inne, samt en mindre låda med tak i husbilen. Om jag av någon anledning tar in lådan med tak så går han på den. Har sådels tänkt beställa låda med tak

Funderar på den här?
http://m.zooplus.se/shop/katt/kattoalet ... dor/363488

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 14 nov 2015, 23:55

Magica de Hex skrev:Japp leveransen kom idag precis som jag trodde mkt snabbare och bättre än Medicanimal så det bli nog Zooplus även i fortsättningen ;-)

Kartongen var mycket kraftigare än de brukar vara och med 2 rejäla spännband runt och hör och häpna bubbelplast längst upp i kartongen :shock: så allt var i perfekt skick när det kom :hi5:

En förbättring på minst 100% :grin:
Bild

Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Inläggav merry maid » sön 15 nov 2015, 09:41

Hade samma problem förra veckan, har aldrig hänt mig förut. Fick tillslut betala via banköverföring.

Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Inläggav merry maid » sön 15 nov 2015, 09:44

lindak skrev:När jag beställer mat nästa gång ska jag även köpa ny kattlåda. Någon ni kan tipsa om?

Nu har han en stor plastback inne, samt en mindre låda med tak i husbilen. Om jag av någon anledning tar in lådan med tak så går han på den. Har sådels tänkt beställa låda med tak

Funderar på den här?
http://m.zooplus.se/shop/katt/kattoalet ... dor/363488

Jag har både den stora och lilla lådan, tycker dom är jättebra, speciellt att man kan ha luckan uppvikt då min lh hane gärna har framtassarna på kanten och står upp vid nr 2

Matlda93
Profetkatt
Profetkatt
Katt: En 17årig bondkatta
Kontakt:

Inläggav Matlda93 » fre 20 nov 2015, 17:08

Brukar använda en kombination av everclean och kristallsand (fast det har bara blivit så, egentligen är det väl smartast att hålla sig till klumpbindande när man vill ha det) men de säljer ju inte det på zooplus, och eftersom jag löper allt annat där skulle jag vilja köpa sand där också.

Vilken sand som de säljer tycker ni är bäst? Klumpbildande och bra på att dölja lukt, parfymerad eller ej spelar ingen roll, gillar både evercleans doftfria och deras med havsbrisdoft.
Ägs av den bestämda katt-tanten Grållan :)
Blogg om aktivt kattägande, klickerträning och den åldrande katten: http://aktivtkattagande.blogg.se
@grallanthecat på instagram

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 21 nov 2015, 10:16

Den som jag tycker ligger närmast Everclean är Extreme Classsic. Å andra sidan har jag inte så mycket erfarenhet av Everclean, har bara köpt den på kampanjer (och de är ju lätt räknade).

Vad gäller zooplus övriga utbud har jag provat en handfull sorter, men det har tillkommit en del nya sen dess och de är oprövade kort. Cat&Clean har jag provat alla sorter av - de marknadsförs som "dammfria", men det är en sanning med modifikation. :roll:

Extreme Classic har ju den fördelen att den kan finnas i din zooaffär, så du kan alltid testköpa innan du slår till hos zooplus.

Zooplus egna märke Tigerino kan också vara värd att testa, men själv föredrar jag Extreme Classic. Skillnaden är dock marginell. Ett tips är också att läsa kundrecensionerna.
Senast redigerad av sugarcane lör 21 nov 2015, 10:25, redigerad totalt 1 gång.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 21 nov 2015, 10:25

Det är ett bra tag sen jag beställde nåt senast, lagren har varit fulla. Men nu har jag lagt en order på storpack av Gourmetburkar och Miamor-påsar hos FI, som av oklar anledning alltid har bättre pris än SE på just dessa produkter. :-k

Låter lovande att så många numera får välpackade kollin, burkar är alltid ett vågspel att beställa hos zooplus. Å andra sidan har det aldrig varit något problem att reklamera dem som blivit buckliga i transporten.

Matlda93
Profetkatt
Profetkatt
Katt: En 17årig bondkatta
Kontakt:

Inläggav Matlda93 » lör 21 nov 2015, 13:20

sugarcane skrev:Den som jag tycker ligger närmast Everclean är Extreme Classsic. Å andra sidan har jag inte så mycket erfarenhet av Everclean, har bara köpt den på kampanjer (och de är ju lätt räknade).

Vad gäller zooplus övriga utbud har jag provat en handfull sorter, men det har tillkommit en del nya sen dess och de är oprövade kort. Cat&Clean har jag provat alla sorter av - de marknadsförs som "dammfria", men det är en sanning med modifikation. :roll:

Extreme Classic har ju den fördelen att den kan finnas i din zooaffär, så du kan alltid testköpa innan du slår till hos zooplus.

Zooplus egna märke Tigerino kan också vara värd att testa, men själv föredrar jag Extreme Classic. Skillnaden är dock marginell. Ett tips är också att läsa kundrecensionerna.

Tack för lite åsikter! Har faktiskt köpt extreme classic, men inte hunnit testa den än!
Ägs av den bestämda katt-tanten Grållan :)
Blogg om aktivt kattägande, klickerträning och den åldrande katten: http://aktivtkattagande.blogg.se
@grallanthecat på instagram

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 22 nov 2015, 14:29

En sak som är bra att veta är att zooplus bara har ena varianten av Extreme Classic - den finkorningare varianten. Tror den heter Gold Label i svanska zoobutiker. Black Label har grövre korn.

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » sön 22 nov 2015, 14:40

Beställde från zooplus för någon vecka sedan, då de hade några erbjudanden. 30 kg kattsand och 26 tetror mat för lite över 600:- direkt till dörren på femte våningen. Det va're värt. :smile:
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » sön 22 nov 2015, 19:31

sugarcane skrev:En sak som är bra att veta är att zooplus bara har ena varianten av Extreme Classic - den finkorningare varianten. Tror den heter Gold Label i svanska zoobutiker. Black Label har grövre korn.

Och jag upplever en stor skillnad mellan de sorterna (kan vara värt att veta om man tänker att "Äsch, hur stor skillnad kan det vara?!"). Köpte Gold label från Zooplus nån vända eftersom de har ett hyfsat pris om en köper 2st, men var inte alls nöjd utan återgick till att köpa Black label här på hemmaplan.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » sön 22 nov 2015, 21:12

Colourspot skrev:
sugarcane skrev:En sak som är bra att veta är att zooplus bara har ena varianten av Extreme Classic - den finkorningare varianten. Tror den heter Gold Label i svanska zoobutiker. Black Label har grövre korn.

Och jag upplever en stor skillnad mellan de sorterna (kan vara värt att veta om man tänker att "Äsch, hur stor skillnad kan det vara?!"). Köpte Gold label från Zooplus nån vända eftersom de har ett hyfsat pris om en köper 2st, men var inte alls nöjd utan återgick till att köpa Black label här på hemmaplan.

+1! Det är stor kornstorleksskillnad. Jag råkade köpa Black label i butik när vi väntade på leverans från zooplus och mina katter bara stirrade på sanden och undrade vad i hela fridens dar matte gjort. Så vill man ha riktig t finkornig sand är extreme classic jättebra att köpa från zooplus. Vill man ha grövre korn är Black label bra.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 26 nov 2015, 14:43

Konstiga zooplus. Gjorde beställning i går. Såg nu att jag fått ett meddelande att de inte kunde dra pengar på kortet son de skickade i väg vid 10 tiden

. Gör en ny beställning . Ser sen att det vid 14. 00 i alla fall har skickat i väg ordern som beställdes i går.

:-k

Edit . Blir inte klok . Blev det någon slags dubbelbokning . Kommer inte i håg att jag gjorde två beställningar i går.
Mycket märkligt . Får väl hoppas att de ser mitt e-mail om avbokning på dagens order
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 26 nov 2015, 14:59

Mitt råd är att ringa också för att säkerställa att den andra ordern avbokas. Det finns ett 08-nummer på SE-sajten, men man hamnar hos engelskspråkig personal. Jag ringer alltid om det blir knas, de fixar det med en gång.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 26 nov 2015, 15:19

Tack,ringde dom men hon i telefon sa att den var regrestrerade och hon kunde inte lova att den blev avbokad,vad fan.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » tor 26 nov 2015, 15:40

eye of a tiger skrev:Tack,ringde dom men hon i telefon sa att den var regrestrerade och hon kunde inte lova att den blev avbokad,vad fan.

Jag har fått dubbla paket nån gång, och då rådde de mig bara att låta det ena gå tillbaka så betalade de tillbaka pengarna när det kom tillbaka till dem. Fråga om det går att göra så ifall du får två.
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » tor 26 nov 2015, 16:21

eye of a tiger skrev:Tack,ringde dom men hon i telefon sa att den var regrestrerade och hon kunde inte lova att den blev avbokad,vad fan.

Jag fick pengarna efter nån vecka!
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 27 nov 2015, 20:34

teachingbirds skrev:

Jag har fått dubbla paket nån gång, och då rådde de mig bara att låta det ena gå tillbaka så betalade de tillbaka pengarna när det kom tillbaka till dem. Fråga om det går att göra så ifall du får två.

Ja ,jag ska höra med dem . Ska utöva ångerrätten.de skickade i väg paketet sama dag och tog bort fel paket .
miss_mia skrev:

Jag fick pengarna efter nån vecka!

Okej ,tack
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » tis 01 dec 2015, 15:34

Fick 3 paket igår, 2 st med 30 kg sand var och ett med diverse tillbehör. Alla i perfekt skick och allt helt. :hi5:

Det enda som är liiiiiiite störigt är att leveranstiden är på 5-6 arbetsdagar, lantbrevbärare + tunga paket + inte hemma = går till företagscentrum vilket ger 1-2 dagar extra i leveranstid :(
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tis 01 dec 2015, 19:04

Kartongerna har helt klart blivit stadigare. :hi5:
Min leverans häromvecka med matburkar (potentiella högrisk-knyckelprojekt) var också U.A.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 01 dec 2015, 23:11

Skickade i väg ett mall till zooplus i går om ångerandet av ordern. Fick svar i dag och det var tydligen inga problem med att ångra. Jag behöver inte hämta ut paketet utan behöver bara låta det gå tillbaka.

Smidigt :hi5:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Kontakt:

Inläggav lindak » tor 03 dec 2015, 19:03

Hur lång tid brukar leveransen ta? :-D jag har satt leveransadress på jobbet för att inte riskera att inte vara hemma när det ska köras ut :smile:

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 03 dec 2015, 19:14

lindak skrev:Hur lång tid brukar leveransen ta? :-D jag har satt leveransadress på jobbet för att inte riskera att inte vara hemma när det ska köras ut :smile:

Från det att kollit börjar röra på sig tar det fyra vardagar till mig. Beställer jag på måndag och får trackinglänkar samma dag så kommer kollit på torsdag. Om det går lika fort till dig i bushen vågar jag inte svära på. ;-) Men mer än fem arbetsdagar borde det inte ta.

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Kontakt:

Inläggav lindak » tor 03 dec 2015, 19:55

sugarcane skrev:
lindak skrev:Hur lång tid brukar leveransen ta? :-D jag har satt leveransadress på jobbet för att inte riskera att inte vara hemma när det ska köras ut :smile:

Från det att kollit börjar röra på sig tar det fyra vardagar till mig. Beställer jag på måndag och får trackinglänkar samma dag så kommer kollit på torsdag. Om det går lika fort till dig i bushen vågar jag inte svära på. ;-) Men mer än fem arbetsdagar borde det inte ta.

Ja en dag extra tar det nog, fick spårningslänkarna igår, så då kommer det innan nästa helg i alla fall :-D

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » tor 03 dec 2015, 20:14

Tänk på att posten hanterar mängder av paket just nu, så det kan vara risk för försening.
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Kontakt:

Inläggav lindak » fre 04 dec 2015, 10:46

teachingbirds skrev:Tänk på att posten hanterar mängder av paket just nu, så det kan vara risk för försening.

Ja :) Det är inte kris att få nån utav grejerna för det mesta är till Rurik som kommer i Januari, men klösträdet längtar jag efter :smile:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 30 dec 2015, 13:17

Har beställt i från zooplus och ser nu att med GLS ,så kan man lämna en tillåtelse på dörren . Är det något nytt ?Hur bra funkar det i så fall?

I så fall kan man ju börja köpa sand i från zooplus igen :hi5:
edit. Ser att de ileverera paket till dörren på max 20 kg,vad fan.

Betyder det att jag inte får den till dörren ,den väger 39 kg? Djävulsk pukat i så fall då man har betalat frakt för att få hem den.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 30 dec 2015, 13:41

eye of a tiger skrev:Har beställt i från zooplus och ser nu att med GLS ,så kan man lämna en tillåtelse på dörren . Är det något nytt ?Hur bra funkar det i så fall?

I så fall kan man ju börja köpa sand i från zooplus igen :hi5:
edit. Ser att de ileverera paket till dörren på max 20 kg,vad fan.

Betyder det att jag inte får den till dörren ,den väger 39 kg? Djävulsk pukat i så fall då man har betalat frakt för att få hem den.

Vissa företag packar i fler paket, om det får väga max 20 kg. Men det kan du kolla upp med dem.
BildBild -

it's a present activity

Återgå till "Allmänt kattprat!"