Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
LillaJag
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav LillaJag » tor 18 jun 2015, 09:13

Jahapp fick ett halvtrasigt klösträd från zooplus häromdagen. Naturligtvis så upptäckte jag inte skadorna förrän efter jag målat trädet och skulle sätta ihop det :roll:
Dessutom fattades det en skruv som jag inte verkar få "ersättning för". Så är det någon som vet var man hittar en ehm..vad kan det heta,pinnskruv (typ gängstång med stopp i mitten eller nått)? M8*80mm?

Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Inläggav Kilo » tor 18 jun 2015, 20:40

LillaJag skrev:Jahapp fick ett halvtrasigt klösträd från zooplus häromdagen. Naturligtvis så upptäckte jag inte skadorna förrän efter jag målat trädet och skulle sätta ihop det :roll:
Dessutom fattades det en skruv som jag inte verkar få "ersättning för". Så är det någon som vet var man hittar en ehm..vad kan det heta,pinnskruv (typ gängstång med stopp i mitten eller nått)? M8*80mm?

Finns gängad stång i olika dimensioner i meterlängd på clas ohlson: http://m.clasohlson.com/se/G%C3%A4ngad% ... r111178004
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » fre 19 jun 2015, 15:23

LillaJag skrev:Jahapp fick ett halvtrasigt klösträd från zooplus häromdagen. Naturligtvis så upptäckte jag inte skadorna förrän efter jag målat trädet och skulle sätta ihop det :roll:

Hade exakt samma problem för ett par år sedan, en skruv saknades för en klöspåle. Fick inte heller ersättning för det, men en snäll forumist förklarade vilken skruv jag behövde så jag gick och köpte den på K-Rauta.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » sön 21 jun 2015, 01:37

Nu har posten strulat här också men det var inte från Zooplus utan Medicanimal där jag fick vänta över en vecka fast paketet kommit till Sverige. Det hade tydligen fastnat i Örebro och Karlstad enligt trackingkollen och varit där i 7 dagar innan leverans till min Ica-butik.
Annars brukar de köra ut paketet till dörren men så inte i detta fallet, dock 2 mindre paket kom direkt till dörren såna som kunde få plats i postlådan eller brukar hämtas på postutlämningsstället.
Konstigt är bara förnamnet :shifty: och vi hämtade paketet helt utan avisering bara med id-numret och legitimation.
Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » sön 21 jun 2015, 02:02

Jag väntade rejält länge på min senaste leverans, efter att posten "varit hos mig, men jag inte var hemma" (var hemma hela den dagen och lyssnade efter dörren då jag visste att det var på väg). Till slut fick jag en avi om att hämta ut paket ett av två, vilket jag gjorde. Dagen innan vi åkte bort fick jag en till avi om att beställa ny leverans av paket två, vilket jag då inte hann. Det gick tillbaka till zooplus, som kontaktade mig via mail och undrade om jag ville ha ny leverans eller pengarna tillbaka. Så credd till zooplus denna gång, men inte posten. Det tog ca tre veckor för mig att få paketen denna gång.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » sön 21 jun 2015, 02:15

Ja jag är tacksam att det kom före midsommar i alla fall, för torsdagen var sista dagen att köpa hos veterinären, annars hade det varit kris över helgen för kissarna.
Det jag inte fattar är varför e-bay posten kom direkt till dörren och tidigt före 8 på morgonen... :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Tilrittan
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Huskatt och Maine Coon

Inläggav Tilrittan » fre 10 jul 2015, 21:15

Zooplus har fått in en ny ekologisk sand som jag vill tipsa om.
Köpte den till stugan som ligger ute på en ö och lersand inte är ett bra alternativ då det inte är komposterbart och soptunnan bara töms varannan vecka. Min kissepiss vägrar att göra sina behov ute.
Greenwoods Plant Fibre heter den och är verkligen toppenbra! Klumpar som den bäste lersanden och luktar enbart trä. Dammar ingenting och är lätt. Till och med katten gillar den. Han har i för sig alltid accepterat alla sorters sand jag provat, han är inte så knusslig.
Köpte två säckar med Tigerino hem, när de är slut blir det Greenwoods Plant Fibre även hemma.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » fre 24 jul 2015, 05:06

Nu har jag beställt från Medicanimal igen och nu får vi se hur länge den leveransen dröjer..... :roll: det verkar som om varorna kommer från Nederländerna fst man beställer från England.
Hoppas det kommer idag för annars blir det kris för kissarna.....
Bild

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » lör 25 jul 2015, 20:19

Är det postens kundtjänst jag ringer när något gått fel?
Skulle få ett paket utan kvittens i brevlådan, samt två zooplus paket där posten påstår att de lämnat avier på på. Inget paket o inga avier! Till saken hör att min sambo var hemma hela dagen och såg postbilen åka förbi. Så var är mitt paket o mina avier?!

Blah! Jaja känns bättre nu när jag fått det ur mej...
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » lör 25 jul 2015, 20:25

Ibland kommer avin på posten dagen innan. Men vi är ju ett par som haft problem med att vi vet att de inte kommit och försökt lämna paketen. Ring posten och begär ny utkörning.
BildBild -

it's a present activity

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » lör 25 jul 2015, 22:21

Beställde nyligen sand från zoozoo som skulle komma i 2 paket men enbart den ena paketet kom. Den andra är spårlöst borta. RIngde zoozoo som skickade ut en nytt paket som även det "försvann". Efter att jag klagat hos posten kom paketet dagen efter.

Nåja, bra reklamationshantering från zoozoo som direkt skickade nytt paket och även skickade med lite kattgodis som plåster på såren. Tror att godiset kommer att glädja några katter på katthemmet :hi5: (godiset kan vi inte ha själva då fröken inte tål det).
Bild

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Kontakt:

Inläggav Bizi » sön 26 jul 2015, 21:16

Jag har inga problem med att åka o hämta paketen, speciellt inte om de är tunga o otympliga. Det som stööööör mej är att det enligt spårning står att paketet utan kvittens är levererat (kommer från vetzoo) och att två avier till zoopluspaketen är lämnade men brevlådan var tom i fredags :/

CatLover Are Purrr-Fect

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » mån 27 jul 2015, 22:50

idag kom paketet och kissarna har varit ganska störda över att alla skålar inte är fulla som vanligt över helgen. Men vissa gillade väldigt mkt att få blötmat i stället fast Nemo blev ju lite lös då när han fick annan mat, andra dissade blötmaten helt.... :lol:
Men som sagt denna gången skötte sig posten och det kom inom rimlig tid ;-)
Bild

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » tor 30 jul 2015, 07:45

Hur lång tid brukar det ta innan paketet kommer? Har beställt kattsand.
07/29/2015 16:11 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD. Står det på paketspårning.

Vill gärna undvika att missa ev. leverans då jag jobbar natt och sover runt 8.
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 30 jul 2015, 08:02

Det brukar ta fyra dagar med posten.

När paket har landat i Sverige ,så brukar det ta 1 dag på sig för transport.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » tor 30 jul 2015, 08:04

I morgon då, isf. Vilket passar bra då jag kör min sista natt för denna veckan i natt. Beställde 27. Men kanske kommer på måndag istället...?
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 31 jul 2015, 10:06

Fick sandpaketen i onsdags. Allt var fint och helt.

Synd att posten måste ha kvittens. Börjar tycka att zoozoo sanden är dålig och dammar . Ec uppfattar jag som mindre dammig och suger upp bättre.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 31 jul 2015, 10:34

Jag köper alltid från animail utan kvittens om jag vet att jag nog inte kommer att vara hemma. Får vara värt att det kostar lite mer än tex zooplus.
BildBild -

it's a present activity

maine0907
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: 2 MCO

Inläggav maine0907 » mån 10 aug 2015, 06:06

eye of a tiger skrev:Börjar tycka att zoozoo sanden är dålig och dammar . Ec uppfattar jag som mindre dammig och suger upp bättre.

Hmm....låter inte bra med sanden från zoozoo. Vilken sort beställer du? Jag står precis i färd att beställa kattsand från zoozoo, deras egna oparfymerade. Har använt den nu ett tag och varit nöjd. Har ju problem med spec ena kattkillen som är överkänslig mot parfymer/babypuder och annat, SAMT reagerar och nyser mot damm. Har bytt märke på kattsand tidigare, då en del dammar väldigt mycket.

Inser också att huruvuda det dammar, skiljer mellan olika leveranser av samma märke. Det gör det hela mkt svårare. Gjorde en rejält stor beställning av sand från zoozoo sist, och den leveransen var bra, dvs dammar minimalt. Klumparna tenderar att falla isär lite, men det kan vi leva med.
Har tidigare också använt ExC, men zoozoo´s egna oparfymerade har faktiskt dammat mindre än ExC, i alla fall de leveranser vi fått tidigare. Men det var ett tag sen jag gjorde förra beställningen. Beställde som sagt, en rejäl omgång, som räckt ett tag.

Blir nu tveksam, när jag läser din upplevelse "Eye of a tiger". Har hänt tidigare att jag "hivat iväg" kattsand, då en ny leverans av samma märke dammat kopiöst mycket. Vill helst inte behöva göra det.
Utgår också ifrån att all bentonitsand dammar, mer eller mindre.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 10 aug 2015, 08:12

Kan nog hålla med Eye om att våra 2 senaste leveranser av Zoozooz oparfymerade sand nog dammat mer. Trist nog tycker jag att efter knappt 2 månader luktar sanden kissigt trots att jag rensar lådorna mkt noga.

Extreme Classic fick Tösen klåda av så pass att hon vill bli duschad efter varje lådbesök :shock: Senaste ExC dammade otroligt mkt också och båda katterna nös mkt.

Everclean luktar inte kissigt men dammar ju mkt tyvärr.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 10 aug 2015, 10:21

maine0907 skrev:
eye of a tiger skrev:Börjar tycka att zoozoo sanden är dålig och dammar . Ec uppfattar jag som mindre dammig och suger upp bättre.

Hmm....låter inte bra med sanden från zoozoo. Vilken sort beställer du? Jag står precis i färd att beställa kattsand från zoozoo, deras egna oparfymerade. Har använt den nu ett tag och varit nöjd. Har ju problem med spec ena kattkillen som är överkänslig mot parfymer/babypuder och annat, SAMT reagerar och nyser mot damm. Har bytt märke på kattsand tidigare, då en del dammar väldigt mycket.

Inser också att huruvuda det dammar, skiljer mellan olika leveranser av samma märke. Det gör det hela mkt svårare. Gjorde en rejält stor beställning av sand från zoozoo sist, och den leveransen var bra, dvs dammar minimalt. Klumparna tenderar att falla isär lite, men det kan vi leva med.
Har tidigare också använt ExC, men zoozoo´s egna oparfymerade har faktiskt dammat mindre än ExC, i alla fall de leveranser vi fått tidigare. Men det var ett tag sen jag gjorde förra beställningen. Beställde som sagt, en rejäl omgång, som räckt ett tag.

Blir nu tveksam, när jag läser din upplevelse "Eye of a tiger". Har hänt tidigare att jag "hivat iväg" kattsand, då en ny leverans av samma märke dammat kopiöst mycket. Vill helst inte behöva göra det.

Jag beställer också oparfymerad . Tyckte zoozo var bra i början men på de senaste leveransen jag har fått. Tycker jag det har dammat mera och fått hela på mera sand.

Den EC jag beställde nyligen tyckte jag dammade mindre och är också oparfymerad . Den har också varit drygare .

Jag vet att många tycker att den har började damma mera. Det kan ju vara som du säger att det är olika på sand kvalitet .

Ska kolla runt på animal och zoozo om de har oparfymerad EC och se om jag har tur igen
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Kontakt:

Inläggav Bizi » mån 10 aug 2015, 20:47

Cat & clean
Tigerino
Golden grey/white

Bäst, sämst, vilken ska jag beställa?! Hjälp! :-)

CatLover Are Purrr-Fect

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Kontakt:

Inläggav Bizi » mån 10 aug 2015, 20:50

Cat & clean
Tigerino
Golden grey/white

Eller andra tips på sand under 10 kr/kg

CatLover Are Purrr-Fect

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » mån 10 aug 2015, 21:37

Jag har provat alla tre. Cat & Clean d-a-m-m-a-r nåt kopiöst. Jag har testat alla sorter, de dammade allihop (vilket blir extra komiskt eftersom det står att den dammar minimalt i alla produkttexterna). Men det var några år sedan, så det kan ju ha blivit bättre, vem vet?
Golden grey var också länge sedan jag testade så jag minns inte riiktigt, men det blev inga fler köp av den. Tigerino är ju zooplus eget märke, den är väl likvärdig med Pussi Compact. Jag skulle ha valt Tigerino. Har köpt den ibland när de har kampanjpriser.

Själv kör jag med Extreme Classic från zooplus. Observera att sand i alla fall tidigare var billigare om man handlade den från DK-sajten, även fast man fick betala frakt. Men tänk på att priserna anges i danska kronor, så du måste kolla vad priset blir i SEK på någon valuta-sajt.

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Kontakt:

Inläggav Bizi » mån 10 aug 2015, 23:04

Thank you! Visste väl att jag kunde lita på kattforumisterna :grin:

CatLover Are Purrr-Fect

maine0907
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav maine0907 » sön 16 aug 2015, 10:18

Bizi skrev:Cat & clean
Tigerino
Golden grey/white

Eller andra tips på sand under 10 kr/kg

Har tidigarr kasserat 6 st säckar á 14 kg, av Golden Grey/odour, visserligen. ;-). Har aldrig varit med om maken av damm. Värsta dammolnet. Det är det som är det "trixiga". Föregående leveranser av Golden Grey Odour dammade inte alls så mycket. Det är bara inse att det skiljer väsentligt, mellan de olika leveranserna av samma märke och sort, vilket då naturligtvis gör det svårare. Går inte att förutsätta att de håller samma kvalitet igenom.

maine0907
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav maine0907 » sön 16 aug 2015, 10:24

eye of a tiger skrev:
maine0907 skrev:

Jag beställer också oparfymerad . Tyckte zoozo var bra i början men på de senaste leveransen jag har fått. Tycker jag det har dammat mera och fått hela på mera sand.

Den EC jag beställde nyligen tyckte jag dammade mindre och är också oparfymerad . Den har också varit drygare .

Jag vet att många tycker att den har började damma mera. Det kan ju vara som du säger att det är olika på sand kvalitet .

Ska kolla runt på animal och zoozo om de har oparfymerad EC och se om jag har tur igen

Trist! Då vågar jag inte göra beställning av zoozoo oparfymerad. Fast bra att jag fick vetskap. Stod i färd att göra en stor beställning. Får nog snegla på ExC igen. Jaa, det blir lite rundgång. Åter tillbaka till ExC.

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Katt: Maine Coon
Kontakt:

Inläggav Marlee » sön 16 aug 2015, 10:32

Är det bara jag eller har försändelserna tagit längre tid sista tiden?
Sist tog det en vecka, och det är tre dagar sedan jag beställde nu och paketet verkar inte ens ha packats än. :-? För ett tag sedan tog det max fyra dagar så hade jag paketet vid dörren...
Ägs av Selia (-12 MCO g), Nova (-13 MCO w 61) och Sookie (-14 SPH b 09 21 32).
http://www.plymarnas.se
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Panikspringer
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Panikspringer » ons 09 sep 2015, 18:48

Har inget ont att säga om zooplus, haft problem två gånger och båda gångerna så fixade dom problemen utan problemas. iofs så vare posten som hade sönder mitt paket...
Katten ratade RC gastro maten och jag behövde inte ens skicka tillbaks den utan fick pengarna tillbaks då dom tycker om mig som kund :smile: för tydligen så gäller inte RC garantin på maten på zooplus och det visste jag inte om när jag beställde en stor påse.

Köper det mesta missarna behöver ifrån zooplus. :rosor: =D>

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 09 sep 2015, 19:34

Marlee skrev:Är det bara jag eller har försändelserna tagit längre tid sista tiden?
Sist tog det en vecka, och det är tre dagar sedan jag beställde nu och paketet verkar inte ens ha packats än. :-? För ett tag sedan tog det max fyra dagar så hade jag paketet vid dörren...

Var en period då det verkade gå långsammare men senaste paketet tog bara ett par dagar.
BildBild -

it's a present activity

XiaoMei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav XiaoMei » sön 13 sep 2015, 21:09

Funderar på att beställa ett klösträd från Zooplus - vågar man?

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » sön 13 sep 2015, 21:17

XiaoMei skrev:Funderar på att beställa ett klösträd från Zooplus - vågar man?

Mitt första träd var därifrån och var helt okej! Tänk på att du kanske får hämta upp det.
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 13 sep 2015, 21:18

Vad är det som oroar dig? Svagaste länken är utkörningen i Sverige, men har du backup och kan hämta från utlämningsställe om det krånglar till sig så är det hyfsat problemfritt.

Ett tips kan vara att gå och titta och klämma på träd i en välsorterad zoobutik, så kan du lättare bilda dig en uppfattning om zooplus utbud. Dessutom, missa inte kundbilderna som finns till vissa träd, de ger oftare en "sannare" bild av hur träden ser ut än katalogbilderna på sajten.

XiaoMei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav XiaoMei » sön 13 sep 2015, 21:26

sugarcane skrev:

Vad är det som oroar dig? Svagaste länken är utkörningen i Sverige, men har du backup och kan hämta från utlämningsställe om det krånglar till sig så är det hyfsat problemfritt.

Ett tips kan vara att gå och titta och klämma på träd i en välsorterad zoobutik, så kan du lättare bilda dig en uppfattning om zooplus utbud. Dessutom, missa inte kundbilderna som finns till vissa träd, de ger oftare en "sannare" bild av hur träden ser ut än katalogbilderna på sajten.

Ja, hämta kan vi göra, det är mer att folk verkar få trasiga produkter ofta. Men de är ju onekligen väldigt mycket billigare än i andra butiker.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 13 sep 2015, 21:31

XiaoMei skrev:Ja, hämta kan vi göra, det är mer att folk verkar få trasiga produkter ofta. Men de är ju onekligen väldigt mycket billigare än i andra butiker.

Går något sönder i transporten är kundtjänsten mycket bra. Blir ett träd transportskadat skulle jag för min del kräva att få returnera det.

Min erfarenhet är att det som kan gå sönder är mat- och sandsäckar som zooplus själva packar. Träd ligger väl oftast i orginalkartonger som är kraftigare och därmed klarar sig bättre. Har även beställt flera klöstunnor, alla har kommit fram hela (i orginalkartonger).

XiaoMei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav XiaoMei » sön 13 sep 2015, 21:49

sugarcane skrev:
XiaoMei skrev:Ja, hämta kan vi göra, det är mer att folk verkar få trasiga produkter ofta. Men de är ju onekligen väldigt mycket billigare än i andra butiker.

Går något sönder i transporten är kundtjänsten mycket bra. Blir ett träd transportskadat skulle jag för min del kräva att få returnera det.

Min erfarenhet är att det som kan gå sönder är mat- och sandsäckar som zooplus själva packar. Träd ligger väl oftast i orginalkartonger som är kraftigare och därmed klarar sig bättre. Har även beställt flera klöstunnor, alla har kommit fram hela (i orginalkartonger).

Tack, då chansar jag.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 13 sep 2015, 22:11

Vilket träd är det du suktar efter? :D

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 13 sep 2015, 22:14

Jag har köpt fem träd därifrån och har alltid fått hela kartonger och träd. Har fått mera hela sandpåsar än trasiga.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » sön 13 sep 2015, 22:36

Största risken för transportskada är mat enl min erfarenhet. Ngn enstaka sandsäck har gått sönder vilket även hänt när jag köpt från annat ställe. Vår stora klöstunna från zooplus kom fram hel även om orginalkartongen var lite trasig på ett ställe.

Transportskador kan man råka ut för även från andra ställen än zooplus. Har råkat ut för en total transportskada när jag köpt saker från t.ex amazon. Undrar hur transportbolagen hanterar paketen??
Bild

XiaoMei
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav XiaoMei » mån 14 sep 2015, 19:59

sugarcane skrev:Vilket träd är det du suktar efter? :D

Jag funderar på detta http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... _cm/467395

Maken tycker vi kan bygga ett nytt (vårt gamla har många år på nacken och håller på att falla i bitar) men jag vet hur det är, det tar sådan tiiiiiid. :lol:

Återgå till "Allmänt kattprat!"