Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav JustME » fre 20 feb 2015, 10:57

Här ringde det inte innan idag, plingade på när jag satt på toa... Skrek "ett ögonblick", torkade och tvättade händerna i racerfart sprang och öppnade. :smile: Så typiskt... Nu väntar jag på paket nummer två bara. Detta paketet var helt och fint, har aldrig haft problem hittills som tur är.
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » lör 21 feb 2015, 03:07

Kan meddela att här var de otroligt snälla. Fick inte tag på mig på mobilen då den jag hade då var helt dum i huvudet. Så en av dem ringde på dörren, kollade så det var rätt, och sen kom han plus en annan uppsläpande på paketen som var galet tunga. Jätteglad, beställer gärna mer därifrån.
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
Noctifer
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Huskatterna Lutz & Tuffsan

Inläggav Noctifer » fre 27 feb 2015, 17:59

Väntar just nu på att mitt packet från zooplus ska komma. Verkar anlänt till sverige. Nu hoppas jag bara att jag är hemma och inte på jobbet när det kommer. Annars måste jag hitta hjälp för att få hem ett packet på närmare 20kg.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 02 mar 2015, 12:28

Väntar på ett zooplus paket .Fick nyss ett samtal i från posten . Som undrade om jag var hemma .

Så det verkar som posten börjat ringa här med.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Noctifer
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Huskatterna Lutz & Tuffsan

Inläggav Noctifer » mån 02 mar 2015, 13:27

Jaha så kom det idag givetvis när jag är på jobbet. Så nu lär det bli till att försöka ragga skjuts när jag får redan på var det ska hämtas

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » mån 02 mar 2015, 13:28

Noctifer skrev:Jaha så kom det idag givetvis när jag är på jobbet. Så nu lär det bli till att försöka ragga skjuts när jag får redan på var det ska hämtas

Du kan pröva att ringa till posten och be snällt om en ny utkörning också. Ibland funkar det, om de tex ska i närheten en annan dag.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
Fjunet
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Fjunet » lör 14 mar 2015, 16:11

teachingbirds skrev:
Noctifer skrev:Jaha så kom det idag givetvis när jag är på jobbet. Så nu lär det bli till att försöka ragga skjuts när jag får redan på var det ska hämtas

Du kan pröva att ringa till posten och be snällt om en ny utkörning också. Ibland funkar det, om de tex ska i närheten en annan dag.

Jag brukar inte ens be snällt, jag säger bara att jag vill boka en ny utkörning. Någon gång försökte de med att det skulle kosta 249:-, men icke sa nicke sa jag - "affären jag beställt ifrån har gratis hemleverans, inget annat" ;-)

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » sön 15 mar 2015, 20:24

Såg precis att Zooplus har fått in SureFeed Mikrochip foderlådan för ca 1200kr. Har varit sugen på att skaffa en men samtidigt undrat om jag verkligen behöver en sån...har 3 katter så det blir dyrt att ha 3 stycken. Bobo växer så han behöver äta så mycket han vill, Atlas är rätt tunn av sig, hade inte skadat att gå upp lite, men orkar inte trycka i sig så mycket, och Plexi får inte gå upp mer och har lättare att lägga på sig. Samtidigt så vill jag ju ha koll på hur mycket de äter och om det verkligen går att ha en sån utan att en annan katt kan lirka sig in och ta för sig innan locket hinner stänga... :-k Fast samtidigt så om man ger halva dagsgivan på morgon och halva på kvällen så vet man ju att de får mat just då och om de har ätit upp allt till kvällen eller inte....ack, vela vela vela! :-k :-k :-k :smile:
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattska ... ter/479484
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » mån 16 mar 2015, 10:28

Fam.Morrhår skrev:Såg precis att Zooplus har fått in SureFeed Mikrochip foderlådan för ca 1200kr. Har varit sugen på att skaffa en men samtidigt undrat om jag verkligen behöver en sån...har 3 katter så det blir dyrt att ha 3 stycken. Bobo växer så han behöver äta så mycket han vill, Atlas är rätt tunn av sig, hade inte skadat att gå upp lite, men orkar inte trycka i sig så mycket, och Plexi får inte gå upp mer och har lättare att lägga på sig. Samtidigt så vill jag ju ha koll på hur mycket de äter och om det verkligen går att ha en sån utan att en annan katt kan lirka sig in och ta för sig innan locket hinner stänga... :-k Fast samtidigt så om man ger halva dagsgivan på morgon och halva på kvällen så vet man ju att de får mat just då och om de har ätit upp allt till kvällen eller inte....ack, vela vela vela! :-k :-k :-k :smile:
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattska ... ter/479484

Jag har ungefär samma ilandsproblem som du, fast jag får hem två kattungar under våren (olika kullar) och de ska ju dels äta kattungefoder plus att min befintliga två inte äter torrisar utan BARF...
Är dock lite rädd att de två vuxna ska bli maniska över att komma in i den jusst för att det är torrisar i och kommer att sitta och vakta den....
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » fre 20 mar 2015, 16:29

Är zooplus bästa sidan att beställa borste ifrån? Jag tänkte köpa en furminator. Affären här i stan hade världens sämsta utbud, och ingen borste jag kände skulle hjälpa i mitt fall. Älskar att mysa med Elrond, men jobbigare när man efteråt har hår i näsa, mun, mat, dryck, samt överallt annars. Har t.o.m. lyckats hitta katthår innuti vissa sockar... 8-[
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » fre 20 mar 2015, 16:33

Guybrush Threepwood skrev:Är zooplus bästa sidan att beställa borste ifrån? Jag tänkte köpa en furminator. Affären här i stan hade världens sämsta utbud, och ingen borste jag kände skulle hjälpa i mitt fall. Älskar att mysa med Elrond, men jobbigare när man efteråt har hår i näsa, mun, mat, dryck, samt överallt annars. Har t.o.m. lyckats hitta katthår innuti vissa sockar... 8-[

Halt! Det skrevs om nåt annat häromdan... Nåt som hette nåt och var bättre än furminator... Nåt som jag beställde igår...
Ååååh vad hette det? Sexan? Sexaaaan?
Fråga Sexan, hon vet.

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » fre 20 mar 2015, 16:45

Spatborg skrev:
Guybrush Threepwood skrev:Är zooplus bästa sidan att beställa borste ifrån? Jag tänkte köpa en furminator. Affären här i stan hade världens sämsta utbud, och ingen borste jag kände skulle hjälpa i mitt fall. Älskar att mysa med Elrond, men jobbigare när man efteråt har hår i näsa, mun, mat, dryck, samt överallt annars. Har t.o.m. lyckats hitta katthår innuti vissa sockar... 8-[

Halt! Det skrevs om nåt annat häromdan... Nåt som hette nåt och var bättre än furminator... Nåt som jag beställde igår...
Fråga Sexan, hon vet.

ÅHÅ! Du får la kolla dina beställningar eller så får Sexan komma in i tråden. :tongue:
Haha, nä, jag ska fråga. :smile:
Vart beställde du ifrån?
Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 20 mar 2015, 16:47

Guybrush Threepwood skrev:
Spatborg skrev:

Fråga Sexan, hon vet.

ÅHÅ! Du får la kolla dina beställningar eller så får Sexan komma in i tråden. :tongue:
Haha, nä, jag ska fråga. :smile:
Vart beställde du ifrån?

Coat king?
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » fre 20 mar 2015, 16:51

Jag skickade PM till Sexan för att kolla. :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » fre 20 mar 2015, 19:31

Ja så hette det... Men jag beställde en billigare variant, en tovskärare utan fint namn.

VetZoo.se
VetZoo
VetZoo
Katt: Två stycken Perser
Kontakt:

Inläggav VetZoo.se » tis 24 mar 2015, 08:51

Hej!

Här är ett fin fint erbjudande från VetZoo:

Köp kattfoder från Royal Canin och få 6 pouches blötfoder från Royal Canin på köpet!

http://vetzoo.se/katt/kattfoder#!alder=all&konsistens=all&omrade=all&pris=all&sort=pop&tillverkare=Royal+Canin&typ=all

Mvh,

Carl, VetZoo

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » fre 17 apr 2015, 02:55

Köpte veterinärfoder på MecialAnimal och tänkte få med Frontline också för det var minst 50 :- billigare per förpackning men det gick inte att köpa för att jag var från Sverige och fattar inte varför?
Här finns det ju att köpa på alla apotek och djuraffärer utan speciellt tillstånd.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » sön 19 apr 2015, 00:20

Nevermind, jag hittade billig Frontline på apotea.se så jag beställde därifrån 149:-/förpackning ;-)
Bild

Panikspringer
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Panikspringer » tis 28 apr 2015, 06:47

Fick mitt paket ifrån zooplus igår...tog ca en vecka att få paketet då det va försenat..
paketet skulle väga över 2kg detta vägde bara 0.6kg.. det tejp runt hela paketet.
Har mailat zooplus med bilder men har inte fått något svar ännu.
Har dom något svenskt telefonnr??

Beställer ifrån dom varje månad men fattar inte hur dom har mage till att leverera ett trasigt paket.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 28 apr 2015, 08:23

Du får kontakta posten . Då det är förmodling dom som har tejpat

Användarvisningsbild
Bobbin
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Lexi, huskatt

Inläggav Bobbin » fre 08 maj 2015, 18:58

Så, nu har det blivit Zooplusdebut. 15 kg mat, en karda, en kattlådespade och en vippa som hette Bird som väl är en daBird-kopia. Den sista var en succé. Lexi är annars inte jättemycket för att leka, en tygmus kan duga ibland men bollar är helt ointressanta. Vippan däremot lockade fram tigern i henne. Blir nog en bra motionsform för henne, så länge den håller. :grin:

Jag beställde i söndags kväll, och det kom hemlevererat idag med lantbrevbäraren. Jättesmidigt.

Användarvisningsbild
loella88
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Två CRX-huliganer.

Inläggav loella88 » mån 18 maj 2015, 22:27

Jag handlar allt utom kattsand från zooplus. Himla smidigt. Aldrig nåt krångel. De bär tom in allt i lägenheten åt en (ja, posten eller dhl då)... Kommer fortsätta!

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » mån 18 maj 2015, 22:30

Min senaste beställning är borta med vinden tror jag..
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » mån 18 maj 2015, 23:27

teachingbirds skrev:Min senaste beställning är borta med vinden tror jag..

Hur menar du då? Har du inte fått trackinglänk så du kan följa kollit?
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

MickelMan
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Bonnakatt, Birma

Inläggav MickelMan » fre 22 maj 2015, 12:58

Tänkte beställa lite ifrån zooplus.de då jag ser att det kan skilja någon hundring eller 2 per vara jämfört mot om jag beställer från zooplus.se eller zooplus.com kan dock inte hitta Sverige i leveransalternativ, kan vi svenskar beställa från zooplus.de eller måste vi beställa från de dyrare sidorna? Visst fortfarande billigare än andra sidor men om man kan spara mer så är detta ett plus.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 22 maj 2015, 18:43

Vi kan tyvärr inte beställa från DE från Sverige, bara från SE, DK, FI och COM. Numera är priserna rätt lika mellan "våra" sajter, men valutaeffekter kan göra att det ändå lönar sig att jämföra. Men eftersom DK, FI och COM numera tar ut fraktavgift oavett orderstorlek, så brukar slutsumman bli ungefär densamma som på SE. Däremot kan sortimentet skilja lite, så är det nåt speciellt du söker som inte finns på SE kan varan mycket väl finnas hos någon av de andra.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

ponteaggere
Kattunge
Kattunge

Inläggav ponteaggere » sön 24 maj 2015, 06:57

Vi har en och samma brevbärare som levererar våra zooplus-grejer. Tycker himla synd om honom. Denna gången får han kånka på hela fem paket som har en sammanlagd vikt på ca 90kg :shock: :oops:

MickelMan
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Bonnakatt, Birma

Inläggav MickelMan » ons 27 maj 2015, 09:42

sugarcane skrev:Vi kan tyvärr inte beställa från DE från Sverige, bara från SE, DK, FI och COM. Numera är priserna rätt lika mellan "våra" sajter, men valutaeffekter kan göra att det ändå lönar sig att jämföra. Men eftersom DK, FI och COM numera tar ut fraktavgift oavett orderstorlek, så brukar slutsumman bli ungefär densamma som på SE. Däremot kan sortimentet skilja lite, så är det nåt speciellt du söker som inte finns på SE kan varan mycket väl finnas hos någon av de andra.

Ok det var ju synd, kan inte vara billigt att beställa hem paket på +20kg.
Sen är ju frågan om jag får hem det ända till dörren för jag vill inte behöva släpa hem det drygt 1km då jag ej har bil.

Kollade på zoozoo.se och de har helt ok priser och gratis frakt vid köp över 500kr, kanske är mer lönande att beställa därifrån.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » ons 27 maj 2015, 22:35

MickelMan skrev:
sugarcane skrev:Vi kan tyvärr inte beställa från DE från Sverige, bara från SE, DK, FI och COM. Numera är priserna rätt lika mellan "våra" sajter, men valutaeffekter kan göra att det ändå lönar sig att jämföra. Men eftersom DK, FI och COM numera tar ut fraktavgift oavett orderstorlek, så brukar slutsumman bli ungefär densamma som på SE. Däremot kan sortimentet skilja lite, så är det nåt speciellt du söker som inte finns på SE kan varan mycket väl finnas hos någon av de andra.

Sen är ju frågan om jag får hem det ända till dörren för jag vill inte behöva släpa hem det drygt 1km då jag ej har bil.

Kollade på zoozoo.se och de har helt ok priser och gratis frakt vid köp över 500kr, kanske är mer lönande att beställa därifrån.

Frakten går på ca 30-70 kronor beroende på sajt, oavsett mängd du beställer. Däremot händer det att Postens utkörning kan strula, så har man inte backup med bil kan det bli knöligt.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » ons 27 maj 2015, 22:35

MickelMan skrev:

Frakten går på ca 30-70 kronor beroende på sajt, oavsett mängd du beställer. Däremot händer det att Postens utkörning kan strula, så har man inte backup med bil kan det bli knöligt.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 28 maj 2015, 06:43

Jaha. Beställde i från .se i måndags. Paketet sitter fort farande fast i Tyskland. Varför ska det alltid vara så förbannat segt . När jag beställer i från .se :wait:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 28 maj 2015, 07:16

eye of a tiger skrev:Jaha. Beställde i från .se i måndags. Paketet sitter fort farande fast i Tyskland. Varför ska det alltid vara så förbannat segt . När jag beställer i från .se :wait:

Har du kollat med kollinumret på DPD:s trackingsajt? Där brukar det synas snabbare än hos posten. Testa denna länk, scrolla ner och fyll i ditt kollis nummer i rutan längst ner - https://extranet.dpd.de/cgi-bin/delistr ... =1&lang=se

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 28 maj 2015, 12:07

sugarcane skrev:
eye of a tiger skrev:Jaha. Beställde i från .se i måndags. Paketet sitter fort farande fast i Tyskland. Varför ska det alltid vara så förbannat segt . När jag beställer i från .se :wait:

Har du kollat med kollinumret på DPD:s trackingsajt? Där brukar det synas snabbare än hos posten. Testa denna länk, scrolla ner och fyll i ditt kollis nummer i rutan längst ner - https://extranet.dpd.de/cgi-bin/delistr ... =1&lang=se

Tack . Kollad på den sidan i morse . Kollad nu.med . Men de verkar bara ha skickat data och inget jävla paket.

Alltid så jäkla sega när jag beställer i från se.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 31 maj 2015, 18:31

:urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :shock: :shock: :shock:

Jag tyckte det luktade konstigt från denna kartong,

http://media.mediazs.com/bilder/felix/a ... 100g_3.jpg
idag skulle jag öppna den , och höll på att kvävas, var som det låg ett gammalt lik i kartongen, samma lukt, vidrigt!
Kartongen var jag tvungen att slänga, samma sak med innehållet.

Tänkte att jag i alla fall ska informera Zoo.plus om detta, jag har fortfarande spykänslor, och jag är inte den som backar för otäcka lukter, men detta var vidrigt
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » sön 31 maj 2015, 18:51

miss_mia skrev::urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :shock: :shock: :shock:

idag skulle jag öppna den , och höll på att kvävas, var som det låg ett gammalt lik i kartongen, samma lukt, vidrigt!

Tänkte att jag i alla fall ska informera Zoo.plus om detta, jag har fortfarande spykänslor, och jag är inte den som backar för otäcka lukter, men detta var vidrigt

Hade nån påse gått sönder?
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 31 maj 2015, 19:34

teachingbirds skrev:
miss_mia skrev::urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :urk: :shock: :shock: :shock:

Jag var för äcklad för att gräva, men jag såg lite skräp, och det måste kommit från något, men mkt diskret i så fall
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » sön 31 maj 2015, 20:05

miss_mia skrev:
teachingbirds skrev:

Jag var för äcklad för att gräva, men jag såg lite skräp, och det måste kommit från något, men mkt diskret i så fall

Vi har också råkat ut för att påse gått sönder och ruttnat :urk: Luktade så illa att båda katterna spydde bredvid kartongen. Zooplus tyckte först att jag skulle sparat och skickat tillbaka :shock: Efter mkt bråk fick jag pengarna tillbaka iaf.
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » sön 31 maj 2015, 21:18

Åh, fy fan.. :urk: Blev just oerhört lättad över att jag slapp sånt när jag köpte kattens blötmat från Zooplus.

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » sön 31 maj 2015, 21:50

Har också varit med om att en påse gått sönder. Stanken är verkligen obeskrivlig! Jag gjorde en reklamation och bifogade foto. Fick pengarna tillbaka utan problem.
Bild

Användarvisningsbild
Phobia
Überkatt
Überkatt

Inläggav Phobia » sön 31 maj 2015, 21:55

Heeeeeeelt OT:
Men på tal om äckliga kartonger så följde det med en stor äcklig jävla silverfisk från en kartong jag packade upp på jobbet för ett par veckor sen. Kanske inte lika illa, men ändå. :urk:
Älskade jävla Loftus. Du fattas mig. 2008-2016.

Återgå till "Allmänt kattprat!"